din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1829 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina

HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina

  Publicat: 25 Dec 2018       38388 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
HOTARARE nr. 1344/2007, Actualizata, privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina

Actualizata prin:
- Ordonanta urgenta 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar (publicata in Monitorul Of. 249 din 14-apr-2009)
- Hotarirea 1268/2008 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina (publicata in Monitorul Of. 700 din 15-oct-2008)

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Stari, situatii, intamplari calitati sau alte date, care nu fac parte din continutul infractiunii,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Mod de sesizare a organelor de urmarire penala, prevazut in sectiunea I, cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala.
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Cauza de impiedicare a punerii in miscare sau exercitarea actiunii penale,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,

Articolul 28
(1) Sesizarea se formuleaza in scris si trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:
a) numele, prenumele, domiciliul sau, dupa caz, locul de munca si functia detinuta de persoana care a formulat sesizarea ori denumirea si sediul persoanei juridice, precum si numele si functia reprezentantului legal;
b) numele si prenumele functionarului public a carui fapta este sesizata ca abatere disciplinara si denumirea autoritatii sau a institutiei publice in care isi desfasoara activitatea;
c) descrierea faptei care constituie obiectul sesizarii si data savarsirii acesteia;
d) prezentarea dovezilor pe care se sprijina sesizarea;
e) adresa de corespondenta, daca este alta decat cea prevazuta la lit. a) ;
f) data;
g) semnatura .
(2) Sesizarea se depune in termen de maximum 1 an si 6 luni de la data savarsirii faptei sesizate ca abatere disciplinara si trebuie insotita, atunci cand este posibil, de inscrisurile care o sustin.
(3) In situatia in care persoana care formuleaza sesizarea nu cunoaste informatiile prevazute la alin. (1) lit. b) , sesizarea poate sa cuprinda alte elemente de identificare a functionarului public ale carui fapte sunt sesizate ca abateri disciplinare.

Articolul 29
(1) Prima sedinta a comisiei de disciplina se desfasoara pentru:
a) verificarea respectarii termenului de depunere a sesizarii;
b) identificarea obiectului sesizarii si stabilirea competentei de solutionare;
c) verificarea elementelor constitutive ale sesizarii.
(2) Sesizarea se claseaza, intocmindu-se in acest sens un raport, daca:
a) nu a fost depusa in termenul prevazut la art. 28 alin. (2) ;
b) nu contine elementele constitutive prevazute la art. 28 alin. (1) lit. a) -c) si f) -g) sau functionarul public nu poate fi identificat pe baza elementelor furnizate in conformitate cu art. 28 alin. (3) ;
c) priveste acelasi functionar public si aceeasi fapta savarsita in aceleasi circumstante pentru care s-a desfasurat procedura de cercetare administrativa si s-a propus aplicarea unei sanctiuni disciplinare sau clasarea sesizarii.
(3) In situatia in care obiectul sesizarii nu se circumscrie sferei legale de competenta a comisiei de disciplina, aceasta transmite sesizarea comisiei de disciplina competente si comunica persoanei care a formulat sesizarea declinarea competentei. Comunicarea se face printr-o adresa semnata de presedinte si de ceilalti membri ai comisiei de disciplina, precum si de secretarul acesteia.
(4) Daca exista mai multe sesizari cu acelasi obiect, impotriva aceluiasi functionar public, acestea se conexeaza.
(5) Comisia de disciplina incepe procedura de cercetare administrativa pentru sesizarile care nu au fost clasate in conditiile prevazute la alin. (2) . Presedintele comisiei de disciplina stabileste data si locul desfasurarii urmatoarei sedinte si dispune convocarea membrilor, a functionarului public a carui fapta a fost sesizata, precum si a persoanei care a formulat sesizarea .


SECTIUNEA 2: Dispozitii generale privind procedura cercetarii administrative

Articolul 30
(1) Procedura cercetarii administrative este obligatorie pentru aplicarea sanctiunilor disciplinare prevazute la art. 77 alin. (3) lit. b) -e) din Legea nr. 188/1999, republicata, precum si in cazul in care sanctiunea disciplinara prevazuta la art. 77 alin. (3) lit. a) din acelasi act normativ a fost contestata la conducatorul autoritatii sau institutiei publice.
(2) Procedura cercetarii administrative consta in:
a) audierea persoanei care a formulat sesizarea si a functionarului public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara, a altor persoane care pot oferi informatii cu privire la solutionarea cazului sau a persoanelor desemnate sa efectueze cercetarea disciplinara in conditiile prevazute la art. 31;
b) administrarea probelor propuse de parti, precum si, daca este cazul, a celor solicitate de comisia de disciplina;
c) dezbaterea cazului.
(3) Pe parcursul cercetarii administrative, sedintele comisiei de disciplina, respectiv sedintele persoanelor desemnate sa efectueze cercetarea administrativa in conditiile prevazute la art. 31 sunt publice numai la solicitarea sau cu acordul scris al functionarului public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara.
(4) Persoana care a formulat sesizarea si functionarul public a carui fapta a fost sesizata pot participa la cercetarea administrativa personal sau pot fi asistate ori reprezentate de avocati, in conditiile prevazute de lege.

Articolul 31
(1) Comisia de disciplina poate desemna 1 ori 2 membri sau, dupa caz, poate solicita compartimentului de control din autoritatea ori institutia publica in cadrul careia functionarul public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara isi desfasura activitatea la data savarsirii faptei sa efectueze cercetari administrative potrivit art. 30 alin. (2) lit. a) si b) si sa prezinte un raport care sa cuprinda rezultatele activitatii de cercetare, precum si documentele care au stat la baza intocmirii raportului.
(2) Solicitarea de efectuare a cercetarii administrative se transmite compartimentului de control, potrivit alin. (1) , dupa aprobarea de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice in cadrul careia functionarul public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara isi desfasura activitatea la data savarsirii faptei .
(3) In cazul in care compartimentul de control se afla in subordinea sau in coordonarea functionarului public a carui fapta este sesizata ori nu exista un compartiment cu atributii de control, efectuarea cercetarii administrative poate fi delegata compartimentului de control din cadrul autoritatii sau institutiei publice ierarhic superioare. Cercetarea abaterilor disciplinare ale functionarilor publici din cadrul aparatului de specialitate al primarului si din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judetean poate fi delegata compartimentului de control din cadrul institutiei prefectului.
(4) In situatiile prevazute la alin. (1) si (3) , comisia de disciplina intocmeste un proces-verbal care va cuprinde:
a) numarul de inregistrare al sesizarii pentru care se deleaga competenta cercetarii administrative;
b) persoana care a formulat sesizarea si persoana impotriva careia a fost formulata sesizarea;
c) persoana/persoanele sau compartimentul catre care se face delegarea de competenta;
d) limitele delegarii de competenta;
e) termenul stabilit pentru prezentarea raportului cuprinzand rezultatele activitatii de cercetare, precum si a documentelor care au stat la baza intocmirii raportului;
f) data;
g) semnatura presedintelui si a celorlalti membri ai comisiei, precum si a secretarului.

Articolul 32





Afişează HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 1344/2007    HG 1344/2007 actualizata    Codul muncii    Sanctionare disciplinara    Cercetare disciplinara    Cercetare disciplinara 2019    HG 1344/2007 actualizata 2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Termenul de prescriptie in cazul raspunderii disciplinare a functionarului public
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1107 din 1 martie 2012

Constatarea calitatii de consilier local. Constatarea ca legala a hotararii de validare a calitatii de consilier local
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr.24 din data 01.03.2012