(2)Strategia fiecarui Fond este corelata cu un set de indicatori de performanta pe termen mediu si lung stabiliti de adunarea generala a actionarilor, anterior elaborarii strategiei de catre conducerea fiecarui Fond, si are in vedere urmatoarele domenii si activitati de dezvoltare:
a)finantarea intreprinderilor in diverse etape ale dezvoltarii, indirect, prin fonduri dedicate, indiferent de structura actionariatului, daca si numai daca aceste intreprinderi sunt relevante pentru un anumit sector economic/industrial;
b)finantarea companiilor romanesti de importanta strategica, respectiv dezvoltarea sectoarelor-cheie, in care companiile romanesti au sansa de a obtine un avantaj competitiv la nivel global;
c)investitii in industrie;
d)investitii in proiecte de infrastructura;
e)finantarea start-upurilor si a intreprinderilor intr-un stadiu incipient de dezvoltare;
f)crearea de locuri de munca in mod durabil, prioritar geografic in zonele cu dezvoltare mai putin avansata si prioritar economic in sectoarele cu potential ridicat de crestere economica;
g)stimularea inovatiei si a noilor tehnologii;
h)dezvoltarea capitalului uman si social pe termen lung;
i)cresterea competitivitatii economiei romanesti;
j)urmarirea strategiei energetice;
k)pietele de capital;
l)alte domenii si activitati de dezvoltare care sunt de interes pentru economia nationala.
(3)Strategia este insotita de un plan de afaceri si de o analiza economico-financiara care sa o fundamenteze, prezentate ca anexe la strategia fiecarui Fond .
(4)Strategia se elaboreaza pe o perioada de 3 ani si se revizuieste ori de cate ori conditiile de piata si/sau necesitatile de finantare ale Fondurilor o impun. Pana la aprobarea strategiei, Fondurile deruleaza activitatile curente pentru administrarea proiectelor aflate in derulare si a produselor financiare aflate in portofoliu.
(5)Se interzice acordarea in favoarea Fondurilor a oricaror garantii guvernamentale, precum si a oricaror alte forme de sprijin din partea statului.
Art. 8
Cheltuielile cu taxele si tarifele necesare infiintarii fiecarui Fond se suporta din bugetul autoritatii publice centrale care exercita, in numele statului roman, drepturile si obligatiile izvorate din calitatea de actionar unic, in conditiile stabilite prin hotararea Guvernului prevazuta la art. 4 alin. (1), in limita prevederilor bugetare aprobate cu aceasta destinatie.
Art. 9
(1)Instrainarea sau achizitia de catre fiecare Fond a unor actiuni sau alte active se realizeaza in conditii de piata, de transparenta si de competitivitate, conform reglementarilor in vigoare.
(2)Decizia de instrainare de active si de actiuni care au constituit aport la capitalul social initial al fiecarui Fond se ia in conformitate cu strategia prevazuta la art. 7 si pe baza unei analize cost/beneficiu privind utilizarea acestei surse de finantare din instrainarea de active/actiuni in vederea implementarii strategiei, dupa epuizarea tuturor celorlalte instrumente de finantare prevazute de lege, cu mentinerea valorii activului net al fiecarui Fond la nivelurile stabilite prin strategia fiecarui Fond si respectarea pragurilor de indatorare si a obiectivelor de rentabilitate si de risc din strategia fiecarui Fond .
(3)Instrainarea sau achizitia de catre fiecare Fond a unor actiuni sau alte active nu se supune prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, si nici a prevederilor Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, cu modificarile si completarile ulterioare, ci se va realiza in conformitate cu prevederile prezentului articol .
Art. 10
Actul constitutiv initial al fiecarui Fond, precum si modificarile ulterioare se aproba de catre adunarea generala a actionarilor dupa obtinerea acordului prealabil al Guvernului.
Art. 11