din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2102 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordinul nr. 736/2019 privind aprobarea modului de administrare, finantare si implementare a AP-ECMO

Ordinul nr. 736/2019 privind aprobarea modului de administrare, finantare si implementare a AP-ECMO

  Publicat: 24 May 2019       3700 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordinul nr. 736/2019 privind aprobarea modului de administrare, finantare si implementare a actiunilor prioritare pentru asistarea circulatorie mecanica prin oxigenare extracorporala prin membrana sau minipompa rotativa axiala percutana - AP-ECMO a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 408 din 24.05.2019.

Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.

(1) In baza contractelor incheiate conform prevederilor art. 7 alin. (1), directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti deconteaza cheltuieli de natura bunurilor achizitionate pentru desfasurarea activitatilor prevazute in AP-ECMO.
(2) Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti deconteaza contravaloarea bunurilor achizitionate pentru desfasurarea activitatilor prevazute in AP-ECMO, in limita sumelor disponibile cu aceasta destinatie, in ordine cronologica, in termen de pana la 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile achizitionate conform contractelor incheiate.

Articolul 10
In vederea realizarii activitatilor AP-ECMO, Serviciul medicina de urgenta din Ministerul Sanatatii are urmatoarele atributii:
a) evalueaza si fundamenteaza anual necesarul de resurse financiare in raport cu obiectivele si activitatile propuse pentru AP-ECMO, pe baza indicatorilor realizati in anul precedent, si propune spre aprobare ministrului sanatatii alocarea fondurilor AP-ECMO, precum si repartitia fondurilor pe spitale, pe baza fundamentarii CL-ECMO si a propunerilor formulate de catre directiile de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii, directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti sau spitale, dupa caz;
b) elaboreaza structura AP-ECMO, in colaborare cu directiile de specialitate din Ministerul Sanatatii, pe baza analizelor si propunerilor CL-ECMO si a propunerilor coordonatorilor locali;
c) evalueaza trimestrial si anual realizarea obiectivelor AP-ECMO si face propuneri pentru imbunatatirea acestora in scopul indeplinirii obiectivelor aprobate;
d) comunica directiilor de sanatate publica si spitalelor care deruleaza AP-ECMO sumele repartizate, precum si activitatile pentru care acestea se utilizeaza;
e) avizeaza solicitarile de finantare lunara ale directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, precum si ale unitatilor sanitare care deruleaza AP-ECMO, realizeaza centralizarea acestora si o inainteaza catre Directia generala economica, pentru intocmirea cererilor de deschideri de credite;
f) monitorizeaza si analizeaza trimestrial, anual si ori de cate ori este necesar realizarea indicatorilor specifici AP-ECMO, evalueaza gradul de indeplinire a obiectivelor si dispune masurile ce se impun in situatia unor disfunctionalitati in utilizarea fondurilor aferente, dupa caz;
g) verifica incadrarea in disponibilul de credite bugetare si avizeaza referatul privind finantarea lunara a AP-ECMO;
h) propune misiuni de control si persoane care pot participa la acestea, pe baza propunerilor CL-ECMO.

Articolul 11
In vederea realizarii activitatilor AP-ECMO, Directia generala economica din Ministerul Sanatatii are urmatoarele atributii:
a) elaboreaza proiectul bugetului Ministerului Sanatatii in care sunt cuprinse sumele aferente AP-ECMO, pe baza propunerilor si fundamentarilor prezentate de Serviciul medicina de urgenta din Ministerul Sanatatii;
b) comunica Serviciului medicina de urgenta, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la aprobare, fondurile bugetare aprobate, pe surse de finantare si titluri bugetare, in vederea repartizarii acestora;
c) elaboreaza si supune spre aprobare ordonatorului principal de credite filele de buget, pe surse de finantare, titluri bugetare si articole de cheltuieli, si le comunica unitatilor care deruleaza AP-ECMO;
d) primeste lunar solicitarile de finantare ale unitatilor care deruleaza AP-ECMO, centralizate de Serviciul medicina de urgenta;
e) efectueaza deschiderile de credite bugetare necesare pentru finantarea AP-ECMO.

Articolul 12
In vederea derularii si monitorizarii AP-ECMO, CL-ECMO are urmatoarele atributii:
a) formuleaza propuneri cu privire la strategia, organizarea si desfasurarea anuala a AP-ECMO, pe care le inainteaza Serviciului medicina de urgenta pana cel tarziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul urmator;
b) formuleaza anual propuneri cu privire la structura AP-ECMO, pe care le inainteaza Serviciului medicina de urgenta pana cel tarziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul urmator;
c) fundamenteaza necesarul de resurse pentru AP-ECMO si il inainteaza Serviciului medicina de urgenta pana la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul urmator;
d) formuleaza propuneri cu privire la repartitia fondurilor aferente unitatilor sanitare, pe care le comunica Serviciului medicina de urgenta;
e) realizeaza analiza trimestriala si anuala a indicatorilor prevazuti in cadrul AP-ECMO, centralizati la nivel national, si o transmite Serviciului medicina de urgenta;
f) informeaza Serviciul medicina de urgenta asupra problemelor si disfunctionalitatilor intampinate in derularea AP-ECMO si formuleaza propuneri de imbunatatire a modului de derulare a acestora.

Articolul 13
Directiile de sanatate publica au urmatoarele obligatii in vederea derularii si monitorizarii AP-ECMO:
a) centralizeaza trimestrial (cumulat de la inceputul anului) si anual indicatorii specifici AP-ECMO raportati de spitale in conditiile prezentului ordin;
b) transmit Serviciului medicina de urgenta, pe suport hartie si in format electronic la adresa de e-mail [email protected], trimestrial si anual, in primele 20 de zile calendaristice dupa incheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii prevazuti in cadrul AP-ECMO, centralizati in conformitate cu prevederile lit. a);
c) monitorizeaza modul de derulare a AP-ECMO;
d) verifica organizarea evidentei nominale a beneficiarilor AP-ECMO, pe baza de cod numeric personal, de catre unitatile de specialitate care deruleaza AP-ECMO, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date;
e) intocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii locali din spitalele care deruleaza AP-ECMO; raportul de activitate centralizat cuprinde: stadiul realizarii activitatilor prevazute in cadrul AP-ECMO, analiza comparativa a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel national prevazute in prezentul ordin, problemele si disfunctionalitatile intampinate in realizarea activitatilor, propunerile de imbunatatire a modului de derulare a AP-ECMO;
f) transmit Serviciului medicina de urgenta, pe suport hartie si in format electronic la adresa de e-mail [email protected], pana la sfarsitul lunii urmatoare celei de incheiere a trimestrului pentru care se face raportarea, raportul de activitate prevazut la lit. e);
g) transmit Serviciului medicina de urgenta, pe suport hartie si in format electronic la adresa de e-mail [email protected], pana la data de 15 iulie a anului curent, fundamentarea necesarului de resurse financiare si materialele necesare bunei desfasurari a AP-ECMO, pentru anul urmator.

Articolul 14
Unitatile sanitare care deruleaza AP-ECMO au urmatoarele atributii:
a) organizeaza evidenta nominala a beneficiarilor AP-ECMO, pe baza de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date;
b) raporteaza directiilor de sanatate publica sau, dupa caz, Serviciului medicina de urgenta, pe suport hartie si in format electronic la adresa de e-mail [email protected], in functie de subordonare, trimestrial (cumulat de la inceputul anului) si anual, in primele 20 de zile dupa incheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-ECMO, in conditiile prezentului ordin;
c) monitorizeaza modul de derulare a AP-ECMO;
d) intocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii AP-ECMO;
e) transmit CL-ECMO si, in functie de subordonare, Serviciului medicina de urgenta, pe suport hartie si in format electronic la adresa de e-mail [email protected] sau directiei de sanatate publica, dupa caz, date pentru intocmirea raportului de activitate prevazut la art. 13 lit. e), pana la data de 20 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea; raportul de activitate centralizat cuprinde: stadiul realizarii activitatilor prevazute in cadrul AP-ECMO, analiza comparativa a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel national prevazute in prezentul ordin, probleme si disfunctionalitati intampinate in realizarea activitatilor, propuneri de imbunatatire a modului de derulare a AP-ECMO.

Articolul 15





Afişează Ordinul nr. 736/2019 privind aprobarea modului de administrare, finantare si implementare a AP-ECMO pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    AP-ECMO    Ordinul 736/2019    Ministerul Sanatatii

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.