Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Hotararea BEC nr. 3/2019 privind unor dispozitii din Legea nr. 33/2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European

Hotararea BEC nr. 3/2019 privind unor dispozitii din Legea nr. 33/2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European

  Publicat: 15 May 2019       329 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In Monitorul Oficial nr. 382 din 15.05.2019 a fost publicata Hotararea nr. 3/2019 privind interpretarea dispozitiilor art. 51, art. 52 alin. (1) lit. b) si art. 52 alin. (4) lit. m) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Act adoptat de organele de stat,
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Articolul 1
(1) Prin numarul total de voturi valabil exprimate la nivel national se intelege numarul de voturi valabil exprimate in tara si strainatate pentru partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice, aliantele electorale si candidatii independenti.
(2) Pentru partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice si aliantele electorale, pragul electoral de atribuire a mandatelor reprezinta partea intreaga din procentul de 5% din totalul voturilor valabil exprimate in tara si strainatate pentru partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice, aliantele electorale si candidatii independenti.
(3) Partidelor politice, organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantelor politice si aliantelor electorale li se pot atribui mandate daca au obtinut, fiecare in parte, un numar de voturi valabil exprimate cel putin egal cu pragul electoral.


Articolul 2
(1) Pentru stabilirea caturilor calculate conform procedurii prevazute la art. 52 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 33/2007, republicata, cu modificarile ulterioare, se utilizeaza valoarea calculata cu 8 zecimale, trunchiata si nerotunjita.
(2) In conditiile in care la ierarhizarea caturilor, calculate conform art. 52 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 33/2007, republicata, cu modificarile ulterioare, doua sau mai multe caturi sunt egale, ierarhizarea se va face dupa numarul de voturi valabil exprimate; daca si in aceste conditii exista egalitate, ordinea de ierarhizare va fi stabilita in functie de ordinea rezultata in urma tragerii la sorti efectuate de Biroul Electoral Central inaintea zilei de referinta.


Articolul 3
Atribuirea mandatelor se face de catre Biroul Electoral Central, in ordinea inscrierii candidatilor pe lista; daca nu sunt candidati suficienti in lista, mandatele se vor atribui urmatorului partid politic, urmatoarei organizatii a cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliante politice sau aliante electorale care a intrunit pragul electoral sau urmatorului candidat independent care a intrunit coeficientul electoral din sirul ordonat al caturilor calculate prin metoda D`Hondt.


Articolul 4
(1) Lista membrilor alesi pentru Parlamentul European va contine 33 de pozitii, ierarhizate in ordinea rezultata din parcurgerea listei sortate descrescator a caturilor calculate conform metodei D`Hondt. Candidatul declarat ales caruia ii va reveni cel de al 33-lea mandat se va regasi la pozitia 33.
(2) Lista membrilor supleanti include candidatii carora nu le-au fost atribuite mandate, propusi de partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice si aliantele electorale care au intrunit pragul electoral.
(3) Lista membrilor supleanti este ordonata dupa numarul total de voturi valabil exprimate pentru fiecare lista de candidati; daca si in aceste conditii exista egalitate, ordinea de ierarhizare va fi cea stabilita conform art. 2 alin. (2) din prezenta hotarare . Ierarhizarea supleantilor se face in ordinea inscrierii acestora in lista de candidati.


Articolul 5
Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.





Afişează Hotararea BEC nr. 3/2019 privind unor dispozitii din Legea nr. 33/2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    BEC    Alegeri europarlamentare    Parlamentul European    Atribuirea mandatelor    Hotararea 3/2019    Legea 33/2007

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

ICCJ. Fals in inscrisuri sub semnatura privata. Continutul infractiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ: In ipoteza renuntarii la urmarirea penala fata de un minor care a implinit varsta de 16 ani poate fi dispusa fata de acesta obligatia prestarii unei munci neremunerate in folosul comunitatii.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

RIL: Decizia ICCJ nr. 4/2019 cu privire la interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 396 alin. (10) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia ICCJ nr. 12/2019: regimul suspendarii conditionate a pedepsei ca efect al aplicarii legii penale mai favorabile sub vechiul Cod Penal se mentine si dupa intrarea in vigoare a Codului Penal actual
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia ICCJ 14/2019. RIL: competenta instantei de judecata sa solutioneze actiunea prin care expropriatul contesta despagubirile si solicita stabilirea acestora si obligarea expropriatorului la plata.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia ICCJ nr. 13/2019: Lipsa autorizatiei de construire sau nerespectarea prevederilor acesteia - impedimente pentru recunoasterea dreptului de proprietate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 831/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din OG 2/2001
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Exigentele impuse pentru emiterea unui mandat european de arestare si intinderea protectiei jurisdictionale de care beneficiaza persoanele pe numele carora a fost emis un astfel de mandat
Sursa: EuroAvocatura.ro

Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale – intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Conditionarea perimarii executarii silite de actiunile executorului judecatoresc – aspecte de constitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Neconstitutionalitatea reglementarii cadrului legal cu privire la recompensele si sanctiunile aplicate cadrelor militare prin acte administrative
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consideratii asupra constitutionalitatii competentei Curtilor de Apel de a judeca infractiunile savarsite de magistratii ce functioneaza in cadrul acestora
Sursa: Irina Maria Diculescu