CAPITOLUL IV Durata de aplicare si bugetul schemei de ajutor de stat Articolul 16. Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii se desfasoara incepand cu anul 2019. Articolul 17. (1) Valoarea totala a ajutorului de stat este echivalentul in lei al sumei de 40 milioane euro si se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. (2) Plafoanele anuale si cursul leu/euro se aproba prin ordin comun al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al ministrului finantelor publice. (3) Sumele alocate ramase necheltuite se reporteaza pentru anul urmator celui pentru care s-a facut repartizarea. (4) Conditiile de eligibilitate, cheltuielile eligibile, modul de acordare a finantarii, precum si modalitatile de verificare si control se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.
CAPITOLUL V Dispozitii finale Art. 18. (1) Se considera ajutor de stat utilizat abuziv sumele incasate prin incalcarea conditiilor prevazute la art. 12 si 14 din prezenta lege. (2) Sumele reprezentand ajutor de stat utilizat abuziv, prevazut la alin. (1), sunt creante bugetare, pentru recuperarea acestora aplicandu-se in mod corespunzator dispozitiile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Inscrisurile intocmite de catre directiile pentru agricultura judetene, pe baza notelor de constatare redactate de catre reprezentantii directiilor pentru agricultura judetene si reprezentantul A.N.P.A., prin care se individualizeaza sumele de recuperat exprimate in moneda nationala, constituie titluri de creanta si cuprind elementele actului administrativ fiscal prevazut de Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. (3) Titlurile de creanta pot fi contestate pe cale administrativa, potrivit legii, la organul emitent, iar dupa solutionarea acestei contestatii o noua contestatie poate fi depusa la sediul instantei judecatoresti competente, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. (4) Titlul de creanta constituie titlu executoriu la data expirarii termenului de scadenta prevazut in acesta. (5) Titlurile executorii, impreuna cu dovada comunicarii acestora catre debitor, se transmit organelor fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea recuperarii debitului dupa expirarea termenului de contestare pentru titlurile de creanta necontestate sau dupa ramanerea definitiva a acestora in sistemul cailor administrative de atac ori dupa pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive. (6) Cuantumul obligatiilor fiscale accesorii se calculeaza de catre directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la data scadentei si pana la data transmiterii catre organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, potrivit alin. (5), iar organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor calcula obligatii fiscale accesorii de la data transmiterii titlurilor executorii si pana la data stingerii sumelor prevazute in acestea. (7) Obligatiile fiscale accesorii calculate de catre directiile agricole judetene, respectiv a municipiului Bucuresti vor fi individualizate intr-un titlu de creanta, dispozitiile alin. (2) - (5) aplicandu-se in mod corespunzator. (8) In procedura insolventei, inscrierea creantei bugetare la masa credala se face de catre directiile agricole judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. (9) Sumele incasate potrivit prevederilor alin. (2) sunt venituri la bugetul de stat . Articolul 19. (1) Schema de ajutor de stat prevazuta de prezenta lege se notifica la Comisia Europeana de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
(2) In situatia in care decizia Comisiei Europene de acordare a ajutorului de stat contine prevederi noi sau diferite fata de schema notificata, prevederile schemei de ajutor de stat se completeaza si/sau se modifica in mod corespunzator. Articolul 20. Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezenta lege. Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata. ANEXA Nr. 1 Nr. . . . . . . . . . . data . . . . . . . . . . CERERE DE INSCRIERE IN PROGRAM (model) Catre, Directia pentru Agricultura Judeteana . . . . . . . . . ./a municipiului Bucuresti Subsemnatul/Subsemnata: persoana juridica/PFA sau IF sau II . . . . . . . . . ., cu sediul in localitatea . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ., inscrisa la registrul comertului cu nr. . . . . . . . . . ., CUI/CIF . . . . . . . . . ., cod CAEN . . . . . . . . . ., cont bancar . . . . . . . . . . deschis la . . . . . . . . . ., reprezentata legal de . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., legitimat cu C.I. serie . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . . mentionez ca: . . . . . . . . . . Ma angajez: - sa respect conditiile si modalitatile de acordare a ajutorului de stat conform reglementarilor nationale; - sa notific in scris directiei pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 10 zile lucratoare, orice modificare privitoare la informatiile declarate in cererea de ajutor de stat, anexand documentele justificative pentru aceste modificari; - sa furnizez orice document justificativ care imi va fi solicitat si sa ma supun oricarui/oricarei control/verificari la fata locului; - sa restitui ajutorul de stat incasat cu dobanzi si penalitati calculate de la data incasarii ajutorului de stat, la simpla solicitare a directiei pentru agricultura judetene/a municipiului Bucuresti, daca in urma controlului efectuat in baza art. 15 alin. (5) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii se constata ca ajutorul de stat a fost utilizat abuziv potrivit art. 18 alin. (1) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii pe baza proceselor-verbale de constatare.
Solicit inscrierea in Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii pentru realizarea investitiei (denumire) . . . . . . . . . . si depun urmatoarele documente: . . . . . . . . . . NOTA: - documentele prevazute la art. 8 din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii:
Decizia CCR nr. 383/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii privind aprobarea OUG nr. 85/2016 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Franta s-a adresat Comisiei cu o plangere impotriva proiectului de lege al Marii Britanii privind marimea ochiurilor de la plasele de pescuit Pronuntaţă de: Cazul: France vs. UK (Re Fishing Net Mesh Sizes), 1979, nr.141/78
Capitanul Kirk, un pescar danez, a fost acuzat de pescuit in zona de 12 mile de la coasta britanica, ceea ce contravine legislatiei Regatului Unit Pronuntaţă de: Cazul: R vs. Kent Kirk, 1984, nr.63/83
In urma preocuparii in legatura cu natura relatiei dintre proprietarii unui numar de ambarcatiuni de pescuit si Regatul Unit, a fost adoptat, in 1988, Pronuntaţă de: Cazul: R. vs. Secretary of State for Transport, ex parte Factortame, nr.C-213/89, 1990
CJUE nu este competenta sa se pronunte asupra unui diferend frontalier cu caracter international care nu tine de dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Faptele salariatului care pot constitui abateri disciplinare. Spete si doctrina relevante Sursa: Irina Maria Diculescu
Precizari privind salariul minim brut pe tara garantat in plata aplicabil de la 1 ianuarie 2019 si legea zilierilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Reglementarea activitatii zilierilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Fondul European pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala Sursa: CartiAgricole.ro
Phishing-ul Sursa: Securizare.ro