din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2205 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Legea 44/2019 de punere in aplicare a Rgulamentului UE privind comisioanele interbancare pentru tranzactiile de plata cu cardul

Legea 44/2019 de punere in aplicare a Rgulamentului UE privind comisioanele interbancare pentru tranzactiile de plata cu cardul

  Publicat: 13 Mar 2019       4379 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 44/2019 privind stabilirea unor masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2015/751 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2015 privind comisioanele interbancare pentru tranzactiile de plata cu cardul

Publicata in Monitorul Oficial nr. 191 din 11.03.2019

(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Suma platita unei persoane, fizice sau juridice (mandatar) pentru intermedierea unor activitati comerciale, bancare, bursiere etc.
Contract prin care partile termina un proces inceput ori preintampina un proces ce poate sa se nasca, facandu-si concesii reciproce.
Contract prin care partile termina un proces inceput ori preintampina un proces ce poate sa se nasca, facandu-si concesii reciproce.
Suma platita unei persoane, fizice sau juridice (mandatar) pentru intermedierea unor activitati comerciale, bancare, bursiere etc.
Contract prin care partile termina un proces inceput ori preintampina un proces ce poate sa se nasca, facandu-si concesii reciproce.
Contract prin care partile termina un proces inceput ori preintampina un proces ce poate sa se nasca, facandu-si concesii reciproce.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Persoana care accepta oferta facuta de o alta persoana numita ofertant de a incheia cu acesta un contract
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Document cu forma speciala, exprimat intr-o anumita moneda, utilizat in efectuarea operatiunilor de plati prin intermediul bancilor.
Document cu forma speciala, exprimat intr-o anumita moneda, utilizat in efectuarea operatiunilor de plati prin intermediul bancilor.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Document cu forma speciala, exprimat intr-o anumita moneda, utilizat in efectuarea operatiunilor de plati prin intermediul bancilor.
Document cu forma speciala, exprimat intr-o anumita moneda, utilizat in efectuarea operatiunilor de plati prin intermediul bancilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Document cu forma speciala, exprimat intr-o anumita moneda, utilizat in efectuarea operatiunilor de plati prin intermediul bancilor.
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Document cu forma speciala, exprimat intr-o anumita moneda, utilizat in efectuarea operatiunilor de plati prin intermediul bancilor.
Document cu forma speciala, exprimat intr-o anumita moneda, utilizat in efectuarea operatiunilor de plati prin intermediul bancilor.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Entitate juridico-economica situata la limita de contact intre societatea comerciala si asociatie.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Institutie de drept penal, prevazuta in sectiunea III, cap. V, t. III, art. 81, C. pen., partea generala, consta in suspendarea executarii pedepsei,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

Banca Nationala a Romaniei poate dispune masurile de remediere necesare si/sau aplica sanctiunile administrative prevazute de prezenta lege entitatilor prevazute la art. 3, in cazurile in care constata ca acestea se fac vinovate de savarsirea uneia sau mai multora dintre urmatoarele fapte:
a) nerespectarea, de catre prestatorii de servicii de plata, a prevederilor art. 3 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2015/751 care interzic acestora sa ofere si sa solicite un comision interbancar per tranzactie mai mare de 0,2% din valoarea tranzactiei pentru orice tranzactie cu card de debit;
b) nerespectarea, de catre prestatorii de servicii de plata, a prevederilor art. 4 teza I din Regulamentul (UE) 2015/751 care interzic acestora sa ofere si sa solicite un comision interbancar per tranzactie mai mare de 0,3% din valoarea tranzactiei pentru orice tranzactie cu card de credit;
c) nerespectarea, de catre prestatorii de servicii de plata emitenti, a prevederilor art. 5 din Regulamentul (UE) 2015/751 privind includerea in comisionul interbancar, in vederea aplicarii plafoanelor mentionate la art. 3 si 4 din Regulamentul (UE) 2015/751, a oricarei remuneratii convenite, inclusiv a compensatiei nete, cu un obiect sau efect echivalent al comisionului interbancar, primita de emitent de la o schema de plata cu cardul, de la acceptant sau de la orice alt intermediar in legatura cu tranzactii de plata sau activitati conexe;
d) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul, a prevederilor art. 6 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2015/751 care interzic orice restrictie teritoriala in cadrul Uniunii Europene sau orice regula cu efect echivalent din acordurile pentru acordarea licentei sau din regulile schemelor de plata cu cardul in scopul emiterii de carduri de plata sau al acceptarii tranzactiilor de plata cu cardul;
e) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul, a prevederilor art. 6 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2015/751 prin care se interzice orice cerinta sau obligatie de a obtine o licenta sau o autorizatie specifica unei tari pentru a desfasura activitati la nivel transfrontalier sau stabilirea oricarei reguli cu efect echivalent din acordurile pentru acordarea licentei sau din regulile schemelor de plata cu cardul in scopul emiterii de carduri de plata sau al acceptarii tranzactiilor de plata cu cardul;
f) nerespectarea prevederilor art. 7 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (UE) 2015/751 privind independenta societatii care administreaza schema de plata cu cardul si a entitatii/entitatilor de prelucrare in ceea ce priveste contabilitatea, organizarea si procesele de luare a deciziilor;
g) nerespectarea prevederilor art. 7 alin. (1) lit. b) din Regulamentul (UE) 2015/751 privind interzicerea prezentarii preturilor pentru societatile care administreaza schemele de plata cu cardul si activitatile de prelucrare in mod grupat si a subventionarii incrucisate a unor astfel de activitati;
h) nerespectarea prevederilor art. 7 alin. (1) lit. c) din Regulamentul (UE) 2015/751 prin care se interzice discriminarea intre filialele societatilor care administreaza schemele de plata cu cardul si a entitatilor de prelucrare sau intre actionarii acestora, pe de o parte, si utilizatorii schemelor de plata cu cardul si alti parteneri contractuali, pe de alta parte, si, in special, conditionarea in vreun fel a prestarii vreunui serviciu pe care il ofera de acceptarea de catre partenerul contractual a oricarui alt serviciu pe care il ofera;
i) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul, a prevederilor art. 7 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2015/751 privind obligatia de a furniza un raport independent care sa certifice respectarea de catre acestea a art. 7 alin. (1) din actul european mentionat, in situatia in care autoritatea competenta solicita un astfel de raport;
j) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul, a prevederilor art. 7 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2015/751 care impun acestora sa ofere posibilitatea ca mesajele de autorizare si de compensare ale fiecareia dintre tranzactiile de plata cu cardul sa fie separate si prelucrate de entitati de prelucrare diferite;
k) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul, a prevederilor art. 7 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2015/751 privind interzicerea oricarei discriminari teritoriale in regulile de prelucrare operate de aceste scheme;
l) nerespectarea, de catre entitatile de prelucrare, a prevederilor art. 7 alin. (5) teza I din Regulamentul (UE) 2015/751, care impun acestora sa se asigure ca sistemele lor sunt interoperabile din punct de vedere tehnic cu alte sisteme ale entitatilor de prelucrare din Uniunea Europeana prin utilizarea de standarde elaborate de organisme de standardizare internationale sau europene;
m) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul, a prevederilor art. 7 alin. (5) teza a II-a din Regulamentul (UE) 2015/751 care impun acestora sa nu adopte si sa nu aplice reguli comerciale care sa limiteze interoperabilitatea cu alte entitati de prelucrare din Uniunea Europeana;
n) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul, a prevederilor art. 8 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2015/751 prin care se interzice orice regula a unei scheme de plata cu cardul si orice regula din acordurile pentru acordarea licentei sau orice masura cu efect echivalent care constituie un obstacol pentru un emitent sau care il impiedica pe acesta sa cupleze doua sau mai multe marci de plata sau aplicatii de plata diferite pe un instrument de plata cu cardul;
o) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul/sisteme, a prevederilor art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2015/751 care impun ca orice diferenta de tratament al emitentilor sau al acceptantilor in regulile sistemelor si in regulile din acordurile pentru acordarea licentei in ceea ce priveste coetichetarea diferitelor marci de plata sau aplicatii de plata pe un instrument de plata cu cardul sa se justifice in mod obiectiv si sa fie nediscriminatorie;
p) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul, a prevederilor art. 8 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2015/751 care stabilesc obligatia acestora de a nu impune cerinte de raportare, obligatii de plata a unor comisioane sau alte obligatii similare cu acelasi obiect sau efect prestatorilor de servicii de plata emitenti si acceptantilor pentru tranzactiile efectuate cu orice dispozitiv pe care marca de plata a acestora este prezenta in ceea ce priveste tranzactiile pentru care schema lor nu este utilizata;
q) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul/entitatile de prelucrare/prestatorii de servicii de plata, a prevederilor art. 8 alin. (5) din Regulamentul (UE) 2015/751 care stabilesc ca orice principiu de rutare sau orice masura echivalenta care are drept obiectiv directionarea tranzactiilor printr-un anumit canal sau proces si alte standarde si cerinte tehnice si de siguranta referitoare la gestionarea a doua sau a mai multor marci de plata si aplicatii de plata diferite pe un instrument de plata cu cardul este nediscriminatorie si se aplica in mod nediscriminatoriu;
r) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul, emitenti, acceptanti, entitatile de prelucrare si alti prestatori de servicii tehnice, a prevederilor art. 8 alin. (6) teza I din Regulamentul (UE) 2015/751 care impun acestora sa nu insereze mecanisme automate, software sau dispozitive in instrumentul de plata sau echipamentul instalat la punctul de vanzare care sa limiteze posibilitatea de alegere a marcii de plata sau a aplicatiei de plata sau a ambelor de catre platitor sau de catre beneficiarul platii atunci cand utilizeaza un instrument de plata coetichetat;
s) nerespectarea, de catre beneficiarii platilor, a prevederilor art. 8 alin. (6) teza a II-a din Regulamentul (UE) 2015/751 care impun acestora sa nu impiedice platitorii sa anuleze o selectare prioritara automata facuta de beneficiarii platilor pe echipamentul lor pentru categoriile de carduri sau de instrumente de plata conexe acceptate de catre beneficiarii platilor;
s) nerespectarea, de catre acceptanti, a prevederilor art. 9 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2015/751 care impun acestora sa ofere si sa factureze beneficiarilor platilor comisioane de servicii percepute comerciantilor, specificate individual pentru diferite categorii si diferite marci de carduri de plata cu niveluri diferite ale comisioanelor interbancare, cu exceptia cazului in care beneficiarii platilor solicita in scris acceptantului sa le perceapa comisioane de servicii nediferentiate;
t) nerespectarea, de catre acceptanti, a prevederilor art. 9 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2015/751 care impun acestora sa includa, in acordurile lor cu beneficiarii platilor, informatii care precizeaza in mod individual cuantumul comisioanelor de servicii percepute comerciantilor, al comisioanelor interbancare si al comisioanelor de sistem aplicabile pentru fiecare categorie si marca de carduri de plata, cu exceptia cazului in care beneficiarii platilor fac ulterior o solicitare diferita in scris;
t) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul si prestatorii de servicii de plata, a prevederilor art. 10 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2015/751, care impun acestora sa nu aplice nicio regula care sa ii oblige pe beneficiarii platii care accepta un instrument de plata cu cardul emis de un emitent sa accepte si alte instrumente de plata cu cardul emise in cadrul aceleiasi scheme de plata cu cardul;
u) nerespectarea, de catre emitenti, a prevederilor art. 10 alin. (5) din Regulamentul (UE) 2015/751 care impun acestora sa se asigure ca instrumentele lor de plata sunt identificabile electronic si, in cazul instrumentelor de plata cu cardul nou- emise, ca sunt, de asemenea, identificabile in mod vizibil, astfel incat beneficiarii platii si platitorii sa poata identifica in mod neechivoc ce marci si ce categorii de carduri preplatite, carduri de debit, carduri de credit sau carduri comerciale sunt alese de catre platitor;
v) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul, a prevederilor art. 11 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2015/751 care interzic orice regula din acordurile pentru acordarea licentei si oricare dintre regulile sistemului aplicate de societatile care administreaza schemele de plata cu cardul care ii impiedica pe beneficiarii platilor sa ii orienteze pe consumatori catre utilizarea oricarui instrument de plata pe care beneficiarii respectivi il prefera. Aceasta interdictie se refera, de asemenea, la orice regula care interzice beneficiarilor platilor sa privilegieze in mai mare masura instrumentele de plata cu cardul ale unei anumite scheme de plata cu cardul, in raport cu cele ale altor scheme;
w) nerespectarea, de catre acceptanti sau de catre beneficiarii platilor, a prevederilor art. 11 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2015/751, care interzic acestora sa includa, in acordurile dintre ei, orice regula care ii impiedica pe beneficiarii platilor sa ii orienteze pe consumatori catre utilizarea oricarui instrument de plata pe care beneficiarii respectivi il prefera. Aceasta interdictie se refera, de asemenea, la orice regula care interzice beneficiarilor platilor sa privilegieze in mai mare masura instrumentele de plata cu cardul ale unei anumite scheme de plata cu cardul, in raport cu cele ale altor scheme;
x) nerespectarea, de catre societatile care administreaza schemele de plata cu cardul, a prevederilor art. 11 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2015/751 prin care se interzice orice regula din acordurile pentru acordarea licentei sau oricare dintre regulile sistemului aplicate de societatile care administreaza schemele de plata cu cardul care ii impiedica pe beneficiarii platilor sa ii informeze pe platitori cu privire la comisioanele interbancare si comisioanele de servicii percepute comerciantilor;
y) nerespectarea, de catre acceptanti sau de catre beneficiarii platilor, a prevederilor art. 11 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2015/751, care interzic acestora sa stabileasca, in acordurile dintre ei, orice regula care ii impiedica pe beneficiarii platilor sa ii informeze pe platitori cu privire la comisioanele interbancare si comisioanele de servicii percepute comerciantilor;
z) nerespectarea, de catre prestatorii de servicii de plata ai beneficiarilor platilor, a prevederilor art. 12 alin. (1) teza I din Regulamentul (UE) 2015/751 care impun acestora ca, dupa executarea unei tranzactii individuale de plata cu cardul, sa furnizeze beneficiarilor platilor informatiile prevazute la art. 12 alin. (1) teza I din actul european mentionat;
aa) nerespectarea, de catre prestatorii de servicii de plata ai beneficiarilor platilor, a prevederilor art. 12 alin. (1) teza a II-a din Regulamentul (UE) 2015/751 care interzic acestora sa grupeze informatiile prevazute la art. 12 alin. (1) teza I din actul european mentionat in functie de marca, aplicatie, categorii de instrumente de plata si rate ale comisioanelor interbancare aplicabile operatiunii cu exceptia cazului in care beneficiarul platii isi exprima in prealabil acordul explicit pentru o astfel de grupare .

