(3) Echipa de investigatie/inspectie/inspectie inopinata este condusa de catre un sef de echipa nominalizat in decizia presedintelui ANRE si in mandatul de investigatie, care raspunde de modul de desfasurare a investigatiei.
(4) Cel putin unul dintre membrii echipei de investigatie/inspectie/inspectie inopinata trebuie sa aiba calitatea de agent constatator. Articolul 10. Pe timpul desfasurarii activitatii de investigatie, membrii echipei de investigatie prevazute la art. 9 alin. (2) au, in principal, drepturile si obligatiile prevazute la art. 17-19 din Regulamentul pentru organizarea si desfasurarea activitatii de investigatie in domeniul energiei privind functionarea pietei angro de energie, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 25/2017. Articolul 11. Pe timpul desfasurarii activitatii de investigatie, persoanele prevazute la art. 2 au, in principal, drepturile si obligatiile prevazute la art. 21 si 22 din Regulamentul pentru organizarea si desfasurarea activitatii de investigatie in domeniul energiei privind functionarea pietei angro de energie, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 25/2017. Articolul 12. (1) In urma oricarei investigatii, sub coordonarea sefului echipei de investigatie, echipa intocmeste un raport de investigatie, care contine descrierea clara si detaliata a actiunilor de investigatie intreprinse, prezentarea situatiei de fapt si de drept, faptele si posibilele abateri, actiunile/masurile luate de participantul la piata pe parcursul investigatiei, concluziile investigatiei, punctul de vedere al faptuitorului cu privire la fapta sa, obiectiunile acestuia cu privire la raportul de investigatie, recomandarile formulate de echipa de investigatie, masurile propuse si propunerile de sanctionare a participantului la piata .
(2) Raportul de investigatie intocmit de catre echipa de investigatie este comunicat participantului la piata investigat, in vederea formularii de obiectiuni cu privire la continutul acestuia. Obiectiunile, propunerile de remediere se vor transmite ANRE in termen de 15 zile de la data comunicarii.
(3) Raportul de investigatie se semneaza de catre toti membrii echipei de investigatie si se supune aprobarii presedintelui ANRE, dupa consultarea comisiei de analiza, constituita potrivit dispozitiilor art. 8 din Regulamentul pentru organizarea si desfasurarea activitatii de investigatie in domeniul energiei privind functionarea pietei angro de energie, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 25/2017.
(4) Dupa aprobarea raportului de investigatie, presedintele ANRE dispune prin decizie masuri in sarcina participantului la piata investigat, sanctionarea contraventionala a acestuia, dupa caz, respectiv cuantumul amenzii aplicate. Articolul 13. (1) In functie de gravitatea sau natura abaterii constatate, membrii echipei de investigatie propun presedintelui ANRE, prin raportul de investigatie, odata cu sanctionarea, si suspendarea/retragerea licentei/autorizatiei emise contravenientului.
(2) Masura suspendarii sau retragerii licentei/autorizatiei se aproba prin decizie a presedintelui ANRE. Articolul 14. Presedintele ANRE convoaca comisia de analiza cu rol de consultare, stabilita prin ordin, pentru analizarea rezultatelor investigatiei si a propunerilor, formulate de catre echipa de investigatie. Articolul 15. (1) Raportul final continand rezultatele investigatiei si decizia presedintelui ANRE cu masurile stabilite sunt comunicate participantului la piata in termen de 15 zile de la finalizarea investigatiei.
(2) In cazul in care au fost constatate contraventii, odata cu transmiterea deciziei de inchidere a investigatiei, contravenientului i se va comunica data la care trebuie sa se prezinte la sediul ANRE in vederea aplicarii sanctiunii contraventionale.
(3) In cazul in care, in urma finalizarii investigatiei, se constata ca nu exista indicii temeinice cu privire la incalcarea legii, care sa justifice impunerea de masuri si/sau sanctiuni de catre ANRE participantului la piata, aceasta, prin decizie a presedintelui, inchide investigatia si informeaza de indata partile implicate.
(4) Decizia de aprobare a raportului de investigatie poate fi atacata in contencios administrativ.
