din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2136 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Regulamentul de organizare si functionare interna al Colegiului Psihologilor din Romania, din 24.11.2018

Regulamentul de organizare si functionare interna al Colegiului Psihologilor din Romania, din 24.11.2018

  Publicat: 15 Feb 2019       6576 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotararea nr. 4/2018 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare interna al Colegiului Psihologilor din Romania

Publicat in Monitorul Oficial nr. 116 din 14.02.2019

Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Mandatul de arestare european reprezinta o decizie juridica emisa de un stat membru pentru arestarea si predarea de catre un alt stat membru a unei persoane data in urmarire penala sau pentru executarea unei sanctiuni privative de libertate.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
(Board of Directors) Grup de oficiali alesi de adunarea generala anuala a actionarilor care au fost imputerniciti sa administreze compania si sa puna in aplicare masurile de natura strategica adoptate de adunarea generala.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).

Articolul 64. (1) Veniturile si cheltuielile Colegiului se reglementeaza de catre forurile de conducere competente ale Colegiului.
(2) Bugetul anual de venituri si cheltuieli, reprezentand o predictie cu privire la dimensiunea veniturilor si cheltuielilor Colegiului, se aproba de catre Consiliul Colegiului, pe baza proiectului propus de catre Comitetul director.
(3) In procesul de executie, cheltuielile bugetare vor putea fi modificate si ajustate, in functie de necesitati, fara a afecta bugetul in ansamblul sau, prin hotararea Consiliului Colegiului.
(4) Ordonantarea cheltuielilor bugetare ale Colegiului se realizeaza de catre presedintele Colegiului.
(5) Executia bugetara este realizata in cadrul exercitiului financiar legal, de regula anul calendaristic. In cazul intarzierii aprobarii bugetului anual, valorile bugetare de referinta ale anului precedent opereaza in mod corespunzator si pentru anul in curs.
(6) Comitetul director va elabora in termen de 90 de zile de la adoptarea prezentului ROFI procedura privind transparenta constituirii si cheltuirii bugetului Colegiului Psihologilor din Romania, care va fi supusa aprobarii Consiliului Colegiului.

Articolul 65. Sursele de finantare ale Colegiului sunt urmatoarele:
a) cotizatii;
b) taxe;
c) donatii si sponsorizari din partea unor persoane fizice si juridice;
d) fonduri nerambursabile;
e) alte surse, conform reglementarilor aplicabile.

Articolul 66. (1) Categoriile de cheltuieli bugetare sunt previzionate prin bugetul anual aprobat.
(2) Principalele cheltuieli bugetare sunt:
a) cheltuieli cu personalul;
b) cheltuieli privind desfasurarea activitatii comisiilor;
c) cheltuieli de deplasare si cazare;
d) cheltuieli administrative si de intretinere a sediilor;
e) cheltuieli logistice si tehnice;
f) investitii;
g) cofinantarea proiectelor derulate cu fonduri nerambursabile;
h) taxe si impozite retinute si virate catre bugetul de stat si bugetele locale;
i) cheltuieli pentru activitati profesionale si administrative derulate de filiale;
j) alte cheltuieli .

Articolul 67. Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste pentru un mandat de 4 ani, in termen de 3 luni de la inceputul mandatului si anual, pana la finalul lunii noiembrie a anului in curs, pentru anul urmator (sau pana la finalul celei de-a treia luni pentru primul an de mandat). Bugetul pentru mandatul de 4 ani va acoperi si primele 3 luni ale urmatorului mandat .

Articolul 68. (1) Descarcarea Comitetului director de gestiunea fondurilor se realizeaza anual de catre Consiliul Colegiului, in cursul primului semestru al anului urmator, pe baza bilantului contabil auditat.
(2) Activitatea financiara a Colegiului va fi supusa anual unei auditari externe independente, iar raportul de audit va fi afisat pe site-ul institutiei in termen de 15 zile de la finalizarea raportului.

Articolul 69. (1) Activitatea membrilor forurilor de conducere se remunereaza respectand urmatoarele principii:
a) indemnizatie de sedinta, pe baza unui tarif orar;
b) indemnizatie de management pentru presedinte si pentru membrii biroului comisiilor;
c) indemnizatie de management pentru presedintii de filiala.
(2) Actele justificative se intocmesc de Secretariatul Colegiului si se aproba de presedinte.
(3) Cuantumul pentru indemnizatii este anexa a bugetului de venituri si cheltuieli si se aproba anual de Consiliu .
7. Vacantarea si reocuparea pozitiilor in forurile de conducere

Articolul 70. (1) Absenta nemotivata la mai mult de 3 din activitatile forurilor de conducere ale Colegiului intr-un an sau neparticiparea la mai mult de jumatate din voturile solicitate intr-un semestru se sanctioneaza cu pierderea calitatii de membru in respectivul for de conducere . Prin activitatile forurilor de conducere se intelege participarea la sedintele Comitetului director sau ale Consiliului, dupa caz, precum si participarea la sedintele de lucru ale comisiilor, in cazul membrilor Comitetului director.
(2) Secretariatul Colegiului este obligat sa arhiveze listele de prezente ale sedintelor si sa realizeze un raport anual privind prezenta la sedinte, in luna ianuarie a anului viitor. Daca sunt observate absente, Secretariatul Colegiului este obligat sa transmita notificarea privind absentele catre comisia de deontologie, insotita de motivul invocat de persoana vizata. Neparticiparea la o sedinta trebuie anuntata anterior datei la care aceasta are loc, in scris sau prin e-mail. Motivarea neparticiparii trebuie documentata cu dovezi.
(3) Pierderea calitatii de membru intr-un for de conducere ca urmare a absentelor se propune de catre Comisia de deontologie si disciplina, in baza unui referat de cercetare disciplinara a psihologului membru al unui for de conducere .
(4) Decizia de pierdere a calitatii de membru intr-un for de conducere, propusa de comisia de deontologie si disciplina si votata de Comitetul director sau Consiliul Colegiului, dupa caz, se comunica psihologului.
(5) Decizia de pierdere a calitatii de membru al Consiliului Colegiului, propusa de Comisia de deontologie si disciplina si votata de Consiliul Colegiului, se comunica psihologului presedinte de filiala si Comitetului filialei din care face parte acesta si are ca efect si pierderea calitatii de presedinte de filiala. In acest caz se declanseaza alegeri pentru pozitia de presedinte de filiala la nivelul filialei respective, iar conducerea filialei pana la finalizarea acestor alegeri este preluata de un membru al Comitetului filialei, ales de membrii acestui for.

Articolul 71. Demisia dintr-un for de conducere a unei persoane care a fost aleasa in respectivul for este inaintata presedintelui Colegiului in scris sau prin comunicare electronica. Demisia este un act unilateral si este considerata acceptata la momentul primirii ei de catre presedinte.

Articolul 72. (1) Vacantarea unei pozitii intr-un for de conducere se poate realiza in urmatoarele modalitati:
a) prin demisie;




Afişează Regulamentul de organizare si functionare interna al Colegiului Psihologilor din Romania, din 24.11.2018 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Colegiul Psihologilor din Romania    Comisia de deontologie si disciplina    Psihologi

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.