g) adeverinta eliberata de serviciul politiei rutiere, din care sa rezulte ca in ultimul an nu au avut suspendat dreptul de a conduce un autovehicul pentru conducerea autovehiculului sub influenta alcoolului sau a substantelor stupefiante ori nu au fost implicati in accidente rutiere soldate cu victime, din culpa lor.
Art. 28. - (1) Certificatul de atestare a pregatirii profesionale se elibereaza pentru o perioada nedeterminata, cu viza obligatorie la 5 ani, acordata in urma sustinerii testului-grila, in conditiile prevederilor art. 26 alin. (4).
(2) Certificatul de atestare a pregatirii profesionale este valabil in conditiile in care este vizat la termen si conducatorul auto face dovada ca este apt din punct de vedere medical si psihologic pentru transportul public de persoane si detine permis de conducere corespunzator.
(3) Certificatul de atestare a pregatirii profesionale este valabil pe teritoriul Romaniei.
Art. 29. - Abrogat.
CAPITOLUL III
Autovehiculele taxi
Art. 30. - (1) Pentru transportul de persoane sau transportul de bunuri in regim de taxi vor fi agreate de catre R.A.R. ca taxiuri numai autoturisme si, respectiv, autovehicule care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt dotate avand aparat de taxat in stare de functionare, cu taximetrul care respecta prevederile legilor in vigoare si cu aparatul de marcat electronic fiscal avizat conform prevederilor prezentei legi si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare;
b) autoturismele taxi sunt dotate legal cu statii radio de emisie-receptie sau cu telefoane mobile, dupa caz, in stare de functionare;
c) sunt dotate cu lampa taxi in stare de functionare, conform prevederilor prezentei legi, omologata de catre R.A.R.;
d) aparatul de taxat intra in functiune doar in momentul in care a fost activat de dispozitivul de comanda fixat in una dintre pozitiile de operare autorizate;
e) autoturismul, respectiv autovehiculul, are insemnele, inscrisurile, elementele de culoare ale caroseriei si dotarile stabilite conform prevederilor prezentei legi.
(2) Pentru taxiul destinat transportului de persoane trebuie ca autoturismul agreat sa fie dotat cu portiere de acces si evacuare in dreptul fiecarei banchete sau scaun pentru clienti, dupa caz, precum si cu spatiu corespunzator transportului bagajelor de mana si nu poate transporta mai mult de 4 persoane in afara conducatorului auto.
(3) Pentru transportul de marfuri sau bunuri in regim de taxi, autovehiculul, cu sau fara remorca, trebuie sa fie destinat acestui scop si sa nu depaseasca 3,5 tone masa totala maxima autorizata.
(4) Alte categorii de autovehicule sunt interzise a fi agreate pentru transportul de persoane sau bunuri in regim de taxi.
Art. 31. - (1) Taxiul trebuie sa ofere in exterior, prin insemne, inscrisuri, elemente de caroserie de culoare stabilita si dotari, vizibile de la distanta, informatii privind tarifele de transport aplicate, necesare atat clientului potential, cat si organelor de control si supraveghere autorizate.
(2) Linia mediana orizontala a caroseriei, de regula sub nivelul geamului, va fi marcata pe partile laterale de o banda dubla de carouri tip sah, de culori alternative alb si negru, de dimensiuni 3 x 3 cm la autoturisme si 5 x 5 cm la celelalte vehicule.
(3) Pentru personalizarea autovehiculului taxi in trafic, caroseria acestuia, in totalitate sau cel putin incepand cu partea de deasupra benzii duble tip sah, va avea culoarea galbena, daca prin hotarare a consiliului local, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, nu s-a stabilit o alta culoare, cu consultarea asociatiilor.
(4) Pe fiecare dintre portierele din spate sau pe portierele cabinei, in cazul transportului de marfuri sau bunuri, se va aplica cate un ecuson, definit la art. 11 alin. (6) si (7), pentru intreaga perioada de valabilitate a autorizatiei taxi. Aceasta prevedere nu se aplica la prima agreare a autovehiculului.
(5) Dotarea exterioara a taxiului consta intr-o lampa taxi, de culoare galbena, cu inscrisul TAXI pe fata si spate, aprinsa permanent in timpul programului de lucru si care contine doua lampi suplimentare, de culori diferite, a caror semnificatie, vazute din fata, este urmatoarea:
a) in stanga, o lampa de culoare rosie care, atunci cand este aprinsa, indica pozitia aaa��A�A``Ocupataaa��A�� a taxiului, respectiv exista comanda client si prestatia se tarifeaza;
b) in dreapta, o lampa de culoare verde care, atunci cand este aprinsa, indica pozitia aaa��A�A``Liberaaa��A�� a taxiului, respectiv nu exista comanda client.
(6) In cazul taxiurilor apartinand transportatorului autorizat, lampa taxi poate fi astfel dimensionata incat pe partile laterale, optional, sa se poata inscrie vizibil datele de identificare ale acestuia sau ale dispeceratului taxi, astfel cum sunt inregistrate la registrul comertului, si numarul de apel telefonic al dispeceratului taxi care il deserveste.
(7) Modelul lampii taxi va fi omologat de R.A.R.
Art. 33. - Pozitiile de operare autorizate ale taxiului sunt urmatoarele:
a) pozitia aaa��A�A``Liberaaa��A�� - pozitia in care lampa de culoare verde din lampa taxi este aprinsa permanent, iar taximetrul se afla in pozitia de functionare aaa��A�A``Liberaaa��A��, caz in care calculul pretului este dezactivat;
b) pozitia aaa��A�A``Ocupataaa��A�� - pozitia in care lampa de culoare rosie din lampa taxi este aprinsa permanent, iar taximetrul se afla in pozitia de functionare aaa��A�A``Ocupataaa��A��, caz in care calculul pretului se efectueaza pe baza tarifului de pornire si a tarifului pe distanta parcursa si/sau pe durata stationarii sau a circulatiei sub viteza de comutare;
c) pozitia aaa��A�A``Plataaaa��A�� - pozitia de functionare aaa��A�A``Suma de plataaaa��A�� a taximetrului, caz in care pretul calatoriei este indicat si in care cel putin calculul pretului in functie de durata este dezactivat. La trecerea in aceasta pozitie se stinge lampa rosie, se aprinde lampa verde, iar aparatul de marcat electronic fiscal emite bonul client. Din pozitia aaa��A�A``Plataaaa��A�� nu se poate trece in pozitia aaa��A�A``Ocupataaa��A�� sau aaa��A�A``Liberaaa��A�� decat dupa emiterea bonului client.
a) pozitia Liber - este aprinsa permanent lampa de culoare verde din lampa taxi. In aceasta pozitie vor fi sterse si resetate la zero toate indicatiile de pret ale ultimei calatorii de pe afisajul client;
b) pozitia Ocupat - este aprinsa permanent lampa de culoare rosie din lampa taxi;
c) pozitia Plata - la trecerea in aceasta pozitie se stinge lampa rosie, se aprinde lampa verde, iar afisajul client indica suma finala ce trebuie platita de client. Din pozitia Plata nu se poate trece in pozitia Ocupat sau Liber decat dupa emiterea bonului client de aparatul de taxat;
d) pozitia Masurare - se aplica in sistemul dublu de tarifare distanta-timp, in care cantitatile masurate parcurse se afiseaza.
Art. 34. - In cazul in care taxiul este folosit de transportatorul autorizat sau de taximetrist in alte scopuri decat transportul in regim de taxi, se instituie pozitia de operare aaa��A�A``Privataaa��A��, caz in care autovehiculul poate circula numai cu aparatul de taxat in pozitia aaa��A�A``Liberaaa��A�� si lampa taxi scoasa de pe cupola.
Art. 35. - (1) Pe portierele din fata ale taxiului se aplica inscrisuri privind valorile tarifelor de distanta (lei/km), practicate pe timp de zi si pe timp de noapte, ale caror modele si dimensiuni vor fi stabilite prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, astfel incat acestea sa fie vizibile de la minimum 5 metri.
(2) Taxiul trebuie sa aiba afisat in interior, la loc vizibil, o lista care sa poata fi consultata de catre client, cuprinzand titularul legal al autorizatiei taxi si tarifele de distanta, de stationare si de pornire, pe timp de zi si pe timp de noapte, purtand stampila primariei localitatii de autorizare, precum si un ecuson cuprinzand numele si fotografia conducatorului auto.
(3) Cu exceptia inscrisurilor sau a simbolurilor realizate in conditiile prevazute la art. 67 alin. (1), se interzice aplicarea pe caseta taxi sau pe elementele de caroserie a altor inscrisuri si/sau insemne decat a celor aprobate prin prezenta lege.
Art. 36. - (1) Un taxi poate avea ca dotare, pe langa statia radio de emisie-receptie, un dispozitiv GPS de monitorizare .
(2) Un taxi poate avea dotari optionale, cum ar fi: dispozitivul fix de inregistrare a precizarilor facute de client, perete despartitor intre conducatorul auto si clienti, dispozitiv de plata prin intermediul cardului bancar.
Art. 37. - (1) Pe toata durata activitatii taxiurile pot fi supuse controlului in ceea ce priveste respectarea prevederilor prezentei legi de catre reprezentantii organelor de control autorizate, respectiv:
a) administratia publica locala;
b) organele fiscale locale si judetene;
c) organele de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, precum si din unitatile sale teritoriale;
d) Autoritatea Rutiera Romana - ARR, prin reprezentantele teritoriale;
e) Biroul Roman de Metrologie Legala, prin reprezentantele teritoriale;
f) structurile politiei rutiere din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane;
Jurisdictia muncii si solutionarea conflictelor de munca. Exceptia necompetentei functionale Pronuntaţă de: Tribunalul GORJ � Sentinta civila nr. 78/10.01.2019
Omisiunea inscrierii in concret a motivelor de fapt si de drept. Nulitatea absoluta a deciziei de concediere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3581/2019
Contestare decizie de concediere. Solictare plata drepturi banesti si a indemnizatiei de concediu Pronuntaţă de: Curtea de Apel CLUJ - DECIZIA CIVILa Nr. 993 din 9 septembrie 2019
Inlocuirea de catre instanta a sanctiunii aplicate angajatorului. Avertisment pentru neincheierea contractului de munca Pronuntaţă de: Tribunalul V, Sectia Civila, Decizia nr. 1005/A/2016
Primirea la munca a 4 persoane fara contract de munca. Amenda contraventionala Pronuntaţă de: Judecatoria Botosani, Sectia Civila, Sedinta din 14.06.2016
Actiune pentru repararea prejudiciului cauzat de ruina edificiului. Solidaritate pasiva intre coproprietari Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 279 din 4 februarie 2016
Amanarea aplicarii pedepsei. Institutia amanarii aplicarii pedepsei este incompatibila cu pronuntarea unei solutii de condamnare Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 17/A din 19 ianuarie 2015
Lipsire de libertate in mod ilegal. Inselaciune. Declinarea competentei Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia Penala, Incheierea nr. 1084 din 01.08.2012
Lipsire de libertate in mod ilegal. Trafic de minori si proxenetism Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia Penala, Decizia nr. 1100 din 10.04.2012
Furt calificat. Patrunderea prin efractie Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea, Sectia penala si pentru cauze cu minori, Decizia penala nr. 167/R/ din 14 februarie 2012
Un serviciu care pune in legatura directa, prin intermediul unei aplicatii electronice, clienti si soferi de taxi constituie un serviciu al societatii informationale din moment ce nu reprezinta o parte integranta dintr-un serviciu global al carui element principal ar fi o prestatie de transport Sursa: EuroAvocatura.ro
Drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului Sursa:
Exemple de date si informatii care constituie date cu caracter personal Sursa: MCP Cabinet avocati
Serviciul oferit de Uber nu poate fi calificat drept "serviciu al societatii informationale" Sursa: EuroAvocatura.ro
Protectia sociala a persoanelor cu dizabilitati Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
In cazul anularii unui zbor, pasagerii pot solicita o compensatie pentru prejudiciul moral suferit Sursa: EuroAvocatura.ro
Emiterea facturii cu si fara TVA Sursa: InfoTVA