din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2276 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » H.G. nr. 92/2019 pentru aprobarea Criteriilor si a procedurii de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera

H.G. nr. 92/2019 pentru aprobarea Criteriilor si a procedurii de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera

  Publicat: 27 Feb 2019       2390 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Documente atasate
Notificare A.O.F.M. zilieri.docx
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
In Monitorul Oficial nr. 151 din 26.02.2019 a fost publicata Hotararea de Guvern nr. 92/2019 pentru aprobarea Criteriilor si a procedurii de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera.

1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Act adoptat de organele de stat,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Legea 10 din 2001. Masuri cu caracter reparator acordate in situatiile in care restituirea in natura nu este posibila, sub forma unor titluri de valoare nominala folosite in procesul de privatizare,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.

(5) In cazul in care o cerere este respinsa pentru motive de natura procedurala, societatea solicitanta este informata in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la depunerea cererii, respectiv expirarea termenului de 30 de zile calendaristice prevazut la alin. (4).

Art. 13. - (1) Acreditarea societatilor care indeplinesc criteriile de acreditare prevazute la art. 5 se face prin decizii motivate emise de directorii executivi ai agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, care se comunica acestor societati in termen de 5 zile lucratoare de la emitere.

(2) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti vor comunica Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de 5 zile lucratoare de la emitere, o copie a deciziilor prevazute la alin. (1).

Art. 14. - In cazul in care societatile care solicita acreditarea in conditiile prevazute de prezenta hotarare nu indeplinesc criteriile de acreditare prevazute la art. 5 sau documentatia depusa este incompleta la data expirarii termenului prevazut la art. 12 alin. (4), cererile de acreditare se resping prin decizii motivate emise de directorii executivi ai agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, care se comunica respectivelor societati, insotita de documentatia depusa.

Art. 15. - Acreditarea societatilor prevazute la art. 3 in conditiile prevazute de prezenta hotarare se acorda pe perioada nedeterminata, incepand cu data emiterii deciziilor prevazute de art. 13 alin. (1).

Art. 16. - Societatile acreditate in conditiile prevazute de prezenta hotarare au urmatoarele obligatii:

a) sa presteze serviciile de intermediere in conditiile prevazute de Legea nr. 52/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) sa trateze clientii fara discriminare pe criterii de sex, varsta, religie, cetatenie, nationalitate, rasa, opinie politica, origine sociala, origine etnica, statut familial, loc de resedinta, sediu si sa respecte principiul egalitatii sanselor;

c) sa asigure confidentialitatea datelor si informatiilor despre clienti si sa permita accesul acestora la datele personale, precum si sa asigure masurile necesare in vederea protectiei datelor beneficiarilor de servicii de intermediere, in conformitate cu legislatia nationala si comunitara in vigoare in materie;

d) sa permita accesul personalului cu atributii de control al agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si al altor institutii si organe de control, in vederea exercitarii de catre acestia a atributiilor de control potrivit prevederilor legale, si sa prezinte la solicitarea acestora toate informatiile, datele si documentele necesare in vederea exercitarii controlului;

e) sa detina o baza de date privind persoanele fizice, cetateni romani sau straini, ce au capacitate de munca si care doresc sa desfasoare activitati necalificate cu caracter ocazional, pentru un beneficiar de lucrari, persoana juridica, persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala, intreprinderea familiala, contra unei remuneratii;

f) sa informeze agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, care a acordat acreditarea sau care a fost notificata dupa caz, cu privire la schimbarile in urma carora criteriile prevazute de prezenta hotarare nu mai sunt indeplinite, in maximum 10 zile calendaristice de la data producerii acestora;

g) sa comunice Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, la termenele, cu periodicitatea si in forma solicitata sau stabilita potrivit prevederilor legale, toate datele si informatiile necesare Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru indeplinirea atributiilor sale prevazute de lege.

Art. 17. - (1) Suspendarea acreditarii societatilor prevazute la art. 3 poate fi dispusa de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, la solicitarea expresa a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera sau daca se constata de catre personalul cu atributii de control din cadrul acestor institutii, in urma efectuarii controlului prin sondaj sau, dupa caz, a controlului inopinat, ca urmare a unei sesizari cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legii, urmatoarele:

a) nu mai sunt indeplinite criteriile de acreditare prevazute la art. 5;

b) nu s-au respectat obligatiile prevazute la art. 16.

(2) Suspendarea dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii realizate de catre societatile prevazute la art. 4 poate fi dispusa de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, la solicitarea expresa a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera sau daca se constata de catre personalul cu atributii de control din cadrul acestor institutii, in urma efectuarii controlului prin sondaj sau, dupa caz, a controlului inopinat, ca urmare a unei sesizari cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legii ca nu s-au respectat obligatiile prevazute la art. 16.

(3) Suspendarea acreditarii sau, dupa caz, a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii dispuse la solicitarea expresa a societatilor prevazute la art. 3 sau art. 4, dupa caz, inceteaza la data solicitata de catre acestea, dar nu mai tarziu de 60 de zile calendaristice de la dispunerea suspendarii acreditarii.

(4) Suspendarea acreditarii sau, dupa caz, a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii inceteaza daca, in termen de 30 de zile calendaristice de la dispunerea acesteia, societatile prevazute la art. 3 sau art. 4 dovedesc inlaturarea cauzelor care au stat la baza luarii acestei masuri .

(5) In perioada de suspendare a acreditarii sau, dupa caz, a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii, societatile in cauza nu mai pot presta serviciile de intermediere.

Art. 18. - Acreditarea societatilor prevazute la art. 3 sau dreptul de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii realizate de catre societatile prevazute la art. 4 pot fi retrase de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti la expirarea termenului prevazut la art. 17 alin. (3), daca respectivele societati nu fac dovada inlaturarii cauzelor pentru care s-a dispus suspendarea, in termenul prevazut la art. 17 alin. (4) sau la solicitarea expresa a acestor societati.

Art. 19. - Societatile prevazute la art. 4 carora li s-a retras dreptul de prestare a serviciilor de intermediere si care intentioneaza sa presteze in continuare aceste servicii au obligatia de a realiza o noua notificare a agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in conditiile prevazute de prezenta hotarare .

Art. 20. - (1) Suspendarea, incetarea suspendarii sau, dupa caz, retragerea acreditarii sau a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii se dispune prin decizie motivata emisa de directorul executiv al agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, care se comunica societatilor prevazute la art. 3 sau art. 4, dupa caz, in termen de 5 zile lucratoare de la emitere.

(2) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti vor comunica Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de 5 zile lucratoare de la emitere, o copie a deciziilor prevazute la alin. (1).

Art. 21. - (1) Contestatia administrativa impotriva deciziilor de suspendare, incetare a suspendarii sau, dupa caz, de retragere a acreditarii sau a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii se depune de societatile prevazute la art. 3 sau art. 4, dupa caz, in termen de 30 de zile de la data comunicarii, la Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca .

(2) Societatile prevazute la alin. (1) nemultumite de raspunsul primit in urma solutionarii contestatiei administrative sau care nu au primit raspuns in termenul de 30 de zile de la data inregistrarii acestei contestatii se pot adresa instantei de contencios competente, in conditiile si termenele prevazute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.





Documente Atasate
Notificare A.O.F.M. zilieri.docx

Afişează H.G. nr. 92/2019 pentru aprobarea Criteriilor si a procedurii de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legislatie zilieri    Agentie intermediere zilieri    Agentii intermediere piata muncii    Forta de munca ziliera legi ordonante hotarari regim juridic    Autorizare zilieri    Cerere si oferta Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.