Articolul 9
(1) In vederea conformarii cu prevederile art. 8, Banca Nationala a Romaniei poate aplica urmatoarele sanctiuni administrative:
a) avertisment scris;
b) avertisment public prin care se indica persoana responsabila si fapta savarsita;
c) amenda cuprinsa intre 10.000 lei si 100.000 lei, aplicabila prestatorilor de servicii de plata, pentru faptele prevazute la art. 8 lit. a) si b);
d) amenda cuprinsa intre 200.000 lei si 1.000.000 lei, aplicabila societatilor care administreaza schemele de plata cu cardul;
e) amenda pana la de doua ori valoarea profiturilor obtinute sau a pierderilor evitate de catre persoana responsabila, in masura in care acestea pot fi determinate, aplicabila prestatorilor de servicii de plata in situatia in care nu au fost remediate, in termenele prevazute in actul prin care s-a dispus respectiva sanctiune, deficientele pentru care s-au aplicat sanctiunile administrative prevazute la lit. c);
f) amenda cuprinsa intre 1.000 lei si 50.000 lei, aplicabila beneficiarilor platilor, entitatilor de prelucrare si prestatorilor de servicii tehnice in legatura cu cardurile;
g) suspendarea temporara a dreptului prestatorilor de servicii de plata de a presta servicii de plata de tipul celor care fac obiectul Regulamentului (UE) 2015/751 pana la remedierea situatiei care a determinat suspendarea;
h) suspendarea dreptului de acces la sistemele de plati pana la remedierea situatiei care a determinat suspendarea .
(2) Sanctiunile administrative prevazute la alin. (1) pot fi aplicate concomitent cu dispunerea de masuri de remediere potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) sau independent de acestea.
(3) In cazul constatarii savarsirii a doua sau mai multe fapte dintre cele prevazute la art. 8 care se sanctioneaza potrivit prevederilor prezentei legi, se aplica sanctiunea cea mai mare, majorata cu pana la 50%, dupa caz.
(4) Actele de aplicare a sanctiunii amenzii constituie titluri executorii. Amenzile incasate se fac venit la bugetul de stat .
(5) Aplicarea sanctiunilor administrative prevazute la alin. (1) se prescrie in termen de un an de la data constatarii faptei, dar nu mai mult de 3 ani de la data savarsirii acesteia.

