Art. 8. - In cadrul Administratiei nationale a drumurilor se pot constitui directii, servicii si birouri, in functie de necesitatea si volumul activitatii, atributiile acestora fiind stabilite prin regulament propriu de organizare si functionare aprobat de Consiliul de administratie.
Art. 9. - In scopul realizarii obiectului sau de activitate, Administratia nationala a drumurilor are in structura sa directii regionale de drumuri si poduri, organizate in teritoriu pe raza mai multor judete, cu sectii, santiere, loturi, ateliere, districte, formatii si un centru de studii tehnice rutiere si informatica.
Consiliul de administratie al Administratiei nationale a drumurilor stabileste prin regulamentul de organizare si functionare constituirea acestora, relatiile lor in cadrul administratiei cu tertii si le acorda imputernicire de reprezentare in domeniul tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic si altele.
Organizarea si conducerea unitatilor se stabileste de consiliul de administratie al Administratiei nationale a drumurilor.
CAPITOLUL V Organele de conducere ale Administratiei nationale a drumurilor
Art. 10. - Conducerea Administratiei nationale a drumurilor se asigura prin:
- consiliul de administratie;
- directorul general al Administratiei nationale a drumurilor.
Art. 11. - Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si amenajarii teritoriului si este compus din 15 persoane, din care una este directorul general al Administratiei nationale a drumurilor.
Din consiliul de administratie fac parte cite un reprezentant al Ministerului: Finantelor, al Ministerului Comertului si Turismului si un reprezentant al Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului.
Ceilalti membri vor fi numiti dintre inginerii, economistii, juristii si tehnicienii specializati in domeniul de activitate al Administratiei Nationale a Drumurilor.
Art. 12. - Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul sau regulament de organizare si functionare.
Art. 13. - Atributiile consiliului de administratie sint urmatoarele:
- aproba structura organizatorica si functionala a Administratiei nationale a drumurilor si a celorlalte unitati din structura;
- intocmeste nomenclatoarele de functii, salarii tarifare, pregatire si vechime, ale indicatoarelor tarifare de calificare si ale reglementarilor privind drepturile de personal pentru unitatile existente si cele direct subordonate;
- stabileste nivelul de salarizare al personalului angajat la Administratia nationala a drumurilor si la unitatile din structura in functie de studii si munca efectiv prestata cu respectarea limitei minime de salarizare prevazuta de lege;
- aproba domeniile orientative ale productiei;
- aproba politica de dezvoltare a retelei de drumuri si tehnologiile specifice;
- aproba lucrarile de investitii potrivit competentelor;
- aproba propunerile de repartizare a creditelor pe unitati subordonate;
- examineaza si aproba bugetul de venituri, cheltuieli si bilantul;
- aproba utilizarea fondului valutar;
- asigura respectarea dispozitiilor legale privind protectia mediului inconjurator;
- aproba incheierea contractelor economice ale regiei;
- examineaza si aproba competenta privind angajarea si efectuarea de cheltuieli de orice natura, tranzactii comerciale si financiare, vinzari sau inchirieri de bunuri care nu mai sint necesare;
- examineaza si inainteaza Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului, pentru a fi supuse aprobarii, tarifele pentru diferite servicii (publicitate, taxa de trecere pe poduri etc.);
- in scopul prezentarii cit mai estetice a drumurilor si a lucrarilor anexe acestora, a cresterii operativitatii si calitatii in executie, actiuni care implica prezenta permanenta pe drum a majoritatii lucratorilor si uneori in afara programului de lucru sau in zilele de repaus legal, Administratia nationala a drumurilor poate acorda cu prioritate facilitati acestui personal si anume:
a�� transportul gratuit de la domiciliu, la si de la locul de munca;
a�� folosirea zonei drumului pentru recoltarea ierbii si fructelor cu tarif redus:
a�� vinzarea la cerere a materialului lemnos rezultat din defrisarile de arbori de pe zona drumurilor;
a�� realizarea cu plata a unor reparatii sau amenajari gospodaresti;
a�� plata regiei la cantine in situatia servirii mesei pe durata desfasurarii activitatii;
- examineaza si dupa insusire inainteaza Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului proiectele de acte normative si modificarea celor existente pentru a fi supuse aprobarii, potrivit legii;
- aproba orice alte probleme privind activitatea Administratiei, cu exceptia celor date in competenta altor organe, potrivit legii.
Art. 14. - Activitatea curenta a regiei autonome este condusa de directorul general numit de consiliul de administratie, cu avizul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si amenajarii teritoriului.
Art. 15. - Consiliul de administratie se intruneste in sedinte ordinare o data pe luna si la cererea presedintelui care este si directorul general al Administratiei nationale a drumurilor sau a 1/3 din membri, ori de cite ori este nevoie.
Art. 16. - Pentru luarea unor decizii complexe, poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din institutele de proiectari de specialitate, din Institutul de Cercetari Transporturi si Telecomunicatii, facultatile de specialitate din centrele universitare sau din alte organisme tehnico-economice de profil.
Activitatea acestora va fi compensata material, conform intelegerii, pe baza de contract .
Art. 17. - Consiliul de administratie, in prima luna a anului urmator, prezinta Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului un raport asupra activitatii Administratiei nationale a drumurilor in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti