din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1637 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Regulamentul nr. 3/2019 pentru modificarea si completarea Regulamentului Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 4/2016 (SAL-FIN)

Regulamentul nr. 3/2019 pentru modificarea si completarea Regulamentului Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 4/2016 (SAL-FIN)

  Publicat: 12 Apr 2019       3350 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In Monitorul Oficial nr. 277 din 11.04.2019 a fost publicat Regulamentul nr. 3/2019 pentru modificarea si completarea Regulamentului Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 4/2016 privind organizarea si functionarea Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN).

Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,

"d) intocmeste bugetul de cheltuieli specifice SAL-FIN, pe care il comunica directiei de specialitate din cadrul A.S.F. in vederea includerii in proiectul de buget de venituri si cheltuieli al A.S.F.;
e) transmite autoritatii competente informatiile privind litigiile solutionate in conformitate cu art. 18 alin. (4) din OG nr. 38/2015;
f) transmite Consiliului A.S.F., anual sau la solicitarea acestuia, pe baza informatiilor furnizate de Secretariatul tehnic, informatii cu privire la:
(i) numarul de litigii primite si tipurile de reclamatii la care se refera;
(ii) durata medie de solutionare a litigiilor primite;
(iii) procentul de proceduri SAL intrerupte si cauza intreruperii lor;
(iv) proportia respectarii rezultatelor procedurilor SAL, in cazul in care aceasta este cunoscuta;
(v) orice probleme semnificative care apar frecvent si duc la litigii intre consumatori si comercianti; informatiile comunicate in acest sens pot fi insotite de recomandari cu privire la modul in care aceste probleme pot fi evitate sau rezolvate in viitor;
(vi) o evaluare a eficacitatii cooperarii SAL-FIN in cadrul retelelor entitatilor SAL care faciliteaza solutionarea litigiilor transfrontaliere, dupa caz;
(vii) o evaluare a eficacitatii procedurii SAL oferite de catre entitate si a modalitatilor posibile de imbunatatire a performantelor sale."
13. La articolul 10, alineatele (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Ca urmare a validarii conciliatorilor conform procedurii prevazute la art. 12 alin. (1) lit. k), contractele de mandat se semneaza de catre presedintele A.S.F. ori persoana delegata de catre acesta.
(4) Membrul coordonator sesizeaza Colegiul de coordonare cu privire la situatiile care impun modificarea Registrului conciliatorilor."
14. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 11
Examinarea litigiilor supuse SAL-FIN se realizeaza de catre conciliatori conform procedurii SAL aplicabile, de impunere sau propunere a unei solutii."
15. La articolul 12, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Inregistrarea conciliatorilor in Registrul conciliatorilor se realizeaza de catre Secretariatul tehnic al SAL-FIN, dupa aprobarea acestora de catre Consiliul A.S.F."
16. La articolul 13, alineatele (6) si (10) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(6) Conciliatorii inscrisi in Registrul conciliatorilor sunt obligati sa urmeze o data la doi ani o forma de pregatire profesionala continua agreata de Colegiul de coordonare SAL-FIN.
. . . . . . . . . .
(10) Partile pot solicita recuzarea conciliatorilor desemnati cu solutionarea unui litigiu, indiferent de procedura aleasa, in conditiile prevazute la alin. (7) si (9) si potrivit dispozitiilor cuprinse in procedurile SAL".
17. La articolul 14, partea introductiva si literele d) si f) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 14
(1) Revocarea unui conciliator si radierea din Registrul conciliatorilor se hotarasc de catre Consiliul A.S.F. la propunerea Colegiului de coordonare:
. . . . . . . . . .
d) cand conciliatorul este indisponibil nemotivat pentru doua litigii consecutive sau nu da curs solicitarii de a solutiona un litigiu, fara o informare prealabila, motivata, transmisa catre Secretariatul tehnic, indiferent de procedura derulata;
. . . . . . . . . .
f) in alte cazuri, prin decizia Consiliului A.S.F., la propunerea motivata a Colegiului de coordonare."
18. La articolul 14 se introduc trei noi alineate, alineatele (2)-(4), cu urmatorul cuprins:
"(2) Suspendarea unui conciliator din Registrul conciliatorilor poate fi aprobata de Colegiul de coordonare, la solicitarea temeinic motivata a acestuia, pentru o perioada de maximum 180 de zile de la momentul adoptarii deciziei de catre Colegiul de coordonare.
(3) Conciliatorii nu pot solicita suspendarea pentru motive care ii fac incompatibili, cand se afla in conflict de interese sau cand nu mai indeplinesc conditiile legale pentru a fi conciliatori SAL-FIN.
(4) Incetarea suspendarii se face in baza aprobarii Colegiului de coordonare la solicitarea expresa a conciliatorului oricand in perioada suspendarii. Daca la expirarea celor 180 de zile conciliatorul nu a solicitat incetarea suspendarii, acesta urmeaza sa fie revocat si radiat de drept din Registrul conciliatorilor, conform procedurii prevazute la alin. (1)."
19. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 15
(1) Solutionarea litigiilor cu care a fost sesizata SAL-FIN se realizeaza, dupa caz, de catre una sau mai multe persoane inscrise in Registrul conciliatorilor, conform vointei partilor, si se finalizeaza cu pronuntarea unei hotarari motivate sau emiterea unei incheieri, cu respectarea procedurilor SAL, in functie de procedura aleasa.
(2) Consumatorul isi poate alege conciliatorul/conciliatorii inscris/inscrisi in lista specifica domeniului litigiului, conform prevederilor procedurilor SAL.
(3) Colegiul de coordonare si Secretariatul tehnic au obligatia sa se abtina ca prin organizarea si administrarea procedurilor SAL sa intervina sau sa influenteze in vreun mod conciliatorii investiti cu solutionarea unui litigiu.
(4) Reclamatiile referitoare la activitatea conciliatorilor sau propunerile referitoare la activitatea acestora se prezinta Secretariatului tehnic de orice persoana interesata si se solutioneaza de catre Colegiul de coordonare."
20. La articolul 16, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 16
(1) In solutionarea litigiilor, conciliatorii aplica procedurile SAL adoptate de Consiliul A.S.F."
21. Articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 17
(1) SAL-FIN are un secretariat tehnic asigurat si remunerat de catre A.S.F.
(2) Secretariatul tehnic este format din personal cu atributii referitoare la administrarea secretariatului, a registraturii, a arhivei de documente, comunicarea actelor si alte activitati de natura administrativa, acordarea indrumarilor necesare desfasurarii activitatii, precum si din personal cu atributii de specialitate, care sa asigure suportul tehnic de specialitate pentru desfasurarea activitatii SAL-FIN.
(3) Secretariatul tehnic are urmatoarele atributii principale:
a) transmite Colegiului de coordonare convocatorul, la cererea membrului coordonator sau a cel putin 3 membri din Colegiul de coordonare si pregateste sedintele Colegiului;
b) pregateste notele, rapoartele si alte documente ce urmeaza a fi insusite/aprobate de Colegiul de coordonare, inclusiv date statistice privind litigiile solutionate, stadiile de derulare a procedurilor SAL etc.;
c) asigura asistenta de specialitate consumatorilor in vederea depunerii unei cereri de solutionare a litigiului;




Afişează Regulamentul nr. 3/2019 pentru modificarea si completarea Regulamentului Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 4/2016 (SAL-FIN) pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    SAL-FIN    Piata financiara nonbancara    ASF    Directiva 2013/11/UE    Directiva 2009/22/CE    OUG 93/2012

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.