din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2008 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordinul nr. 443/2019 privind protocolul national de triaj al pacientilor din structurile de primiri urgente

Ordinul nr. 443/2019 privind protocolul national de triaj al pacientilor din structurile de primiri urgente

  Publicat: 03 Apr 2019       2658 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Publicat in Monitorul Oficial, nr. 251 din 02.04.2019.

Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.

Vazand Referatul de aprobare al Serviciului medicina de urgenta nr. S.P. 3.978/2019,
avand in vedere prevederile art. 4, 16 si cele ale titlului IV "Sistemul national de asistenta medicala de urgenta si de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
tinand cont de prevederile art. I alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2014 privind unele masuri in domeniul managementului situatiilor de urgenta, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata prin Legea nr. 104/2014, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:



Articolul 1
(1) Protocolul national de triaj al pacientilor din structurile de primiri urgente este un protocol care stabileste modul in care se realizeaza activitatea de triaj in structurile de urgenta din cadrul unitatilor sanitare din Romania.
(2) In intelesul prezentului ordin, termenii si notiunile folosite au urmatoarele semnificatii:
a) structura de primiri urgente - unitatile de primiri urgente, compartimentele de primiri urgente care functioneaza, dupa caz, la nivelul spitalelor judetene, regionale, orasenesti, municipale, al celor apartinand ministerelor si institutiilor cu retele sanitare;
b) triaj in structurile de primiri urgente - mecanismul sau procedura de evaluare si clasificare a pacientilor care se prezinta in structurile de urgenta, in vederea stabilirii prioritatii si a nivelului de asistenta medicala necesara;
c) asistentul medical de triaj - asistentul medical cu pregatire specifica, cu experienta de cel putin 3 ani in domeniul acordarii asistentei medicale de urgenta, desemnat responsabil cu desfasurarea activitatii de triaj in structurile de primiri urgente;
d) spatiu pentru triaj - un spatiu in cadrul structurii de primiri urgente, aflat la intrare, unde se desfasoara activitatea de triaj; o structura de primiri urgente are un singur spatiu de triaj;
e) calea de evaluare rapida este procedura care permite efectuarea unor manevre medicale sau luarea unor decizii, in anumite situatii bine definite, cu scopul de a micsora timpul de asteptare al pacientului si de a permite o solutionare mai rapida a problemelor pentru care acesta s-a prezentat.


Articolul 2
(1) Triajul se efectueaza numai de catre asistentul medical de triaj in spatiul pentru triaj o singura data, la momentul intrarii pacientului in structura de primiri urgente, indiferent de mijlocul de prezentare.
(2) Dupa efectuarea triajului, pacientul este indrumat catre spatiul de asteptare, care este un spatiu destinat pacientilor a caror stare clinica permite asteptarea, integrat in spatiul pentru triaj, aflat sub directa supraveghere a asistentului medical de triaj sau a unei alte persoane calificate, special desemnata acestui scop, de catre asistentul sef de tura.
(3) Fiecare structura de primire a urgentelor va asigura minimum 2 asistenti medicali de triaj pe tura, astfel incat intervalul de timp maximum continuu pentru un asistent in desfasurarea activitatii de triaj este de 6 ore.


Articolul 3
(1) Pentru aplicarea caii de evaluare rapida, in cadrul fiecarei structuri de primiri urgente va fi desemnat un medic specialist sau primar care va desfasura aceasta activitate in conformitate cu prevederile protocolului national de triaj.
(2) Calea de evaluare rapida se aplica intr-un spatiu delimitat corespunzator din cadrul structurii de primiri urgente, care va fi in permanenta disponibil pentru evaluarea pacientilor care se incadreaza in criteriile specifice acestei proceduri.


Articolul 4
(1) Protocolul national de triaj al pacientilor din structurile de primiri urgente este cuprins in anexa nr. 1 la prezentul ordin .
(2) Planul de invatamant al programului de pregatire pentru asistentii medicali de triaj si curriculumul de pregatire in cadrul programului sunt elaborate de catre Comisia de medicina de urgenta si dezastre a Ministerului Sanatatii si sunt aprobate prin ordin al ministrului sanatatii, cu avizul secretarului de stat, sef al Departamentului pentru situatii de urgenta din Ministerul Afacerilor Interne.
(3) Programul de pregatire pentru asistentii medicali de triaj este implementat de catre Scoala Nationala de Sanatate Publica, Management si Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti.
(4) Sarcinile specifice asistentului medical de triaj se stabilesc prin anexa la fisa postului asistentului medical desemnat in acest sens. Structura-cadru a acestei anexe se regaseste in anexa nr. 2 la prezentul ordin .
(5) Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin .


Articolul 5
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga prevederile Ordinului ministrului sanatatii nr. 48/2009 privind aprobarea Protocolului national de triaj al pacientilor din structurile pentru primirea urgentelor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 67 din 4 februarie 2009


Articolul 6
Scoala Nationala de Sanatate Publica, Management si Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti si structurile de primiri urgente organizate la nivelul unitatilor sanitare de toate categoriile, la nivel national, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin .





Afişează Ordinul nr. 443/2019 privind protocolul national de triaj al pacientilor din structurile de primiri urgente pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    UPU    Triaj    Sanatate    Reforma in domeniul sanatatii    Legea 95/2006    OUG 1/2014    Legea 104/2014    OUG 21/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

In ce masura (doar) forta majora poate fi motiv de concediere a salariatului?
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Greva, context in care angajatorul poate dispune concedierea salariatilor?
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Desfiintarea locului de munca presupune probleme financiare reale ale angajatorului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti



Articole Juridice

Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere
Sursa: MCP Cabinet avocati

Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Codul muncii aplicabil 2023 | Descarca integral PDF
Sursa: MCP Cabinet avocati