din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1574 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica

Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica

  Publicat: 12 Feb 2019       9567 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Documente atasate
organigrama INSP
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In Monitorul Oficial nr. 108 din 12.02.2019 a fost publicat Ordinul nr. 82/2019 pentru aprobarea organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare ale Institutului National de Sanatate Publica.

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

a) elaboreaza metodologiile de evaluare a starii de sanatate, asigura asistenta tehnica si monitorizarea implementarii, analizeaza si asigura raportarea pentru temele pentru care este desemnat coordonator;

b) asigura elaborarea materialelor, revizia si monitorizarea implementarii pentru campaniile pentru care este desemnat coordonator;

c) participa la elaborarea Raportului anual privind starea de sanatate a populatiei in relatie cu principalii determinanti;

d) participa la elaborarea Raportului anual privind sanatatea copiilor si tinerilor;

e) participa la elaborarea strategiilor privitoare la prevenirea imbolnavirilor, supravegherea si controlul bolilor netransmisibile asociate determinantilor sanatatii;

f) participa la identificarea prioritatilor de evaluare si promovare a sanatatii populatiei si grupurilor specifice;

g) propun anchete si studii specifice in vederea indeplinirii misiunii de supraveghere si evaluare a starii de sanatate a populatiei;

h) participa la proiectele, studiile si actiunile comune ale UE in care Institutul este partener/coordonator;

i) participa la elaborarea de planuri de actiune si strategii in domeniul de competenta;

j) participa la elaborarea de ghiduri metodologice in domeniile de competenta;

k) participa la elaborarea de proiecte de acte normative in domeniul de competenta;

l) propune si asigura derularea de programe de perfectionare profesionala in domeniul de promovare si evaluare a starii de sanatate;

m) participa la reprezentarea domeniului de activitate in relatie cu partenerii institutionali nationali si internationali, conform desemnarii directorului CNEPSS;

n) asigura activitatea de documentare si actualizare a cunostintelor stiintifice bazate pe dovezi si elaborarea si publicarea de materiale informative si educationale pentru domeniul desemnat de competenta;

o) participa la colaborarile institutionale ale Institutului si realizeaza parteneriate proprii in probleme de promovare si evaluare a sanatatii,

p) efectueaza expertize si evaluari, ofera asistenta tehnica si realizeaza servicii de sanatate publica la solicitarea unor persoane fizice sau juridice in domeniul de competenta si teritoriul arondat;

q) ofera suport stiintific in elaborarea planului de management al CNEPSS si al directiilor strategice de dezvoltare;

r) participa prin expertii desemnati la pregatirea si participarea la grupurile specifice de lucru de la nivelul UE;

s) raspunde la orice alte sarcini profesionale desemnate de catre directorul de Centru National.

Art. 50. - Atributiile medicilor sefi ai CRSP-urilor sunt urmatoarele:

a) asigura organizarea activitatii operationale la nivelul CRSP;

b) raspund de indeplinirea la termen a lucrarilor si sarcinilor incredintate, actiunilor si prestatiilor efectuate;

c) informeaza trimestrial directorul general al Institutului cu privire la activitatea manageriala desfasurata;

d) identifica si semnaleaza problemele specifice centrului;

e) asigura colaborarea intre structurile proprii in rezolvarea sarcinilor primite;

f) raporteaza evenimentele deosebite si solicita sprijinul metodologic si profesional al centrelor nationale;

g) raspund la solicitarile conducerii Institutului, in domeniul specific.

SECTIUNEA a 11-a

Biroul punct national pentru Regulamentul Sanitar International 2005

Art. 51. - Atributiile biroului sunt urmatoarele:

a) asigura functia de punct focal national pentru Regulamentul Sanitar International 2005, primeste si transmite informatii privind evenimentele biologice, chimice si radionucleare cu posibil impact asupra sanatatii publice, de interes national si international;

b) coordoneaza comunicarea la nivel national cu OMS in probleme de boli transmisibile care fac obiectul Regulamentului Sanitar International 2005, accidente nucleare si accidente chimice;

c) asigura notificarea si transmiterea informatiei catre punctul de contact pentru Regulamentul Sanitar International 2005 al Organizatiei Mondiale a Sanatatii, precum si alte retele europene;

