din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1594 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 112/2018 privind accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile ale organismelor din sectorul public

OUG 112/2018 privind accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile ale organismelor din sectorul public

  Publicat: 29 Dec 2018       5450 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordonanta de urgenta nr. 112/2018 privind accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile ale organismelor din sectorul public

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Inlaturarea obstacolelor care impiedica miscarea libera in mediul ambiant si accesibilizarea diverselor zone ale societatii cum ar fi:
Inlaturarea obstacolelor care impiedica miscarea libera in mediul ambiant si accesibilizarea diverselor zone ale societatii cum ar fi:
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Inlaturarea obstacolelor care impiedica miscarea libera in mediul ambiant si accesibilizarea diverselor zone ale societatii cum ar fi:
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.


Articolul 3. - (1) Organismele din sectorul public asigura accesibilitatea site-urilor lor web si ale aplicatiilor lor mobile, facandu-le usor de identificat, functionale, usor de inteles si stabile.
(2) Principiile care stau la baza accesibilitatii sunt:
a) perceptibilitatea - informatiile si componentele interfetei de utilizare trebuie sa poata fi prezentate utilizatorilor in moduri pe care acestia le pot percepe;
b) operabilitatea - componentele interfetei de utilizare si navigarea trebuie sa poata fi utilizate;
c) inteligibilitatea - informatiile si exploatarea interfetei de utilizare trebuie sa poata fi intelese;
d) robustetea - intreg continutul trebuie sa fie suficient de robust incat sa poata fi interpretat in mod fiabil de o gama larga de agenti utilizatori, inclusiv de tehnologiile de asistare.
Articolul4. - (1) Organismele din sectorul public aplica cerintele privind accesibilitatea prevazute la art. 3, in masura in care aplicarea acestor cerinte nu impune o sarcina disproportionata.
(2) Pentru a stabili masura in care conformitatea cu cerintele privind accesibilitatea prevazute la art. 3 impune o sarcina disproportionata, organismul din sectorul public vizat efectueaza, in prealabil, o evaluare initiala.
(3) Pentru realizarea evaluarii prevazute la alin. (2), organismul din sectorul public vizat tine seama de toate circumstantele relevante, incluzand si urmatoarele aspecte:
a) dimensiunea, resursele si domeniul de interes al organismului din sectorul public vizat;
b) costurile si beneficiile estimate pentru organismul din sectorul public vizat in raport cu beneficiile estimate pentru persoanele cu dizabilitati, luand in considerare frecventa de accesare si durata de utilizare a site-ului web sau a aplicatiei mobile specifice.
(4) In scopul evaluarii masurii in care conformitatea cu cerintele privind accesibilitatea impune o sarcina disproportionata, sunt luate in considerare doar motivele legitime.
(5) In sensul prezentei ordonante de urgenta, lipsa incadrarii actiunii ca prioritara, constrangerea temporala sau lipsa cunostintelor necesare in materie nu pot fi invocate ca motive legitime. De asemenea, achizitionarea sau lipsa dezvoltarii sistemelor software de administrare a continutului site-urilor web si a aplicatiilor mobile intr-un mod accesibil nu poate fi invocata ca motiv legitim avand in vedere existenta tehnicilor adecvate pentru a face ca respectivele sisteme sa respecte cerintele privind accesibilitatea prevazute in prezenta ordonanta de urgenta .
(6) In urma evaluarii prevazute la alin. (2), organismul din sectorul public are obligatia de a explica in declaratia privind accesibilitatea prevazuta la art. 6 motivele nerespectarii cerintelor privind accesibilitatea ori a acelor parti din aceste cerinte care nu au putut fi respectate, oferind alternative accesibile.
(7) Organismul din sectorul public are obligatia de a publica pe propriul site evaluarea prevazuta la alin. (2), impreuna cu declaratia privind accesibilitatea prevazuta la art. 6.
(8) Continutul site-urilor web si al aplicatiilor mobile puse la dispozitie de catre un organism din sectorul public trebuie sa ofere un cod intern comun de limbaj natural, structuri, relatii si secvente, precum si date ale oricarei componente integrate ale interfetei de utilizare, facilitandu-se astfel utilizatorilor folosirea tehnologiilor de asistare pentru accesarea site-urilor web si a aplicatiilor mobile.
Articolul5. - (1) Continutul site-urilor web si al aplicatiilor mobile care respecta standardele armonizate sau parti ale acestora, ale caror referinte au fost publicate de catre Comisia Europeana in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, potrivit Regulamentului (UE) nr. 1.025/2012, este considerat a fi in conformitate cu cerintele privind accesibilitatea reglementate la art. 3, care sunt cuprinse in standardele respective sau in parti ale acestora.
(2) In cazul in care nu a fost publicata nicio referinta a standardelor armonizate prevazute la alin. (1), continutul aplicatiilor mobile care respecta specificatiile tehnice sau parti ale acestora adoptate de Comisia Europeana prin acte de punere in aplicare este considerat a fi in conformitate cu cerintele privind accesibilitatea prevazute la art. 3, care fac obiectul respectivelor specificatii tehnice sau al unor parti ale acestora. Specificatiile tehnice respective respecta cerintele de accesibilitate prevazute la art. 3 si asigura cel putin un nivel de accesibilitate echivalent celui asigurat prin standardul european EN 301 549 V1.1.2 (2015-04), respectiv v2.1.2 "Cerintele privind accesibilitatea pentru achizitiile publice de produse si servicii TIC in Europa" (2015-04)".
(3) In cazul in care nu au fost publicate referintele standardelor armonizate prevazute la alin. (1), continutul site- urilor web care indeplineste cerintele relevante din standardul european prevazut la alin. (5) sau din parti ale acestuia este considerat a fi in conformitate cu cerintele privind accesibilitatea prevazute la art. 3 care fac obiectul cerintelor relevante respective sau al unor parti ale acestora.
(4) In cazul in care nu au fost publicate referintele standardelor armonizate prevazute la alin. (1) si in lipsa specificatiilor tehnice prevazute la alin. (2), continutul aplicatiilor mobile care indeplineste cerintele relevante din standardul european prevazut la alin. (5) sau din parti ale acestuia este considerat a fi in conformitate cu cerintele privind accesibilitatea prevazute la art. 3 care fac obiectul cerintelor relevante respective sau al unor parti ale acestora.
(5) Standardul european este EN 301 549 V1.1.2 (2015-04), urmand ca eventualele sale versiuni ulterioare sau standardul european care il inlocuieste sa se stabileasca prin acte delegate adoptate de Comisia Europeana, in conformitate cu art. 6 alin. (4) si art. 10 din Directiva (UE) 2016/2102.
Articolul6. - (1) Organismele din sectorul public ofera anual si actualizeaza ori de cate ori este cazul, in termen de 3 zile de la constatare, o declaratie privind accesibilitatea detaliata, cuprinzatoare si clara cu privire la conformitatea cu prezenta ordonanta de urgenta a site-urilor lor web si a aplicatiilor lor mobile.
(2) Pentru site-urile web, declaratia privind accesibilitatea este furnizata intr-un format accesibil, utilizand modelul de declaratie privind accesibilitatea prevazut la alin. (6), si se publica pe site-ul web relevant.
(3) Pentru aplicatiile mobile, declaratia privind accesibilitatea este furnizata intr-un format accesibil, utilizand modelul de declaratie privind accesabilitatea prevazut la alin. (6), si este disponibila pe site-ul web al organismului din sectorul public care a dezvoltat aplicatia mobila in cauza sau impreuna cu alte informatii disponibile in momentul descarcarii aplicatiei.
(4) Declaratia include:
a) o explicatie cu privire la partile din continut care nu sunt accesibile, precum si motivele care au stat la baza inaccesibilitatii si, dupa caz, alternativele accesibile prevazute;
b) o descriere a unui mecanism de feedback si un link catre acesta, pentru a permite oricarei persoane sa informeze organismul din sectorul public vizat asupra oricaror neconformitati ale site-ului sau web sau ale aplicatiei mobile cu cerintele privind accesibilitatea prevazute la art. 3 si sa solicite informatiile excluse in temeiul art. 1 alin. (4) si al art. 4;
c) un link catre procedura de asigurare a punerii in aplicare pusa la dispozitie de organismul de monitorizare prevazut la art. 8 alin. (4), la care se poate recurge in cazul unui raspuns nesatisfacator la informare sau solicitare.
(5) Organismele din sectorul public au obligatia de a transmite solicitantului un raspuns adecvat pentru fiecare informare sau la solicitare, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii solicitarii.
(6) Modelul de declaratie privind accesibilitatea se stabileste prin ordin al ministrului comunicatiilor si societatii informationale, dupa adoptarea de catre Comisia Europeana a actelor de punere in aplicare pentru stabilirea modelului de declaratie privind accesibilitatea, conform art. 7 alin. (2) si art. 11 alin. (2) din Directiva (UE) 2016/2102.
(7) Organismele din sectorul public au obligatia de a promova si facilita organizarea, cel putin o data pe an, a programelor de formare privind accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile destinate partilor interesate relevante si personalului organismelor din sectorul public, destinate invatarii modului de a crea, a administra si a actualiza continutul accesibil al site-urilor web si al aplicatiilor mobile, pe baza cadrului stabilit prin ordin al ministrului comunicatiilor si societatii informationale.
(8) Organismele din sectorul public au obligatia de a publica pe site-ul propriu sau prin oricare alte mijloace considerate adecvate de catre acesta informari complete, cu privire la:
a) cerintele privind accesibilitatea;
b) avantajele pentru utilizatorii si proprietarii de site-uri web si de aplicatii mobile;
c) posibilitatea de a furniza feedback in cazul neconformitatii site-ului web sau a aplicatiei mobile cu cerintele privind accesibilitatea.