CAPITOLUL IV Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor contraventionaleArticolul16. Contraventiile savarsite de catre participantii la piata angro de energie sunt prevazute de prevederile art. 93 alin. (1) si art. 194 din Legea energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificarile si completarile ulterioare. Articolul 17. Ca urmare a inspectiei/inspectiei inopinate/investigatiei, membrii echipei de investigatie, in calitate de agenti constatatori, constata si aplica sanctiuni pentru contraventiile prevazute in Legea energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificarile si completarile ulterioare. Articolul 18. In urma finalizarii activitatii de investigatie, in situatia in care echipa de investigatie constata fapte susceptibile a constitui contraventii, acestia prezinta in raportul de investigatie propunerea de sanctionare, precum si cuantumul amenzii ce urmeaza a fi aplicat contravenientului. Articolul 19. (1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor, potrivit art. 17, revine investigatorilor, care detin calitatea de agent constatator conform deciziei presedintelui ANRE.
(2) Calitatea de agent constatator este atestata prin legitimatie, al carei model este prevazut in anexa nr. 2 la prezentul regulament.
(3) Agentii constatatori incheie pentru contraventiile constatate, in urma finalizarii inspectiei/inspectiei inopinate sau investigatiei, un proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor. Articolul 20. (1) Procesul-verbal prevazut de art. 19 alin. (3) se redacteaza in conformitate cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3 la prezentul regulament.
(2) Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor se intocmeste de catre membrii echipei de investigatie imputerniciti in acest sens.
(3) Procesul-verbal prevazut la art. 19 alin. (3) se semneaza pe fiecare pagina de catre membrii echipei de investigatie, care indeplinesc calitatea de agent constatator, respectiv de reprezentantul legal al contravenientului sau contravenient, si se inregistreaza la sediul ANRE si la sediul contravenientului, dupa caz.
(4) Daca reprezentantul legal al contravenientului sau contravenientul este prezent la incheierea procesului-verbal, o copie se inmaneaza acestuia, facandu-se mentiune in acest sens in procesul-verbal. Reprezentantul legal al contravenientului sau contravenientul semneaza de primire.
(5) In momentul incheierii procesului-verbal prevazut la art. 19 alin. (3), membrii echipei de investigatie sunt obligati sa aduca la cunostinta reprezentantului legal al contravenientului sau contravenientului dreptul de a face obiectii cu privire la continutul actului de constatare si sanctionare, eventualele obiectii fiind consemnate la rubrica "Alte mentiuni", sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal. Articolul 21. (1) In cazul in care reprezentantul legal al contravenientului sau contravenientul nu este de fata, refuza sau nu poate sa semneze, membrii echipei de investigatie fac mentiune despre aceste imprejurari in cadrul procesului-verbal, care trebuie sa fie confirmate de un martor .
(2) In situatia prevazuta la alin. (1), procesul-verbal cuprinde inclusiv datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia.
(3) Nu poate avea calitate de martor un alt agent constatator sau alt membru al echipei de investigatie.
(4) In lipsa unui martor, membrii echipei de investigatie vor preciza motivele care au condus la incheierea procesului-verbal in acest mod. Articolul 22. (1) Procesul-verbal prin care se constata contraventia si se sanctioneaza participantul la piata si/sau administratorul/angajatul acestuia, persoana fizica investigata in baza autorizarii judiciare, trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente: data si locul unde este incheiat; numele, prenumele, calitatea, numarul de legitimatie si institutia din care face parte agentul constatator; denumirea operatorului economic sanctionat, sediul social, numarul de inregistrare al acestuia, codul de inregistrare fiscala; numele, prenumele, domiciliul si codul numeric personal, ocupatia si locul de munca al semnatarului procesului-verbal avand calitatea de reprezentant legal; numele, prenumele, domiciliul si codul numeric personal al contravenientului persoana fizica; descrierea faptei contraventionale cu indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita, precum si aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia; amenda aplicata, termenul si modalitatea de plata; obiectii cu privire la continutul actului de constatare; termenul de exercitare a caii de atac si instanta competenta sa solutioneze contestatia .
(2) Odata cu aplicarea sanctiunii contraventionale, agentii constatatori dispun masuri si termene de conformare pentru restabilirea legalitatii, respectiv remedierea unei situatii existente neconforme.
(3) Contravenientului ii revine obligatia de indeplinire, in termen, a masurilor dispuse de catre echipa de investigatie. Articolul 23. (1) Un exemplar al procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor se inmaneaza contravenientului, iar daca acesta nu este prezent sau, desi este prezent, refuza ori nu poate sa primeasca procesul-verbal, acesta i se comunica in termen de cel mult doua luni de la data aplicarii sanctiunii.
(2) Comunicarea se face prin intermediul serviciilor de trimiteri postale, cu aviz/confirmare de primire, iar in cazul in care acest lucru nu este posibil, prin afisare la domiciliul sau la sediul contravenientului. Afisarea procesului-verbal se va efectua in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).
Actiunea clientului bancii impotriva bancii avizatoare a acreditivului, iar nu impotriva bancii confirmatoare sau a partenerului contractual. Continutul hotararii judecatoresti Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 43/A/13.03.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie decizie de suspendare a contractului individual de munca din initiativa angajatorului. Trimiterea in judecata a angajatului pentru fapte incompatibile cu functia detinuta Pronuntaţă de: Curtea de apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 361/22.09.2020
Contestatie impotriva deciziei de pensionare, dovada vechimii in munca, stagiul de cotizare in sistemul public de pensii, dovedirea perioadelor de activitate desfasurate in locurile de munca si activitatile ce se incadreaza in grupele I si II de munca in vederea pensionarii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 403/29.09.2020
Teren vandut in baza unui titlu constatat nul. Actiune in restituirea pretului. Prescriptia dreptului material la actiune Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 961 din 27 mai 2020
Pentru existenta unei abateri disciplinare este necesar ca fapta savarsita de salariat sa se rasfranga asupra procesului muncii Pronuntaţă de: Tribunalul Suceava - Sentinta civila nr. 134/2020
Neindicarea salariului confidential al membrilor de familie in declaratia de avere nu poate fi sanctionata cu amenda Pronuntaţă de: Judecatoria Pascani Sentinta civila nr. 1976 din 20 noiembrie 2020
Sarcina probei. Neadministrarea probelor de catre angajator determina acordarea drepturilor salariale neachitate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi - Decizia civila nr. 119 din data de 07.03.2019
Anulare decizie de incetare a contractului individual de munca prin acordul partilor. Lipsa consimtamantului salariatului. Pronuntaţă de: Tribunalul Arges - Sentinta civila nr. 2982 pronuntata la data de 10.11.2020
Remiterea materiala a unei sume de bani nu este suficienta pentru a proba perfectarea unui contract de imprumut Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJSectia a II-a civila, Decizia nr. 1868 din 22 octombrie 2019
Exigibilitatea creantei nu este afectata de esalonarea platii prin acte normative, iar dobanda legala curge de la data indeplinirii celor trei conditii esentiale Pronuntaţă de: Tribunalul Caras Severin Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 424/2017, in sedinta publica din 7 martie 2017
Acoperirea prejudiciului moral si imbogatirea fara justa cauza. Criterii de acordare Sursa: Irina Maria Diculescu
Clauza de neconcurenta in contractele de munca. Aplicabilitate practica. Solutii jurisprudentiale Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Reglementarea contractului de donatie in Noul Cod Civil Sursa: avocat STOICA IOANA
Gestiunea de afaceri ca izvor de obligatii Sursa: Stefanescu Laura Oana
Fideiusiunea � definitie, caractere juridice, parti, tipuri, forma, efecte Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Punerea in executare a dispozitiilor civile din hotarare. Art. 579 - 581 - NCPP Sursa: EuroAvocatura.ro
Lipsa de diligenta a autoritatilor vamale nationale poate crea o situatie speciala care sa justifice remiterea unei datorii vamale Sursa: EuroAvocatura.ro