CAPITOLUL IVTipurile de ajutor financiar
Articolul 9Prin Program se poate aloca fiecarui beneficiar o suma nerambursabila de maximum 200.000 euro, reprezentand maximum 50% din valoarea cheltuielilor eligibile, exclusiv TVA, aferente proiectului, respectiv 100.000 euro pentru intreprinderile care efectueaza transport rutier de marfuri in contul tertilor sau contra cost, echivalent in lei.
Articolul 10Obiectul finantarii trebuie sa se incadreze in una sau mai multe dintre cheltuielile eligibile prevazute la art. 14 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 11(1) Activele achizitionate, mijloace fixe sau obiecte de inventar, trebuie sa fie noi.(2) In cazul activelor achizitionate, ajutorul financiar va fi acordat numai daca acestea exista la locul implementarii proiectului si, dupa caz, sunt puse in functiune, cu respectarea reglementarilor tehnice aplicabile. In caz contrar ajutorul financiar nu se acorda.(3) Nu se acorda ajutor financiar pentru activele achizitionate in sistem de leasing, second-hand si cele care au constituit obiectul unei subventionari/finantari nerambursabile din alte surse.
CAPITOLUL VProcedura de inscriere si selectie in cadrul Programului
Articolul 12Pentru a beneficia de ajutor de minimis, intreprinderea solicitanta trebuie sa obtina un Acord de finantare din partea CNSP.
Articolul 13(1) Inregistrarea cererilor de acord pentru finantare se realizeaza pe intreaga durata a sesiunii alocate, in limita bugetului anual alocat schemei, de la data comunicata de CNSP pe site-ul sau cu cel putin 10 zile inainte de data deschiderii acesteia.(2) In cazul in care bugetul anual alocat schemei s-a epuizat, dar exista cereri de acord pentru finantare care nu s-au incadrat in bugetul alocat, dar care indeplinesc cumulativ criteriile de eligibilitate prevazute de prezenta hotarare, CNSP emite un proiect de acord pentru finantare .(3) Pe baza proiectelor de acorduri pentru finantare si in ordinea in care acestea au fost emise, CNSP aproba acordurile pentru finantare dupa suplimentarea bugetului anual alocat schemei in anul in curs sau in limita bugetului alocat in anul urmator, in conformitate cu prevederile legilor bugetare anuale.(4) In vederea obtinerii unui acord pentru finantare, intreprinderea solicitanta depune sau transmite la Registratura CNSP din strada Cristian Popisteanu nr. 2-4, sectorul 1, Bucuresti, o cerere-tip de acord de principiu pentru finantare semnata de reprezentantul legal sau imputernicitul societatii insotita de un plan de investitii si de lista documentelor, stabilite prin ordinul prevazut la art. 16 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 14Modelul cererii-tip de acord de principiu pentru finantare, structura planului de investitii si lista documentelor justificative care vor trebui depuse de intreprinderea solicitanta, precum si modalitatea de indeplinire a criteriilor de eligibilitate ale prezentei scheme in functie de importanta economica a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare vor fi stabilite prin ordin al presedintelui CNSP, la propunerea Consiliului de Programare Economica, denumit in continuare CPE, ce va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de maximum 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Articolul 15Analiza proiectelor eligibile va fi efectuata in vederea aprobarii de catre CPE, printr-o comisie de lucru a CPE, stabilita in conditiile art. 8 alin. (8) din Ordonanta Guvernului nr. 22/2007, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ordinea depunerii si in limita bugetului anual alocat schemei, in functie de importanta economica a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare.
Articolul 16(1) In scopul verificarii solicitarilor si implementarii schemei, CPE verifica documentele depuse, in conformitate cu cele stabilite prin ordinul presedintelui CNSP prevazut la art. 16 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, din punctul de vedere al veridicitatii conformitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de investitii, completarea tuturor campurilor cererii de finantare, codul CAEN eligibil, inclusiv a legaturii activelor achizitionate cu fluxul activitatilor/subactivitatilor care sunt necesare desfasurarii activitatilor ce se subscriu codului CAEN pentru care se solicita finantare .(2) CPE va verifica, pe baza declaratiei pe propria raspundere a solicitantului, ca este respectata regula cumulului, precum si faptul ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal in cursul caruia a fost depusa cererea de finantare, fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare, insumata cu cuantumul ajutorului de minimis solicitat in cadrul prezentei scheme nu depaseste la nivelul intreprinderii unice pragul de 200.000 euro, echivalentul in lei, respectiv 100.000 euro pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost.
Articolul 17In urma procesului de evaluare a cererilor de acord pentru finantare, CPE poate propune emiterea:a) unui acord pentru finantare, daca sunt indeplinite criteriile de eligibilitate conform prevederilor prezentei scheme;b) unei solicitari de informatii si/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finantare, in cazul in care:(i) exista neconcordante in informatiile furnizate;(ii) se constata necesitatea unor documente suplimentare in vederea solutionarii cererii. In acest caz, termenul de evaluare a cererii de acord pentru finantare curge de la data la care cererea este considerata completa in sensul prevederilor prezentei scheme. Intreprinderea solicitanta transmite completarea documentatiei in termen de maximum 10 zile lucratoare de la primirea solicitarii de informatii si/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finantare, prin intermediul mijloacelor electronice securizare si sub semnatura electronica a reprezentantului legal. Documentele transmise de intreprinderea solicitanta din propria initiativa in vederea completarii cererii de acord pentru finantare nu se iau in considerare;c) unei scrisori de respingere a cererii de acord pentru finantare, in cazul in care:(i) cererea de acord pentru finantare nu este insotita de documentele stabilite prin ordinul prevazut la art. 16 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, cu modificarile si completarile ulterioare;(ii) nu sunt indeplinite criteriile de eligibilitate;