CAPITOLUL III
Roluri si responsabilitati


Articolul 7. - (1) La cererea organismului din sectorul public, organismele de inspectie au obligatia de a intocmi un raport de inspectie care sa contina rezultatele inspectiei si care se inainteaza reprezentantului legal al organismului din sectorul public.
(2) Conformitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile cu cerintele prevazute de documentele aplicabile in vigoare prevazute la art. 5 este evaluata de organisme de inspectie de tip A, acreditate de Asociatia de acreditare din Romania, denumita in continuare RENAR, in conditiile stabilite prin Regulamentul (CE) nr. 765/2008 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a cerintelor de acreditare si de supraveghere a pietei in ceea ce priveste comercializarea produselor si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 339/93.
(3) Organismul din sectorul public auditat publica pe site-ul propriu, la sectiunea accesibilitate, raportul de inspectie si declaratia privind accesibilitatea referitoare la conformitatea acestora cu cerintele prevazute la art. 3, intr-un format accesibil.
(4) In cazul aplicatiilor mobile, raportul de inspectie este furnizat intr-un format accesibil si este disponibil pe site-ul web al organismului din sectorul public care a dezvoltat aplicatia mobila in cauza sau impreuna cu alte informatii disponibile in momentul descarcarii aplicatiei.
(5) In baza metodologiei de monitorizare a conformitatii site-urilor web prevazute la art. 8 alin. (1) si a aplicatiilor mobile cu cerintele privind accesibilitatea de la art. 3, puse la dispozitie de catre Comisia Europeana, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale coopereaza cu autoritatile celorlalte state membre si cu partile interesate relevante, in vederea realizarii schimbului de bune practici si pentru revizuirea metodologiei de monitorizare, evolutia pietei si a tehnologiei, precum si progresele in materie de accesibilitate a site-urilor web si a aplicatiilor mobile.
Articolul8. - (1) Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, in calitate de autoritate de reglementare si supraveghere in domeniul accesibilitatii site-urilor web si a aplicatiilor mobile, elaboreaza, dupa publicarea de catre Comisia Europeana a metodologiei de monitorizare a conformitatii site-urilor web si a aplicatiilor mobile cu cerintele privind accesibilitatea de la art. 3, normele de monitorizare a conformitatii site-urilor web si a aplicatiilor mobile cu cerintele privind accesibilitatea.
(2) Normele prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului comunicatiilor si societatii informationale si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) Normele prevazute la alin. (1) cuprind:
a) periodicitatea monitorizarii si esantionarea site-urilor web si a aplicatiilor mobile care fac obiectul monitorizarii;
b) la nivelul site-urilor web, esantionarea paginilor web si a continutului paginilor respective;





Afişează OUG 112/2018 privind accesibilitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile ale organismelor din sectorul public pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    RENAR    OUG 112/2018

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Contestatie in anulare. Eroare materiala. Imposibilitatea cenzurarii modului in care instanta de apel a aplicat sau interpretat dispozitiile legale in cauza
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 102/4.03.2020

Functionari publici. Contestatie decizie de incetare de drept a raportului de serviciu prin pensionare. Discriminare pe criteriu de gen
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 149/26.02.2020

Decizie de sanctionare disciplinara. Caracterul restrictiv al dispozitiilor inscrise Codul muncii. Analiza elementelor constitutive ale abaterii disciplinare prin raportare la prevederile actului emis de angajator
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 40/06.02.2020

Limitele efectului devolutiv al apelului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 334 din 11 februarie 2020

Plata de despagubiri salariatului in cazul suspendarii contractului de munca. Principiul raspunderii civile contractuale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2351/2019

Actiune in raspundere civila delictuala pentru fapta proprie a persoanei juridice
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 1828 din 6 octombrie 2020

Afirmatii defaimatoare. Depasirea limitelor dreptului la libera exprimare. Despagubiri morale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 246 din 30 ianuarie 2020

Raspundere civila delictuala. Postarea unor afirmatii cu caracter defaimator pe o retea de socializare
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 319 din 5 februarie 2020

Toate elementele esentiale apte a da nastere raportului juridic obligational intre partile cauzei trebuie dovedite de angajator. Sarcina probei in conflictele de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3028 din data de 05 Iunie 2019



Articole Juridice

Interviu avocat Predut: Oportunitatea digitalizarii relatiilor de munca. Efecte imediate si pe termen lung
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Sarcina probei in litigiile de munca. Reguli si exceptii
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Legea nr. 190/2018 privind masurile de aplicare a GDPR intra in vigoare
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Deosebirile intre Raspunderea contractuala si Raspunderea Delictuala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Practici europene privind TVA-ul favorizante IMM-urilor
Sursa: Biroul de presa CNIPMMR

Raspunderea persoanei juridice in Noul Cod Penal (art. 136 - 138)
Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut