din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1880 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Normele metodologice pentru aplicarea OUG 8/2017 privind lansarea Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020, din 07.05.2019.

Normele metodologice pentru aplicarea OUG 8/2017 privind lansarea Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020, din 07.05.2019.

  Publicat: 21 May 2019       1229 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Normele metodologice pentru aplicarea de catre Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2017 privind lansarea in cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020, din 07.05.2019 au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 398 din 21.05.2019.

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Acting in concert) Atunci cand doi sau mai multi investitori actioneaza in baza unei intelegeri cu scopul atingerii unui obiectiv comun - de exemplu, obtinerea unei pozitii de control sau majoritare intr-o companie detinuta public prin cumpararea actiunilor companiei respective de pe piata secundara.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Denumire data monedei unice europene.
In sensul Codului vamal sunt considerate marfuri romanesti:
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ordonanta de Guvern nr.124/2000 pentru �completarea cadrului juridic privind dreptul de autor si drepturile conexe, prin adoptarea de masuri pentru combaterea pirateriei in domeniile audio si video, precum si a programelor pentru calculator�, instituie pentru persoanele care produc, distribuie, comercializeaza sau inchiriaza programe pentru calculator pe teritoriul Romaniei, obligatia sa comunice Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, urmatoarele:
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

(1) In scopul implementarii Programului, prin ordin al ministrului se stabilesc persoane din cadrul MMACA cu atributii si responsabilitati specifice.
(2) In etapa evaluarii, aplicantilor li se pot solicita clarificari, solicitantului fiindu-i transmisa prin e-mail, cu confirmare de livrare si primire, o solicitare de clarificari de catre persoana responsabila desemnata. Pentru documentele ilizibile si/sau incomplete pot fi solicitate clarificari. Clarificarile solicitate se trimit la MMACA in termen de 3 zile lucratoare de la transmitere, la adresa [email protected]. Netransmiterea clarificarilor solicitate in termen conduce la respingerea cererii pentru inscrierea in Program .
(3) Daca in urma analizei cererii-tip pentru inscrierea in Program se constata neconcordante sau ca informatiile declarate de solicitant in aceasta cerere nu sunt corecte/reale/coerente, solicitantul va fi respins.
(4) Daca in urma analizei documentelor transmise se constata ca solicitantul nu indeplineste criteriile de eligibilitate, acesta va fi respins.
(5) Dupa inchiderea sesiunii, in maximum 30 de zile, se va face evaluarea cererilor in conformitate cu grila de evaluare si documentele transmise. Pe site-ul MMACA se vor publica listele cu solicitantii admisi pentru finantare, precum si lista cu solicitantii respinsi. Listele vor fi ordonate in functie de punctajul obtinut. In cazul cererilor cu punctaj egal, ordonarea se va face in ordinea inscrierii in Program .
(6) Persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim are posibilitatea de a se adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile si termenele prevazute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 8
