EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1983
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Diverse Domenii juridice
» Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului
Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului
Publicat: 11 Apr 2019
4262 citiri
Secţiunea:
Diverse Domenii juridice
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului a fost publicata in
Monitorul Oficial
nr. 271 din 10.04.2019.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act adoptat de organele de stat,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act adoptat de organele de stat,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este fapta ce prezinta pericol social, care a fost savarsita cu vinovatie si este prevazuta de legea penala.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
(2) In situatia prevazuta la alin. (1), pe suportul logistic si operational al CCOA, se activeaza Centrul National de
Actiune
Antiterorista, care asigura la nivel national managementul crizei teroriste, in scopul inlaturarii amenintarilor la
adresa
securitatii nationale generate de situatia de fapt creata.
(3) In scopul protectiei si salvarii vietii persoanelor, autoritatile si institutiile publice desfasoara activitati specifice, potrivit competentelor acestora, cu respectarea prioritatii de
actiune
si a principiului comenzii unice.
(4) Centrul National de
Actiune
Antiterorista este structura interinstitutionala, fara personalitate juridica, subordonata direct Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, condus de o structura decizionala alcatuita din reprezentanti la nivel decizional din cadrul institutiilor publice, in
functie
de coordonatele concrete ale crizei teroriste. Seful Centrului National de
Actiune
Antiterorista se numeste dintre prim-adjunctul sau adjunctii directorului Serviciului Roman de Informatii, la propunerea directorului Serviciului Roman de Informatii, de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii prin hotararea prevazuta la alin. (1).
(5) Regulamentul de organizare si functionare a Centrului National de
Actiune
Antiterorista se aproba prin
hotarare
a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
(6) Serviciul Roman de Informatii este autorizat sa efectueze, din bugetul aprobat,
cheltuieli
cu bunuri, servicii si de
capital
pentru Centrul National de
Actiune
Antiterorista."
18. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 12
(1) In cazul unui act de terorism, Serviciul Roman de Informatii, prin unitatea specializata, executa interventia contraterorista, independent sau in cooperare cu alte autoritati si institutii publice, pe intreg teritoriul tarii, in scopul eliberarii ostaticilor, capturarii ori anihilarii teroristilor, neutralizarii dispozitivelor utilizate de acestia, eliberarii obiectivelor atacate sau ocupate, precum si restabilirii ordinii legale.
(2) Interventia contraterorista se executa cu aprobarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii. Prin exceptie, in situatia iminentei producerii unor victime sau a unor pagube importante, atunci cand nu este posibila intrunirea in regim de urgenta a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, executarea interventiei contrateroriste se aproba de catre presedintele Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
(3) La solicitarea Serviciului Roman de Informatii, autoritatile si institutiile publice procedeaza la transferul catre acesta a controlului operational.
(4) Interventia contraterorista si transferul controlului operational se realizeaza potrivit metodologiei elaborate de Serviciul Roman de Informatii cu consultarea prealabila a institutiilor din SNPCT cu atributii in domeniu, aprobata prin
hotarare
a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
(5) La solicitarea Serviciului Roman de Informatii, in
functie
de amploarea si natura actiunii teroriste, interventia contraterorista se poate executa, in conditiile alin. (2), si de catre unitati specializate ale Politiei Romane, Jandarmeriei Romane, Serviciului de Protectie si Paza si/sau Ministerului Apararii Nationale.
(6) In situatia prevazuta la alin. (5), la solicitarea unitatilor specializate ale Politiei Romane, Jandarmeriei Romane, Serviciului de Protectie si Paza si/sau Ministerului Apararii Nationale, autoritatile si institutiile publice procedeaza la transferul catre acestea a controlului operational.
(7) Interventia antiterorista se realizeaza in conformitate cu metodologiile aprobate de conducerile institutiilor din SNPCT cu atributii in domeniu, cu avizul Serviciului Roman de Informatii."
19. La articolul 17, litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"e) in situatii de criza terorista asigura suportul logistic si operational pentru functionarea operativa a Centrului National de
Actiune
Antiterorista;".
20. La capitolul II "Realizarea activitatii de prevenire si combatere a terorismului", dupa articolul 22 se introduce o noua sectiune, sectiunea a 3-a "Schimbul de informatii", cuprinzand articolul 22
1
, cu urmatorul cuprins:
"SECTIUNEA a 3-a
Schimbul de informatii
Articolul 22
1
(1) Autoritatile judiciare romane transmit, la
cerere
sau din oficiu, cat mai curand posibil, autoritatilor competente dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene informatiile relevante colectate in cadrul procedurilor penale in legatura cu infractiunile de terorism, atunci cand informatiile respective ar putea fi utilizate in statul membru respectiv pentru prevenirea, depistarea, investigarea sau
urmarirea penala
a infractiunilor de terorism.
(2) Alin. (1) nu se aplica in cazul in care schimbul de informatii ar pune in pericol investigatiile in
curs
sau siguranta unei persoane si nici atunci cand ar fi contrar intereselor esentiale ale securitatii Romaniei."
21. Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 25
Personalul institutiilor financiar-bancare are
obligatia
de a refuza efectuarea operatiunilor prevazute la art. 23 alin. (1) si de a sesiza de indata
Parchetul
de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie
- Directia de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate
Organizata si Terorism."
22. La articolul 26, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 26
(1) Autoritatile si institutiile publice cu responsabilitati in SNPCT, precum si Oficiul National al Registrului Comertului si Autoritatea de Supraveghere Financiara colaboreaza pentru intocmirea si actualizarea listelor cuprinzand persoanele fizice si juridice suspecte de savarsirea sau finantarea actelor de terorism, altele decat cele mentionate in
anexa
prevazuta la art. 23 alin. (1), care se transmit CCOA."
23. Articolul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 28
Operatiunile financiar-bancare prevazute la art. 23 alin. (1), daca sunt efectuate pentru sau in contul persoanelor inscrise in lista prevazuta la art. 27, sunt supuse autorizarii prealabile a Bancii Nationale a Romaniei si a Autoritatii de Supraveghere Financiara, dupa caz."
24. La articolul 29, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Institutiile financiar-bancare din Romania prezinta de indata Bancii Nationale a Romaniei sau Autoritatii de Supraveghere Financiara documentatia privind operatiunea financiar-bancara supusa autorizarii."
25. La articolul 30, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 30
(1)
Banca Nationala a Romaniei
sau Autoritatea de Supraveghere Financiara, in
termen
de 5 zile de la prezentarea documentatiei, emite autorizarea operatiunii prevazute la art. 28 sau, dupa caz, refuza emiterea autorizarii si sesizeaza
Parchetul
de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie
- Directia de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate
Organizata si Terorism, precum si Serviciul Roman de Informatii."
26. Articolul 31 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 31
Banca Nationala a Romaniei si Autoritatea de Supraveghere Financiara controleaza modul de ducere la indeplinire de catre institutiile supravegheate a dispozitiilor prezentei legi si aplica sanctiunile legale prevazute in competenta acestora."
27. La articolul 32, partea introductiva a alineatului (1) si literele a) -c), o) si q) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 32
(1) Constituie acte de terorism si se sanctioneaza cu
pedeapsa
prevazuta de
lege
pentru
infractiunea
savarsita, ale carei limite speciale se majoreaza cu jumatate, fara a se putea depasi maximul general de pedeapsa, si cu
interzicerea
unor drepturi, savarsirea, in oricare din scopurile prevazute la art. 1, a uneia dintre urmatoarele fapte:
a) actiunile si inactiunile indreptate impotriva vietii, integritatii corporale sau sanatatii persoanelor ori avand
drept
consecinta moartea, lezarea integritatii corporale ori afectarea sanatatii fizice sau psihice a persoanei;
b) lipsirea de libertate in mod ilegal;
c)
distrugerea si
distrugerea calificata;
/>. . . . . . . . . .
o) nerespectarea regimului armelor si munitiilor, a regimului materialelor nucleare si al altor materii radioactive, nerespectarea regimului materiilor explozive, nerespectarea regimului precursorilor de explozivi restrictionati, precum si uzul de arma fara drept;
. . . . . . . . . .
q) infractiuni contra sigurantei si integritatii sistemelor si datelor informatice;".
28. La articolul 32 alineatul (1), litera r) se abroga.
Inapoi
1
2
3
4
5
Inainte
Afişează
Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea nr. 58/2019
Legea 535/2004
Terorism
Prevenirea si combaterea Terorismului
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964