din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2422 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul privind concursul de admitere si examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii, din 21 mai 2019

Regulamentul privind concursul de admitere si examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii, din 21 mai 2019

  Publicat: 06 Jun 2019       5799 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 455 din 06.06.2019

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Dovada pe care o poate face cel chemat sa raspunda pentru insulta sau calomnie, in scopul de a stabili adevarul afirmatiei sau imputarii facute si a inlatura astfel caracterul penal al faptei.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act adoptat de organele de stat,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

Articolul 7
(1) Comisia de admitere a concursului are in principal urmatoarele atributii:
1. verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2 lit. a), b) si d), precum si a conditiei privind lipsa antecedentelor penale si a cazierului fiscal prevazute la art. 2 lit. c), centralizeaza dosarele candidatilor, intocmeste si afiseaza listele candidatilor care indeplinesc conditiile de mai sus si listele finale ale candidatilor, distinct in functie de optiunea formulata potrivit art. 4 alin. (8);
2. controleaza si indruma actiunile privind organizarea si desfasurarea concursului, identificarea si, dupa caz, inchirierea spatiilor adecvate pentru sustinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistentei medicale pe parcursul desfasurarii concursului si a pazei necesare pentru pastrarea ordinii publice la centrele de concurs si de evaluare, asigurarea cheltuielilor de transport, cazare si diurna, dupa caz, pentru membrii comisiilor;
3. ia masuri pentru securizarea subiectelor si a lucrarilor scrise la sediul Institutului National al Magistraturii si in timpul transportului acestora;
4. asigura confectionarea stampilelor-tip pentru concurs, care sunt numerotate;
5. instruieste, inaintea sustinerii concursului, responsabilii de sala;
6. preia de la comisia de elaborare subiectele pentru probele scrise si baremele de evaluare si de notare, in plicuri distincte, inchise si sigilate;
7. pastreaza in conditii de deplina siguranta subiectele si baremele de evaluare si notare;
8. efectueaza tragerea la sorti a variantei de subiecte pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, dintre cele 2 variante elaborate conform art. 11 pct. 2, in vederea multiplicarii subiectelor pentru aceasta proba . Tragerea la sorti se realizeaza de catre presedintele comisiei de admitere, in prezenta a 5 membri ai comisiei, cu cel mult 12 ore inainte de ora de incepere a probei in fiecare zi de concurs, incheind un proces-verbal in acest sens;
9. coordoneaza multiplicarea subiectelor pentru probele scrise, in functie de numarul candidatilor, sigiland apoi plicurile continand necesarul de subiecte pentru fiecare sala;
10. distribuie responsabililor de sala subiectele multiplicate pentru probele scrise;
11. repartizeaza candidatii pe sali, pentru probele scrise, in ordine alfabetica, separat in functie de optiunea formulata potrivit art. 4 alin. (8), dispune afisarea listelor respective cu cel putin 24 de ore inainte de fiecare proba pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
12. afiseaza baremul de evaluare si notare la centrele de concurs dupa incheierea fiecarei probe scrise si asigura publicarea acestuia pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
13. organizeaza transportul lucrarilor scrise de la centrele de concurs la sediul Institutului National al Magistraturii si raspunde de securitatea acestora;
14. ia masuri pentru ca in spatiile in care se desfasoara probele scrise de concurs sa nu patrunda persoane straine neautorizate de comisie sau neprevazute de prezentul regulament;
15. calculeaza mediile generale si intocmeste listele finale;
16. efectueaza verificari privind indeplinirea conditiei bunei reputatii prevazute la art. 2 lit. c), dupa afisarea rezultatelor definitive ale concursului;
17. analizeaza desfasurarea si rezultatele concursului si prezinta concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
18. informeaza de indata conducerea Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situatie deosebita a carei rezolvare nu este prevazuta in prezentul regulament, precum si cu privire la orice situatie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;
19. asigura afisarea si publicarea simultana pe paginile de internet de catre Consiliul Superior al Magistraturii si Institutul National al Magistraturii a rezultatelor concursului si asigura transmiterea rezultatelor catre tribunale si parchetele de pe langa acestea;
20. propune Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificari in modul de organizare si desfasurare a concursului.
(2) Comisia de admitere a concursului exercita orice alte atributii necesare bunei desfasurari a concursului.

Articolul 8
(1) Presedintele comisiei de admitere a concursului ia toate masurile necesare ducerii la indeplinire a atributiilor prevazute la art. 7.
(2) In acest scop, presedintele comisiei de admitere a concursului stabileste fisa de atributii pentru vicepresedinti si membrii comisiei, instructiunile pentru responsabilii de sala si supraveghetori, precum si sarcinile ce revin tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea, in vederea bunei desfasurari a concursului.
(3) Presedintii tribunalelor si prim-procurorii parchetelor de pe langa acestea raspund de ducerea la indeplinire a acestor sarcini, sub coordonarea presedintelui comisiei de admitere a concursului.

Articolul 9
(1) Elaborarea subiectelor de concurs pentru testul- grila, proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice si proba interviului si a baremelor de evaluare si notare se realizeaza de subcomisiile corespunzatoare din cadrul comisiei de elaborare a subiectelor, iar solutionarea contestatiilor la barem, corectarea lucrarilor la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice si solutionarea contestatiilor la rezultate se realizeaza de subcomisiile corespunzatoare din cadrul comisiei de solutionare a contestatiilor. Evaluarea si notarea lucrarilor la testul-grila de verificare a cunostintelor juridice se realizeaza prin procesare electronica.
(2) Comisia de elaborare a subiectelor si comisia de solutionare a contestatiilor sunt numite prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, si sunt conduse de cate un presedinte. Presedintele comisiei de elaborare a subiectelor vegheaza la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor, stabileste timpul de concurs si coordoneaza activitatea comisiei.
(3) Desemnarea membrilor acestor comisii se face pe baza consimtamantului scris, exprimat anterior.
(4) Membrii comisiilor vor fi numiti de regula dintre persoanele care au fost inscrise in baza de date a Institutului National al Magistraturii si a Consiliului Superior al Magistraturii si care au urmat cursurile Institutului National al Magistraturii privind metodele si tehnicile de evaluare.
(5) Membrii comisiilor prevazute la alin. (2) vor semna contracte de participare in comisii cu privire la modalitatile de plata si respectarea atributiilor ce le revin potrivit dispozitiilor prezentului regulament.
(6) Declaratiile si contractele de participare in comisii vor fi centralizate de comisia de admitere a concursului si se pastreaza alaturi de celelalte documente de concurs.
(7) In comisiile prevazute la alin. (2) vor fi numiti si membri supleanti, care ii vor inlocui de drept, in ordinea stabilita de Consiliul Superior al Magistraturii prin hotararea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile. Inlocuirea se efectueaza de presedintele comisiei respective de concurs.

Articolul 10
(1) Comisia de elaborare a subiectelor este compusa din: comisia de elaborare a subiectelor pentru testul- grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, comuna pentru cele doua probe scrise, si comisia de examinare din cadrul probei interviului. Pentru testul-grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice se constituie in mod distinct subcomisii de elaborare a subiectelor la drept civil si drept procesual civil, respectiv la drept penal si drept procesual penal. Subiectele de drept material sunt elaborate de membrii subcomisiei care elaboreaza si subiectele de drept procesual in materia corespunzatoare.
(2) Subcomisiile de elaborare a subiectelor pentru testul-grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice sunt alcatuite din cate 4 membri specializati in drept civil si drept procesual civil, respectiv in drept penal si drept procesual penal. Din aceste subcomisii fac parte si cadre didactice universitare, specializate in disciplinele de concurs.
(3) Numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor va avea loc cu cel putin 30 de zile inaintea datei de desfasurare a primei probe din cadrul primei etape a concursului.
(4) Propunerile Institutului National al Magistraturii vor fi transmise cu cel putin 10 zile anterior termenului prevazut la alin. (3).

Articolul 11
Comisia de elaborare a subiectelor pentru testul- grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice are, in principal, urmatoarele atributii:
1. elaborarea subiectelor de concurs si a baremelor de evaluare si de notare, cu respectarea urmatoarelor reguli:
a) sa fie in concordanta cu tematica si bibliografia aprobate si publicate de Consiliul Superior al Magistraturii si de Institutul National al Magistraturii;
b) sa asigure o cuprindere echilibrata a materiei studiate, sa aiba grad de complexitate corespunzator continutului tematicii si bibliografiei, pentru a putea fi tratate in timpul de lucru stabilit;
c) sa se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
d) in cazul testului-grila, sa asigure o repartizare echilibrata a raspunsurilor corecte si a numarului de raspunsuri corecte intre variantele de raspuns;
e) in cazul probei scrise de verificare a cunostintelor juridice:
- sa asigure pondere egala intre disciplinele de concurs;
- sa evidentieze operatiile gandirii - analiza, sinteza, generalizare - in trasaturi ale procesului de gandire, cum ar fi: flexibilitatea, dimensiunea critica;





Afişează Regulamentul privind concursul de admitere si examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii, din 21 mai 2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Regulament    Institutul National al Magistraturii    Concurs de admitere 2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Procedura convocarii la cercetarea disciplinara a salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Inlocuirea zilelor de concediu de odihna neefectuate cu o indemnizare financiara
Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov

Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare
Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021



Articole Juridice

Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta
Sursa: MCP Cabinet avocati

Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut