din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2208 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Codul Rutier 2019. OUG 195/2002, actualizata 2019

Codul Rutier 2019. OUG 195/2002, actualizata 2019

  Publicat: 25 Dec 2018       431516 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Documente atasate
Anexe_Codul_Rutier_2019_mcp_avocati.pdf
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
OUG nr. 195/2002, Actualizata 2019, privind circulatia pe drumurile publice. Republicata

Actualizare 2019 prin:
- Ordonanta urgenta 96/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;
- Legea 203/2018 privind masuri de eficientizare a achitarii amenzilor contraventionale;
- Ordonanta 14/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.

Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Principiu al relatiilor internationale, consacrat in acorduri, in tratate si in conventii de asistenta juridica,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Forma a raspunderii juridice care se fundamenteaza pe obligatia celui ce a pagubit pe altul de a repara prejudicial produs.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Forma a raspunderii juridice care se fundamenteaza pe obligatia celui ce a pagubit pe altul de a repara prejudicial produs.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)

SECTIUNEA 6: Circulatia autovehiculelor in traficul international

Articolul 82
(1) Autovehiculele, tractoarele agricole sau forestiere si remorcile inmatriculate in Romania pot trece frontiera de stat pe drumurile publice, daca indeplinesc conditiile cerute pentru a fi admise in circulatia internationala, iar conducatorii lor poseda permis de conducere valabil in conditiile stabilite prin tratatele la care Romania este parte sau care este eliberat de autoritatile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene ori Spatiului Economic European sau a carui valabilitate este recunoscuta in aceste state pe baza de reciprocitate.
(2) Autovehiculele , tractoarele agricole sau forestiere si remorcile inmatriculate in alte state pot trece frontiera de stat si pot circula pe drumurile publice din Romania, daca indeplinesc conditiile tehnice prevazute in Conventia asupra circulatiei rutiere, incheiata la Viena la 8 noiembrie 1968 si ratificata de Romania prin Decretul nr. 318/1980 , dar numai pe perioada cat sunt asigurate pentru cazurile de raspundere civila ca urmare a prejudiciilor produse prin accidente de autovehicule.
(3) [Articolul 82, alin. (3) din capitolul V, sectiunea 6 a fost abrogat la 29-iun-2007 de Art. I, punctul 27. din Ordonanta urgenta 69/2007]
(4) Autovehiculele, tractoarele agricole sau forestiere si remorcile inmatriculate in alte state, detinute de persoane care au sediul sau domiciliul in Romania, pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioada de maximum 90 de zile de la introducerea acestora in tara, daca sunt asigurate pentru cazurile de raspundere civila ca urmare a pagubelor produse prin accidente de circulatie.
(5) Persoanele care si-au stabilit domiciliul ori resedinta in Romania pot sa isi inmatriculeze autovehiculele sau remorcile la autoritatea competenta pe raza careia au domiciliul ori resedinta, dupa caz.
(6) Autovehiculele si tractoarele agricole sau forestiere inmatriculate in statele care nu sunt semnatare ale Conventiei asupra circulatiei rutiere, prevazuta la alin. (2) , sunt obligate sa poarte in partea din spate semnul distinctiv al statului care a efectuat inmatricularea.

Articolul 83
(1) Au dreptul sa conduca autovehicule pe drumurile publice din Romania, daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 20 si art. 23 alin. (1) , titularii permiselor de conducere nationale valabile, eliberate de autoritatile:
a) statelor membre ale Conventiei asupra circulatiei rutiere, prevazuta la art. 82 alin. (2) ;
b) statelor membre ale Uniunii Europene;
c) statelor cu care Romania a incheiat un tratat privind recunoasterea reciproca a permiselor de conducere auto.
(2) Pentru a conduce un autovehicul pe teritoriul Romaniei, persoanele care sunt titulare ale unui permis de conducere national eliberat de autoritatile unui stat care nu este membru al Conventiei asupra circulatiei rutiere si nici membru al Uniunii Europene ori cu care Romania nu a incheiat un tratat privind recunoasterea reciproca a permiselor de conducere auto trebuie sa posede si permis de conducere international.
(3) Permisele de conducere nationale eliberate de autoritatile prevazute la alin. (1) , precum si cele a caror valabilitate este recunoscuta de Romania in mod unilateral, detinute de persoane care au domiciliul sau resedinta in Romania in sensul art. 231 alin. (2) , pot fi preschimbate cu documente similare romanesti, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


CAPITOLUL VI: Infractiuni si pedepse

Articolul 84
[Articolul 84 din capitolul VI a fost abrogat la 01-feb-2014 de Art. 121, punctul 1. din titlul II din Legea 187/2012]

Articolul 85
[Articolul 85 din capitolul VI a fost abrogat la 01-feb-2014 de Art. 121, punctul 1. din titlul II din Legea 187/2012]

Articolul 86
[Articolul 86 din capitolul VI a fost abrogat la 01-feb-2014 de Art. 121, punctul 1. din titlul II din Legea 187/2012]

Articolul 87
[Articolul 87 din capitolul VI a fost abrogat la 01-feb-2014 de Art. 121, punctul 1. din titlul II din Legea 187/2012]

Articolul 88
(1) Recoltarea mostrelor biologice se face numai in prezenta unui politist rutier, in conditiile art. 190 alin. (8) din Codul de procedura penala, in urmatoarele spatii ale institutiilor medicale:
a) in interiorul unitatilor de asistenta medicala autorizate;
b) in ambulante avand echipaj cu medic ori autospeciale cu aceasta functie apartinand Serviciului mobil de urgenta, reanimare si descarcerare;
c) in interiorul unitatilor medico-legale.
(11) Medicul, asistentul medical sau persoana cu pregatire medicala de specialitate din echipajul ambulantei sau autospecialei apartinand Serviciului mobil de urgenta, reanimare si descarcerare, care intervine la evenimentele in legatura cu traficul rutier, poate recolta mostre biologice in masura in care prin aceasta nu se afecteaza acordarea asistentei medicale de urgenta sau de prim ajutor, precum si in situatia in care persoana implicata intr-un accident de circulatie refuza transportul de urgenta la o unitate sanitara sau starea sa de sanatate nu impune acest transport .
(12) Recoltarea mostrelor biologice se face cu respectarea normelor stabilite potrivit art. 125 lit. c) .
(13) Transportul mostrelor biologice, recoltate in conditiile alin. (11) , la unitatea medico-legala in vederea realizarii analizei toxicologice, va fi efectuat de catre politistul rutier.
(2) Stabilirea concentratiei de alcool sau a prezentei in organism de substante psihoactive se face in institutiile medico-legale autorizate, in conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii.
(3) Stabilirea prezentei alcoolului in aerul expirat sau testarea preliminara a prezentei in organism a unor substante psihoactive se face de catre politia rutiera, cu ajutorul unor mijloace tehnice certificate.
(4) Stabilirea concentratiei de alcool in aerul expirat se face de catre politia rutiera, cu ajutorul unui mijloc tehnic omologat si verificat metrologic.
(5) Persoana care conduce pe drumurile publice un vehicul pentru care legea prevede obligativitatea detinerii permisului de conducere, testata de politistul rutier cu un mijloc tehnic omologat si verificat metrologic si depistata ca avand o concentratie de pana la 0,40 mg/l alcool pur in aerul expirat, ii poate solicita acestuia sa i se recolteze mostre biologice in cadrul unitatilor sau institutiilor medicale prevazute la alin. (1) , in vederea stabilirii imbibatiei de alcool in sange.
(6) Persoana care conduce pe drumurile publice un vehicul pentru care legea prevede obligativitatea detinerii permisului de conducere, testata cu un mijloc tehnic omologat si verificat metrologic si depistata ca avand o concentratie de peste 0,40 mg/l alcool pur in aerul expirat, este obligata sa se supuna recoltarii mostrelor biologice, in vederea stabilirii imbibatiei de alcool in sange.
(7) Conducatorilor de vehicule pentru care legea prevede obligativitatea detinerii permisului de conducere, testati in trafic cu un mijloc certificat care indica prezenta in organism a unor substante psihoactive, li se recolteaza obligatoriu mostre biologice.

Articolul 89
[Articolul 89 din capitolul VI a fost abrogat la 01-feb-2014 de Art. 121, punctul 3. din titlul II din Legea 187/2012]





Documente Atasate
Anexe_Codul_Rutier_2019_mcp_avocati.pdf

Afişează Codul Rutier 2019. OUG 195/2002, actualizata 2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 195/2002    OUG 195/2002 actualizata 2019    Codul rutier 2019    Accidente 2019    Accidente circulatie 2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia nr. 439/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea art. 109 din Codul Rutier
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 123/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 103 alin. (8) din OUG nr. 195/2002
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 711/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii ale art. 112 din Codul Rutier
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

UCIDERE DIN CULPA. IMPREJURARI
Pronuntaţă de: Judecatoria Slatina Sentinta penala 720 (01.04.2005)

Ucidere din culpa in forma agravata. Individualizarea pedepsei. Solutionarea actiunii civile formulata in cadrul procesului penal.
Pronuntaţă de: Judecatoria Sector 1 Bucuresti Sentinta penala 258 (27.01.2006)

UCIDERE DIN CULPA. IMPREJURARI
Pronuntaţă de: Judecatoria Slatina Sentinta penala 720 (01.04.2005)

Ucidere din culpa in forma agravata. Individualizarea pedepsei. Solutionarea actiunii civile formulata in cadrul procesului penal.
Pronuntaţă de: Judecatoria Sector 1 Bucuresti Sentinta penala 258 (27.01.2006)

UCIDERE DIN CULPA. IMPREJURARI
Pronuntaţă de: Judecatoria Slatina Sentinta penala 720 (01.04.2005)

Ucidere din culpa in forma agravata. Individualizarea pedepsei. Solutionarea actiunii civile formulata in cadrul procesului penal.
Pronuntaţă de: Judecatoria Sector 1 Bucuresti Sentinta penala 258 (27.01.2006)

Vatamare corporala din culpa. Imposibilitatea evitarii si a prevenirii producerii accidentului rutier
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sentinta penala nr. 202 din 09.07.2012



Articole Juridice

Telefonul mobil - sursa de tragedii in trafic. Propunerile MAI de modificare a Codului Rutier
Sursa: Irina Maria Diculescu

Retinerea certificatului de inmatriculare al unui vehicul fara ITP valabil � o incalcare a dreptului la proprietate privata?
Sursa: Irina Maria Diculescu