Avand in vedere dubla calitate a Consiliului National al Audiovizualului de garant al interesului public si de autoritate unica de reglementare in domeniul serviciilor media audiovizuale,conform dispozitiilor art. 10, art. 35-39, art. 53 lit. y) si art. 54 alin. (1) si alin. (2) lit. g) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicata, cu modificarile ulterioare,avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 81/2019 privind aprobarea Programului calendaristic pentru realizarea actiunilor necesare pentru alegerea membrilor din Romania in Parlamentul European in anul 2019,
cu respectarea prevederilor art. 30 si 31 din Constitutia Romaniei, republicata,in temeiul prevederilor art. 17 alin. (1) lit. d) pct. 11 si ale art. 261 si 88 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,Consiliul National al Audiovizualului adopta urmatoarea decizie:
CAPITOLUL IDispozitii generale
Articolul 1(1) Campania electorala pe posturile de radio si de televiziune, publice si private, incepe in ziua de 27 aprilie 2019, ora 0,00, si se incheie in ziua de 25 mai 2019, ora 7,00.(2) Campania electorala prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se desfasoara in conditiile stabilite de Legea nr. 33/2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicata, cu modificarile ulterioare, cu respectarea prevederilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Codului de reglementare a continutului audiovizual, adoptat prin Decizia Consiliului National al Audiovizualului nr. 220/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale prezentei decizii.
Articolul 2Partidele politice, aliantele politice si aliantele electorale, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri, precum si candidatii independenti, denumiti in continuare competitori electorali, au acces la serviciile de radio si de televiziune, publice si private, numai in emisiunile prevazute de prezenta decizie .
Articolul 3Radiodifuzorii publici si privati sunt obligati sa asigure, in cadrul emisiunilor prevazute in prezenta decizie, reflectarea desfasurarii campaniei electorale, cu respectarea urmatoarelor principii:a) echitate - competitorii electorali trebuie sa aiba posibilitatea de a se face cunoscuti electoratului;b) echilibru - prezentarea competitorilor electorali proportionala cu importanta evenimentelor electorale;c) impartialitate - obligatia radiodifuzorilor de a trata competitorii electorali obiectiv si echidistant.
CAPITOLUL IIProceduri preliminare
Articolul 4Posturile de radio si de televiziune private care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze emisiuni electorale au obligatia sa faca cunoscut public acest lucru prin presa si/sau prin programele lor si sa comunice Consiliului National al Audiovizualului implicarea lor in campania electorala, pana cel mai tarziu in ziua de 8 aprilie 2019, printr-o adresa, conform modelului prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta decizie .
Articolul 5(1) Competitorii electorali au la dispozitie intervalul 9-15 aprilie 2019 pentru a se adresa in scris posturilor private de radio si de televiziune care si-au anuntat intentia de realizare si difuzare a emisiunilor electorale, solicitand si timpii de antena pe care intentioneaza sa ii utilizeze.(2) Dupa 16 aprilie 2019, data ramanerii definitive a candidaturilor, si pana la data de 24 aprilie 2019, posturile private de radio si de televiziune, in functie de solicitarile primite, vor stabili in grila de program intervalele de timp de difuzare a emisiunilor prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a) si b), precum si tarifele unice pe unitatea de timp si/sau pe emisiune pe care intentioneaza sa le practice.(3) Tarifele unice precizate la alin. (2) vor fi stabilite in urma negocierilor desfasurate cu reprezentantii tuturor competitorilor electorali interesati si vor fi facute publice.(4) Timpii de antena oferiti competitorilor electorali, potrivit dispozitiilor art. 7, trebuie sa respecte ponderea stabilita prin dispozitiile art. 38 alin. (4) din Legea nr. 33/2007, republicata, cu modificarile ulterioare, dupa cum urmeaza:a) 4/5 din timpii de antena se repartizeaza in mod egal partidelor politice, organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care au membri in Parlamentul European si care participa la alegeri, precum si aliantelor politice sau electorale dintre acestea;b) 1/5 din timpii de antena se repartizeaza in mod egal partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor electorale, organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care nu au membri in Parlamentul European care participa la alegeri, precum si candidatilor independenti.
Articolul 6Dupa parcurgerea procedurilor prevazute la art. 5, radiodifuzorii vor comunica in scris Consiliului National al Audiovizualului tipurile de emisiuni electorale pe care le vor realiza, intervalele de timp de difuzare a respectivelor emisiuni, precum si tarifele unice practicate, printr-o adresa, conform modelului prevazut in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezenta decizie .
