Articolul 1 (1) Prin numarul total de voturi valabil exprimate la nivel national se intelege numarul de voturi valabil exprimate in tara si strainatate pentru partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice, aliantele electorale si candidatii independenti.(2) Pentru partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice si aliantele electorale, pragul electoral de atribuire a mandatelor reprezinta partea intreaga din procentul de 5% din totalul voturilor valabil exprimate in tara si strainatate pentru partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice, aliantele electorale si candidatii independenti.(3) Partidelor politice, organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantelor politice si aliantelor electorale li se pot atribui mandate daca au obtinut, fiecare in parte, un numar de voturi valabil exprimate cel putin egal cu pragul electoral.
Articolul 2(1) Pentru stabilirea caturilor calculate conform procedurii prevazute la art. 52 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 33/2007, republicata, cu modificarile ulterioare, se utilizeaza valoarea calculata cu 8 zecimale, trunchiata si nerotunjita.(2) In conditiile in care la ierarhizarea caturilor, calculate conform art. 52 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 33/2007, republicata, cu modificarile ulterioare, doua sau mai multe caturi sunt egale, ierarhizarea se va face dupa numarul de voturi valabil exprimate; daca si in aceste conditii exista egalitate, ordinea de ierarhizare va fi stabilita in functie de ordinea rezultata in urma tragerii la sorti efectuate de Biroul Electoral Central inaintea zilei de referinta.
Articolul 3Atribuirea mandatelor se face de catre Biroul Electoral Central, in ordinea inscrierii candidatilor pe lista; daca nu sunt candidati suficienti in lista, mandatele se vor atribui urmatorului partid politic, urmatoarei organizatii a cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliante politice sau aliante electorale care a intrunit pragul electoral sau urmatorului candidat independent care a intrunit coeficientul electoral din sirul ordonat al caturilor calculate prin metoda D`Hondt.
Articolul 4(1) Lista membrilor alesi pentru Parlamentul European va contine 33 de pozitii, ierarhizate in ordinea rezultata din parcurgerea listei sortate descrescator a caturilor calculate conform metodei D`Hondt. Candidatul declarat ales caruia ii va reveni cel de al 33-lea mandat se va regasi la pozitia 33.(2) Lista membrilor supleanti include candidatii carora nu le-au fost atribuite mandate, propusi de partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice si aliantele electorale care au intrunit pragul electoral.(3) Lista membrilor supleanti este ordonata dupa numarul total de voturi valabil exprimate pentru fiecare lista de candidati; daca si in aceste conditii exista egalitate, ordinea de ierarhizare va fi cea stabilita conform art. 2 alin. (2) din prezenta hotarare . Ierarhizarea supleantilor se face in ordinea inscrierii acestora in lista de candidati.
Articolul 5Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020
Abatere disciplinara de o gravitate insemnata. Nejustificarea inlocuirii sanctiunii disciplinare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 1372 din data de 04 decembrie 2020
Compensarea orelor suplimentare cu ore libere platite - posibila si peste termenul de 60 de zile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Decizia nr. 125 din 12.05.2020
Solicitarea efectuarii muncii suplimentare din partea angajatorului. Scrisa sau verbala, directa sau indirecta Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Decizia civila nr. 2494 din data de 21.09.2019
Stabilirea unor drepturi pentru salariati in contractul colectiv de munca numai in limitele minime prevazute de lege Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 3004 din 14.07.2020
ICCJ. Fals in inscrisuri sub semnatura privata. Continutul infractiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
ICCJ: In ipoteza renuntarii la urmarirea penala fata de un minor care a implinit varsta de 16 ani poate fi dispusa fata de acesta obligatia prestarii unei munci neremunerate in folosul comunitatii. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Protectia corespondentei electronice a salariatului in era digitala Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Exigentele impuse pentru emiterea unui mandat european de arestare si intinderea protectiei jurisdictionale de care beneficiaza persoanele pe numele carora a fost emis un astfel de mandat Sursa: EuroAvocatura.ro
Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale � intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii Sursa: Irina Maria Diculescu
Conditionarea perimarii executarii silite de actiunile executorului judecatoresc � aspecte de constitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Neconstitutionalitatea reglementarii cadrului legal cu privire la recompensele si sanctiunile aplicate cadrelor militare prin acte administrative Sursa: Irina Maria Diculescu