d) asigura legatura operativa, respectiv transmiterea si primirea de informatii, cu toate autoritatile competente pentru punerea in aplicare a prevederilor Regulamentului Sanitar International 2005, prioritar cu Inspectoratul General pentru Situatii de urgenta, precum si cu directiile de sanatate publica responsabile cu supravegherea si raspunsul in domeniul sanatatii publice, cu furnizorii de servicii de sanatate si cu alte structuri desemnate, cu informarea directorului general;

e) colaboreaza cu Centrul Operativ de Situatii de urgenta din Ministerul Sanatatii;

f) participa la gestionarea de informatii in cadrul retelei europene de supraveghere epidemiologica in domeniul bolilor transmisibile EWRS (Early Warning and Reponse System) impreuna cu Centrul National pentru Supravegherea si Controlul Bolilor Transmisibile si CNMRMC;

g) in situatia alertelor internationale evalueaza informatiile primite de la OMS referitoare la evenimente care ameninta sanatatea publica si care evolueaza pe teritoriul altui stat, utilizeaza instrumentul de decizie prevazut in anexa nr. 2 la Regulamentul Sanitar International 2005 in vederea analizei riscului de sanatate publica pentru Romania si recomanda Ministerului Sanatatii implementarea masurilor de sanatate publica de raspuns atunci cand este cazul, dupa informarea directorului general;

h) notifica si se consulta cu punctul de contact pentru Regulamentul Sanitar International 2005 al Organizatiei Mondiale a Sanatatii despre evenimentele ce pot constitui o urgenta de sanatate publica de importanta internationala aparute pe teritoriul Romaniei si asigura schimbul de informatii notificate si avizate de conducerea Institutului;

i) solicita colaborarea cu structurile Institutului in vederea verificarii informatiilor;

j) colaboreaza si se asigura ca toate sectoarele relevante vor primi informatiile primite de la punctul de contact pentru Regulamentul Sanitar International ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii, necesare pentru indeplinirea functiilor statului membru in conformitate cu prevederile Regulamentului Sanitar International 2005;

k) stabileste canale de comunicare eficiente si functionale cu autoritatile competente (desemnate prin Hotararea Guvernului nr. 758/2009 pentru punerea in aplicare a Regulamentului sanitar International 2005, anexa nr. 1) pentru a primi si consolida intrarile de date ce ii sunt necesare pentru analiza evenimentelor si riscurilor de sanatate publica nationala;

l) colaboreaza cu autoritatile responsabile din punctele de intrare desemnate (aeroporturi, porturi, puncte de intrare terestra);

m) propune si participa la efectuarea unor studii speciale in cazul unor situatii epidemice;

n) participa la elaborarea de reglementari legale in domeniul de responsabilitate.

SECTIUNEA a 12-a

Secretariatul tehnic al Comisiei Nationale pentru Produse Biocide

Art. 52. - (1) In cadrul Institutului functioneaza Secretariatul tehnic al Comisiei Nationale pentru Produse Biocide, denumit in continuare Secretariat tehnic, organism executiv al Comisiei Nationale pentru Produse Biocide ce functioneaza pe langa Ministerul Sanatatii, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 617/2014 privind stabilirea cadrului institutional si a unor masuri pentru punerea in aplicare a Regulamentului (UE) nr. 528/2012 al Parlamentului European si al Consiliului din 22 mai 2012 privind punerea la dispozitie pe piata si utilizarea produselor biocide, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Asigurarea de catre Institut a suportului tehnic, logistic, pentru organizarea si functionarea Secretariatului tehnic nu confera Institutului calitate procesuala pasiva in litigiile avand ca obiect obligatia de a face, ce vizeaza Comisia Nationala pentru Produse Biocide.

(3) Responsabilitatea pentru continutul documentelor specifice (avize, autorizatii sau alte documente) emise de catre Comisia Nationala pentru Produse Biocide si/sau Secretariatul tehnic, in relatie cu tertii, apartine in exclusivitate acestora.

(4) Atributiile si responsabilitatile Secretariatului tehnic sunt cele prevazute in Ordinul ministrului sanatatii, ministrului mediului si padurilor si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 637/2.492/50/2012 privind aprobarea membrilor Comisiei nationale pentru produse biocide si a reglementarilor de organizare si functionare a acesteia, cu modificarile ulterioare.





Documente Atasate
organigrama INSP

Afişează Regulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Institutul National de Sanatate Publica

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro