EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
» Ordinul nr. 57/2019 privind completarea Metodologiei de stabilire a tarifelor pentru serviciul de transport al energiei electrice
Ordinul nr. 57/2019 privind completarea Metodologiei de stabilire a tarifelor pentru serviciul de transport al energiei electrice
Publicat: 10 May 2019
1462 citiri
Secţiunea:
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In
Monitorul Oficial
nr. 361 din 09.05.2019 a fost publicat Ordinul nr. 57/2019 privind completarea Metodologiei de stabilire a tarifelor pentru serviciul de
transport
al energiei electrice, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 53/2013.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Legea 10 din 2001. Intervalul de timp in care s-a facut preluarea abuziva, cuprins intre 6 martie 1945 si 22 decembrie 1989, in cazul Legii nr. 10 din 2001 si al O.U.G. nr.94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, respectiv cuprins intre 6 septembrie 1940 si 22 decembrie 1989, in cazul O.U.G. nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004;
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Legea 10 din 2001. Intervalul de timp in care s-a facut preluarea abuziva, cuprins intre 6 martie 1945 si 22 decembrie 1989, in cazul Legii nr. 10 din 2001 si al O.U.G. nr.94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, respectiv cuprins intre 6 septembrie 1940 si 22 decembrie 1989, in cazul O.U.G. nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004;
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
(2) Factorul de corectie prevazut la alin. (1), rezultat ca urmare a diferentelor dintre valorile estimate a fi realizate in perioada tarifara t-2 (2017-2018) si valorile realizate in perioada tarifara t-2, se calculeaza pe baza formulei prevazute la art. 64 din metodologie.
Articolul 3
(1) Costurile de operare si mentenanta controlabile ale retelei electrice de
transport
pentru perioada tarifara tranzitorie t se determina in termeni reali ai anului 2018. Acestea sunt egale cu jumatate din valoarea costurilor de operare si mentenanta controlabile aprobate pentru ultima perioada tarifara a perioadei a treia de reglementare, diminuata cu factorul de eficienta X initial,eficienta = 2% aplicat in perioada a treia de reglementare.
(2) La stabilirea nivelului costurilor de operare si mentenanta controlabile ale retelei electrice de
transport
prognozate pentru perioada tarifara tranzitorie t, costurile rezultate conform alin. (1) se suplimenteaza cu valoarea contributiilor aferente fondului de salarii, conform obligatiilor si in limitele stabilite prin legislatia in vigoare, considerata la nivelul realizat pentru semestrul II al anului 2018.
Articolul 4
(1) Costurile de operare si mentenanta necontrolabile ale retelei electrice de
transport
pentru perioada tarifara tranzitorie t sunt egale cu jumatate din valoarea costurilor realizate de OTS si recunoscute de autoritatea competenta pentru perioada tarifara 2017-2018, exprimate in termeni reali ai anului 2018, la care se adauga costurile stabilite suplimentar prin legislatie ulterior datei de 30 iunie 2018.
(2) In calculul prevazut la alin. (1) se elimina din valoarea costurilor necontrolabile realizate anterior datei de 1 ianuarie 2018 contributiile aferente fondului de salarii, conform obligatiilor si in limitele stabilite prin legislatia in vigoare.
Articolul 5
Costurile necesare eliminarii congestiilor si cele datorate transportului de energie electrica intre OTS-uri prognozate pentru perioada tarifara tranzitorie t sunt egale cu jumatate din valorile prognozate pentru o perioada tarifara aferenta perioadei a treia de reglementare, exprimate in termeni reali ai anului 2018.
Articolul 6
(1) Costurile de achizitie a energiei electrice aferente CPT prognozate pentru perioada tarifara tranzitorie t sunt egale cu produsul dintre cantitatea de energie electrica aferenta CPT reglementat si pretul
mediu
prognozat de achizitie a energiei electrice pentru asigurarea CPT.
(2) Tinta cpt reglementat recunoscuta de autoritatea competenta pentru perioada tarifara tranzitorie t este egala cu media aritmetica a tintelor cpt realizate de OTS in semestrul II al fiecarui an calendaristic din perioada a treia de reglementare.
(3) Pretul
mediu
prognozat de achizitie a energiei electrice pentru asigurarea CPT reglementat pentru perioada tarifara tranzitorie t este egal cu un
pret
de referinta stabilit pentru o perioada de 12 luni, la care se adauga o componenta specifica aferenta costului cu serviciile de administrare piata (OPCOM) si de redistribuire realizat de OTS in aceeasi
perioada
.
(4) Pretul de referinta prevazut la alin. (3) se stabileste ca medie a preturilor de achizitie realizate de operatorii de retea (operatorii de distributie si operatorul de
transport
si de sistem) in anul 2018, recalculate prin limitarea dezechilibrelor pozitive si negative la 5% din cantitatea de energie electrica pentru acoperirea CPT, medie stabilita dupa eliminarea celor doua valori extreme.
(5) Pretul
mediu
de achizitie a energiei electrice pentru asigurarea CPT recunoscut de autoritatea competenta pentru perioada tarifara tranzitorie t este egal cu pretul
mediu
realizat de OTS in aceeasi perioada, fara a depasi un
pret
de referinta stabilit pentru aceeasi perioada, la care se adauga o componenta specifica aferenta costului cu serviciile de administrare piata (OPCOM) si de redistribuire realizat de OTS in aceeasi
perioada
.
(6) Pretul de referinta prevazut la alin. (5) se determina ca medie a preturilor de achizitie realizate in perioada tarifara tranzitorie t de operatorii de retea (operatorii de distributie si operatorul de
transport
si de sistem) si recalculate prin limitarea dezechilibrelor pozitive si negative la 5% din cantitatea de energie electrica pentru acoperirea CPT, medie stabilita dupa eliminarea celor doua valori extreme.
Articolul 7
Costurile cu amortizarea activelor cuprinse in venitul-tinta initial se stabilesc conform prevederilor art. 22 si 30 din metodologie.
Articolul 8
(1) Rentabilitatea bazei reglementate a activelor se stabileste in conformitate cu art. 50 din metodologie, avand in vedere:
a) valoarea BAR calculata de autoritatea competenta la 30 iunie 2014, precum si amortizarile aferente activelor existente;
b) valorile intrarilor de
active
realizate si puse in functiune de OTS in perioada 1 iulie 2014-31 decembrie 2018, precum si ale amortizarilor aferente acestora;
c) valorile intrarilor de
active
prognozate a fi realizate de OTS in perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2019, precum si ale amortizarilor aferente acestora, stabilite pe baza planului de
investitii
al OTS.
(2)
Rata
reglementata a rentabilitatii exprimata in termeni reali, inainte de impozitare, aplicata pentru perioada tarifara tranzitorie t, este cea aprobata prin legislatia primara in vigoare.
(3) Corectia datorata diferentei dintre valoarea mijloacelor fixe intrate/iesite in/din BAR prognozata si valoarea realizata si recunoscuta a mijloacelor fixe intrate/iesite in/din BAR in perioada tarifara tranzitorie t se va aplica la determinarea venitului reglementat aferent perioadelor tarifare ale celei de-a patra perioade de reglementare impreuna cu corectiile anuale.
Articolul 9
Inapoi
1
2
nainte
Afişează
Ordinul nr. 57/2019 privind completarea Metodologiei de stabilire a tarifelor pentru serviciul de transport al energiei electrice
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Ordinul 57/2019
Metodologiei de stabilire a tarifelor pentru serviciul de transport al energiei electrice
Transport
Energie electrica
ANRE
Ordinul ANR53/2019
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964