a) elaboreaza metodologiile de evaluare a starii de sanatate, asigura asistenta tehnica si monitorizarea implementarii, analizeaza si asigura raportarea pentru temele pentru care este desemnat coordonator;
b) asigura elaborarea materialelor, revizia si monitorizarea implementarii pentru campaniile pentru care este desemnat coordonator;
c) participa la elaborarea Raportului anual privind starea de sanatate a populatiei in relatie cu principalii determinanti;
d) participa la elaborarea Raportului anual privind sanatatea copiilor si tinerilor;
e) participa la elaborarea strategiilor privitoare la prevenirea imbolnavirilor, supravegherea si controlul bolilor netransmisibile asociate determinantilor sanatatii;
f) participa la identificarea prioritatilor de evaluare si promovare a sanatatii populatiei si grupurilor specifice;
g) propun anchete si studii specifice in vederea indeplinirii misiunii de supraveghere si evaluare a starii de sanatate a populatiei;
h) participa la proiectele, studiile si actiunile comune ale UE in care Institutul este partener/coordonator;
i) participa la elaborarea de planuri de actiune si strategii in domeniul de competenta;
j) participa la elaborarea de ghiduri metodologice in domeniile de competenta;
k) participa la elaborarea de proiecte de acte normative in domeniul de competenta;
l) propune si asigura derularea de programe de perfectionare profesionala in domeniul de promovare si evaluare a starii de sanatate;
m) participa la reprezentarea domeniului de activitate in relatie cu partenerii institutionali nationali si internationali, conform desemnarii directorului CNEPSS;
n) asigura activitatea de documentare si actualizare a cunostintelor stiintifice bazate pe dovezi si elaborarea si publicarea de materiale informative si educationale pentru domeniul desemnat de competenta;
o) participa la colaborarile institutionale ale Institutului si realizeaza parteneriate proprii in probleme de promovare si evaluare a sanatatii,
p) efectueaza expertize si evaluari, ofera asistenta tehnica si realizeaza servicii de sanatate publica la solicitarea unor persoane fizice sau juridice in domeniul de competenta si teritoriul arondat;
q) ofera suport stiintific in elaborarea planului de management al CNEPSS si al directiilor strategice de dezvoltare;
r) participa prin expertii desemnati la pregatirea si participarea la grupurile specifice de lucru de la nivelul UE;
s) raspunde la orice alte sarcini profesionale desemnate de catre directorul de Centru National.
Art. 50. - Atributiile medicilor sefi ai CRSP-urilor sunt urmatoarele:
a) asigura organizarea activitatii operationale la nivelul CRSP;
b) raspund de indeplinirea la termen a lucrarilor si sarcinilor incredintate, actiunilor si prestatiilor efectuate;
c) informeaza trimestrial directorul general al Institutului cu privire la activitatea manageriala desfasurata;
d) identifica si semnaleaza problemele specifice centrului;
e) asigura colaborarea intre structurile proprii in rezolvarea sarcinilor primite;
f) raporteaza evenimentele deosebite si solicita sprijinul metodologic si profesional al centrelor nationale;
g) raspund la solicitarile conducerii Institutului, in domeniul specific.