(1) Operatorii declarati admisi vor primi din partea MMACA Acordul de finantare prevazut in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentele norme metodologice, pe care il vor transmite inapoi in termen de 10 zile lucratoare, semnat de catre imputernicitul operatorului. Corespondenta se va face pe e-mail si documentele vor fi semnate olograf si confirmate cu semnatura electronica.
(2) MMACA, in calitate de furnizor de ajutor de minimis, va incheia un Acord de finantare pentru fiecare cerere eligibila din prezenta schema, prin care se va statua dreptul legal de a se acorda ajutor de minimis, facand explicit referire la Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 si mentionand titlul acestuia si referinta de publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, precum si conditiile in care se acorda ajutorul de minimis.
(3) Dupa semnarea acordului de finantare, in termen de maximum 15 zile de la data finalizarii activitatilor prevazute la art. 5, dar nu mai tarziu de data de 10 decembrie a fiecarui an, operatorul este obligat sa trimita documentatia aferenta Cererii de plata a alocatiei financiare nerambursabile. Netrimiterea dosarului cererii de plata pana la data de 10 decembrie a anului atrage neplata ajutorului de minimis.
(4) Virarea efectiva a sumei care constituie alocatia financiara nerambursabila (AFN) se face de catre minister in contul 50.70 "Disponibil din subventii si transferuri" deschis la Trezoreria Statului in a carei raza teritoriala isi au sediul sau la care sunt luati in evidenta fiscala, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in conturile deschise la banci comerciale din Romania pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume nu sunt supuse executarii silite prin poprire.
(5) Ajutorul de minimis este platit beneficiarilor care au efectuat activitatea/activitatile eligibila/eligibile, in conformitate cu acordul de finantare semnat intre parti.
(6) Plata ajutorului de minimis se face pe baza Cererii de plata a alocatiei financiare nerambursabile (formularul va fi disponibil pe site-ul autoritatii) pe care beneficiarul trebuie sa o transmita spre aprobare ministerului, insotita de urmatoarele documente justificative:
a) formularul de participare la actiunea de promovare, vizat de catre reprezentantul Biroului de promovare comerciala si economica sau de catre organizatorul extern al manifestarii. Formularul va fi disponibil pe site-ul autoritatii;
b) raportul de activitate privind participarea la actiune, semnat de catre delegatul operatorului la actiune . Formularul va fi disponibil pe site-ul autoritatii;
c) minimum 5 poze (rezolutie minima 2.400 x 1.600 pixeli, 300 dpi) prin care sa se poata identifica, fara echivoc, elementele participarii operatorului la actiunea de promovare specificata in AFN, incluzand afisarea numelui programului si a furnizorului ajutorului nerambursabil, conform instructiunilor din anuntul de lansare.
Documentele aferente cererii de plata se vor transmite pe e-mail, cu confirmare, la adresa [email protected], mentionand numarul acordului de finantare . Documentele aferente cererii de plata vor fi semnate olograf si certificate prin semnatura electronica.
(7) Plata alocatiei financiare nerambursabile se face in termen de maximum 60 de zile calendaristice de la depunerea dosarului complet al cererii de plata . Lipsa documentelor justificative atrage neplata finantarii.

