din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2707 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Hotararea nr. 362/2019 privind instituirea schemei de ajutor de minimis aferente programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare

Hotararea nr. 362/2019 privind instituirea schemei de ajutor de minimis aferente programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare

  Publicat: 06 Jun 2019       4135 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 450 din 05.06.2019.

Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ordonanta de Guvern nr.124/2000 pentru �completarea cadrului juridic privind dreptul de autor si drepturile conexe, prin adoptarea de masuri pentru combaterea pirateriei in domeniile audio si video, precum si a programelor pentru calculator�, instituie pentru persoanele care produc, distribuie, comercializeaza sau inchiriaza programe pentru calculator pe teritoriul Romaniei, obligatia sa comunice Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, urmatoarele:
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

(2) In situatia in care aplicantul admis la finantare renunta la implementarea proiectului de investitii fara a depune o cerere-tip de renuntare totala/partiala, acesta nu va mai beneficia de finantare in cadrul Programului pe parcursul valabilitatii acestuia.

CAPITOLUL VII
Monitorizarea si controlul beneficiarilor Programului si recuperarea ajutorului de minimis

Articolul 34
Monitorizarea si controlul beneficiarilor Programului se vor face de catre CNSP si de catre alte structuri specializate ale statului, conform art. 35 alin. (1).

Articolul 35
(1) Atat reprezentantii CNSP, ai Curtii de Conturi a Romaniei, cat si cei ai organelor de inspectie economico- financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice au dreptul sa verifice anuntat/inopinat la sediul beneficiarilor veridicitatea si conformitatea declaratiilor, activitatilor si cheltuielilor facute in cadrul Programului, precum si respectarea prevederilor prezentei scheme de minimis si a angajamentelor din acordul de finantare .
(2) Beneficiarul trebuie sa accepte si sa faciliteze controlul asupra utilizarii ajutorului de minimis acordat prin Program . In caz contrar, se dispune recuperarea ajutorului de minimis.
(3) Pe durata efectuarii controlului la adresa unde intreprinderea a realizat investitia si la sediul social, reprezentantii organelor de control trebuie sa aiba acces la documentele contabile, in original, care fac obiectul finantarii.
(4) In cazul in care, in urma controalelor sau la sesizarea organelor de control abilitate ale statului, se constata ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute in acordul de finantare sau in schema de ajutor de minimis, CNSP va propune recuperarea totala a ajutorului de minimis acordat si va anunta Consiliul Concurentei ca a fost declansata recuperarea ajutorului de minimis, impreuna cu dobanzile aferente.

Articolul 36
(1) Recuperarea ajutorului de minimis se va efectua conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include si dobanda aferenta, datorata de la data platii ajutorului pana la data recuperarii acestuia. Rata dobanzii aplicabile este cea stabilita prin Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere in aplicare a Regulamentului (UE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 140 din 30 aprilie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 248 din 24 septembrie 2015.

Articolul 37
Beneficiarii ajutorului de minimis au obligatia ca pe perioada derularii proiectului de investitii si pe o perioada de 10 ani de monitorizare sa afiseze la loc vizibil outdoor sau indoor, la locatia realizarii proiectului, si pe pagina de internet de promovare, elementele de identitate vizuala dupa cum urmeaza:
a) sigla Guvernului Romaniei;
b) sigla cofinantatorului, CNSP;
c) fraza "Proiect A�denumirea completa, astfel cum se regaseste in cuprinsul acordului de finantareA�, cofinantat de Guvernul Romaniei prin Programul de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018".

Articolul 38
In situatia in care, pe perioada contractuala, precum si pe durata celor 10 ani de monitorizare beneficiarul ajunge, din cauze imputabile acestuia, in situatia de inchidere operationala, faliment, dizolvare sau insolventa sau instraineaza bunurile ce fac obiectul proiectului finantat cu ajutor de minimis in baza prezentei scheme, se va proceda la recuperarea ajutorului de minimis acordat prin Program .

CAPITOLUL VIII
Raportarea si monitorizarea ajutoarelor de minimis

Articolul 39
Beneficiarul finantarii nerambursabile va da o declaratie privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat intreprinderea unica pe parcursul precedentilor 2 ani fiscali si al anului in cursul caruia depune cererea de finantare, in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013.

Articolul 40
Schema de ajutor de minimis si toate actele subsecvente date in aplicarea acesteia vor fi publicate integral pe site-ul CNSP la adresa www.cnp.ro si, in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare, se transmite spre informare Consiliului Concurentei, in conformitate cu art. 17 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2014, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 41
Raportarea si monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate in baza prezentei scheme se fac in conformitate cu legislatia Uniunii Europene si cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

Articolul 42
CNSP pastreaza evidenta detaliata a ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme pe o durata de 10 ani de la data la care ultima alocare specifica a fost acordata in baza prezentei scheme. Aceasta evidenta trebuie sa contina toate informatiile necesare pentru a demonstra respectarea conditiilor impuse de legislatia Uniunii Europene in domeniul ajutorului de minimis.

Articolul 43
CNSP are obligatia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate in derulare, si de a dispune masurile care se impun in cazul incalcarii conditiilor impuse prin prezenta schema sau prin legislatia nationala sau a Uniunii Europene aplicabila la momentul respectiv.

Articolul 44
CNSP are obligatia de a transmite Consiliului Concurentei, in formatul si in termenul prevazute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, toate datele si informatiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel national.

Articolul 45
Consiliul Concurentei poate sa solicite date si informatii suplimentare si, dupa caz, sa faca verificari la fata locului.

Articolul 46
Pe baza unei cereri scrise, CNSP va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurentei, in 20 de zile lucratoare sau in termenul fixat in cerere, toate informatiile pe care Comisia Europeana le considera necesare pentru evaluarea respectarii conditiilor acestei scheme de ajutor de minimis.

Articolul 47
Operatorii economici beneficiari de ajutor in cadrul Programului vor tine o evidenta specifica a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis si a altor ajutoare de stat . Acestia sunt obligati sa arhiveze evidenta specifica si sa o pastreze o perioada de 10 ani de la semnarea acordului de finantare .

Articolul 48
Monitorizarea acestei scheme de ajutor, conform Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutorului de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, revine CNSP, care va transmite Consiliului Concurentei informatiile necesare in vederea intocmirii inventarului ajutoarelor de stat si a registrului ajutoarelor de stat/de minimis.

Articolul 49
Pentru a crea posibilitatea verificarii ex-ante a eligibilitatii potentialilor beneficiari ai masurilor de ajutor, in conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 437/2016, CNSP, in calitate de furnizor al masurii de minimis, are obligatia incarcarii in Registrul general al ajutoarelor de stat acordate in Romania, RegAS, a prezentei scheme, in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a acesteia.

Articolul 50
Contractele, platile, obligatiile de recuperare a ajutoarelor si rambursarea efectiva a respectivelor obligatii, aferente acestei masuri, se vor incarca in RegAS in termen de 7 zile lucratoare de la data semnarii contractului/actului de finantare, respectiv de la data instituirii platilor, a obligatiilor de recuperare a ajutoarelor sau a rambursarii efective a respectivelor obligatii .

CAPITOLUL IX
Confidentialitate

Articolul 51
Documentele justificative depuse de catre solicitanti in cadrul Programului sunt confidentiale, membrii Comisiei de specialitate, cei ai Secretariatului Comisiei, cei ai CNSP si ai organelor de control avand obligatia de a nu dezvalui informatii mentionate in acestea catre terte persoane, cu exceptia cazului in care informatiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului in exercitarea atributiilor ce le revin.





Afişează Hotararea nr. 362/2019 privind instituirea schemei de ajutor de minimis aferente programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 362/2019    Schema de ajutor de minimis    Statiuni balneare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.