din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2500 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Normele privind educatia si formarea profesionala ale psihologilor cu drept de libera practica, din 11.01.2019

Normele privind educatia si formarea profesionala ale psihologilor cu drept de libera practica, din 11.01.2019

  Publicat: 05 Mar 2019       5168 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Colegiul Psihologilor de Romania (COPSI) a adoptat Normele privind educatia si formarea profesionala ale psihologilor cu drept de libera practica, din 11.01.2019.
Actul a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 173 din 05.03.2019.

Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Se acorda autoritatilor publice sau organismelor private autorizate care infiinteaza, organizeaza si dezvolta servicii de prevenire a separarii copilului de familia sa,
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Persoane care iau parte la savarsirea unei infractiuni ,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.


(2) Programele de formare de lunga durata in psihoterapie se vor intinde pe minimum 4 ani si vor include un numar minim de 500 de ore de formare profesionala, 250 de ore de dezvoltare personala/experienta terapeutica personala si 150 de ore de supervizare.

(3) Programele de formare de lunga durata in consiliere psihologica se vor intinde pe minimum 2 ani si vor include un numar minimum de 250 de ore de formare profesionala, 150 de ore de dezvoltare personala/experienta terapeutica personala si 100 de ore de supervizare.

Art. 29. - (1) In vederea avizarii programului de formare profesionala, furnizorul de formare profesionala trebuie sa dispuna de resursa umana necesara, prin colaborarea cu formatori recunoscuti in specialitatea pentru care se solicita avizarea, cu urmatoarele caracteristici:

a) pentru programele de formare de lunga durata in psihoterapie este necesara participarea unui numar total de 4 formatori in psihoterapie, dintre care cel putin 3 atestati in modalitatea terapeutica respectiva. Programele nou-infiintate pot primi aviz de functionare si in conditiile existentei a minimum 2 formatori, cu conditia ca acestia sa fie atestati in modalitatea terapeutica respectiva si ca cerinta privind existenta a 4 formatori sa fie indeplinita pana la expirarea avizului;

b) pentru programele de formare continua este necesara existenta unui formator pentru fiecare 50 de ore prevazute in cadrul programului.

(2) Formatorii trebuie sa aiba pregatirea si experienta corespunzatoare continuturilor acoperite in cadrul programului.

Art. 30. - Activitatea de formare profesionala poate fi derulata de psihologii care indeplinesc urmatoarele criterii:

a) au atestat de psiholog specialist sau principal in specialitatea pentru care se solicita avizarea;

b) se afla in relatie contractuala cu furnizorul de formare profesionala . Nu este necesara o relatie contractuala cu un furnizor de formare daca programul de formare continua este sustinut de psihologi/cabinete in nume individual sau de alte entitati cum ar fi filialele CPR.

Art. 31. - Formatorii internationali trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:

a) sa fie recunoscuti de asociatia nationala relevanta din tara de origine sau sa dispuna de recunoastere internationala;

b) sa fie asumati de un furnizor de formare profesionala din Romania, printr-o relatie contractuala.

Art. 32. - In vederea avizarii programelor de formare profesionala, furnizorul de formare trebuie sa asigure existenta unor resurse materiale, cu urmatoarele caracteristici:

a) spatiul in care se desfasoara formarea trebuie sa indeplineasca criteriul de minimum 1,5 mp/cursant, in cazul in care activitatea de formare presupune activitate fata in fata;

b) elaborarea unui suport de curs minimal pentru fiecare program sau modul de formare, in cazul organizarii modulare a programului, care va fi pus la dispozitia cursantilor;

c) punerea la dispozitia cursantilor a unui fond bibliografic minimal suficient din perspectiva obiectivelor programului, care poate include carti, reviste sau alte materiale, in format fizic si digital.

Art. 33. - (1) Programele de formare de lunga durata in psihoterapie trebuie sa aiba prevazuta o modalitate de evaluare a rezultatelor invatarii, care poate include: examene, studii de caz, rapoarte de activitate etc. Evaluarea rezultatelor invatarii se face obligatoriu la finalul programului de formare prin modalitatile explicit formulate in fisa programului de catre furnizorul de formare . Evaluarea rezultatelor invatarii se poate face, dupa caz, si pe parcursul derularii programului.

(2) Programele de formare de lunga durata in psihoterapie trebuie sa aiba prevazute:

a) o procedura clara de admitere, care sa precizeze conditiile definite pentru candidati pentru admiterea in cadrul programului de formare profesionala;

b) o procedura de finalizare a studiilor clara;

c) modelul diplomei de absolvire si al anexei/suplimentului la diploma, continand numarul total al orelor, notele aferente examenelor de absolvire si media generala, daca este cazul, precum si competentele formate.

(3) Programele de formare de lunga durata in domeniul psihoterapiei, asimilate formarii initiale, sunt organizate dupa absolvirea si in completarea studiilor de licenta .

Art. 34. - (1) Programele de formare profesionala cu caracter repetitiv, respectiv programe de formare de lunga durata in psihoterapie si programe de formare continua, trebuie sa fie sustinute de proceduri proprii de asigurare a calitatii, care sa poata conduce la imbunatatirea continua a programului de formare profesionala .

(2) Procedurile de asigurare a calitatii trebuie sa cuprinda cel putin o procedura de revizuire a planului de invatamant/programului de studii la intervale regulate de timp, precum si o modalitate de colectare de feedback de la participanti .

Art. 35. - Standardele de calitate descrise la art. 26-34 nu sunt aplicabile de principiu conferintelor sau workshopurilor stiintifice, congreselor sau programelor educationale prin internet de tip webinar si nu vor fi utilizate ca baza pentru evaluarea acestora.


CAPITOLUL IV Inregistrarea furnizorilor si programelor de formare profesionala

Art. 36. - (1) Inscrierea furnizorilor in Registrul furnizorilor de formare profesionala pentru psihologii cu drept de libera practica constituie actul premergator avizarii programelor de formare profesionala, respectiv creditarii activitatilor de formare profesionala .

(2) Inregistrarea furnizorului de formare profesionala are caracter unic si se realizeaza inainte si impreuna cu inregistrarea primului program de formare avizat al furnizorului.





Afişează Normele privind educatia si formarea profesionala ale psihologilor cu drept de libera practica, din 11.01.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Educatia si formarea psihologilor    Norme profesie psiholog

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.