din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2231 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica

Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica

  Publicat: 12 Feb 2019       9569 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Documente atasate
organigrama INSP
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In Monitorul Oficial nr. 108 din 12.02.2019 a fost publicat Ordinul nr. 82/2019 pentru aprobarea organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare ale Institutului National de Sanatate Publica.

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

l) coordoneaza colective de lucru pentru interventie operationala in domeniul statisticii si informaticii;

m) participa la conferinte si congrese cu lucrari de specialitate;

n) raspunde la solicitarile conducerii Institutului, in domeniul specific;

o) raspunde de indeplinirea la termen a lucrarilor si sarcinilor incredintate, de calitatea lucrarilor, actiunilor si prestatiilor efectuate.

Art. 44. - Pe domeniul de activitate specific, CNSISP colaboreaza in mod direct cu Ministerul Sanatatii, Institutul National de Statistica, directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, Scoala Nationala de Sanatate Publica, Management si Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.

SECTIUNEA a 10-a

Centrele regionale de sanatate publica

Art. 45. - CRSP-urile asigura realizarea, pe structurile de specialitate aprobate conform organigramei, a atributiilor Institutului la nivel national.

Art. 46. - Conducerea executiva a CRSP-urilor este asigurata de un medic sef de centru coordonator.

Art. 47. - In cadrul CRSP functioneaza:

a) Sectia de epidemiologie a bolilor transmisibile, Sectia de sanatate in relatie cu mediul si Compartimentul de evaluare si promovarea sanatatii la CRSP Cluj, Iasi, Timisoara, respectiv Sectia de sanatate in relatie cu mediul si Compartimentul de evaluare si promovarea sanatatii la CRSP Targu Mures si Compartimentul de evaluare si promovarea sanatatii la CRSP Sibiu;

b) Biroul economic, care se subordoneaza din punct de vedere administrativ medicului sef de centru al CRSP si din punctul de vedere al activitatii de specialitate directorului general adjunct economic si structurilor de specialitate din cadrul Institutului.

Art. 48. - Directorul general poate delega competente medicilor sefi pentru structurile din cadrul CRSP.

Art. 49. - (1) Atributiile CRSP-urilor sunt urmatoarele:

a) asigura executia profesionala a activitatii Institutului, in domeniile specifice;

b) efectueaza expertize, ofera asistenta tehnica si realizeaza servicii de sanatate publica, la solicitarea unor persoane fizice sau juridice in teritoriul de competenta .

c) se subordoneaza, in functie de domeniul de specialitate al sectiilor/compartimentelor componente, directorilor centrelor nationale ale Institutului, ducand la indeplinire dispozitiile directorilor centrelor nationale;

d) intervine operativ in teren, prin structurile sale de specialitate.

(2) Atributiile sectiilor de epidemiologie a bolilor transmisibile (Bucuresti, Cluj, Iasi, Timisoara) sunt urmatoarele:

a) coordoneaza supravegherea bolilor transmisibile prevazute in reglementarile legale in vigoare prin culegerea, validarea, analiza, interpretarea si raportarea datelor epidemiologice, la nivel regional;

b) implementeaza metodologiile nationale de supraveghere si control al bolilor transmisibile la nivel regional si raporteaza la CNSCBT datele solicitate;

c) evalueaza tendintele bolilor transmisibile, la nivel regional;

d) gestioneaza baza de date din registrul regional de boli transmisibile;

e) coordoneaza activitatile de control al focarelor de boala transmisibila si al epidemiilor, in situatii epidemiologice de interes regional;

f) asigura transmiterea informatiilor rezultate din analiza datelor colectate de la nivelul judetelor catre furnizorii acestor date;

g) asigura coordonarea metodologica a sistemului de alerta precoce si raspuns rapid la nivel regional;

h) organizeaza instruiri pentru personalul din directiile de sanatate publica judetene in domeniul supravegherii bolilor transmisibile si al alertei precoce, la nivel regional, si participa la instruirile de interes national;

i) propune si realizeaza studii epidemiologice, impreuna cu CNSCBT;

j) expertii desemnati participa la evaluarea dosarelor de produse biocide depuse la Secretariatul tehnic al Comisiei Nationale pentru Produse Biocide;

k) efectueaza testari microbiologice si serologice in conformitate cu metodologiile de supraveghere si la solicitarea directiilor de sanatate publica judetene;

l) efectueaza testari microbiologice si serologice contra cost, la solicitarea furnizorilor de servicii medicale;

m) organizeaza activitatea de acreditare a laboratorului;

n) participa in investigarea focarelor de boala transmisibila la nivel regional;

(3) Atributiile sectiilor de sanatate in relatie cu mediul (Bucuresti, Cluj, Iasi, Timisoara, Targu Mures) sunt urmatoarele:

a) participa la identificarea prioritatilor de monitorizare a sanatatii in relatie cu mediul;

b) participa la elaborarea metodologiilor de monitorizare si supraveghere a sanatatii in relatie cu mediul;

c) participa la elaborarea strategiilor privitoare la prevenirea imbolnavirilor in relatie cu mediul de viata si munca;

d) supravegherea si controlul bolilor asociate determinantilor din mediu;

e) participa la programe de studii si cercetari pentru evaluarea in relatie cu mediul;

f) efectueaza studii si referate de evaluare a impactului asupra starii de sanatate a populatiei in relatie cu mediul;

g) participa la realizarea Raportului anual privind starea de sanatate a populatiei in relatie cu factorii de mediu;

h) analizeaza rezultatele si cunostintele referitoare la determinantii sanatatii si propune recomandari pentru interventii specifice;

i) participa la elaborarea proiectelor de acte normative;

j) propune si realizeaza anchete si studii specifice in vederea indeplinirii misiunii de supraveghere si evaluare a starii de sanatate a populatiei;

k) participa la programe internationale si stabileste parteneriate cu institutii cu preocupari similare din alte tari in vederea efectuarii de studii si cercetari comparative si a schimbului de experienta si informatii;

l) pune in aplicare reglementarile specifice prevazute in alte acte normative aplicabile domeniului;

m) efectueaza expertize, ofera asistenta tehnica si realizeaza servicii de sanatate publica la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;

n) participa la sistemul de raspuns rapid pentru domeniile chimic si radiologic;

o) participa la realizarea bazei de date privind bolile profesionale la nivel national;

(4) Atributiile compartimentelor de evaluare si promovare a sanatatii sunt urmatoarele:





Documente Atasate
organigrama INSP

Afişează Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Institutul National de Sanatate Publica

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro