Art. 21. - Programele de formare profesionala de foarte scurta durata - maximum 4 ore, cu caracter unic, nu se supun conditiilor generale de avizare definite prin prezenta . Avizarea acestora se va realiza printr-o procedura simpla, in baza unei cereri adresate secretariatului filialei. Alaturi de cerere, solicitantul va prezenta o descriere a programului/workshopului, CV-ul sustinatorului, copie dupa atestatul sustinatorului, daca este cazul, precum si alte informatii pe care le considera utile. Cererea va fi analizata in cadrul comisiei de metodologie.
Art. 22. - (1) CPR are responsabilitatea de a publica pe pagina web programele de formare avizate, ca parte a Registrului furnizorilor de formare profesionala .(2) Pentru programele de formare profesionala asimilate formarii initiale - programe de licenta, programe de master si programe de formare de lunga durata in psihoterapie -, pe pagina web vor fi postate statistici privind rata de promovabilitate a programului, respectiv procentul de absolventi care au obtinut atestatul, respectiv accesul in profesie si schimbari de treapta, din totalul absolventilor care au solicitat atestatul.(3) CPR va pune la dispozitia participantilor la programele de formare profesionala o modalitate digitala de furnizare de feedback cu privire la programe .
Art. 23. - (1) Creditarea programelor de formare profesionala continua se realizeaza in cadrul evaluarii programelor in vederea avizarii.(2) Creditarea se realizeaza de catre comitetul director, pe baza propunerii comisiei de metodologie.(3) Se acorda 1 credit/ora de formare profesionala .
Art. 24. - Comitetul director, prin presedinte, poate aproba conventii sau acorduri de recunoastere si echivalare a creditelor obtinute in cadrul formarii profesionale specifice altor profesii.
Art. 25. - (1) Pe langa activitatile formale structurate sub forma programelor de formare profesionala continua mai pot fi creditate si alte activitati profesionale cu relevanta in formarea profesionala a psihologilor, dupa cum urmeaza:a) printr-o modalitate formala, prin sustinerea unui program organizat de catre un furnizor de formare profesionala, in domenii stiintifice interdisciplinare sau relevante pentru psihologie;b) printr-o modalitate formala, prin publicarea unei lucrari cu caracter stiintific si/sau profesional;c) printr-o modalitate nonformala, prin desfasurarea unor activitati specifice de practica pentru studenti, la sediul profesional sau la locul de munca;d) printr-o modalitate nonformala, prin reprezentarea organizatiei profesionale, prin intalniri reprezentative in mediul profesional sau in cadrul organizatiilor profesionale internationale;e) printr-o modalitate nonformala prin organizarea si/sau participarea la activitati de cercetare cu caracter aplicativ in psihologie, finantate la nivel national sau international;f) printr-o modalitate nonformala, prin participarea la activitati si proiecte specifice ale CPR;g) prin participarea la evenimente stiintifice internationale derulate in afara Romaniei;h) prin participarea la programe de formare profesionala derulate in afara tarii.(2) Creditarea acestor activitati se face la solicitarea psihologului, in cadrul comisiilor de specialitate sau ca urmare a unei decizii a CPR.
CAPITOLUL III Standarde de calitate ale programelor de formare profesionala
Art. 26. - (1) Scopul unui program de formare profesionala trebuie sa fie clar definit si sa vizeze formarea unor competente relevante pentru practica profesionala in specialitatea in care se solicita avizarea.(2) Competentele profesionale specifice formate prin program trebuie sa fie definite in termeni de cunostinte, abilitati si rezultate ale invatarii.Art. 27. - (1) Procesul de predare-invatare trebuie sa fie adecvat tematicilor abordate, clar structurat si organizat astfel incat sa permita cursantilor sa atinga rezultatele invatarii declarate ale programului.(2) Metodele de predare pot cuprinde, in proportie variabila: activitati de predare directa - curs, seminar, prezentari, exercitii, activitati aplicative -, studiu individual, activitati de tutorat, proiecte, studii de caz, activitati practice, supervizare etc.
Art. 28. - (1) Planul de invatamant/Programa de formare profesionala trebuie sa contina informatii detaliate si clare privind continutul programului si modul in care se are in vedere atingerea rezultatelor invatarii. Acesta va trebui sa precizeze numarul total al orelor de formare teoretica si al orelor de abilitare profesionala/practica. Informatiile cu privire la planul de invatamant/programa de formare sunt cuprinse in fisa programului.