CAPITOLUL IDispozitii generale
Articolul 1 (1) Procedura de cesiune a creantelor bugetare se aplica debitorilor aflati in procedura insolventei potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si altor acte normative in baza carora s-a declansat procedura insolventei.(2) Procedura de cesiune a creantelor bugetare poate fi initiata de creditorul bugetar, respectiv organul fiscal central, care s-a inscris in tabelul definitiv de creante cu creante bugetare, denumit in continuare organ fiscal.
Articolul 2Fac obiectul cesiunii creantele bugetare inscrise de organul fiscal in tabelul definitiv de creante, ramase nestinse la data incheierii contractului de cesiune .
Articolul 3(1) Cesiunea creantelor bugetare poate avea loc numai daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:a) pretul cesiunii este cel putin egal cu valoarea creantelor bugetare, asigurandu-se recuperarea integrala a creantelor bugetare inscrise in tabelul definitiv de creante;b) plata pretului cesiunii si recuperarea creantelor bugetare se realizeaza intr-o perioada de maximum 3 ani de la data incheierii contractului de cesiune;c) cesionarul justifica un interes public in vederea cesionarii creantei;d) constituirea de garantii, cu exceptia situatiei in care plata se efectueaza integral pana la data incheierii contractului de cesiune .(2) Prin justificarea unui interes public se poate intelege:a) justificarea necesitatii cesiunii creantei in vederea mentinerii scopului pentru care cesionarul a fost autorizat/contractat de o autoritate sau institutie publica sa presteze un serviciu public si care se afla sub supravegherea si controlul unei autoritati sau institutii publice;b) justificarea necesitatii cesiunii creantei ca fiind de interes public, in vederea rezolvarii oricaror probleme, fapte sau evenimente locale ori nationale cu semnificatie pentru viata comunitatii;c) orice alte justificari din partea cesionarului, relevante in dovedirea interesului public privind cesiunea creantei.Articolul 4Competenta pentru efectuarea procedurii de cesiune a creantelor bugetare datorate de contribuabili apartine comisiei constituite potrivit art. 7.
CAPITOLUL IIProcedura privind demararea selectiei cesionarului
Articolul 5(1) Procedura privind demararea selectiei cesionarului se realizeaza de catre organul fiscal, prin serviciul/biroul juridic, prin publicarea unui anunt privind invitatia de participare la procedura competitiva organizata in vederea cesiunii creantelor bugetare, pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin .(2) Pentru publicarea anuntului, organul fiscal intocmeste un Referat justificativ privind demararea procedurii de cesiune a creantelor bugetare, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la ordin .(3) Termenul de depunere a ofertelor este de 10 zile de la data publicarii anuntului pe pagina de internet potrivit alin. (1). Modelul ofertei este cel prevazut in anexa nr. 4 la ordin .
Articolul 6(1) Oferta trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:a) datele de identificare ale cesionarului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/ reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail;b) datele de identificare ale debitorului, respectiv denumirea si codul de identificare fiscala, precum si cuantumul creantelor bugetare cu care organul fiscal s-a inscris in tabelul definitiv de creante;c) pretul cesiunii (in lei), care nu poate fi mai mic decat cuantumul creantelor bugetare cu care organul fiscal s-a inscris in tabelul definitiv de creanta, mentionat in anuntul prevazut la art. 5 alin. (1), termenul de plata (zi/luna/an) pana la care se face plata si precizarea daca plata se face integral sau in rate, cu mentionarea numarului ratelor, fara a putea depasi 3 ani de la data incheierii contractului;d) mentiuni referitoare la tipul de garantie ce va fi constituit, potrivit art. 211 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Cod de procedura fiscala, in cazul in care plata pretului cesiunii nu se face integral pana la data incheierii contractului de cesiune;e) justificarea cesionarului cu privire la interesul public al cesiunii creantei;f) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, in cazul in care oferta se depune de catre o persoana fizica;g) imputernicirea persoanei care il reprezinta pe cesionar, dupa caz;h) data si semnatura reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului cesionarului.(2) Ofertele se depun sau se trimit prin posta la organul fiscal, in termenul prevazut la art. 5 alin. (3), in plic inchis, pe care vor fi inscrise urmatoarele: "Pentru Comisia de selectie a cesionarului pentru recuperarea creantelor bugetare aflate in sarcina debitorului . . . . . . . . . .", precum si numele si prenumele/denumirea ofertantului.(3) Plicurile cu ofertele inregistrate la organul fiscal nu se desigileaza la registratura organului fiscal, urmand a se deschide de catre comisia constituita potrivit art. 7.
CAPITOLUL IIIComponenta si functionarea comisiei de selectie a cesionarului pentru recuperarea creantelor bugetare
Articolul 7(1) Comisia de selectie a cesionarului pentru recuperarea creantelor bugetare, denumita in continuare comisia, este formata din 3 membri, respectiv:a) director general adjunct - administrarea veniturilor statului al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili/sef administratie adjunct - colectarea creantelor al administratiei judetene sau de sector a finantelor publice/sef administratie adjunct - colectarea creantelor al Administratiei pentru Contribuabili Mijlocii, constituita la nivelul municipiului Bucuresti, dupa caz, sau inlocuitorul de drept al acestuia, care va indeplini si calitatea de presedinte al comisiei;b) seful serviciului/biroului juridic al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili/administratiei judetene sau de sector a finantelor publice/Administratiei pentru Contribuabili Mijlocii constituite la nivelul municipiului Bucuresti sau inlocuitorul de drept al acestuia, dupa caz;c) seful serviciului executare silita al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili/administratiei judetene sau de sector a finantelor publice/Administratiei pentru Contribuabili Mijlocii constituite la nivelul municipiului Bucuresti sau inlocuitorul de drept al acestuia, dupa caz.(2) Secretariatul comisiei este asigurat de catre un functionar public din cadrul serviciului/biroului juridic ori inlocuitorul acestuia, desemnat de catre conducatorul organului fiscal.(3) In termen de 5 zile lucratoare de la expirarea termenului de depunere a ofertelor, comisia se intruneste in vederea deschiderii acestora.(4) La analiza ofertelor, dupa verificarea conditiei privind justificarea cesionarului pentru interesul public in vederea cesionarii creantelor, comisia realizeaza selectia ofertelor in urmatoarea ordine:a) oferta care are termenul de plata a pretului cesiunii cel mai scurt, dar nu mai tarziu de 3 ani de la incheierea contractului de cesiune, si pretul cesiunii sa fie cel putin valoarea creantelor bugetare cu care organul fiscal s-a inscris in tabelul definitiv de creanta;b) oferta care are pretul cesiunii cel mai mare;
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020
Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020
Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020
Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019
Dreptul angajatorului de a sanctiona disciplinar salariatul inceteaza odata cu raportul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul BRASOV - Sentinta Civila nr. 251/2020 din 03.06.2020
Aplicarea sanctiunii disciplinare dupa incetarea raportului de munca. Anularea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Tribunalul Brasov - Sentinta civila nr. 251/2020
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (II – pe durata starii de urgenta) Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Drepturi salariale neplatite de angajatorul aflat in insolventa. Fondul de garantare a creantelor salariale Sursa: MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal – o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
ICCJ. Contestatie decizie incetare contract individual de munca. Insolventa. Suspendare de drept Sursa: Avocat Lacatus Igor