din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1520 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Hotararea nr. 362/2019 privind instituirea schemei de ajutor de minimis aferente programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare

Hotararea nr. 362/2019 privind instituirea schemei de ajutor de minimis aferente programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare

  Publicat: 06 Jun 2019       4147 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 450 din 05.06.2019.

Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Denumire data monedei unice europene.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Clasificarea activitatilor din economia nationala.
Clasificarea activitatilor din economia nationala.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Denumire data monedei unice europene.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

c) pescuit si acvacultura, acoperite de Regulamentul (UE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 si (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 354 din 28 decembrie 2013, respectiv:
(i) 031 - Pescuitul;
(ii) 032 - Acvacultura;
d) productie primara a produselor agricole, asa cum sunt enumerate in anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene;
e) prelucrare si comercializare ale produselor agricole listate in anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, in urmatoarele cazuri:
(i) cand valoarea ajutorului este stabilit pe baza pretului sau a cantitatii produselor de acest tip achizitionate de la producatorii primari sau puse pe piata de operatorii economici respectivi;
(ii) cand ajutorul este conditionat de utilizarea preferentiala a produselor nationale fata de produsele importate.
(2) Prin prelucrarea produselor agricole se intelege orice operatiune efectuata asupra unui produs agricol care are drept rezultat un produs care este tot un produs agricol, cu exceptia activitatilor desfasurate in exploatatiile agricole, necesare in vederea pregatirii unui produs de origine animala sau vegetala pentru prima vanzare.
(3) Prin comercializarea produselor agricole se intelege detinerea sau expunerea unui produs agricol in vederea vanzarii, a punerii in vanzare, a livrarii sau a oricarei alte forme de introducere pe piata, cu exceptia primei vanzari de catre un producator primar catre revanzatori sau prelucratori si a oricarei altei activitati de pregatire a produsului pentru aceasta prima vanzare; o vanzare efectuata de catre un producator primar catre consumatori finali este considerata comercializare in cazul in care se desfasoara in localuri distincte, rezervate acestei activitati .
(4) In cadrul schemei nu se acorda:
a) ajutoare pentru export, si anume ajutoarele legate direct de cantitatile exportate, de infiintarea si functionarea unei retele de distributie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
b) ajutoare conditionate de utilizarea preferentiala a produselor nationale fata de produsele importate;
c) ajutoare pentru achizitionarea vehiculelor de transport rutier de marfa acordate operatorilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport de marfa in contul tertilor sau contra cost.
(5) In cazul in care o intreprindere isi desfasoara activitatea atat in unul dintre sectoarele exceptate prevazute la alin. (1), cat si in unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse in domeniul de aplicare a prezentei scheme, prevederile acesteia se aplica ajutoarelor acordate pentru sectoarele neexceptate.
(6) Pentru a beneficia de prevederile schemei, intreprinderea in cauza trebuie sa se asigure, prin mijloace corespunzatoare, precum separarea activitatilor sau o distinctie intre costuri, ca activitatile desfasurate in sectoarele excluse din domeniul de aplicare nu beneficiaza de ajutoare de minimis acordate in conformitate cu prezenta schema.

CAPITOLUL IV
Tipurile de ajutor financiar

Articolul 9
Prin Program se poate aloca fiecarui beneficiar o suma nerambursabila de maximum 200.000 euro, reprezentand maximum 50% din valoarea cheltuielilor eligibile, exclusiv TVA, aferente proiectului, respectiv 100.000 euro pentru intreprinderile care efectueaza transport rutier de marfuri in contul tertilor sau contra cost, echivalent in lei.

Articolul 10
Obiectul finantarii trebuie sa se incadreze in una sau mai multe dintre cheltuielile eligibile prevazute la art. 14 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 11
(1) Activele achizitionate, mijloace fixe sau obiecte de inventar, trebuie sa fie noi.
(2) In cazul activelor achizitionate, ajutorul financiar va fi acordat numai daca acestea exista la locul implementarii proiectului si, dupa caz, sunt puse in functiune, cu respectarea reglementarilor tehnice aplicabile. In caz contrar ajutorul financiar nu se acorda.
(3) Nu se acorda ajutor financiar pentru activele achizitionate in sistem de leasing, second-hand si cele care au constituit obiectul unei subventionari/finantari nerambursabile din alte surse.

CAPITOLUL V
Procedura de inscriere si selectie in cadrul Programului

Articolul 12
Pentru a beneficia de ajutor de minimis, intreprinderea solicitanta trebuie sa obtina un Acord de finantare din partea CNSP.

Articolul 13
(1) Inregistrarea cererilor de acord pentru finantare se realizeaza pe intreaga durata a sesiunii alocate, in limita bugetului anual alocat schemei, de la data comunicata de CNSP pe site-ul sau cu cel putin 10 zile inainte de data deschiderii acesteia.
(2) In cazul in care bugetul anual alocat schemei s-a epuizat, dar exista cereri de acord pentru finantare care nu s-au incadrat in bugetul alocat, dar care indeplinesc cumulativ criteriile de eligibilitate prevazute de prezenta hotarare, CNSP emite un proiect de acord pentru finantare .
(3) Pe baza proiectelor de acorduri pentru finantare si in ordinea in care acestea au fost emise, CNSP aproba acordurile pentru finantare dupa suplimentarea bugetului anual alocat schemei in anul in curs sau in limita bugetului alocat in anul urmator, in conformitate cu prevederile legilor bugetare anuale.
(4) In vederea obtinerii unui acord pentru finantare, intreprinderea solicitanta depune sau transmite la Registratura CNSP din strada Cristian Popisteanu nr. 2-4, sectorul 1, Bucuresti, o cerere-tip de acord de principiu pentru finantare semnata de reprezentantul legal sau imputernicitul societatii insotita de un plan de investitii si de lista documentelor, stabilite prin ordinul prevazut la art. 16 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 14
Modelul cererii-tip de acord de principiu pentru finantare, structura planului de investitii si lista documentelor justificative care vor trebui depuse de intreprinderea solicitanta, precum si modalitatea de indeplinire a criteriilor de eligibilitate ale prezentei scheme in functie de importanta economica a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare vor fi stabilite prin ordin al presedintelui CNSP, la propunerea Consiliului de Programare Economica, denumit in continuare CPE, ce va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de maximum 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.

Articolul 15
Analiza proiectelor eligibile va fi efectuata in vederea aprobarii de catre CPE, printr-o comisie de lucru a CPE, stabilita in conditiile art. 8 alin. (8) din Ordonanta Guvernului nr. 22/2007, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ordinea depunerii si in limita bugetului anual alocat schemei, in functie de importanta economica a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare.

Articolul 16
(1) In scopul verificarii solicitarilor si implementarii schemei, CPE verifica documentele depuse, in conformitate cu cele stabilite prin ordinul presedintelui CNSP prevazut la art. 16 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, din punctul de vedere al veridicitatii conformitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de investitii, completarea tuturor campurilor cererii de finantare, codul CAEN eligibil, inclusiv a legaturii activelor achizitionate cu fluxul activitatilor/subactivitatilor care sunt necesare desfasurarii activitatilor ce se subscriu codului CAEN pentru care se solicita finantare .
(2) CPE va verifica, pe baza declaratiei pe propria raspundere a solicitantului, ca este respectata regula cumulului, precum si faptul ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal in cursul caruia a fost depusa cererea de finantare, fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare, insumata cu cuantumul ajutorului de minimis solicitat in cadrul prezentei scheme nu depaseste la nivelul intreprinderii unice pragul de 200.000 euro, echivalentul in lei, respectiv 100.000 euro pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost.

Articolul 17
In urma procesului de evaluare a cererilor de acord pentru finantare, CPE poate propune emiterea:
a) unui acord pentru finantare, daca sunt indeplinite criteriile de eligibilitate conform prevederilor prezentei scheme;
b) unei solicitari de informatii si/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finantare, in cazul in care:
(i) exista neconcordante in informatiile furnizate;
(ii) se constata necesitatea unor documente suplimentare in vederea solutionarii cererii. In acest caz, termenul de evaluare a cererii de acord pentru finantare curge de la data la care cererea este considerata completa in sensul prevederilor prezentei scheme. Intreprinderea solicitanta transmite completarea documentatiei in termen de maximum 10 zile lucratoare de la primirea solicitarii de informatii si/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finantare, prin intermediul mijloacelor electronice securizare si sub semnatura electronica a reprezentantului legal. Documentele transmise de intreprinderea solicitanta din propria initiativa in vederea completarii cererii de acord pentru finantare nu se iau in considerare;
c) unei scrisori de respingere a cererii de acord pentru finantare, in cazul in care:
(i) cererea de acord pentru finantare nu este insotita de documentele stabilite prin ordinul prevazut la art. 16 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, cu modificarile si completarile ulterioare;
(ii) nu sunt indeplinite criteriile de eligibilitate;





Afişează Hotararea nr. 362/2019 privind instituirea schemei de ajutor de minimis aferente programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 362/2019    Schema de ajutor de minimis    Statiuni balneare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.