Articolul 9
(1) Monitorizarea si controlul beneficiarilor Programului se fac de catre persoanele desemnate prin ordin al ministrului.
(2) Recuperarea ajutorului de minimis se efectueaza conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include si dobanda aferenta, datorata de la data platii ajutorului pana la data recuperarii acestuia. Rata dobanzii aplicabile este cea stabilita prin Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 140 din 30 aprilie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 248 din 24 septembrie 2015.

Articolul 10
(1) Beneficiarul finantarii nerambursabile va da o declaratie privind ajutoarele de stat si ajutoarele de minimis, in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 352 din 24 decembrie 2013, de care a beneficiat pe parcursul precedentilor 2 ani fiscali si al anului in curs in calitate de intreprindere unica.
(2) Raportarea si monitorizarea ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme se fac in conformitate cu legislatia comunitara si cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
(3) Furnizorul de ajutor de minimis pastreaza evidenta detaliata a ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme pe o durata de 10 ani de la data la care ultima alocare specifica a fost acordata in baza prezentei scheme. Aceasta evidenta trebuie sa contina toate informatiile necesare pentru a demonstra respectarea conditiilor impuse de legislatia comunitara in domeniul ajutorului de minimis.
(4) Furnizorul de ajutor de minimis are obligatia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate in derulare, si de a dispune masurile care se impun in cazul incalcarii conditiilor impuse prin prezenta schema sau prin legislatia nationala sau europeana aplicabila la momentul respectiv.
(5) Furnizorul de ajutor de minimis are obligatia de a transmite Consiliului Concurentei, in formatul si in termenul prevazute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele si informatiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel national.
(6) In cazul in care exista indoieli serioase cu privire la datele transmise de catre furnizorul de ajutor de minimis, Consiliul Concurentei poate sa solicite date si informatii suplimentare si, dupa caz, sa faca verificari la fata locului.
(7) Pe baza unei cereri scrise, furnizorul de ajutor de minimis va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurentei, in 20 de zile lucratoare sau in termenul fixat in cerere, toate informatiile pe care Comisia Europeana le considera necesare pentru evaluarea respectarii conditiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
(8) MMACA va informa in scris beneficiarul prin intermediul notificarii privind acordul de finantare, cu privire la cuantumul maxim al ajutorului si caracterul de minimis al acestuia, facand in mod explicit trimitere la Regulamentul nr. 1.407/2013 al Comisiei Europene privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 352 din 24 decembrie 2013, mentionand titlul acestuia si referinta de publicare din Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(9) MMACA acorda un ajutor de minimis dupa ce va verifica, pe baza declaratiei pe propria raspundere a operatorului economic, ca este respectata regula cumulului, respectiv ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal in curs (indiferent de sursa: de la bugetul local, de stat sau din surse comunitare), insumata cu cuantumul ajutorului de minimis solicitat in cadrul prezentei scheme, nu depaseste la nivelul intreprinderii unice pragul de 200.000 euro, echivalentul in lei, respectiv 100.000 euro pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri .
(10) Furnizorul de ajutor de minimis va realiza si va mentine o evidenta a ajutoarelor acordate in baza Programului astfel incat sa fie posibila identificarea valorii, momentului acordarii, modalitatii de acordare, provenientei finantarii, duratei si metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Aceasta evidenta va fi pastrata la furnizorul de ajutor de minimis timp de 10 ani de la data ultimei alocari in cadrul Programului.
(11) Operatorii beneficiari de ajutor in cadrul Programului vor tine o evidenta specifica a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis si a altor ajutoare de stat . Acestia sunt obligati sa arhiveze evidenta specifica si sa o pastreze o perioada de 10 ani.
(12) Monitorizarea acestei scheme de ajutor, conform Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutorului de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007, revine furnizorului de ajutor de minimis, care va transmite Consiliului Concurentei informatiile necesare in vederea intocmirii inventarului ajutoarelor de stat si a registrului ajutoarelor de stat/de minimis.
(13) Pentru a crea posibilitatea verificarii ex-ante a eligibilitatii potentialilor beneficiari ai masurilor de ajutor, in conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 437/2016, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, in calitate de furnizor al masurii de minimis, are obligatia incarcarii in Registrul general al ajutoarelor de stat acordate in Romania (RegAS) a prezentei scheme, in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a acesteia.
(14) Contractele, platile, obligatiile de recuperare a ajutoarelor si rambursarea efectiva a respectivelor obligatii, aferente acestei masuri, se vor incarca in RegAS in termen de 7 zile lucratoare de la data semnarii contractului/actului de finantare, respectiv de la data instituirii platilor, a obligatiilor de recuperare a ajutoarelor sau a rambursarii efective a respectivelor obligatii .

Articolul 11
(1) Documentele justificative depuse de catre solicitanti in cadrul Programului sunt confidentiale, membrii MMACA avand obligatia de a nu dezvalui informatii mentionate in acestea catre terte persoane, cu exceptia cazului in care informatiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului in exercitarea atributiilor ce le revin.
(2) MMACA, prin directiile de specialitate si persoanele desemnate prin ordin al ministrului, sunt autorizate sa publice, in orice forma si mediu, incluzand internetul, informatiile referitoare la numele beneficiarului, suma si/sau scopul ajutorului de minimis acordat, asezarea geografica a proiectului - localitatea si judetul.





Afişează Normele metodologice pentru aplicarea OUG 8/2017 privind lansarea Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020, din 07.05.2019. pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Ministerul pentru Mediul de Afaceri    OUG 8/2017    Operatori economici    Internationalizare    MMACA

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.