ANEXA Nr. 7
CRITERIILEreferitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete culturale
In conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile emitente de tichete culturale sunt obligate sa solicite autorizatie de functionare, care se acorda de Ministerul Finantelor Publice, daca sunt indeplinite urmatoarele criterii:1. Unitatile care solicita autorizatie de functionare trebuie sa dovedeasca faptul ca functioneaza legal pe teritoriul Romaniei si ca in actul de infiintare au prevazut la obiectul de activitate operatiuni privind emiterea si gestionarea tichetelor culturale pe suport hartie, avand cod CAEN 1812 - "Alte activitati de tiparire n.c.a.", si/sau pe suport electronic, avand cod CAEN 6612 - "Activitati de intermediere a tranzactiilor financiare".2. Capitalul social sau capitalul de dotare, dupa caz, subscris si varsat de catre unitatile emitente de tichete culturale la data solicitarii autorizatiei de functionare trebuie sa reprezinte echivalentul in lei a cel putin cinci sute de mii euro, luandu-se in calcul cursul de schimb la data infiintarii societatii sau la data ultimei majorari a capitalului social, inregistrata la registrul comertului sau in actul constitutiv, dupa caz.3. Unitatile care solicita autorizatie de functionare trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului de tichete culturale pe suport hartie sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de catre unitatea emitenta si/sau de furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare emiterii tichetelor culturale pe suport hartie, conform modelului prevazut in anexa nr. 14 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018 (Norme metodologice); b) utilizarea de suport tehnic special (hartie pentru imprimat) cu particularitati distincte care sa nu permita falsificarea tichetelor culturale pe suport hartie (cel putin cerneala fluorescenta care isi schimba culoarea in cazul in care tichetul cultural este fotocopiat, microlinii care nu se disting la fotocopiere, banda cu reflexe variabile, codul de bare al unitatii emitente, care contine cel putin urmatoarele elemente: seria tichetului, anul de valabilitate si valoarea nominala a acestuia);c) existenta spatiilor distincte, necesare producerii, depozitarii, ambalarii, rambursarii si distrugerii tichetelor culturale pe suport hartie . Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personal autorizat, in conditii de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de productie si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);d) conducerea evidentei tehnico-operative si contabile a tichetelor culturale pe suport hartie distinct de a celorlalte valori materiale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile formularelor tipizate cu regim special;e) mijloace tehnice necesare (retea de calculatoare) si personal specializat care sa permita urmarirea informatizata a fiecarui tichet cultural pe suport hartie pe tot circuitul sau (executie, pastrare, eliberare si utilizare), inclusiv a celor ce urmeaza a fi distruse, astfel incat sa se poata evita sustragerea si utilizarea frauduloasa a acestora;f) mijloace de transport speciale utilizate pentru transportul biletelor de valoare si asigurarea protectiei transportului tichetelor culturale pe suport hartie;g) asigurarea transportului tichetelor culturale pe suport hartie neutilizate, in conditii de securitate .4. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete culturale pe suport electronic trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului tichetelor culturale pe suport electronic sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de catre unitatea emitenta si/sau de furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente, detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare pentru emiterea tichetelor culturale pe suport electronic, cu respectarea prevederilor Legii nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Normelor metodologice;b) utilizarea de suporturi materiale specifice, pe care se stocheaza valoarea tichetelor culturale pe suport electronic, cu particularitati distincte minime care sa nu permita falsificarea acestora (banda magnetica pentru utilizarea securizata sau holograma dedicata); />c) existenta spatiilor distincte, necesare emiterii, depozitarii, ambalarii suporturilor electronice ale tichetelor culturale. Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personalul autorizat in conditiile de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de emitere si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);d) existenta unei platforme proprii sau a unei confirmari de parteneriat/relatii contractuale cu organizatia care administreaza scheme/aranjamente de plata sau cu alte organizatii specializate, dupa caz, utilizate in emiterea, decontarea si gestionarea tichetelor culturale pe suport electronic;e) asigurarea mecanismelor specifice pentru transferul valorii nominale a tichetelor culturale incasate de la angajatori catre salariati prin alimentarea suportului electronic;f) asigurarea sistemelor, functionalitatilor si mecanismelor financiare (direct sau prin furnizori) necesare decontarii tranzactiilor efectuate cu tichete culturale pe suport electronic la unitatile afiliate;g) mijloacele de transport speciale si asigurarea protectiei transportului suporturilor electronice ale tichetelor culturale, pentru situatiile in care se transporta si suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea tichetelor culturale.5. Unitatile pot opta pentru obtinerea autorizatiei de functionare fie pentru emiterea tichetelor culturale pe suport electronic, fie pentru emiterea de tichete culturale pe suport hartie sau pentru emiterea tichetelor pe ambele suporturi, fiind obligate sa indeplineasca masurile de securitate aferente fiecarui suport pentru care solicita autorizatie de functionare.6. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete culturale pe suport electronic trebuie sa se asigure ca fiecare unitate afiliata cu care incheie contracte de servicii specifice sectorului tichetelor culturale pe suport electronic le-a comunicat unul sau mai multe elemente de identificare care sa permita autorizarea tranzactiilor cu tichete culturale pe suport electronic exclusiv la o unitate afiliata ce are un contract valabil incheiat cu unitatea emitenta pentru prestarea serviciilor specifice sectorului, in conformitate cu Legea nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu Normele metodologice.7. Unitatile care solicita autorizatie de functionare depun la directia de specialitate un dosar cu urmatorul continut:a) cererea de autorizare, cu indicarea tipului suportului tehnic, respectiv hartie si/sau electronic, dupa caz, pe care entitatea solicitanta intentioneaza sa emita tichete culturale;
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea
Tratamentul juridic diferentiat, stabilit de legiuitor in considerarea unor situatii obiectiv diferite, nu reprezinta discriminare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia Sectia I Civila, Decizia civila nr. 422/2017, in sedinta publica din 21 martie 2017
Nu poate fi primita interpretarea potrivit careia eliminarea discriminarilor salariale s-ar aplica doar anumitor categorii de personal, nu si magistratilor Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 273/2017, in sedinta publica din 27 februarie 2017
Prin vointa legiuitorului, sporul de vechime in munca a fost cuprins in salariile de baza dupa data de 1 ianuarie 2010 Pronuntaţă de: Tribunalul Ialomita Sectia Civila, Sentinta civila nr. 89/2017, in sedinta publica din 25 ianuarie 2017
Nivelul minim al salariului are in vedere cuantumul salariului de baza (care include si sporul de vechime), iar nu cuantumul salariului de incadrare (ca punct de pornire in calculul salariului de baza) Pronuntaţă de: Tribunalul Ialomita Sectia Civila, Sentinta civila nr. 89/2017, in sedinta din 25 ianuarie 2017
Posibilitatea cumulului dobanzii legale cu daune compensatorii menite sa acopere prejudiciul cauzat prin erodarea creantei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Sectia Litigii de munca si Asigurari sociale, Decizia civila nr.12/2017, pronuntata in sedinta publica din data de 11 ianuarie 2017
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Procedura de inregistrare a contractelor-documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente Sursa: EuroAvocatura.ro
Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza Sursa: EuroAvocatura.ro
Controverse privind clasificarea contabila a leasingului financiar si operational Sursa: ALB Romania
Indreptarea erorilor din documentele de plata a obligatiilor fiscale Sursa: Avocatnet.ro