Articolul 10

(1) Constatarea faptelor prevazute la art. 8 se realizeaza de catre reprezentanti ai Bancii Nationale a Romaniei imputerniciti in acest sens in cursul inspectiilor sau investigatiilor efectuate ori pe baza datelor, informatiilor, contractelor sau oricaror altor documente transmise autoritatii competente, in exercitarea atributiilor sale.
(2) Actele prin care sunt dispuse masuri de remediere si/sau sunt aplicate sanctiuni administrative potrivit prezentei legi se emit de catre guvernatorul, prim-viceguvernatorul sau viceguvernatorii Bancii Nationale a Romaniei, conform reglementarilor interne, cu exceptia sanctiunilor administrative prevazute la art. 9 alin. (1) lit. g) si h), care sunt de competenta Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei.




Afişează Legea 44/2019 de punere in aplicare a Rgulamentului UE privind comisioanele interbancare pentru tranzactiile de plata cu cardul pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Banci    Comision bancar    Card bancar    Banca Nationala a Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Procedura convocarii la cercetarea disciplinara a salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Revocare Hotarare ANRP dupa ce acesta a intrat in circuitul civil si si-a produs efectele prin efectuarea unei plati partiale a despagubirilor
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1667 din 17.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Actiunea clientului bancii impotriva bancii avizatoare a acreditivului, iar nu impotriva bancii confirmatoare sau a partenerului contractual. Continutul hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 43/A/13.03.2018 a Curtii de Apel Galati

Imunitatea de jurisdictie a Uniunii Europene. Incheiere contract individual de munca
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 40/A din 07.03.2018 a Curtii de Apel Galati

Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020

Cerere accesorie de acordare cheltuieli de judecata. Conditiile pentru reducerea cheltuitelor de judecata reprezentand onorariu expert
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 111/11.03.2020

Contestatie decizie de suspendare a contractului individual de munca din initiativa angajatorului. Trimiterea in judecata a angajatului pentru fapte incompatibile cu functia detinuta
Pronuntaţă de: Curtea de apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 361/22.09.2020

Indemnizatie de concediu de odihna. Stabilirea prin luarea in considerare a sporului pentru conditii deosebite de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 254/14.07.2020

Invocarea exceptiei lipsei dovezii calitatii de reprezentant a consilierului juridic. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 1259 din 7 iulie 2020

Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020



Articole Juridice

Prelucrare copii acte identitate ale persoanelor fizice (minori si reprezentanti legali) si transmiterea acestora prin intermediul aplicatiei WhatsApp
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Prelucrarea de date cu caracter personal inexacte si dezvaluirea acestora catre un partener contractual
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Divulgare neautorizata a datelor cu caracter personal ale unei persoane fizice (client) pe retelele de socializare
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Angajatorul unor soferi de camioane salariati in transportul international rutier este intreprinderea de transport care exercita autoritatea efectiva asupra acestor soferi, suporta sarcina lor salariala si dispune de puterea efectiva de a-i concedia
Sursa: EuroAvocatura.ro

O reglementare nationala poate sa prevada un termen de prescriptie pentru actiunea in restituire intemeiata pe o clauza abuziva dintr-un contract incheiat intre un profesionist si un consumator
Sursa: EuroAvocatura.ro

O clauza contractuala care nu a fost negociata se aplica intre parti in lipsa unui acord diferit in aceasta privinta
Sursa: EuroAvocatura.ro

Instantele Uniunii Europene nu sunt competente sa judece actiuni in despagubire formulate impotriva Eurogrupului
Sursa: EuroAvocatura.ro