CAPITOLUL IIIEmisiuni electorale
Articolul 7(1) Radiodifuzorii publici si privati pot acorda acces competitorilor electorali numai prin:a) emisiuni de promovare electorala - in care candidatii sau reprezentantii competitorilor electorali, precum si candidatii independenti isi promoveaza programele politice, activitatile de campanie electorala ori propria candidatura;b) emisiuni de dezbatere electorala - in care radiodifuzorii pun in discutie programele electorale si temele de interes public legate de campania electorala, cu participarea candidatilor, reprezentantilor competitorilor electorali, jurnalistilor, analistilor si a altor invitati;c) spoturi electorale - in care competitorii electorali sau candidatii, dupa caz, isi promoveaza programele politice, activitatile de campanie electorala ori propria candidatura.(2) Accesul competitorilor electorali la serviciile publice de radio si de televiziune, precum si la emisiunile electorale de dezbatere difuzate de posturile private de radio si de televiziune este gratuit.
Articolul 8(1) In cadrul emisiunilor informative se pot difuza stiri privind activitatile de campanie ale competitorilor electorali, cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, impartialitate si de informare corecta a publicului.(2) Radiodifuzorii pot prezenta in cadrul emisiunilor informative si interventii facute in direct de catre candidati cu prilejul activitatilor de campanie, cu respectarea obligatiilor prevazute la alin. (1).(3) Emisiunile informative nu pot fi sponsorizate.
Articolul 9(1) Materialele audiovizuale electorale, altele decat spoturile electorale, puse la dispozitia radiodifuzorilor de catre competitorii electorali pot fi difuzate numai in cadrul emisiunilor de promovare electorala.(2) Difuzarea in direct ori inregistrata a mitingurilor sau intalnirilor electorale, a conferintelor de presa ori a altor activitati de campanie ale competitorilor electorali, fara interventia editoriala a radiodifuzorilor, este considerata emisiune de promovare electorala.
Articolul 10Radiodifuzorii privati pot difuza contra cost numai acele productii audiovizuale de promovare electorala care sunt realizate de catre competitorii electorali si la care radiodifuzorii nu au niciun fel de contributie editoriala.
Articolul 11
Decizie de sanctionare disciplinara. Caracterul restrictiv al dispozitiilor inscrise Codul muncii. Analiza elementelor constitutive ale abaterii disciplinare prin raportare la prevederile actului emis de angajator Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 40/06.02.2020
Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020
Organizatie sindicala. Calitate procesuala activa Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 587/4 octombrie 2018
Criteriile stabilirii salariului de baza in privinta personalului platit din fonduri publice. Complexitatea si importanta activitatii desfasurate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 805/A din data de 31 mai 2019
Raspunderea patrimoniala a angajatorului. Excluderea discriminatorie a salariatului de la indeplinirea unor atributii de serviciu cu consecinte pe planul cuantumului drepturilor salariale ca urmare a prezentarii unor nemultumiri directorului general Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. din data de 5141 din data de 12.11.2019
Raspunderea patrimoniala a salariatului.Caracterul ilicit se analizeaza in functie de cum fapta salariatului a condus la producerea prejudiciului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia nr. 5291/2019 din 19.11.2019
Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020
Cuantificarea prejudiciilor materiale si morale in cazul accidentelor de munca Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti - Sentinta Penala nr. 358 din 25.04.2019
Nu este interzisa conferirea de atributii suplimentare cu ocazia delegarii, atata timp cat noile atributii sunt in concordanta cu competentele salariatului si nu aduc o modificare semnificativa a atributiilor sale obisnuite Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 135/2017, in sedinta publica din 1 februarie 2017
Decontarea serviciilor medicale pentru personalul din Justitie. Acte normative, conditii, distinctii Pronuntaţă de: Tribunalul Braila Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 159/2017, in sedinta publica din 22 martie 2017
Asimilarea stagiului de cotizare efectuat intr-o tara membra a Uniunii Europene Sursa: MCP Cabinet avocati
Raspunderea coordonatorului activitatii salariatului in accidentele de munca. Plata daunelor morale Sursa: Irina Maria Diculescu
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro
Intelegerea prin care se urmareste eliminarea unui concurent este contrara normelor de concurenta Sursa: EuroAvocatura.ro