Articolul 17 (1)Impotriva procesului-verbal de constatare/ sanctionare si/sau a deciziei de aplicare a masurilor corective, dupa caz, operatorul sau persoana imputernicita de operator poate introduce contestatie la sectia de contencios administrativ a tribunalului competent, in termen de 15 zile de la inmanare, respectiv de la comunicare . Hotararea prin care s-a solutionat contestatia poate fi atacata numai cu apel. Apelul se judeca de curtea de apel competenta . In toate cazurile, instantele competente sunt cele din Romania. (2)Procesul-verbal de constatare/sanctionare sau decizia presedintelui Autoritatii nationale de supraveghere necontestata in termen de 15 zile de la data inmanarii, respectiv comunicarii, constituie titlu executoriu fara vreo alta formalitate. Introducerea contestatiei prevazute la alin. (1) suspenda numai plata amenzii, pana la pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive. (3)Termenul de plata a amenzii este de 15 zile de la data inmanarii, respectiv de la data comunicarii procesului-verbal de constatare/sanctionare sau a deciziei presedintelui Autoritatii nationale de supraveghere . Articolul 18 (1)Autoritatea nationala de supraveghere poate dispune publicarea de catre operator sau persoana imputernicita de operator a oricarei masuri corective aplicate, cu suportarea de catre acestia a costurilor aferente. (2)In cazul nerespectarii masurilor dispuse sau in cazul refuzului tacit sau expres de furnizare a tuturor informatiilor si documentelor solicitate in cadrul procedurii de investigatie ori in cazul refuzului de supunere la investigatie, Autoritatea nationala de supraveghere poate dispune, prin decizie, aplicarea unei amenzi cominatorii de pana la 3.000 lei pentru fiecare zi de intarziere, calculata de la data stabilita prin decizie . (3)Decizia prevazuta la alin. (2) constituie titlu executoriu fara vreo alta formalitate. Impotriva acestei decizii se poate introduce contestatie in conditiile art. 17 alin. (1). Articolul 19 (1)Procedura de efectuare a investigatiilor de catre personalul de control al Autoritatii rationale de supraveghere, in exercitarea atributiilor legale, se reglementeaza prin decizia presedintelui Autoritatii nationale de supraveghere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. (2)In masura in care prezenta lege nu prevede altfel, constatarea si aplicarea sanctiunilor contraventionale se realizeaza cu respectarea Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
SECTIUNEA 2: Activitatea de solutionare a plangerilor Articolul 20 (1)Orice persoana vizata care considera ca prelucrarea datelor sale cu caracter personal incalca prevederile legale in vigoare are dreptul de a depune plangere la Autoritatea nationala de supraveghere, in special in cazul in care resedinta sa obisnuita, locul sau de munca sau presupusa incalcare se afla sau, dupa caz, are loc pe teritoriul Romaniei. Plangerea poate fi depusa inclusiv prin mijloacele electronice de comunicare . (2)Plangerea se inainteaza personal sau prin reprezentant, cu anexarea imputernicirii emise in conditiile legii de un avocat sau a procurii notariale, dupa caz. Plangerea poate fi depusa si de catre mandatarul persoanei vizate care este sot sau ruda pana la gradul al doilea inclusiv. (3)In cazul in care plangerea este depusa prin intermediul unui organism, al unei organizatii, al unei asociatii sau fundatii fara scop patrimonial, acestea trebuie sa dovedeasca faptul ca au fost constituite legal, cu un statut ce prevede obiective de interes public, si ca sunt active in domeniul protectiei drepturilor si libertatilor persoanelor vizate in ceea ce priveste protectia datelor lor cu caracter personal. In acest caz, la plangere se anexeaza inclusiv imputernicirea sau procura notariala, dupa caz, conform alin. (2), din care sa rezulte limitele mandatului acordat de persoana vizata. Articolul 21 (1)Procedura de solutionare a plangerilor se reglementeaza prin decizie a presedintelui Autoritatii nationale de supraveghere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Comunicare informatii de interes public. Excluderea de la comunicare a informatiilor ce privesc datele personale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 180/10 februarie 2021
Opinie contrara: mentinerea sanctiunii pentru nedeclararea salariului confidential al membrilor de familie Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti, Sentinta civila nr. 1221 din 13.02.2019
Societatilor comerciale tranzactionate pe o bursa de valori mobiliare le sunt aplicabile prevederile speciale ale Legii nr. 297/2004. GDPR actionari Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1733/2019
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Lipsa consimtamantului persoanei vizate pentru transmiterea de date personale catre instanta de judecata Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Transmiterea unor date personale in cadrul unui dosar aflat pe rolul instantelor de judecata Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Transmitere de mesaje de catre o banca, desi relatia contractuala aceasta entitate era incheiata Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP