din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1985 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Hotararea nr. 362/2019 privind instituirea schemei de ajutor de minimis aferente programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare

Hotararea nr. 362/2019 privind instituirea schemei de ajutor de minimis aferente programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare

  Publicat: 06 Jun 2019       4140 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 450 din 05.06.2019.

Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
A fost promulgat la 11.09.1865
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.

(iii) intreprinderea nu respecta termenul de maximum 10 zile lucratoare de la primirea solicitarii de informatii si/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finantare .

Articolul 18
(1) In termen de maximum 30 de zile calendaristice de la primirea unei cereri de acord pentru finantare, CPE solutioneaza cererea respectiva.
(2) CPE finalizeaza procesul de evaluare a cererii de acord pentru finantare de la data la care documentatia este considerata completa in sensul prevederilor prezentei scheme.

Articolul 19
Pe baza propunerilor CPE, CNSP emite acordurile pentru finantare si le aproba prin ordinul presedintelui CNSP sau scrisorile de respingere a cererilor de acord pentru finantare, in termen de maximum 5 zile de la data primirii comunicarii din partea CPE.

Articolul 20
(1) CNSP va informa in scris beneficiarul, prin intermediul notificarii de acord pentru finantare, cu privire la cuantumul maxim al ajutorului si caracterul de minimis al acestuia, facand in mod explicit trimitere la Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, mentionand titlul acestuia, si la referinta de publicare din Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(2) CNSP transmite solicitantului scrisoarea de respingere, cu detalierea tuturor motivelor ce au condus la emiterea acesteia.

Articolul 21
CNSP publica lunar pe site-ul sau situatia cererilor de finantare aflate in analiza, pentru care s-au emis acorduri pentru finantare, proiectele de acord pentru finantare sau pe cele respinse.

Articolul 22
(1) In cazul in care solicitantul se considera vatamat intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim prin primirea scrisorii de respingere, acesta are dreptul de a urma procedura prevazuta de dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Solicitantul se poate adresa CNSP, formuland o contestatie, in scris, care va cuprinde:
a) datele de identificare ale solicitantului;
b) obiectul contestatiei;
c) motivele de fapt si de drept pe care se intemeiaza contestatia;
d) dovezile pe care se intemeiaza;
e) semnatura reprezentantului legal.

Articolul 23
Pentru solutionarea contestatiilor, CNSP va constitui o comisie de contestatie, formata din 3 membri care nu au participat la procesul de verificare .

Articolul 24
Comunicarea solutionarii contestatiei se va face prin fax, e-mail sau prin posta, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

CAPITOLUL VI
Procedura de plata a ajutorului de stat aprobat

Articolul 25
Beneficiarul are obligatia sa efectueze cheltuielile in termen de maximum 12 luni de la data primirii acordului de finantare si sa depuna documentatia aferenta cererii de plata la sediul CNSP, in termen de maximum 15 luni de la data primirii acordului de finantare .

Articolul 26
In vederea platii ajutorului de minimis, intreprinderea transmite la Registratura CNSP, dupa efectuarea tuturor cheltuielilor, o cerere de plata si un raport auditat al cheltuielilor realizate, precum si al modului de indeplinire a criteriilor de eligibilitate ale schemei.

Articolul 27
(1) CNSP verifica conformitatea documentelor transmise si indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta schema in vederea efectuarii platii.
(2) In cazul in care se constata lipsa unor documente sau neconcordante intre datele si informatiile transmise, CNSP transmite o solicitare de completare a cererii de plata a ajutorului de minimis.
(3) Plata se efectueaza in termen de 30 de zile de la data la care documentatia este considerata completa.

Articolul 28
Acordul de finantare va fi anulat si alocatia financiara nerambursabila acordata, impreuna cu dobanzile aferente, va fi recuperata si in cazul in care obiectele/bunurile, fie mobile, fie imobile, finantate in cadrul acordului nu sunt folosite conform scopului destinat, precum si in cazul in care acestea sunt vandute, inchiriate sau instrainate sub orice forma prevazuta de legislatia in vigoare, oricand pe perioada de 10 ani de la accesarea sumelor in acest Program .

Articolul 29
In situatia neefectuarii cheltuielilor sau in cazul in care cheltuielile nu corespund cu elementele de cost aprobate prin notificarea anexa la acordul de finantare sau bunurile rezultate din programul de investitii nu sunt noi si puse in functiune, dupa caz, beneficiarul nu primeste finantare pentru acestea.

Articolul 30
(1) Beneficiarii care vor primi acordul de finantare vor deschide conturi curente la Trezoreria Statului pentru derularea operatiunilor de incasari si plati.
(2) Beneficiarii - societati infiintate in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, vor utiliza pentru gestionarea sumelor reprezentand ajutorul de minimis contul 50.70 "Disponibil din subventii si transferuri".
(3) Virarea efectiva a ajutorului de stat se face de catre CNSP in contul 50.70 "Disponibil din subventii si transferuri", deschis la unitatea Trezoreriei Statului in a carei raza isi are domiciliul fiscal intreprinderea beneficiara de ajutor de stat, in termen de maximum 15 zile calendaristice de la data la care cererea de plata a ajutorului de stat este considerata completa in sensul prevederilor prezentei scheme.
(4) Intreprinderile au obligatia de a verifica valoarea ajutorului de stat virat de CNSP in contul 50.70 "Disponibil din subventii si transferuri". In situatia in care se constata existenta unei sume necuvenite, intreprinderile au obligatia de a informa de indata CNSP in vederea restituirii acesteia.
(5) Restituirea sumelor incasate necuvenit se realizeaza in conturile deschise cu aceasta destinatie la Trezoreria Statului, daca sumele se restituie in anul in care au fost incasate, respectiv daca sumele se restituie in anii urmatori anului in care au fost incasate.
(6) Pentru sumele necuvenite incasate de catre intreprinderi, CNSP percepe dobanzi si penalitati aferente, datorate de la data incasarii pana la data restituirii, conform Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 31
Se admit compensari intre tipurile de cheltuieli eligibile ce fac obiectul acordului de finantare, fara a se putea depasi valoarea totala a ajutorului de minimis aprobat.

Articolul 32
Cheltuielile efectuate, inclusiv dosarul achizitiei si/sau facturile emise inaintea intrarii in vigoare a acordului de finantare, nu sunt eligibile.

Articolul 33
(1) In cazul in care beneficiarii eligibili renunta la finantare pentru una sau mai multe activitati pentru care a fost emis acordul de finantare, acestia au obligatia de a transmite CNSP o cerere de renuntare totala/partiala la finantare, urmand sa primeasca ajutorul de minimis numai pentru activitatile si cheltuielile ramase nemodificate in urma cererii de renuntare partiala la finantare .





Afişează Hotararea nr. 362/2019 privind instituirea schemei de ajutor de minimis aferente programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 362/2019    Schema de ajutor de minimis    Statiuni balneare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.