Art. 29. - (1) In vederea avizarii programului de formare profesionala, furnizorul de formare profesionala trebuie sa dispuna de resursa umana necesara, prin colaborarea cu formatori recunoscuti in specialitatea pentru care se solicita avizarea, cu urmatoarele caracteristici:a) pentru programele de formare de lunga durata in psihoterapie este necesara participarea unui numar total de 4 formatori in psihoterapie, dintre care cel putin 3 atestati in modalitatea terapeutica respectiva. Programele nou-infiintate pot primi aviz de functionare si in conditiile existentei a minimum 2 formatori, cu conditia ca acestia sa fie atestati in modalitatea terapeutica respectiva si ca cerinta privind existenta a 4 formatori sa fie indeplinita pana la expirarea avizului;b) pentru programele de formare continua este necesara existenta unui formator pentru fiecare 50 de ore prevazute in cadrul programului.(2) Formatorii trebuie sa aiba pregatirea si experienta corespunzatoare continuturilor acoperite in cadrul programului.
Art. 30. - Activitatea de formare profesionala poate fi derulata de psihologii care indeplinesc urmatoarele criterii:a) au atestat de psiholog specialist sau principal in specialitatea pentru care se solicita avizarea;b) se afla in relatie contractuala cu furnizorul de formare profesionala . Nu este necesara o relatie contractuala cu un furnizor de formare daca programul de formare continua este sustinut de psihologi/cabinete in nume individual sau de alte entitati cum ar fi filialele CPR.
Art. 31. - Formatorii internationali trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:a) sa fie recunoscuti de asociatia nationala relevanta din tara de origine sau sa dispuna de recunoastere internationala;b) sa fie asumati de un furnizor de formare profesionala din Romania, printr-o relatie contractuala.Art. 32. - In vederea avizarii programelor de formare profesionala, furnizorul de formare trebuie sa asigure existenta unor resurse materiale, cu urmatoarele caracteristici:a) spatiul in care se desfasoara formarea trebuie sa indeplineasca criteriul de minimum 1,5 mp/cursant, in cazul in care activitatea de formare presupune activitate fata in fata;b) elaborarea unui suport de curs minimal pentru fiecare program sau modul de formare, in cazul organizarii modulare a programului, care va fi pus la dispozitia cursantilor;c) punerea la dispozitia cursantilor a unui fond bibliografic minimal suficient din perspectiva obiectivelor programului, care poate include carti, reviste sau alte materiale, in format fizic si digital.
Art. 33. - (1) Programele de formare de lunga durata in psihoterapie trebuie sa aiba prevazuta o modalitate de evaluare a rezultatelor invatarii, care poate include: examene, studii de caz, rapoarte de activitate etc. Evaluarea rezultatelor invatarii se face obligatoriu la finalul programului de formare prin modalitatile explicit formulate in fisa programului de catre furnizorul de formare . Evaluarea rezultatelor invatarii se poate face, dupa caz, si pe parcursul derularii programului.(2) Programele de formare de lunga durata in psihoterapie trebuie sa aiba prevazute:a) o procedura clara de admitere, care sa precizeze conditiile definite pentru candidati pentru admiterea in cadrul programului de formare profesionala;b) o procedura de finalizare a studiilor clara;c) modelul diplomei de absolvire si al anexei/suplimentului la diploma, continand numarul total al orelor, notele aferente examenelor de absolvire si media generala, daca este cazul, precum si competentele formate.(3) Programele de formare de lunga durata in domeniul psihoterapiei, asimilate formarii initiale, sunt organizate dupa absolvirea si in completarea studiilor de licenta .
Art. 34. - (1) Programele de formare profesionala cu caracter repetitiv, respectiv programe de formare de lunga durata in psihoterapie si programe de formare continua, trebuie sa fie sustinute de proceduri proprii de asigurare a calitatii, care sa poata conduce la imbunatatirea continua a programului de formare profesionala .(2) Procedurile de asigurare a calitatii trebuie sa cuprinda cel putin o procedura de revizuire a planului de invatamant/programului de studii la intervale regulate de timp, precum si o modalitate de colectare de feedback de la participanti .
Art. 35. - Standardele de calitate descrise la art. 26-34 nu sunt aplicabile de principiu conferintelor sau workshopurilor stiintifice, congreselor sau programelor educationale prin internet de tip webinar si nu vor fi utilizate ca baza pentru evaluarea acestora.
CAPITOLUL IV Inregistrarea furnizorilor si programelor de formare profesionala
Art. 36. - (1) Inscrierea furnizorilor in Registrul furnizorilor de formare profesionala pentru psihologii cu drept de libera practica constituie actul premergator avizarii programelor de formare profesionala, respectiv creditarii activitatilor de formare profesionala .(2) Inregistrarea furnizorului de formare profesionala are caracter unic si se realizeaza inainte si impreuna cu inregistrarea primului program de formare avizat al furnizorului.