a) elaboreaza si/sau actualizeaza proiectul planului anual de audit public intern conform prevederilor legale in domeniu, care va fi aprobat de ordonatorul de credite;
b) efectueaza activitati de audit public intern pentru a evalua daca sistemele de management financiar si control ale entitatii publice sunt transparente si sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta si eficacitate. Auditul intern se exercita asupra tuturor activitatilor desfasurate in Institut cu privire la formarea si utilizarea fondurilor publice, precum si la administrarea patrimoniului public. Compartimentul de audit public intern auditeaza, cel putin o data la 3 ani, fara a se limita la acestea, urmatoarele:
- activitatile financiare sau cu implicatii financiare desfasurate de Institut din momentul constituirii angajamentelor pana la utilizarea fondurilor de catre beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din finantare externa;
- platile asumate prin angajamente bugetare si legale, inclusiv din fondurile comunitare;
- administrarea patrimoniului, precum si vanzarea, gajarea, concesionarea sau inchirierea de bunuri din domeniul privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale;
- concesionarea sau inchirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale;
- constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare si stabilire a titlurilor de creanta, precum si a facilitatilor acordate la incasarea acestora;
- alocarea creditelor bugetare;
- sistemul contabil si fiabilitatea acestuia;
- sistemul de luare a deciziilor;
- sistemele de conducere si control, precum si riscurile asociate unor astfel de sisteme;
- sistemele informatice;
c) efectueaza misiuni de audit in baza planului de audit public intern sau la cererea directorului general si a ordinului de serviciu aprobat in urma carora intocmeste rapoarte de audit public intern finalizate si le transmite conducatorului Institutului pentru analiza si avizare. Dupa avizare, recomandarile cuprinse in raportul de audit public intern le comunica structurii auditate; aceasta va informa compartimentul de audit asupra modului de implementare a recomandarilor, incluzand un calendar al acestora;
d) raporteaza periodic asupra constatarilor, concluziilor si recomandarilor rezultate din activitatile sale de audit organului ierarhic superior;
e) informeaza directorul general asupra progreselor inregistrate de structurile auditate prin implementarea recomandarilor;
f) elaboreaza raportul anual al activitatii de audit public intern si il transmite la Ministerul Sanatatii;
g) raporteaza imediat directorului general si structurii de control abilitate in cazul identificarii unor iregularitati sau posibile prejudicii constatate in timpul misiunilor de audit public intern;
h) elaboreaza programul de asigurare si imbunatatire a calitatii auditului intern, care sa permita un control continuu al eficacitatii acestuia;
i) respecta normele, instructiunile, precum si Codul privind conduita etica in cadrul compartimentului de audit public intern si poate initia masurile corective necesare, in cooperare cu directorul general;
j) efectueaza, cu aprobarea directorului general, misiuni de audit ad-hoc, considerate misiuni de audit public intern cu caracter exceptional, necuprinse in planul anual de audit public intern;
k) respecta si asigura confidentialitatea datelor, a informatiilor si a documentelor utilizate in conformitate cu normele legale in vigoare;
l) asigura arhivarea atat fizica, cat si electronica a documentelor din domeniul de activitate conform actelor normative in vigoare;
m) indeplineste alte sarcini stabilite de conducatorul unitatii, in domeniul de competenta, in conditiile si respectarea cadrului legal in vigoare.
SECTIUNEA a 16-a
Serviciul financiar-contabilitate
Art. 57. - Atributiile Serviciului financiar-contabilitate sunt urmatoarele:
a) pe baza bugetului aprobat, intocmeste cererea deschiderii de credite si dispozitii bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare activitatilor cuprinse in bugetul Institutului;
b) intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al Institutului;
c) asigura onorarea la timp si corecta a obligatiilor financiare ale institutiei catre terti si ale acestora fata de institutie, cu respectarea prioritatilor, potrivit legii;
d) asigura documentele si sumele necesare pentru deplasarile efectuate de personalul propriu in interes de serviciu;
e) intocmeste ordinele de plata pentru efectuarea viramentelor privind impozitul pe salarii, contributia pentru pensia suplimentara, contributia pentru constituirea fondului pentru plata ajutorului de somaj, contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari de sanatate;
f) intocmeste saptamanal situatia incasarilor si situatia facturilor neachitate si o prezinta directorului general adjunct economic;
g) intocmeste dispozitii de plata catre casierie in vederea acordarii de avansuri si dispozitii de incasare catre casierie in vederea achitarii de catre angajat a avansurilor neconsumate debitelor datorate, penalitati la deconturi;
h) verifica incadrarea tuturor platilor efectuate in fondurile prevazute cu aceasta destinatie;
i) intocmeste propunerile de rectificare a bugetului Institutului, de modificare a alocatiilor trimestriale, de virari de credite, de repartizare pe trimestre si de utilizare a bugetului;
j) intocmeste situatiile statistice;
k) transmite Serviciului juridic situatia debitorilor care nu si-au onorat obligatiile contractuale datorate Institutului;
l) organizeaza evidenta analitica a debitorilor si creditorilor si a furnizorilor Institutului, in asa fel incat sa se cunoasca in permanenta situatia reala a acestora;
m) organizeaza evidenta analitica a cheltuielilor de investitii pe obiective in conformitate cu listele de investitii anexe;
n) stabileste si asigura implementarea activitatilor descentralizate la nivelul CRSP si verifica-evalueaza activitatile restante;
o) asigura evidenta contabila, sintetica si analitica a mijloacelor fixe, pe locuri de folosinta, a obiectelor de inventar in magazii si in folosinta, precum si a materialelor pe gestiuni si pe feluri de materiale, in scopul pastrarii integritatii patrimoniului unitatii, a mijloacelor banesti, a decontarilor interne cu tertii debitori, cu tertii creditori, inregistrarea fondurilor, cheltuielilor, veniturilor, alte operatii economice, cu respectarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si a normelor emise de Ministerul Finantelor Publice;
p) intocmeste raportul privind contul de executie al bugetului Institutului;
q) efectueaza operatiile de punctaj intre informatiile inregistrate in contabilitatea sintetica si informatiile inregistrate in contabilitatea analitica;
r) intocmeste situatii lunare privind salariile si alte drepturi legale si organizeaza efectuarea platilor, reprezentand drepturile salariale ale personalului Institutului, precum si orice alte incasari si plati, in baza documentelor legal intocmite si vizate de cei in drept;
s) urmareste executia bugetului de venituri si cheltuieli;
t) trimestrial intocmeste darea de seama, pe care o depune la termenele fixate la Ministerul Sanatatii, impreuna cu referatul explicativ asupra bilantului contabil;
u) organizeaza si asigura urmarirea executiei bugetare pentru toate activitatile finantate din bugetul de stat, precum si pentru activitatile finantate din venituri proprii;
v) stabileste si asigura implementarea activitatilor descentralizate la nivelul CRSP si verifica-evalueaza activitatile restante.
SECTIUNEA a 17-a
Biroul achizitii publice
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro