din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2280 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul privind numirea in functii de conducere a procurorilor si revocarea din aceste functii, din 09.04.2019

Regulamentul privind numirea in functii de conducere a procurorilor si revocarea din aceste functii, din 09.04.2019

  Publicat: 13 Apr 2019       2435 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 279 din 11.04.2019 si aprobat prin hotararea csm nr. 234/2019.

Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Dovada pe care o poate face cel chemat sa raspunda pentru insulta sau calomnie, in scopul de a stabili adevarul afirmatiei sau imputarii facute si a inlatura astfel caracterul penal al faptei.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Forma a culpei, care consta in neprevederea rezultatului faptei pagubitoare de catre autorul ei,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Produse agroalimentare care pot fi donate conform prevederilor prezentei legi
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,

(9) In cazul in care un candidat a obtinut calificativul nerecomandabil si a formulat contestatie, acesta poate solicita comisiei de examinare reprogramarea pentru sustinerea proiectului dupa solutionarea contestatiei la testarea psihologica.

Articolul 15
(1) Candidatii sustin oral, in fata comisiei de examinare, proiectul referitor la exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere .
(2) In aprecierea sustinerii proiectului vor fi avute in vedere, in principal, urmatoarele criterii:
a) folosirea adecvata a resurselor umane si materiale, evaluarea necesitatilor, gestionarea situatiilor de criza, raportul resurse investite - rezultate obtinute, gestionarea informatiilor, organizarea pregatirii si perfectionarii profesionale si repartizarea sarcinilor in cadrul parchetelor;
b) comportamentul si comunicarea cu judecatorii, procurorii, personalul auxiliar, justitiabilii, persoanele implicate in actul de justitie, alte institutii, mass-media, asigurarea accesului la informatiile de interes public din cadrul parchetului si transparenta actului de conducere;
c) indeplinirea atributiilor prevazute de lege si regulamente, cunoasterea si capacitatea de a pune in practica politicile publice din domeniul justitiei, strategiile nationale si secventiale in domeniul justitiei si respectarea principiului repartizarii pe criterii obiective a cauzelor;
d) capacitatea de organizare, capacitatea rapida de decizie, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa si capacitatea de adaptare rapida.
(3) In vederea evaluarii proiectului, comisia de examinare poate solicita Inspectiei Judiciare rapoartele de control efectuate la parchetul pentru care se candideaza, insusite de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Fiecare criteriu valoreaza 2,5 puncte din totalul punctajului pentru aceasta proba . Nota finala la sustinerea proiectului reprezinta media aritmetica a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(5) Rezultatele sustinerii proiectului sunt definitive si nu pot fi contestate.
(6) In cazul in care nota calculata potrivit alin. (4) este mai mica de 5, la cererea candidatului, membrii comisiei vor motiva notele acordate in cuprinsul unui proces-verbal.
(7) Rezultatele sustinerii proiectului se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, dupa sustinerea probei de catre toti candidatii.

Articolul 16
Desfasurarea probei constand in sustinerea proiectului se inregistreaza cel putin cu mijloace audio. Inregistrarile se pastreaza o perioada de un an de la data desfasurarii probei, dupa care se distrug.

Articolul 17
Testarea scrisa consta in verificarea cunostintelor privind managementul, comunicarea si resursele umane, pe baza unui test-grila.

Articolul 18
(1) Cu 24 de ore inainte de desfasurarea testarii scrise, comisia de examinare stabileste subiectele pentru testarea scrisa.
(2) Subiectele si baremele de evaluare si notare se predau in plicuri distincte, inchise si sigilate, de catre comisia de examinare, comisiei de organizare a concursului sau examenului, cu cel putin 12 ore inainte de data si ora sustinerii probei scrise. Comisia de organizare asigura randomizarea subiectelor in 4 variante si multiplicarea acestora in functie de numarul candidatilor, sigiland apoi plicurile care contin necesarul de subiecte pentru fiecare sala. Plicurile se deschid in ziua concursului, in prezenta reprezentantilor candidatilor, dupa expirarea termenului de acces in salile de concurs.

Articolul 19
(1) Accesul candidatilor in sala de examen/concurs este permis pe baza actului de identitate, in ordinea afisata, la ora stabilita, cel mai tarziu cu 30 de minute inainte de inceperea probelor. In mod exceptional, pot fi admisi candidati in sala si cu mai putin de 30 de minute inainte de inceperea probelor, dar nu si dupa deschiderea plicului cu subiecte.
(2) Inainte de aducerea subiectelor in sali, responsabilii de sala aduc la cunostinta candidatilor modul de desfasurare a probelor si modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizata.

Articolul 20
(1) Se interzice candidatilor sa detina asupra lor pe timpul desfasurarii probelor scrise orice fel de lucrari care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum si orice mijloc electronic de comunicare . Supraveghetorii verifica respectarea acestei prevederi inainte de aducerea subiectelor in sali. Nerespectarea acestor dispozitii duce la eliminarea din sala a candidatului, indiferent daca materialele interzise au fost folosite sau nu.
(2) Candidatii se asaza in ordine alfabetica, conform listelor afisate. Candidatii primesc teze de concurs tipizate pe care isi scriu cu majuscule numele si prenumele si completeaza citet celelalte date de pe coltul paginii ce urmeaza sa fie lipit, precum si coli obisnuite pentru ciorne, marcate cu stampila de concurs.
(3) Coltul tezei de concurs tipizate se lipeste si se stampileaza la momentul predarii lucrarii, numai dupa ce persoanele care supravegheaza in sala au verificat identitatea candidatilor si completarea corecta a tuturor datelor prevazute si dupa ce responsabilii de sala semneaza in interiorul portiunii din pagina care urmeaza sa fie sigilata.
(4) Inscrierea numelui candidatului pe foile tipizate in afara rubricii care se sigileaza si orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrarii atrag anularea lucrarii scrise respective.
(5) Frauda dovedita atrage eliminarea candidatului din concurs. Se considera frauda si incalcarea dispozitiilor alin. (1) si (4). In aceste cazuri, responsabilul de sala consemneaza intr-un proces-verbal faptele constatate si masurile luate, iar lucrarea scrisa se anuleaza cu mentiunea "frauda". Procesul- verbal se comunica comisiei de organizare a concursului si candidatului respectiv.

Articolul 21
(1) Responsabilii de sali primesc plicurile cu subiecte de la presedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verifica integritatea acestora, le deschid si distribuie subiectele multiplicate fiecarui candidat.
(2) Niciun membru al comisiei nu poate parasi centrul de concurs si nu poate comunica continutul subiectelor de concurs pana la incheierea probelor scrise.
(3) Pe parcursul desfasurarii probelor scrise membrii comisiei de organizare a concursului si supraveghetorii de sali nu pot da candidatilor indicatii referitoare la rezolvarea subiectelor si nu pot aduce modificari ale subiectelor sau baremelor. Orice nelamurire legata de subiecte se discuta direct cu comisia de examinare. Pe toata durata desfasurarii testarii scrise, in salile de concurs sau examen au acces numai membrii comisiilor de examinare si de organizare care supravegheaza desfasurarea concursului sau examenului.
(4) Punctajul acordat si timpul recomandat pentru rezolvare, stabilite de comisia de examinare, se transmit candidatilor odata cu subiectele, iar baremul de evaluare si notare se afiseaza la centrele de concurs si se publica pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, dupa incheierea probei scrise. In termen de 24 de ore de la afisare, candidatii pot face contestatii la barem, care se transmit prin fax la Institutul National al Magistraturii si se solutioneaza in termenul prevazut de calendarul concursului. Solutia se motiveaza in termen de 3 zile de la expirarea termenului prevazut pentru solutionarea contestatiilor. Baremul de evaluare si notare definitiv, stabilit in urma solutionarii contestatiilor, se publica de indata pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(5) In cazul admiterii de contestatii la barem, Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii poate dispune sanctionarea membrilor comisiei de examinare care sunt raspunzatori de admiterea contestatiilor, in masura in care se retine reaua-credinta sau grava neglijenta a acestora.
(6) Persoanele prevazute la alin. (5) pot fi sanctionate cu reducerea sau neplata drepturilor banesti cuvenite pentru activitatea prestata; acestor persoane le poate fi interzisa si participarea in comisii similare pe o perioada de pana la 3 ani.
(7) Sanctiunile prevazute la alin. (6) se aplica in functie de circumstantele concrete si proportional cu consecintele produse .

Articolul 22

(1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra in sala si niciun candidat nu poate parasi sala decat daca preda lucrarea scrisa si semneaza de predarea acesteia. Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine testarea scrisa.
(2) In cazuri exceptionale, daca un candidat solicita parasirea temporara a salii, el este insotit de una dintre persoanele care supravegheaza, pana la inapoierea in sala de concurs.
(3) Timpul destinat elaborarii lucrarii scrise, stabilit de comisia de examinare, nu poate depasi 4 ore si se socoteste din momentul in care s-a incheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
(4) Pentru elaborarea lucrarii scrise candidatii folosesc numai cerneala sau pasta de culoare neagra. Nu se foloseste alta hartie decat cea distribuita candidatilor de catre supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizata, iar solutiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau in considerare.
(5) In cazul in care unii candidati doresc sa isi transcrie lucrarea, fara sa depaseasca timpul stabilit, primesc alte teste tipizate. Acest lucru este consemnat de catre supraveghetori in procesul-verbal de predare-primire a lucrarilor scrise. Colile folosite initial se anuleaza pe loc de catre supraveghetori, mentionandu-se pe ele "Anulat", se semneaza de 2 supraveghetori si se pastreaza in conditiile stabilite pentru lucrarile scrise.
(6) Fiecare candidat primeste atatea teze de concurs tipizate si atatea coli de ciorna cate ii sunt necesare.

Articolul 23
(1) Pe masura ce isi incheie lucrarile, candidatii le predau supraveghetorilor.
(2) La expirarea timpului acordat candidatii predau lucrarile in faza in care se afla, sub semnatura, fiind interzisa depasirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidati raman in sala pana la predarea ultimei lucrari.
(3) Toti candidatii semneaza, la momentul predarii lucrarilor, in catalogul de sala.
(4) Pentru fiecare sala se intocmeste un catalog de sala.
(5) Ciornele si lucrarile anulate se strang separat si se pastreaza de comisia de organizare a concursului alaturi de celelalte documente de concurs.





Afişează Regulamentul privind numirea in functii de conducere a procurorilor si revocarea din aceste functii, din 09.04.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Numirea procurorilor in functii de conducere    Posturi vacante    Revocarea din functie a procurorilor   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.