din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2397 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulament de organizare si functionare a Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice

Regulament de organizare si functionare a Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice

  Publicat: 17 Mar 2009       15425 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Regulament din 1991 de organizare si functionare a Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 189 din 19/09/1991

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Prevazute in cap. I, t. III, C. proc. pen., partea generala, mijloace prin care se constata elementele de fapt ce pot servi ca proba
Dovada pe care o poate face cel chemat sa raspunda pentru insulta sau calomnie, in scopul de a stabili adevarul afirmatiei sau imputarii facute si a inlatura astfel caracterul penal al faptei.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
(Consolidated balance sheet) Bilant contabil in care activele si datoriile unei companii mama si ale filialelor sale sunt prezentate ca si cand ar fi vorba de o singura firma.
Contabilul autorizat este persoana care a dobandit aceasta calitate in conditiile legii si are capacitatea de a tine contabilitatea si de a intocmi bilantul contabil.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(Board of Directors) Grup de oficiali alesi de adunarea generala anuala a actionarilor care au fost imputerniciti sa administreze compania si sa puna in aplicare masurile de natura strategica adoptate de adunarea generala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Mostrele vor fi insotite de avize de expeditie. Pe baza analizelor de laborator efectuate, Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice emite buletine de analiza a caror valabilitate este in functie de durata termenului de garantie al produsului respectiv, potrivit normelor tehnice in vigoare.
5. In buletinele de analiza se va specifica costul in lei sau in valuta, dupa caz, al determinarilor efectuate conform tarifelor stabilite in conditiile legii.
Rezultatele analizelor si reclamatiilor, intemeiate, ale consumatorilor si beneficiarilor vor fi aduse la cunostinta agentilor economici interesati si a consumatorilor.

CAPITOLUL IV
Drepturile, obligatiile si raspunderile oficiului

1. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice isi desfasoara activitatea pe baza regulamentului de organizare si functionare si a unor metodologii si proceduri proprii elaborate in concordanta cu prevederile Hotaririi Guvernului nr. 545/1991 privind supravegherea calitatii produselor si serviciilor in scopul prevenirii si combaterii faptelor care pot afecta viata sau sanatatea oamenilor ori calitatea mediului inconjurator.
2. Personalul care executa aceste activitati specifice, trebuie sa aiba o tinuta morala ireprosabila, sa fie intransigent si incoruptibil si va raspunde de realitatea datelor inscrise in documentele incheiate si de pastrarea secretului profesional in legatura cu aspectele tehnico-economice si comerciale de care ia cunostinta in timpul exercitarii atributiilor de serviciu .
3. In cazul constatarii unor abateri de la caracteristicile calitative ale vinului si bauturilor alcoolice, declarate sau garantate de producator sau prestator, care pot afecta viata sau sanatatea oamenilor, organul de supraveghere a calitatii din cadrul Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice va dispune incetarea vinzarii si depozitarea separata, analizarea cauzelor care au condus la abaterile constatate, masuri de remediere a acestora si, dupa caz, oprirea productiei.
De asemenea, pentru vinul si bauturile alcoolice provenite din import, la care s-au constatat deficiente calitative, se va dispune sistarea vinzarii si anuntarea importatorului, in vederea remedierii acestora si, dupa caz, oprirea livrarilor.
4. In situatia constatarii la vinzare a unor vinuri si bauturi alcoolice falsificate sau interzise consumului, daunatoare sanatatii sau inselaciuni, privind calitatea produselor sus-mentionate, precum si a serviciilor in domeniu, organul de constatare din cadrul Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice va dispune oprirea comercializarii acestora, fiind obligat sa sesizeze de indata pe procuror sau organul de cercetare penala, luind masuri sa nu dispara urmele infractiunii, corpurile delicte si orice alte mijloace de proba . Organul constatator va proceda in acelasi mod si cu privire la constatarile avute in vedere la punctul 3.
5. In scopul protectiei consumatorilor, organele de supraveghere a calitatii, vinului si bauturilor alcoolice au dreptul sa patrunda in locurile in care se produc, depoziteaza, transporta sau se comercializeaza produsele sus-mentionate si serviciile in domeniu, in cazul in care se constata ca acestea afecteaza viata ori sanatatea oamenilor.
6. Organele de supraveghere a calitatii vinului si bauturilor alcoolice, precum si a serviciilor in domeniu vor colabora cu asociatiile pentru protectia consumatorilor, in scopul prevenirii si depistarii cazurilor de frauda sau falsificare a calitatii acestor produse si serviciilor si vor aduce la cunostinta consumatorilor, prin intermediul mass-mediei, abaterile constatate.
7. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice raspunde pentru recoltarea corecta a mostrelor, in situatia cind aceasta operatiune se executa de catre personalul propriu, imputernicit cu supravegherea calitatii si de pastrarea corespunzatoare a contramostrelor, pina la expirarea duratei termenului de garantie a produsului respectiv.
8. Raspunde de exactitatea datelor inscrise in buletinele de analiza emise, de modul de completare, interpretare a rezultatelor obtinute, de concluziile si recomandarile efectuate.
9. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice va prezenta, ori de cite ori situatia o va impune, propuneri organelor in drept, pentru reactualizarea tarifelor privind costul serviciilor prestate, potrivit legii.
10. Veniturile ce vor fi realizate de Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice vor fi varsate la bugetul administratiei centrale de stat .
11. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice intocmeste buget de venituri si cheltuieli si bilant contabil .

CAPITOLUL V
Structura organizatorica si conducerea oficiului

1. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice functioneaza in baza structurii organizatorice prezentata in anexa si a statului de functii aprobat de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Economiei si Finantelor, avind un numar de 45 posturi, din care 15 specialisti de profil, fondurile necesare asigurindu-se anual din bugetul administratiei centrale de stat .
___________
Anexa se comunica celor interesati.

2. In perioadele cu volum mare de activitate, Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice poate coopta colaboratori externi, iar numarul acestora se va stabili anual in functie de volumul de operatiuni ce urmeaza a fi executate si de creditele bugetare acordate.
3. Activitatea oficiului este condusa de un consiliu de administratie si de inspectorul de stat sef.
Consiliul de administratie este format din 7 persoane, dupa cum urmeaza:
- inspectorul de stat sef;
- inspectorul de stat sef-adjunct;
- directorul economic;
- seful serviciului inspectie de specialitate;
- seful serviciului organizare;
- seful serviciului omologari;
- consilierul juridic.
4. Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
a) organizeaza, conduce si controleaza intreaga activitate a oficiului ce decurge din obiectul sau de activitate;
b) analizeaza raportul anual de activitate, bugetul si bilantul contabil al oficiului;
c) hotaraste asupra modalitatilor de realizare a sarcinilor ce revin oficiului;
d) face propuneri pentru stabilirea de tarife si preturi la analizele si prestatiile de servicii efectuate, precum si pentru modificarea acestora.
Consiliul de administratie se intruneste lunar sau ori de cite ori este nevoie, la convocarea inspectorului de stat sef.
5. Inspectorul de stat sef este asimilat cu functia de subsecretar de stat, iar inspectorul de stat sef-adjunct este asimilat cu functia de consilier de stat, fiind numiti prin decizie a primului-ministru.
Conducerea operativa a oficiului este asigurata de inspectorul de stat sef, ajutat de inspectorul de stat sef-adjunct si directorul economic.
In asigurarea conducerii operative, inspectorul de stat sef exercita urmatoarele atributii:
a) conduce intreaga activitate a oficiului, asigurind executarea hotaririlor consiliului de administratie, cu respectarea legislatiei in vigoare;
b) urmareste cresterea eficientei activitatii oficiului, imbunatatirea nivelului tehnic si calitativ al analizelor si prestatiilor efectuate;
c) asigura exercitarea controlului si buna desfasurare a activitatii economico-financiare a oficiului;
d) angajeaza si concediaza personalul si ii aplica sanctiunile disciplinare, cu respectarea prevederilor legii;




Afişează Regulament de organizare si functionare a Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice