Vazand Referatul de aprobare al Serviciului medicina de urgenta nr. S.P. 3.978/2019,avand in vedere prevederile art. 4, 16 si cele ale titlului IV "Sistemul national de asistenta medicala de urgenta si de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,tinand cont de prevederile art. I alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2014 privind unele masuri in domeniul managementului situatiilor de urgenta, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata prin Legea nr. 104/2014, cu modificarile si completarile ulterioare,in temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:
Articolul 1(1) Protocolul national de triaj al pacientilor din structurile de primiri urgente este un protocol care stabileste modul in care se realizeaza activitatea de triaj in structurile de urgenta din cadrul unitatilor sanitare din Romania.(2) In intelesul prezentului ordin, termenii si notiunile folosite au urmatoarele semnificatii:a) structura de primiri urgente - unitatile de primiri urgente, compartimentele de primiri urgente care functioneaza, dupa caz, la nivelul spitalelor judetene, regionale, orasenesti, municipale, al celor apartinand ministerelor si institutiilor cu retele sanitare;b) triaj in structurile de primiri urgente - mecanismul sau procedura de evaluare si clasificare a pacientilor care se prezinta in structurile de urgenta, in vederea stabilirii prioritatii si a nivelului de asistenta medicala necesara;c) asistentul medical de triaj - asistentul medical cu pregatire specifica, cu experienta de cel putin 3 ani in domeniul acordarii asistentei medicale de urgenta, desemnat responsabil cu desfasurarea activitatii de triaj in structurile de primiri urgente;d) spatiu pentru triaj - un spatiu in cadrul structurii de primiri urgente, aflat la intrare, unde se desfasoara activitatea de triaj; o structura de primiri urgente are un singur spatiu de triaj;e) calea de evaluare rapida este procedura care permite efectuarea unor manevre medicale sau luarea unor decizii, in anumite situatii bine definite, cu scopul de a micsora timpul de asteptare al pacientului si de a permite o solutionare mai rapida a problemelor pentru care acesta s-a prezentat.
Articolul 2(1) Triajul se efectueaza numai de catre asistentul medical de triaj in spatiul pentru triaj o singura data, la momentul intrarii pacientului in structura de primiri urgente, indiferent de mijlocul de prezentare.(2) Dupa efectuarea triajului, pacientul este indrumat catre spatiul de asteptare, care este un spatiu destinat pacientilor a caror stare clinica permite asteptarea, integrat in spatiul pentru triaj, aflat sub directa supraveghere a asistentului medical de triaj sau a unei alte persoane calificate, special desemnata acestui scop, de catre asistentul sef de tura.(3) Fiecare structura de primire a urgentelor va asigura minimum 2 asistenti medicali de triaj pe tura, astfel incat intervalul de timp maximum continuu pentru un asistent in desfasurarea activitatii de triaj este de 6 ore.
Articolul 3(1) Pentru aplicarea caii de evaluare rapida, in cadrul fiecarei structuri de primiri urgente va fi desemnat un medic specialist sau primar care va desfasura aceasta activitate in conformitate cu prevederile protocolului national de triaj.(2) Calea de evaluare rapida se aplica intr-un spatiu delimitat corespunzator din cadrul structurii de primiri urgente, care va fi in permanenta disponibil pentru evaluarea pacientilor care se incadreaza in criteriile specifice acestei proceduri.
Articolul 4(1) Protocolul national de triaj al pacientilor din structurile de primiri urgente este cuprins in anexa nr. 1 la prezentul ordin .(2) Planul de invatamant al programului de pregatire pentru asistentii medicali de triaj si curriculumul de pregatire in cadrul programului sunt elaborate de catre Comisia de medicina de urgenta si dezastre a Ministerului Sanatatii si sunt aprobate prin ordin al ministrului sanatatii, cu avizul secretarului de stat, sef al Departamentului pentru situatii de urgenta din Ministerul Afacerilor Interne.(3) Programul de pregatire pentru asistentii medicali de triaj este implementat de catre Scoala Nationala de Sanatate Publica, Management si Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti.(4) Sarcinile specifice asistentului medical de triaj se stabilesc prin anexa la fisa postului asistentului medical desemnat in acest sens. Structura-cadru a acestei anexe se regaseste in anexa nr. 2 la prezentul ordin .(5) Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin .
Articolul 5La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga prevederile Ordinului ministrului sanatatii nr. 48/2009 privind aprobarea Protocolului national de triaj al pacientilor din structurile pentru primirea urgentelor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 67 din 4 februarie 2009
Articolul 6Scoala Nationala de Sanatate Publica, Management si Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti si structurile de primiri urgente organizate la nivelul unitatilor sanitare de toate categoriile, la nivel national, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin .
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
In ce masura (doar) forta majora poate fi motiv de concediere a salariatului? Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Greva, context in care angajatorul poate dispune concedierea salariatilor? Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Desfiintarea locului de munca presupune probleme financiare reale ale angajatorului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Codul muncii aplicabil 2023 | Descarca integral PDF Sursa: MCP Cabinet avocati