(5) In cazul in care o cerere este respinsa pentru motive de natura procedurala, societatea solicitanta este informata in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la depunerea cererii, respectiv expirarea termenului de 30 de zile calendaristice prevazut la alin. (4).
Art. 13. - (1) Acreditarea societatilor care indeplinesc criteriile de acreditare prevazute la art. 5 se face prin decizii motivate emise de directorii executivi ai agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, care se comunica acestor societati in termen de 5 zile lucratoare de la emitere.
(2) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti vor comunica Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de 5 zile lucratoare de la emitere, o copie a deciziilor prevazute la alin. (1).
Art. 14. - In cazul in care societatile care solicita acreditarea in conditiile prevazute de prezenta hotarare nu indeplinesc criteriile de acreditare prevazute la art. 5 sau documentatia depusa este incompleta la data expirarii termenului prevazut la art. 12 alin. (4), cererile de acreditare se resping prin decizii motivate emise de directorii executivi ai agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, care se comunica respectivelor societati, insotita de documentatia depusa.
Art. 15. - Acreditarea societatilor prevazute la art. 3 in conditiile prevazute de prezenta hotarare se acorda pe perioada nedeterminata, incepand cu data emiterii deciziilor prevazute de art. 13 alin. (1).
Art. 16. - Societatile acreditate in conditiile prevazute de prezenta hotarare au urmatoarele obligatii:
a) sa presteze serviciile de intermediere in conditiile prevazute de Legea nr. 52/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) sa trateze clientii fara discriminare pe criterii de sex, varsta, religie, cetatenie, nationalitate, rasa, opinie politica, origine sociala, origine etnica, statut familial, loc de resedinta, sediu si sa respecte principiul egalitatii sanselor;
c) sa asigure confidentialitatea datelor si informatiilor despre clienti si sa permita accesul acestora la datele personale, precum si sa asigure masurile necesare in vederea protectiei datelor beneficiarilor de servicii de intermediere, in conformitate cu legislatia nationala si comunitara in vigoare in materie;
d) sa permita accesul personalului cu atributii de control al agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si al altor institutii si organe de control, in vederea exercitarii de catre acestia a atributiilor de control potrivit prevederilor legale, si sa prezinte la solicitarea acestora toate informatiile, datele si documentele necesare in vederea exercitarii controlului;
e) sa detina o baza de date privind persoanele fizice, cetateni romani sau straini, ce au capacitate de munca si care doresc sa desfasoare activitati necalificate cu caracter ocazional, pentru un beneficiar de lucrari, persoana juridica, persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala, intreprinderea familiala, contra unei remuneratii;
f) sa informeze agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, care a acordat acreditarea sau care a fost notificata dupa caz, cu privire la schimbarile in urma carora criteriile prevazute de prezenta hotarare nu mai sunt indeplinite, in maximum 10 zile calendaristice de la data producerii acestora;
g) sa comunice Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, la termenele, cu periodicitatea si in forma solicitata sau stabilita potrivit prevederilor legale, toate datele si informatiile necesare Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru indeplinirea atributiilor sale prevazute de lege.
Art. 17. - (1) Suspendarea acreditarii societatilor prevazute la art. 3 poate fi dispusa de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, la solicitarea expresa a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera sau daca se constata de catre personalul cu atributii de control din cadrul acestor institutii, in urma efectuarii controlului prin sondaj sau, dupa caz, a controlului inopinat, ca urmare a unei sesizari cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legii, urmatoarele:
a) nu mai sunt indeplinite criteriile de acreditare prevazute la art. 5;
b) nu s-au respectat obligatiile prevazute la art. 16.
(2) Suspendarea dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii realizate de catre societatile prevazute la art. 4 poate fi dispusa de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, la solicitarea expresa a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera sau daca se constata de catre personalul cu atributii de control din cadrul acestor institutii, in urma efectuarii controlului prin sondaj sau, dupa caz, a controlului inopinat, ca urmare a unei sesizari cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legii ca nu s-au respectat obligatiile prevazute la art. 16.
(3) Suspendarea acreditarii sau, dupa caz, a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii dispuse la solicitarea expresa a societatilor prevazute la art. 3 sau art. 4, dupa caz, inceteaza la data solicitata de catre acestea, dar nu mai tarziu de 60 de zile calendaristice de la dispunerea suspendarii acreditarii.
(4) Suspendarea acreditarii sau, dupa caz, a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii inceteaza daca, in termen de 30 de zile calendaristice de la dispunerea acesteia, societatile prevazute la art. 3 sau art. 4 dovedesc inlaturarea cauzelor care au stat la baza luarii acestei masuri .
(5) In perioada de suspendare a acreditarii sau, dupa caz, a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii, societatile in cauza nu mai pot presta serviciile de intermediere.
Art. 18. - Acreditarea societatilor prevazute la art. 3 sau dreptul de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii realizate de catre societatile prevazute la art. 4 pot fi retrase de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti la expirarea termenului prevazut la art. 17 alin. (3), daca respectivele societati nu fac dovada inlaturarii cauzelor pentru care s-a dispus suspendarea, in termenul prevazut la art. 17 alin. (4) sau la solicitarea expresa a acestor societati.
Art. 19. - Societatile prevazute la art. 4 carora li s-a retras dreptul de prestare a serviciilor de intermediere si care intentioneaza sa presteze in continuare aceste servicii au obligatia de a realiza o noua notificare a agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in conditiile prevazute de prezenta hotarare .
Art. 20. - (1) Suspendarea, incetarea suspendarii sau, dupa caz, retragerea acreditarii sau a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii se dispune prin decizie motivata emisa de directorul executiv al agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti, care se comunica societatilor prevazute la art. 3 sau art. 4, dupa caz, in termen de 5 zile lucratoare de la emitere.
Art. 21. - (1) Contestatia administrativa impotriva deciziilor de suspendare, incetare a suspendarii sau, dupa caz, de retragere a acreditarii sau a dreptului de prestare a serviciilor de intermediere conferit in baza notificarii se depune de societatile prevazute la art. 3 sau art. 4, dupa caz, in termen de 30 de zile de la data comunicarii, la Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca .
(2) Societatile prevazute la alin. (1) nemultumite de raspunsul primit in urma solutionarii contestatiei administrative sau care nu au primit raspuns in termenul de 30 de zile de la data inregistrarii acestei contestatii se pot adresa instantei de contencios competente, in conditiile si termenele prevazute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.