din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1948 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina

HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina

  Publicat: 25 Dec 2018       38404 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
HOTARARE nr. 1344/2007, Actualizata, privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina

Actualizata prin:
- Ordonanta urgenta 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar (publicata in Monitorul Of. 249 din 14-apr-2009)
- Hotarirea 1268/2008 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina (publicata in Monitorul Of. 700 din 15-oct-2008)

Mod de sesizare a organelor de urmarire penala, prevazut in sectiunea I, cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Mod de sesizare a organelor de urmarire penala, prevazut in sectiunea I, cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) sesizarea se claseaza, intocmindu-se in acest sens un raport care se inainteaza persoanei prin al carei act administrativ s-a constituit comisia de disciplina si care se comunica persoanei care a formulat sesizarea .
(3) Autoritatile si institutiile publice in cadrul carora sunt numiti functionari publici au obligatia sa solicite de la ultimul loc de munca situatia disciplinara a functionarului public, in termen de 10 zile de la data emiterii actului administrativ de numire. Obligatia revine autoritatilor si institutiilor publice numai pentru functionarii publici ale caror raporturi de serviciu au incetat cu mai putin de 3 luni inainte de data numirii in functia publica.

Articolul 49
(1) In termen de 5 zile lucratoare de la data finalizarii procedurii cercetarii administrative potrivit art. 48 alin. (1) lit. a) , comisia de disciplina intocmeste un raport cu privire la sesizarea in cauza, care trebuie sa contina urmatoarele elemente:
a) numarul si data de inregistrare ale sesizarii;
b) numele complet si functia detinuta de functionarul public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara, precum si compartimentul in care acesta isi desfasoara activitatea;
c) numele complet si domiciliul persoanei care a formulat sesizarea sau, dupa caz, locul de munca si functia detinuta de aceasta;
d) prezentarea pe scurt a faptei sesizate si a circumstantelor in care a fost savarsita;
e) probele administrate;
f) propunerea privind sanctiunea disciplinara aplicabila sau, dupa caz, propunerea de clasare a sesizarii;
g) motivarea propunerii;
h) numele complet si semnaturile presedintelui si ale celorlalti membri ai comisiei de disciplina, precum si ale secretarului acesteia;
i) data intocmirii raportului.
(2) Propunerea prevazuta la alin. (1) lit. f) se formuleaza pe baza majoritatii de voturi. Membrul comisiei care are o alta parere va redacta si va semna opinia separata, cu prezentarea considerentelor pe care aceasta se sprijina.
(3) Raportul comisiei de disciplina se aduce la cunostinta persoanei care are competenta legala de aplicare a sanctiunii disciplinare, persoanei care a formulat sesizarea si functionarului public a carui fapta a fost sesizata.


CAPITOLUL IV: Aplicarea si contestarea sanctiunii disciplinare

Articolul 50
(1) In termen de 10 zile calendaristice de la data primirii raportului comisiei de disciplina, persoana care are competenta legala de a aplica sanctiunea disciplinara va emite actul administrativ de sanctionare.
(2) In cazul in care persoana care are competenta legala de a aplica sanctiunea disciplinara aplica o alta sanctiune decat cea propusa de comisia de disciplina, are obligatia de a motiva aceasta decizie .
(3) Sub sanctiunea nulitatii absolute, actul administrativ de sanctionare va cuprinde in mod obligatoriu:
a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinara;
b) temeiul legal in baza caruia se aplica sanctiunea disciplinara;
c) motivul pentru care a fost aplicata o alta sanctiune decat cea propusa de comisia de disciplina, in situatia prevazuta la alin. (2) ;
d) termenul in care sanctiunea disciplinara poate fi contestata;
e) instanta competenta la care poate fi contestat actul administrativ prin care s-a dispus sanctiunea disciplinara.
(4) La actul administrativ de sanctionare prevazut la alin. (3) se anexeaza raportul comisiei de disciplina, sub sanctiunea nulitatii absolute.
(5) Actul administrativ de sanctionare se comunica in termen de maximum 5 zile calendaristice de la expirarea termenului prevazut la alin. (1) :
a) compartimentelor cu atributii in domeniul resurselor umane din cadrul institutiei sau autoritatii publice in cadrul careia
isi desfasoara activitatea functionarul public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara;
b) comisiei de disciplina care a elaborat si transmis raportul;
c) functionarului public a carui fapta a fost sesizata ca abatere disciplinara;
d) persoanei care a formulat sesizarea .

Articolul 51
Functionarul public nemultumit de sanctiunea disciplinara aplicata o poate contesta, in conditiile legii, la instanta de contencios administrativ competenta .

MCP Cabinet Avocati - Consultanta, asistenta si reprezentare juridica in raporturile de serviciu ale functionarilor publici.

CAPITOLUL V: Dispozitii tranzitorii si finale

Articolul 52
(1) In termen de maximum 60 de zile de la data intrarii in vigoare a art. 3-8 din prezenta hotarare, autoritatile si institutiile publice au obligatia de a constitui comisiile de disciplina in conditiile prezentei hotarari.
(2) Pana la implinirea termenului prevazut la alin. (1) , in cadrul autoritatilor si institutiilor publice isi desfasoara activitatea comisiile de disciplina constituite in conditiile Hotararii Guvernului nr. 1.210/2003 privind organizarea si functionarea comisiilor de disciplina si a comisiilor paritare din cadrul autoritatilor si institutiilor publice, cu modificarile ulterioare.
(3) Mandatul membrilor comisiilor de disciplina constituite in conditiile Hotararii Guvernului nr. 1.210/2003, cu modificarile ulterioare, inceteaza de drept la implinirea termenului prevazut la alin. (1) .
(4) Comisiile de disciplina constituite in conditiile prezentei hotarari isi incep activitatea la data incetarii mandatului membrilor comisiilor de disciplina constituite in conditiile Hotararii Guvernului nr. 1.210/2003, cu modificarile ulterioare.

Articolul 53
(1) Comisiile de disciplina constituite in conditiile Hotararii Guvernului nr. 1.210/2003, cu modificarile ulterioare, au obligatia ca, pana la inceperea activitatii comisiilor de disciplina constituite in conditiile prezentei hotarari, sa solutioneze sesizarile aflate pe rolul lor. Masurile dispuse inainte de intrarea in vigoare a prezentei hotarari raman supuse cailor de atac si termenelor prevazute de actul normativ sub care au fost pronuntate.
(2) Sesizarile inregistrate dupa publicarea prezentei hotarari in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, vor fi solutionate, pana la data inceperii activitatii comisiilor de disciplina constituite potrivit prevederilor prezentei hotarari, de comisiile de disciplina constituite in conditiile Hotararii Guvernului nr. 1.210/2003, cu modificarile ulterioare.





Afişează HG 1344/2007, Actualizata, privind comisiile de disciplina pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 1344/2007    HG 1344/2007 actualizata    Codul muncii    Sanctionare disciplinara    Cercetare disciplinara    Cercetare disciplinara 2019    HG 1344/2007 actualizata 2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Termenul de prescriptie in cazul raspunderii disciplinare a functionarului public
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1107 din 1 martie 2012

Constatarea calitatii de consilier local. Constatarea ca legala a hotararii de validare a calitatii de consilier local
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr.24 din data 01.03.2012