Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Ordonanta de urgenta nr. 22/2019 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., precum si pentru modificarea si completarea OUG nr. 100/2018

Ordonanta de urgenta nr. 22/2019 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., precum si pentru modificarea si completarea OUG nr. 100/2018

  Publicat: 05 Apr 2019       304 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de urgenta nr. 22/2019 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 100/2018 pentru reglementarea unor masuri privind cadrul general aplicabil fondurilor suverane de dezvoltare si investitii a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 262 din 05.04.2019.

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Acea ramura a disciplinei economice consacrata analizei deciziilor de alocare a resurselor monetare in procesele de productie de bunuri sau de servicii,
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Obligatie ce revine vanzatorului si care, in linii generale, consta in indatorirea acestuia de a garanta cumparatorului linistita posesiune a lucrului vandut.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea actionarilor existenti intr-o societate pe actiuni
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea actionarilor existenti intr-o societate pe actiuni
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Persoana fizica sau juridica care se imprumuta de la o alta persoana fizica sau juridica numita imprumutator.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Piata specializata in efectuarea de tranzactii cu active financiare cu scadente pe termene medii si lungi.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Piata special organizata de catre stat, intreprinzatori sau asociatii particulare si mixte,in cadrul carora se pot incheia
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Totalitatea bunurilor mobile si imobile, precum si a altor valori cu care un asociat participa la constituirea sau majorarea capitalului social al unei societati comerciale.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea bunurilor mobile si imobile, precum si a altor valori cu care un asociat participa la constituirea sau majorarea capitalului social al unei societati comerciale.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Act adoptat de organele de stat,
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Persoana fizica sau juridica proprietara a uneia sau mai multor actiuni emise de o societate comerciala pe actiuni sau in comandita pe actiuni.
Totalitatea bunurilor mobile si imobile, precum si a altor valori cu care un asociat participa la constituirea sau majorarea capitalului social al unei societati comerciale.
Puterile publice existente in stat.
Persoana care singura ori impreuna cu alte persoane, detine sau este proprietar de actiuni sau alte valori mobiliare,

Avand in vedere necesitatea infiintarii unor fonduri suverane de dezvoltare si investitii, denumite in continuare fonduri, ca urmare a adoptarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 100/2018 pentru reglementarea unor masuri privind cadrul general aplicabil fondurilor suverane de dezvoltare si investitii, asemenea fonduri fiind un instrument public de investitii financiare/intermediere financiara in actiuni/participatii in proiecte/companii profitabile care nu exista in prezent pe piata financiara din Romania, iar in prezent pe piata financiara din Romania neexistand vehicule de investitii financiare/intermediere financiara in actiuni/participatii in proiecte/companii profitabile care, pe de o parte, sa aiba un rol multiplicator in economie pentru o dezvoltare sustenabila si, pe de alta parte, sa catalizeze/sa mobilizeze resurse financiare disponibile catre economie si proiecte rentabile, prin infiintarea unor asemenea fonduri se are in vedere crearea unor astfel de vehicule care sa conduca la dezvoltarea economiei romanesti si sa ofere o alternativa de finantare a proiectelor de investitii in domenii precum infrastructura, energie, agricultura, sanatate, dar si in alte domenii.
Existenta in prezent a unui decalaj in ceea ce priveste atragerea resurselor financiare disponibile de catre companii/proiecte profitabile sub forma unor instrumente/investitii de tip "equity", in conditiile in care multe din companiile care au proiecte de investitii rentabile sunt indatorate foarte mult si au nevoie de capital pentru a se dezvolta/extinde, iar altele sunt noi si sunt considerate riscante de catre banci, fiind sprijinite prin imprumuturi doar intr-o anumita masura, infiintarea unor fonduri suverane de dezvoltare si investitii conduce la eliminarea unor astfel de aspecte negative din economie .
Fondurile vor deveni instrumente publice care sa sprijine acest segment financiar al instrumentelor de tip actiuni private sau participatii in proiecte de infrastructura, institutiile cu capital majoritar de stat precum CEC Bank, Eximbank - S.A. sau FNGCIMM - S.A.-IFN acoperind doar instrumentele de finantare de tipul creditelor si imprumuturilor, factoring, capital de lucru, precum si scrisorile de garantie .


In vederea indeplinirii obiectului principal de activitate, fondurile vor fi autorizate in conditiile legii sa finanteze activitatea societatilor din al caror actionariat fac parte prin participarea la majorarea capitalului social, prin imprumuturi sau alte forme de finantare, sa tranzactioneze actiuni din portofoliul propriu prin operatiuni de vanzare-cumparare, sa dispuna asupra instrumentelor financiare aflate in propriile portofolii in conformitate cu politicile investitionale proprii.
Pentru a se crea cadrul legal astfel incat Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. sa poata intra in proprietatea privata a unor fonduri la data inregistrarii acestora la registrul comertului, prin aportarea actiunilor companiei la capitalul social al fondurilor, este necesara o interventie legislativa la nivel primar. Intrarea companiei in proprietatea privata a unor fonduri presupune o serie de demersuri premergatoare a caror durata este influentata in mod direct de crearea unui cadru legislativ adecvat.
Fara o astfel de interventie legislativa statul roman nu poate aporta actiunile detinute la Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. la capitalul social al unor fonduri suverane de dezvoltare si investitii, chiar daca legiuitorul, prin prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a prevazut ca aportul in natura este permis atat la constituirea societatilor, cat si la majorarea capitalului social al acestora, fie ele societati pe actiuni sau societati cu raspundere limitata.
Nepromovarea masurilor propuse in prezenta ordonanta de urgenta duce la imposibilitatea statului de a-si exercita dreptul actionarului de a dispune asupra bunurilor pe care le detine, aducand astfel efecte negative asupra cresterii economice a companiei, luand in considerare necesitatea investitiilor in acest sector de activitate pentru realizarea strategiei de dezvoltare a companiei.
In prezent, investitiile efectuate de catre Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. se bazeaza numai pe sursele proprii de finantare, provenite din activitatea financiar-economica desfasurata, in lipsa cadrului legal in baza caruia statul roman sa poata aporta actiunile detinute la Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. la capitalul social al unor fonduri suverane de dezvoltare si investitii impiedicandu-se optimizarea activitatii societatii prin lipsa surselor externe de finantare a investitiilor necesare dezvoltarii.
Promovarea masurilor propuse in prezenta ordonanta de urgenta se impune pentru a crea posibilitatea fondurilor suverane de dezvoltare si investitii de a finanta activitatea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A. prin participarea la majorarea capitalului social, luand in considerare faptul ca fondurile vor fi autorizate, in conditiile legii, sa finanteze activitatea societatilor din al caror actionariat fac parte prin participarea la majorarea capitalului social, prin imprumuturi sau alte forme de finantare .
Este necesar ca actiunile detinute de statul roman la Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. sa fie aportate la capitalul social al unor fonduri suverane de dezvoltare si investitii, inca de la momentul infiintarii acestora, pentru a putea sustine activitatea fondurilor prin crearea posibilitatii de atragere de fonduri suplimentare in vederea atingerii obiectivelor de dezvoltare a economiei nationale.
Modificarea cadrului legislativ actual se impune pentru crearea capacitatii fondurilor suverane de dezvoltare si investitii de a atrage surse de finantare sustenabile pentru materializarea proiectelor din domenii economice diverse, in conditii de rentabilitate economica si sustenabilitate financiara, intarzierea in atragerea de fonduri ducand la ingreunarea asigurarii finantarii unor proiecte de investitii a caror implementare este necesara pentru a antrena un efect de multiplicare economica atat pe orizontala, cat si pe verticala. Astfel, fondurile suverane de dezvoltare si investitii nu vor putea atinge factori de multiplicare atractivi, efectul de multiplicare financiara nefiind obtinut in conditiile lipsei de capital atras de la investitori institutionali si privati, atat sub forma de participare la capital, cat si sub forma de capital imprumutat, in functie de conditiile de piata, precum si de caracteristicile proiectului finantat.
Infiintarea unor fonduri suverane de investitii reprezinta o masura necesara de stimulare economica prin care in urma tragerii de capital din piata financiara interna si internationala vor putea fi constituite surse de finantare pentru proiecte de investitii destinate sa asigure dezvoltarea infrastructurii, dezvoltarea regionala, sustinerea activitatilor de cercetare-dezvoltare, protectia mediului inconjurator si sustinerea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii.
Nepromovarea masurilor propuse in prezenta ordonanta de urgenta, raportat la stadiul infiintarii unor fonduri suverane de investitii in temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 100/2018, ar duce la un impact negativ asupra economiei nationale, respectiv asupra pietei financiare din Romania, inclusiv in ceea ce priveste realizarea obiectivelor de investitii din infrastructura, energie, agricultura, sanatate, fiind astfel afectata dezvoltarea armonioasa a economiei nationale, iar implicit ar afecta continuarea unei cresteri economice sustenabile.


Lipsa unor vehicule financiare care sa investeasca in actiuni ale unor companii profitabile, segment care este neacoperit in prezent pe piata financiara din Romania, ar aduce efecte negative cu impact asupra dezvoltarii capitalului uman si social pe termen lung si, implicit, asupra cresterii competitivitatii la nivelul economiei nationale. Crearea unor fonduri suverane de dezvoltare si investitii vine in intampinarea necesitatilor de dezvoltare ale economiei nationale in conditiile in care, in prezent, nu exista o alternativa de finantare flexibila si dinamica la programele de fonduri europene ori bugetul public.
Fondurile suverane de dezvoltare si investitii au ca scop crearea de surse de finantare sustenabile pentru materializarea proiectelor din domenii economice diverse, in conditii de rentabilitate economica si sustenabilitate financiara; au rol de catalizator eficient pentru atragerea de fonduri private, banci, fonduri de pensii, fonduri de investitii care, alaturi de fondurile proprii, vor asigura finantarea unor proiecte de investitii a caror implementare va antrena un efect de multiplicare economica atat pe orizontala, cat si pe verticala. In functie de conditiile de piata, precum si de caracteristicile proiectului finantat, fondurile suverane de dezvoltare si investitii vor putea atinge factori de multiplicare atractivi, efectul de multiplicare financiara fiind obtinut prin atragerea de capital de la investitori institutionali si privati, atat sub forma de participare la capital, cat si sub forma de capital imprumutat.
Nepromovarea masurilor propuse in prezenta ordonanta de urgenta creeaza un impact negativ in sustinerea eforturilor Romaniei de a obtine statutul de piata emergenta pentru piata de capital autohtona prin restrangerea cadrului de crestere a lichiditatii, luand in considerare faptul ca infiintarea fondurilor suverane de investitii si dezvoltare ar duce la o crestere a capitalizarii companiilor din portofoliu ca urmare a listarii la Bursa de Valori Bucuresti si AeRO.
Modificarea actualului cadru legislativ este necesar sa fie realizata anterior infiintarii unor asemenea fonduri, tinand cont de perioada necesara pentru asigurarea conditiilor ca fondurile sa devina functionale si sa isi indeplineasca scopul de dezvoltare si finantare de proiecte de investitii rentabile si sustenabile, in diverse sectoare economice, singure sau impreuna cu alti investitori institutionali sau privati, inclusiv prin participarea in parteneriate public-private, in vederea obtinerii de profit.
Totodata, pentru a putea asigura cadrul legislativ necesar in vederea functionarii in continuare a societatilor in contextul transferului din proprietatea privata a statului in proprietatea privata a fondurilor, se impune reglementarea numarului de actionari ai societatilor al caror capital este detinut integral de fondurile suverane de dezvoltare si investitii.
In considerarea faptului ca aceste aspecte vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, impunand adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .



Articolul I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 515 din 25 octombrie 1999, aprobata cu modificari prin Legea nr. 288/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:


1. La articolul 1, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Loteria Romana este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni al carei capital social este detinut integral de stat, direct sau prin intermediul unor fonduri suverane de dezvoltare si investitii, care se organizeaza si functioneaza in conformitate cu statutul aprobat conform prevederilor Legii societatilor nr 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."


2. La articolul 5, alineatele (2) si (3) se abroga.


3. La articolul 8, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Profitul net va fi repartizat potrivit reglementarilor legale in vigoare."


4. Anexa se abroga.



Articolul II
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 100/2018 pentru reglementarea unor masuri privind cadrul general aplicabil fondurilor suverane de dezvoltare si investitii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 991 din 22 noiembrie 2018, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:


1. La articolul 2, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) fonduri suverane de dezvoltare si investitii - societati pe actiuni infiintate conform Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si prezentei ordonante de urgenta, detinute integral de stat, care au ca activitate principala operatiuni financiare, inclusiv efectuarea de investitii financiare in nume si cont propriu, cu aport in numerar si in natura la capitalul social, inclusiv sub forma de actiuni detinute de stat la societati, inclusiv strategice, atat pe piata interna, cat si pe piata externa, care indeplinesc criteriile economice si cerintele de clasificare in afara conturilor guvernamentale potrivit metodologiei Uniunii Europene. In cazul in care fondurile se clasifica in conturile guvernamentale potrivit metodologiei Uniunii Europene, fondurile trebuie sa inregistreze profit prin activitatea desfasurata. Fondurile suverane pot desfasura si alte operatiuni economice ca activitati secundare;".


2. La articolul 5, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:
"(41) In cazul in care Institutul National de Statistica reclasifica in sectorul administratiei publice o societate ale carei pachete de actiuni au fost aduse ca aport in natura de catre statul roman la capitalul social al unui fond, iar aceasta reclasificare a societatii poate conduce la reclasificarea acelui fond in sectorul administratiei publice, actiunile respectivei societati se pot transfera cu titlu gratuit si libere de sarcini din proprietatea privata a fondului in proprietatea privata a statului prin hotarare a adunarii generale extraordinare a actionarilor, capitalul social al fondului diminuandu-se in mod corespunzator."


3. La articolul 6, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Consiliul de supraveghere este format din 9 membri, desemnati de adunarea generala a actionarilor pe baza urmatoarelor criterii de selectie, care se detaliaza in hotararea Guvernului prevazuta la art. 4 alin. (1): expertiza in domeniul financiar/bancar necesara indeplinirii responsabilitatilor specifice fondurilor suverane, experienta in administrarea de societati, integritate profesionala, buna reputatie, cunostinte, aptitudini si experienta adecvate complexitatii activitatii specifice fondurilor suverane, precum si a criteriilor stabilite in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2016, cu modificarile si completarile ulterioare."


4. La articolul 6, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu urmatorul cuprins:
"(61) Prin derogare de la prevederile art. 37 si 38 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale dispozitiilor art. 15318 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, remuneratiile membrilor consiliului de supraveghere si ale membrilor directoratului se stabilesc de adunarea generala a actionarilor fiecarui fond ."


5. Dupa articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 12, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 12
Societatile al caror capital social este detinut integral de fondurile suverane de dezvoltare si investitii pot functiona cu orice numar de actionari."



Articolul III
Pana la infiintarea, in conditiile legii, a unor fonduri suverane de dezvoltare si investitii, calitatea de actionar a statului roman la societatile ale caror pachete de actiuni se aduc ca aport in natura de catre statul roman la capitalurile sociale ale fondurilor se exercita in continuare de catre autoritatile publice tutelare care, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, reprezinta statul ca actionar .



Afişează Ordonanta de urgenta nr. 22/2019 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., precum si pentru modificarea si completarea OUG nr. 100/2018 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 22/2019    Loteria Romana    Fonduri suverane de dezvoltare si investitii    OUG 100/2018



Comentează: Ordonanta de urgenta nr. 22/2019 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., precum si pentru modificarea si completarea OUG nr. 100/2018
Jurisprudenţă

Invocarea exceptiei de neconstitutionalitate. Neaplicabilitate in dosarele definitive in care nu a fost invocata
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 673 din 09.02.2016