din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1502 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina

HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina

  Publicat: 25 Dec 2018       38403 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
HOTARARE nr. 1344/2007, Actualizata, privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina

Actualizata prin:
- Ordonanta urgenta 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar (publicata in Monitorul Of. 249 din 14-apr-2009)
- Hotarirea 1268/2008 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina (publicata in Monitorul Of. 700 din 15-oct-2008)

Sunt acele mijloace prin care se constata elementele de fapt ce pot servi ca proba, inscrisurile, depozitiile martorilor, marturisirea, cercetarea la fata locului si expertiza.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,


Articolul 40
Mijloacele de proba care nu au fost solicitate in conditiile art. 39 nu vor mai putea fi invocate in fata comisiei de disciplina sau a persoanelor desemnate sa efectueze cercetarea administrativa in conditiile prevazute la art. 31.

Articolul 41
Administrarea probelor presupune analizarea probelor propuse in timpul audierii de catre persoana care a formulat sesizarea si de catre functionarul public a carui fapta este cercetata, precum si a probelor pe care comisia de disciplina le considera necesare.

Articolul 42
Audierea martorilor se face cu respectarea prevederilor art. 39.

Articolul 43
Comisia de disciplina are obligatia de a asigura accesul neingradit al persoanei care a formulat sesizarea si al functionarului public a carui fapta a fost sesizata la documentele utilizate in sau rezultate din activitatea comisiei de disciplina privind fapta sesizata ca abatere disciplinara.

Articolul 44
(1) In cazul in care sunt indicii ca functionarul public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara poate influenta cercetarea administrativa, comisia de disciplina are obligatia de a intocmi un raport de propunere de mutare temporara a acestuia in cadrul altui compartiment sau altei structuri a institutiei ori autoritatii publice si/sau de interzicere a accesului acestuia la documentele care pot influenta cercetarea sau, dupa caz, de suspendare a raportului de serviciu al acestuia.
(2) Raportul se inainteaza persoanei competente sa aplice sanctiunea disciplinara functionarului public a carui fapta este cercetata, care are obligatia de a instiinta comisia de disciplina, in termen de 10 zile de la data primirii raportului, asupra masurilor dispuse.

Articolul 45
In cazul in care sunt indicii ca fapta savarsita de functionarul public poate angaja raspunderea civila, contraventionala sau penala, comisia de disciplina are obligatia de a lua masurile legale ce se impun in vederea sesizarii organelor abilitate.


SECTIUNEA 6: Dezbaterea cazului

Articolul 46
Dezbaterea cazului se face de catre comisia de disciplina pe baza:
a) proceselor-verbale de sedinta;
b) proceselor-verbale de audiere a persoanei care a formulat sesizarea si a functionarului public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara;
c) probelor administrate;
d) raportului persoanelor desemnate sa efectueze cercetarea administrativa in conditiile prevazute la art. 31, daca s-a dispus efectuarea procedurilor de cercetare administrativa.

Articolul 47
(1) Comisia de disciplina poate sa propuna, in urma dezbaterii cazului:
a) aplicarea uneia dintre sanctiunile disciplinare prevazute la art. 77 alin. (3) lit. a) -e) din Legea nr. 188/1999, republicata, in cazul in care s-a dovedit savarsirea unei abateri disciplinare;
b) clasarea sesizarii, atunci cand nu se confirma savarsirea unei abateri disciplinare.
(2) La individualizarea sanctiunii disciplinare aplicabile functionarului public comisia de disciplina tine seama de:
a) cauzele care au determinat savarsirea abaterii disciplinare;
b) imprejurarile in care aceasta a fost savarsita;
c) gradul de vinovatie;
d) gravitatea si consecintele abaterii disciplinare;
e) conduita functionarului public;
f) existenta unor antecedente disciplinare ale functionarului public, care nu au fost radiate in conditiile prevazute de lege.
(3) In situatia in care, prin aceeasi sesizare, se semnaleaza mai multe fapte ca abateri disciplinare savarsite de acelasi functionar public, comisia de disciplina propune, in urma cercetarii administrative, aplicarea unei singure sanctiuni disciplinare, cu luarea in considerare a tuturor abaterilor disciplinare.
(4) In cazul in care comisia de disciplina propune aplicarea sanctiunilor disciplinare prevazute la art. 77 alin. (3) lit. b) -d) din Legea nr. 188/1999, republicata, aceasta va propune si durata acestora si, dupa caz, procentul de diminuare a drepturilor salariale, respectiv treapta sau functia pe care urmeaza a se aplica sanctiunea retrogradarii.


SECTIUNEA 7: Finalizarea procedurii de cercetare administrativa

Articolul 48
(1) Procedura de cercetare administrativa se finalizeaza:
a) la inchiderea dezbaterii cazului;
b) in termen de 3 luni de la data incetarii raporturilor de serviciu ale functionarului public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara, cu exceptia situatiei prevazute la lit. c) , in masura in care functionarul public a carui fapta a fost cercetata nu redobandeste calitatea de functionar public in aceasta perioada;
c) la data decesului functionarului public.





Afişează HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 1344/2007    HG 1344/2007 actualizata    Codul muncii    Sanctionare disciplinara    Cercetare disciplinara    Cercetare disciplinara 2019    HG 1344/2007 actualizata 2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Termenul de prescriptie in cazul raspunderii disciplinare a functionarului public
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1107 din 1 martie 2012

Constatarea calitatii de consilier local. Constatarea ca legala a hotararii de validare a calitatii de consilier local
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr.24 din data 01.03.2012