Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Regulamentul de organizare si functionare a colegiilor si liceelor pedagogice din Romania

Regulamentul de organizare si functionare a colegiilor si liceelor pedagogice din Romania

  Publicat: 11 Apr 2019       847 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In Monitorul Oficial nr. 272 din 10.04.2019 a fost publicat Regulamentul de organizare si functionare a colegiilor si liceelor pedagogice din Romania, din 22.03.2019.

1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Spatiu aflat dincolo de atmosfera Pamantului, care nu este supus suveranitatii vreunui stat.
Scrisoare ce urmeaza unei oferte lansate de furnizor prin care clientul solicita livrarea de produse sau executarea de servicii,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale

a) intonarea unui cantec dintr-un repertoriu de cantece invatate in clasele I-VIII;
b) reproducerea unor scurte motive ritmico-melodice (2-4 masuri), desprinse din cantece pentru copii.
Aptitudinile investigate sunt: auzul muzical, simtul ritmic, memoria muzicala, calitatile vocale.
2. Proba de aptitudini fizice:
Proba de aptitudini fizice consta in verificarea aptitudinilor fizice prin:
a) reproducerea, dupa model, a 2-3 exercitii de influentare selectiva a aparatului locomotor;
b) 3-4 elemente de gimnastica acrobatica din programul claselor V-VI, executate izolat;
c) alergare 600 m - fara cerinta de timp (cu efort moderat).
Aptitudinile investigate sunt: memoria motrica si coordonarea, starea functionala a coloanei vertebrale, functia normala a sistemului cardiorespirator.

3. Proba de aptitudini artistice
Proba de aptitudini artistice consta in realizarea unei naturi statice cu doua sau trei obiecte, tema plastica fiind propusa de comisie.
Aptitudinile investigate sunt: receptarea culorilor si a proportiilor dintre obiecte si incadrarea echilibrata a formelor plastice intr-un spatiu .

4. Interviul
Interviul consta in:
a) recitarea a 2-3 strofe dintr-o poezie (la alegere);
b) lectura la prima vedere;
c) conversatie cu comisia pe o tema data de aceasta (se verifica capacitatea de intelegere, de a aduce argumente, de a fi persuasiv si receptiv in relatia cu partenerul de discutie).
Aptitudinile investigate sunt capacitatea de a comunica si de a argumenta si dictia.

B. Pentru specializarea instructor pentru activitati extrascolare
1. Proba de aptitudini muzicale si coordonare motrica verifica:
- auzul muzical;
- simtul ritmic;
- memoria muzicala;
- calitatile vocale;
- conditiile generale fizico-estetice si de miscare.
Verificarea se face prin urmatoarele forme:
- intonarea a 1-2 cantece prezentate de candidat;
- reproducerea unor fragmente ritmico-melodice dupa modele date de comisie;
- realizarea unor exercitii de miscare la comanda profesorului.
Evaluarea se face de o comisie formata dintr-un profesor de muzica si un profesor de educatie fizica.

2. Proba de investigare a capacitatii de a comunica si a dictiei verifica:
- pronuntia;
- capacitatea de comunicare;
- capacitatea de a aduce argumente in sustinerea unor idei si valentele artistice privind interpretarea unui text.
Verificarea se face prin urmatoarele forme:
- recitarea a 1-2 strofe dintr-o poezie la alegerea candidatilor;
- citirea unui text dialogat;
- interviu pe o tema la alegerea candidatului.
Evaluarea se face de o comisie formata dintr-un profesor de pedagogie si un profesor de limba si literatura romana/limba si literatura materna.

C. Pentru specializarea mediator scolar
1. Proba de investigare a dictiei verifica aptitudinile specifice prin una dintre urmatoarele forme:
- recitarea a 1-2 strofe dintr-o poezie la alegerea candidatilor;
- citirea unui monolog/text dialogat.
Aptitudinile investigate sunt:
- comunicarea;
- pronuntia cuvintelor, in general, si a cuvintelor cu aglomerari de consoane, in special;
- argumentarea in sustinerea unor idei;
- expresivitatea.

2. Proba de investigare a capacitatii de a comunica - interviul consta intr-o conversatie pe o tema data, candidat- comisie (se verifica capacitatea de a intelege si de a aduce argumente, de a fi persuasiv si receptiv in relatia cu partenerul de discutie). Aptitudinile investigate sunt comunicarea si dictia. Evaluarea se face de o comisie formata dintr-un profesor de pedagogie si un profesor de limba si literatura romana/limba si literatura materna.

NOTE:



Afişează Regulamentul de organizare si functionare a colegiilor si liceelor pedagogice din Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Regulament de functionare    Liceen pedagogice    MEN    Ministerul Educatiei   



Comentează: Regulamentul de organizare si functionare a colegiilor si liceelor pedagogice din Romania