SECTIUNEA a 11-a
Biroul punct national pentru Regulamentul Sanitar International 2005
Art. 51. - Atributiile biroului sunt urmatoarele:
a) asigura functia de punct focal national pentru Regulamentul Sanitar International 2005, primeste si transmite informatii privind evenimentele biologice, chimice si radionucleare cu posibil impact asupra sanatatii publice, de interes national si international;
b) coordoneaza comunicarea la nivel national cu OMS in probleme de boli transmisibile care fac obiectul Regulamentului Sanitar International 2005, accidente nucleare si accidente chimice;
c) asigura notificarea si transmiterea informatiei catre punctul de contact pentru Regulamentul Sanitar International 2005 al Organizatiei Mondiale a Sanatatii, precum si alte retele europene;
d) asigura legatura operativa, respectiv transmiterea si primirea de informatii, cu toate autoritatile competente pentru punerea in aplicare a prevederilor Regulamentului Sanitar International 2005, prioritar cu Inspectoratul General pentru Situatii de urgenta, precum si cu directiile de sanatate publica responsabile cu supravegherea si raspunsul in domeniul sanatatii publice, cu furnizorii de servicii de sanatate si cu alte structuri desemnate, cu informarea directorului general;
e) colaboreaza cu Centrul Operativ de Situatii de urgenta din Ministerul Sanatatii;
f) participa la gestionarea de informatii in cadrul retelei europene de supraveghere epidemiologica in domeniul bolilor transmisibile EWRS (Early Warning and Reponse System) impreuna cu Centrul National pentru Supravegherea si Controlul Bolilor Transmisibile si CNMRMC;
g) in situatia alertelor internationale evalueaza informatiile primite de la OMS referitoare la evenimente care ameninta sanatatea publica si care evolueaza pe teritoriul altui stat, utilizeaza instrumentul de decizie prevazut in anexa nr. 2 la Regulamentul Sanitar International 2005 in vederea analizei riscului de sanatate publica pentru Romania si recomanda Ministerului Sanatatii implementarea masurilor de sanatate publica de raspuns atunci cand este cazul, dupa informarea directorului general;
h) notifica si se consulta cu punctul de contact pentru Regulamentul Sanitar International 2005 al Organizatiei Mondiale a Sanatatii despre evenimentele ce pot constitui o urgenta de sanatate publica de importanta internationala aparute pe teritoriul Romaniei si asigura schimbul de informatii notificate si avizate de conducerea Institutului;
i) solicita colaborarea cu structurile Institutului in vederea verificarii informatiilor;
j) colaboreaza si se asigura ca toate sectoarele relevante vor primi informatiile primite de la punctul de contact pentru Regulamentul Sanitar International ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii, necesare pentru indeplinirea functiilor statului membru in conformitate cu prevederile Regulamentului Sanitar International 2005;
k) stabileste canale de comunicare eficiente si functionale cu autoritatile competente (desemnate prin Hotararea Guvernului nr. 758/2009 pentru punerea in aplicare a Regulamentului sanitar International 2005, anexa nr. 1) pentru a primi si consolida intrarile de date ce ii sunt necesare pentru analiza evenimentelor si riscurilor de sanatate publica nationala;
l) colaboreaza cu autoritatile responsabile din punctele de intrare desemnate (aeroporturi, porturi, puncte de intrare terestra);
m) propune si participa la efectuarea unor studii speciale in cazul unor situatii epidemice;
n) participa la elaborarea de reglementari legale in domeniul de responsabilitate.
SECTIUNEA a 12-a
Secretariatul tehnic al Comisiei Nationale pentru Produse Biocide
Art. 52. - (1) In cadrul Institutului functioneaza Secretariatul tehnic al Comisiei Nationale pentru Produse Biocide, denumit in continuare Secretariat tehnic, organism executiv al Comisiei Nationale pentru Produse Biocide ce functioneaza pe langa Ministerul Sanatatii, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 617/2014 privind stabilirea cadrului institutional si a unor masuri pentru punerea in aplicare a Regulamentului (UE) nr. 528/2012 al Parlamentului European si al Consiliului din 22 mai 2012 privind punerea la dispozitie pe piata si utilizarea produselor biocide, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Asigurarea de catre Institut a suportului tehnic, logistic, pentru organizarea si functionarea Secretariatului tehnic nu confera Institutului calitate procesuala pasiva in litigiile avand ca obiect obligatia de a face, ce vizeaza Comisia Nationala pentru Produse Biocide.
(3) Responsabilitatea pentru continutul documentelor specifice (avize, autorizatii sau alte documente) emise de catre Comisia Nationala pentru Produse Biocide si/sau Secretariatul tehnic, in relatie cu tertii, apartine in exclusivitate acestora.
(4) Atributiile si responsabilitatile Secretariatului tehnic sunt cele prevazute in Ordinul ministrului sanatatii, ministrului mediului si padurilor si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 637/2.492/50/2012 privind aprobarea membrilor Comisiei nationale pentru produse biocide si a reglementarilor de organizare si functionare a acesteia, cu modificarile ulterioare.
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro