din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1983 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului

Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului

  Publicat: 11 Apr 2019       4262 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 271 din 10.04.2019.

Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act adoptat de organele de stat,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act adoptat de organele de stat,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Totalitatea infractiunilor savarsite pe un teritoriu determinat, intr-o anumita perioada.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este fapta ce prezinta pericol social, care a fost savarsita cu vinovatie si este prevazuta de legea penala.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,

(2) In situatia prevazuta la alin. (1), pe suportul logistic si operational al CCOA, se activeaza Centrul National de Actiune Antiterorista, care asigura la nivel national managementul crizei teroriste, in scopul inlaturarii amenintarilor la adresa securitatii nationale generate de situatia de fapt creata.
(3) In scopul protectiei si salvarii vietii persoanelor, autoritatile si institutiile publice desfasoara activitati specifice, potrivit competentelor acestora, cu respectarea prioritatii de actiune si a principiului comenzii unice.
(4) Centrul National de Actiune Antiterorista este structura interinstitutionala, fara personalitate juridica, subordonata direct Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, condus de o structura decizionala alcatuita din reprezentanti la nivel decizional din cadrul institutiilor publice, in functie de coordonatele concrete ale crizei teroriste. Seful Centrului National de Actiune Antiterorista se numeste dintre prim-adjunctul sau adjunctii directorului Serviciului Roman de Informatii, la propunerea directorului Serviciului Roman de Informatii, de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii prin hotararea prevazuta la alin. (1).
(5) Regulamentul de organizare si functionare a Centrului National de Actiune Antiterorista se aproba prin hotarare a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
(6) Serviciul Roman de Informatii este autorizat sa efectueze, din bugetul aprobat, cheltuieli cu bunuri, servicii si de capital pentru Centrul National de Actiune Antiterorista."
18. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 12
(1) In cazul unui act de terorism, Serviciul Roman de Informatii, prin unitatea specializata, executa interventia contraterorista, independent sau in cooperare cu alte autoritati si institutii publice, pe intreg teritoriul tarii, in scopul eliberarii ostaticilor, capturarii ori anihilarii teroristilor, neutralizarii dispozitivelor utilizate de acestia, eliberarii obiectivelor atacate sau ocupate, precum si restabilirii ordinii legale.
(2) Interventia contraterorista se executa cu aprobarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii. Prin exceptie, in situatia iminentei producerii unor victime sau a unor pagube importante, atunci cand nu este posibila intrunirea in regim de urgenta a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, executarea interventiei contrateroriste se aproba de catre presedintele Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
(3) La solicitarea Serviciului Roman de Informatii, autoritatile si institutiile publice procedeaza la transferul catre acesta a controlului operational.
(4) Interventia contraterorista si transferul controlului operational se realizeaza potrivit metodologiei elaborate de Serviciul Roman de Informatii cu consultarea prealabila a institutiilor din SNPCT cu atributii in domeniu, aprobata prin hotarare a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
(5) La solicitarea Serviciului Roman de Informatii, in functie de amploarea si natura actiunii teroriste, interventia contraterorista se poate executa, in conditiile alin. (2), si de catre unitati specializate ale Politiei Romane, Jandarmeriei Romane, Serviciului de Protectie si Paza si/sau Ministerului Apararii Nationale.
(6) In situatia prevazuta la alin. (5), la solicitarea unitatilor specializate ale Politiei Romane, Jandarmeriei Romane, Serviciului de Protectie si Paza si/sau Ministerului Apararii Nationale, autoritatile si institutiile publice procedeaza la transferul catre acestea a controlului operational.
(7) Interventia antiterorista se realizeaza in conformitate cu metodologiile aprobate de conducerile institutiilor din SNPCT cu atributii in domeniu, cu avizul Serviciului Roman de Informatii."
19. La articolul 17, litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"e) in situatii de criza terorista asigura suportul logistic si operational pentru functionarea operativa a Centrului National de Actiune Antiterorista;".
20. La capitolul II "Realizarea activitatii de prevenire si combatere a terorismului", dupa articolul 22 se introduce o noua sectiune, sectiunea a 3-a "Schimbul de informatii", cuprinzand articolul 221, cu urmatorul cuprins:
"SECTIUNEA a 3-a
Schimbul de informatii
Articolul 221
(1) Autoritatile judiciare romane transmit, la cerere sau din oficiu, cat mai curand posibil, autoritatilor competente dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene informatiile relevante colectate in cadrul procedurilor penale in legatura cu infractiunile de terorism, atunci cand informatiile respective ar putea fi utilizate in statul membru respectiv pentru prevenirea, depistarea, investigarea sau urmarirea penala a infractiunilor de terorism.
(2) Alin. (1) nu se aplica in cazul in care schimbul de informatii ar pune in pericol investigatiile in curs sau siguranta unei persoane si nici atunci cand ar fi contrar intereselor esentiale ale securitatii Romaniei."
21. Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 25
Personalul institutiilor financiar-bancare are obligatia de a refuza efectuarea operatiunilor prevazute la art. 23 alin. (1) si de a sesiza de indata Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism."
22. La articolul 26, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 26
(1) Autoritatile si institutiile publice cu responsabilitati in SNPCT, precum si Oficiul National al Registrului Comertului si Autoritatea de Supraveghere Financiara colaboreaza pentru intocmirea si actualizarea listelor cuprinzand persoanele fizice si juridice suspecte de savarsirea sau finantarea actelor de terorism, altele decat cele mentionate in anexa prevazuta la art. 23 alin. (1), care se transmit CCOA."
23. Articolul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 28
Operatiunile financiar-bancare prevazute la art. 23 alin. (1), daca sunt efectuate pentru sau in contul persoanelor inscrise in lista prevazuta la art. 27, sunt supuse autorizarii prealabile a Bancii Nationale a Romaniei si a Autoritatii de Supraveghere Financiara, dupa caz."
24. La articolul 29, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Institutiile financiar-bancare din Romania prezinta de indata Bancii Nationale a Romaniei sau Autoritatii de Supraveghere Financiara documentatia privind operatiunea financiar-bancara supusa autorizarii."
25. La articolul 30, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 30
(1) Banca Nationala a Romaniei sau Autoritatea de Supraveghere Financiara, in termen de 5 zile de la prezentarea documentatiei, emite autorizarea operatiunii prevazute la art. 28 sau, dupa caz, refuza emiterea autorizarii si sesizeaza Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, precum si Serviciul Roman de Informatii."
26. Articolul 31 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 31
Banca Nationala a Romaniei si Autoritatea de Supraveghere Financiara controleaza modul de ducere la indeplinire de catre institutiile supravegheate a dispozitiilor prezentei legi si aplica sanctiunile legale prevazute in competenta acestora."
27. La articolul 32, partea introductiva a alineatului (1) si literele a) -c), o) si q) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 32
(1) Constituie acte de terorism si se sanctioneaza cu pedeapsa prevazuta de lege pentru infractiunea savarsita, ale carei limite speciale se majoreaza cu jumatate, fara a se putea depasi maximul general de pedeapsa, si cu interzicerea unor drepturi, savarsirea, in oricare din scopurile prevazute la art. 1, a uneia dintre urmatoarele fapte:
a) actiunile si inactiunile indreptate impotriva vietii, integritatii corporale sau sanatatii persoanelor ori avand drept consecinta moartea, lezarea integritatii corporale ori afectarea sanatatii fizice sau psihice a persoanei;
b) lipsirea de libertate in mod ilegal;
c) distrugerea si distrugerea calificata; />. . . . . . . . . .
o) nerespectarea regimului armelor si munitiilor, a regimului materialelor nucleare si al altor materii radioactive, nerespectarea regimului materiilor explozive, nerespectarea regimului precursorilor de explozivi restrictionati, precum si uzul de arma fara drept;
. . . . . . . . . .
q) infractiuni contra sigurantei si integritatii sistemelor si datelor informatice;".
28. La articolul 32 alineatul (1), litera r) se abroga.




Afişează Legea nr. 58/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea nr. 58/2019    Legea 535/2004    Terorism    Prevenirea si combaterea Terorismului   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.