din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1834 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulament din 10.04.2019, Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE

Regulament din 10.04.2019, Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE

  Publicat: 06 May 2019       4383 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Regulamentul privind modalitatile de incheiere a contractelor bilaterale de energie electrica prin licitatie extinsa si negociere continua si prin contracte de procesare din 10.04.2019 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 344 din 06.05.2019

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
1. Contract incheiat intre locatar si locator prin care primul inchiriaza un bun,
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.

1. OPCCB defineste produse standard de vanzare si de cumparare de energie electrica, cu urmatoarele caracteristici ferme:
a) puterea medie orara pe contract: 0,1 MW;
b) durata livrarii: o zi/o saptamana/o luna/un trimestru/un semestru/un an, calendaristice-cu specificarea expresa a perioadei livrarii;
c) profilul zilnic al livrarilor: livrare la putere constanta in banda/livrare la putere constanta la ore de varf de sarcina/livrare la putere constanta la ore de varf de seara/livrare la putere constanta la ore de gol de sarcina/livrare la putere constanta in orice alta perioada din zi formata din mai multe ore succesive; perioadele de livrare zilnica aferente fiecarui profil de livrare sunt clar definite ca ora de inceput si ora de sfarsit de catre OPCCB, iar acesta poate introduce sau elimina de la tranzactionare un profil de livrare zilnica al unui produs in functie de cerintele pietei, conform unor criterii cuprinse intr-o procedura proprie elaborata prin consultare publica;
d) utilizarea obligatorie a contractului standard de tranzactionare a energiei electrice.
2. Contractul standard este stabilit de OPCCB in urma desfasurarii activitatilor prevazute la art. 11, devenind apoi obligatoriu pentru toti participantii.
3. Participantii initiaza sau raspund cu oferte de vanzare sau de cumparare pentru oricare dintre produsele definite conform pct. 1, specificand numarul de contracte si pretul propus, prin introducerea ofertelor in sistemul de tranzactionare al PCCBNC; componenta TG a tarifului de transport, corespunzatoare introducerii de energie electrica in retea, trebuie sa fie inclusa in acest pret.
4. Pentru tranzactionarea produselor standard, OPCCB organizeaza sesiuni zilnice de tranzactionare.
5. OPCCB organizeaza sesiunile de tranzactionare in sistem online.
6. Ofertarea si tranzactionarea se desfasoara anonim; ecranele sistemului de tranzactionare sunt accesibile in timp real publicului, intr-o locatie publica de pe site-ul OPCCB.
7. Pe toata durata sesiunii de tranzactionare, participantii pot sa introduca, sa modifice, sa suspende/sa activeze si/sau sa anuleze ofertele proprii de vanzare/cumparare, precum si sa vizualizeze toate ofertele existente in piata .
8. Toate ofertele pentru un produs sunt ordonate in functie de pret, respectiv in ordine descrescatoare, daca ofertele sunt de cumparare, si in ordine crescatoare, daca ofertele sunt de vanzare. In cazul introducerii mai multor oferte cu acelasi pret, ordonarea acestora se face in functie de marca de timp .
9. Orice modificare adusa unei oferte presupune anularea automata a caracteristicilor ofertei care a fost modificata si actualizarea automata a caracteristicilor pentru noua oferta, care primeste marca de timp corespunzatoare momentului modificarii.
10. Ofertele nou-intrate/modificate care indeplinesc conditia de compatibilitate, si anume pretul ofertei de cumparare este mai mare sau egal cu pretul ofertei de vanzare, respectiv pretul ofertei de vanzare este mai mic sau egal cu pretul ofertei de cumparare, sunt corelate prin proces automat, derulat in timp real; pretul de atribuire este cel al ofertei nou-introduse in piata, de sens contrar celei existente aflate la cel mai bun pret, compatibila cu aceasta si avand cel mai bun pret, iar numarul de produse standard tranzactionate este cel mai mic dintre cele ale celor doua oferte care se coreleaza.
11. Procesul de corelare va asigura corelarea tuturor ofertelor compatibile, astfel:
a) in procesul de corelare pe PCCB-NC se respecta regulile de ordonare in functie de:
(I) pret;
(II) marca de timp;
b) ofertele de cumparare se coreleaza in ordinea descrescatoare a pretului ofertat, si anume prima oferta de cumparare corelata este oferta de cumparare cu pretul cel mai mare;
c) ofertele de vanzare se coreleaza in ordinea crescatoare a pretului ofertat, si anume prima oferta de vanzare corelata este oferta de vanzare cu pretul cel mai mic;
d) daca sunt mai multe oferte la acelasi pret care pot fi corelate, atunci corelarea se face in functie de marca de timp, incepand de la cea mai veche oferta pana la cea mai recenta oferta;
e) procesul de corelare se incheie in momentul in care toata cantitatea aferenta ofertelor compatibile a fost tranzactionata.
12. Ofertele care au condus la incheierea de tranzactii determina obligatia participantilor la PCCB-NC notificati de a incheia contractul standard la pretul de atribuire si pentru numarul de produse standard incheiate la acest pret, conform notificarii transmise lor de catre OPCCB.
13. OPCCB verifica incheierea fiecarui contract rezultat din tranzactionare/conformitatea contractului semnat cu cel standard, iar in cazul nerespectarii acestei conditii, OPCCB solicita plata sumei penalizatoare de la fiecare participant in culpa, anunta public identitatea acestuia si lipsa valabilitatii contractului, suspenda participantii in cauza de la tranzactionare pe o perioada care se termina la 10 zile calendaristice dupa data platii penalizarii si informeaza ANRE.

CAPITOLUL VI
Modalitatea de tranzactionare PCCB-PC

Articolul 25
Incheierea prin licitatie publica, in conditii de transparenta si nediscriminatorii, a contractelor de procesare a combustibilului, se face aplicand urmatoarele reguli:
1. Incheierea contractelor de procesare a combustibilului face parte dintre masurile de salvgardare prevazute de art. 24 din Legea nr. 123/2012, cu modificarile si completarile ulterioare. Acestea se incheie exclusiv in situatii de criza pe piata de energie electrica, dupa emiterea hotararii Guvernului de punere in aplicare a masurilor de siguranta, conform legii, iar durata livrarilor nu poate depasi durata situatiei de criza avute in vedere in respectiva hotarare . In cazul in care se impune suspendarea functionarii pietei concurentiale in conformitate cu prevederile art. 23 alin. (8) din Legea nr. 123/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, aceste contracte sunt supuse regulilor aplicabile si celorlalte contracte incheiate pe piata concurentiala de energie electrica.
2. Executarea contractelor de procesare a combustibilului nu exonereaza producatorii care le incheie de la obligatiile stabilite prin reglementarile comunitare si/sau nationale de raportare a tranzactiilor cu energie electrica la pretul echivalent al fiecareia dintre acestea rezultat in urma licitatiei.
3. Contractul-cadru pentru procesare este stabilit conform prevederilor art. 11. Contractul-cadru trebuie sa cuprinda prevederi care sa stipuleze conditiile si acordul initiatorului pentru participarea producatorului la piata de echilibrare prin ofertarea intregii puteri electrice disponibile, la crestere si la scadere, conform prevederilor legale; acesta trebuie sa contina o prevedere in care sa se precizeze cantitatea de combustibil necesara pentru procesare care rezulta din oferta de raspuns castigatoare.
4. Participantii care pot introduce oferte initiatoare sunt doar titularii de licenta de furnizare de energie electrica.
5. Oferta initiatoare ferma, echivalenta unei oferte ferme de cumparare de energie electrica, este definita prin urmatoarele caracteristici ferme:
a) tipul si caracteristicile combustibilului supus procesarii;
b) cantitatea totala - notata in continuare cu E (in MWh) si cantitatea orara precizata de energie electrica de livrat in SEN in urma procesarii combustibilului (in MWh/h)/profilul zilnic de livrare, prin alegerea uneia din urmatoarele variante:
(I) livrare in banda la putere constanta;
(II) livrare la putere constanta la ore de varf;
(III) livrare la putere constanta la ore de gol;
c) optional, cantitatea totala limita de combustibil disponibila pentru procesare - notata in continuare cu F (in MWh combustibil);
d) pretul combustibilului de procesat - notat in continuare PF (in lei/MWh combustibil); acesta este fix pe toata durata contractului;
e) cel mai mare pret echivalent al energiei electrice rezultate in urma procesarii pe care initiatorul este dispus sa il plateasca;
f) durata livrarii, respectiv data de incepere si data de finalizare a livrarilor, in conformitate cu prevederile pct. 1;
g) clauzele specifice ale contractului propus, prevazute de participantul initiator in conformitate cu prevederile art. 12 si 13.
6. Dupa acceptarea ofertei initiatoare conform art. 14, OPCCB programeaza cate o sesiune publica de licitatie pentru fiecare oferta initiatoare acceptata, echivalenta cu o oferta de cumparare de energie electrica, si desfasoara/asigura desfasurarea urmatoarelor activitati preliminare, in conditiile si la termenele stabilite conform prevederilor unei proceduri publice, rezultata in urma unui proces de consultare publica desfasurat de OPCCB:
a) publicarea ofertei initiatoare pe pagina proprie de internet a OPCCB, incluzand identitatea participantului initiator;
b) depunerea la OPCCB a ofertelor ferme de raspuns, permisa doar producatorilor detinatori de licenta emisa de ANRE;
c) publicarea concomitenta a identitatii tuturor participantilor respondenti si a tuturor ofertelor de raspuns acceptate conform dispozitiilor art. 14.
7. Ofertele ferme de raspuns trebuie sa contina urmatoarele caracteristici ferme:
a) cantitatea orara medie de combustibil procesat - notat in continuare fh, necesara pentru livrarea cantitatii orare de energie electrica, in MWh de combustibil/MWh de energie electrica livrata, corespunzator profilului de livrare prevazut in oferta initiatoare;
b) tariful de procesare solicitat, in lei/MWh de energie electrica livrata - notat in continuare t, in care trebuie sa fie incluse toate costurile aferente, inclusiv componenta TG, de introducere a energiei electrice in retea, a tarifului de transport .





Afişează Regulament din 10.04.2019, Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ANRE    OPCCB    Energie electrica    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Motivarea superficiala sau incompleta constituie o incalcare grava a dreptului partii la un proces echitabil
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal

Decizia C.C.R. nr. 141/2019
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Anularea deciziei de sanctionare. Lipsa dovezilor de neindeplinire a atributiilor de serviciu
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti, Sectia a VIII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 2585 din 08.03.2016

Natura juridica a avizului tehnic de racordare. Retea de distributie a energiei electrice. Efecte
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1282 din 30 iunie 2016



Articole Juridice

Model Contract executie lucrari
Sursa: EuroAvocatura.ro