din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2105 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Metodologia de selectare si finantare a proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu dizabilitati pentru anul 2019, din 09.04.2019

Metodologia de selectare si finantare a proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu dizabilitati pentru anul 2019, din 09.04.2019

  Publicat: 13 Jun 2019       1199 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 480 din 12.06.2019.

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Orice mijloc ce poate fi utilizat pentru incheierea unui contract intre comerciant si consumator si care nu necesita prezenta fizica simultana a celor doua parti
Alocare financiara directa, acordata din fonduri publice pentru a facilita derularea unui proiect.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Alocare financiara directa, acordata din fonduri publice pentru a facilita derularea unui proiect.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Alocare financiara directa, acordata din fonduri publice pentru a facilita derularea unui proiect.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Alocare financiara directa, acordata din fonduri publice pentru a facilita derularea unui proiect.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Alocare financiara directa, acordata din fonduri publice pentru a facilita derularea unui proiect.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Alocare financiara directa, acordata din fonduri publice pentru a facilita derularea unui proiect.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Alocare financiara directa, acordata din fonduri publice pentru a facilita derularea unui proiect.
Un contract individual de munca de tip particular, incheiat pe durata determinata, in temeiul caruia o persoana fizica, denumita ucenic,
Alocare financiara directa, acordata din fonduri publice pentru a facilita derularea unui proiect.
Alocare financiara directa, acordata din fonduri publice pentru a facilita derularea unui proiect.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.

(2) Autoritatea finantatoare are obligatia de a transmite raspuns la orice solicitare de clarificari, dar numai la acele solicitari primite cu cel putin 6 zile inainte de data-limita pentru depunerea propunerilor de proiect.
(3) Autoritatea finantatoare are obligatia de a transmite raspunsul la solicitarile de clarificari cu cel putin 4 zile inainte de data-limita pentru depunerea propunerilor de proiect.
(4) Autoritatea finantatoare are dreptul, prin corrigendum, de a completa din proprie initiativa, in vederea clarificarii, documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerii de proiect si este obligata sa comunice prin postarea pe site-ul www.anpd.gov.ro orice astfel de completare. Transmiterea comunicarii trebuie sa respecte intervalul de timp prevazut la alin. (3).

Articolul 10
(1) Solicitantul are obligatia de a elabora propunerea de proiect, in conformitate cu prevederile documentatiei pentru elaborarea si prezentarea propunerii de proiect.
(2) Propunerea tehnica se elaboreaza in concordanta cu cerintele cuprinse in termenii de referinta, in asa fel incat sa asigure furnizarea tuturor informatiilor necesare pentru evaluarea tehnica .
(3) Propunerea financiara se elaboreaza in asa fel incat sa asigure furnizarea tuturor informatiilor necesare in vederea evaluarii financiare.
(4) Propunerea de proiect are caracter ferm si obligatoriu din punctul de vedere al continutului si trebuie sa fie semnata, pe propria raspundere, de catre solicitant sau de catre o persoana imputernicita legal de acesta. Bugetul ramane ferm pe toata durata de indeplinire a contractului de finantare nerambursabila.
(5) Solicitantul are obligatia de a exprima pretul in lei din propunerea financiara.

Articolul 11
Propunerea de proiect se depune la sediul Autoritatii finantatoare din municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, pana la data-limita prevazuta in anuntul de participare, cu respectarea cerintelor din documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerii de proiect.

Articolul 12
(1) Componenta nominala a comisiei de evaluare a proiectelor, denumita in continuare comisie, se stabileste prin decizie a conducatorului Autoritatii finantatoare.
(2) Proiectele depuse sunt selectate de comisie in termen de 25 de zile calendaristice de la data deschiderii propunerilor de proiect.
(3) In cazuri temeinic motivate, Autoritatea finantatoare poate prelungi perioada de evaluare. Prelungirea perioadei de evaluare se aduce la cunostinta solicitantilor implicati in procedura in termen de maximum doua zile .
(4) In cadrul procesului de selectare, comisia poate solicita clarificari de la solicitanti.
(5) Departajarea propunerilor de proiecte se realizeaza in baza punctajului obtinut conform criteriilor aplicate pentru atribuirea contractului de finantare nerambursabila, cuprinse in documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerii de proiect.
(6) Comisia intocmeste si inainteaza conducatorului Autoritatii finantatoare, spre aprobare, raportul in vederea atribuirii contractelor de finantare nerambursabila, precum si cuantumul finantarii ce urmeaza a fi acordat fiecarui proiect, in limita fondurilor publice alocate in acest sens.
(7) Rezultatul selectiei se comunica in scris solicitantilor, in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data aprobarii raportului comisiei, cu precizarea motivelor respingerii.
(8) Depunerea contestatiilor privind rezultatele selectiei se poate face in cel mult 7 zile calendaristice de la data comunicarii rezultatelor selectiei, urmand ca Autoritatea finantatoare sa le solutioneze in cel mult 5 zile lucratoare de la data-limita de depunere a contestatiilor.
(9) Solutionarea contestatiilor se realizeaza de o comisie de solutionare a contestatiilor a carei componenta nominala este aprobata prin decizie a conducatorului Autoritatii finantatoare.
(10) Pentru fondurile necontractate, Autoritatea finantatoare poate initia o noua selectie publica de proiecte.

Articolul 13
(1) Contractele de finantare nerambursabila se incheie intre Autoritatea finantatoare, in calitate de finantator, si solicitant, in calitate de beneficiar, si se semneaza in termen de cel putin 15 zile calendaristice de la comunicarea privind rezultatul selectiei propunerilor de proiecte.
(2) Modelul-cadru de contract de finantare nerambursabila se constituie anexa la documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerii de proiect.
(3) Contributia beneficiarului la realizarea proiectului este de minimum 2%, in bani, din valoarea finantarii nerambursabile solicitate de la Autoritatea finantatoare.
(4) Existenta unor surse de finantare, altele decat cele ale Autoritatii finantatoare si ale solicitantului, il obliga pe solicitant la mentionarea explicita a acestora, a destinatiei fondurilor si a cuantumului resurselor atrase.
(5) Atribuirea de contracte de finantare nerambursabila se va face in limita fondurilor publice alocate programelor aprobate anual in bugetul autoritatii finantatoare.

Articolul 14
(1) Pentru aceeasi activitate nonprofit un beneficiar nu poate contracta decat o singura finantare nerambursabila de la aceeasi autoritate finantatoare in decursul unui an fiscal.
(2) In cazul in care un beneficiar contracteaza, in cursul aceluiasi an calendaristic, mai mult de o finantare nerambursabila de la aceeasi autoritate finantatoare, nivelul finantarii nu poate depasi o treime din totalul fondurilor publice alocate programelor aprobate anual in bugetul autoritatii finantatoare respective.
(3) In vederea participarii la o procedura de selectie, solicitantii sunt obligati sa prezinte autoritatii finantatoare o declaratie pe propria raspundere care sa dovedeasca incadrarea in prevederile alin. (1) si (2).

Articolul 15
(1) Autoritatea finantatoare are obligatia de a transmite spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, un anunt de atribuire a contractului sau a contractelor de finantare nerambursabila, nu mai tarziu de 30 de zile calendaristice de la data incheierii acestuia/acestora.
(2) Cheltuielile eligibile vor putea fi platite in baza unui contract de finantare nerambursabila numai in masura in care sunt justificate si oportune si au fost contractate in anul bugetar in care se desfasoara contractul .
(3) Finantarea nerambursabila se efectueaza in raport cu realizarea activitatilor proiectului si cheltuielilor aferente. Virarea sumelor prevazute in contractul de finantare nerambursabila se va face, la cererea beneficiarilor, pe masura ce acestia inainteaza rapoartele cu privire la activitatile desfasurate, prevazute in documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerii de proiect, insotite de documentele justificative.
(4) Atunci cand, pentru indeplinirea obligatiilor contractuale, beneficiarul achizitioneaza, din fonduri publice nerambursabile, produse, lucrari sau servicii, procedura de achizitie este cea prevazuta de Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Plata finala de 10% din valoarea finantarii nerambursabile se acorda dupa indeplinirea de catre beneficiarul finantarii a tuturor obiectivelor prevazute in proiect, prezentarea si validarea raportului final de activitate, prezentarea si validarea raportului financiar final, dovada folosirii contributiei angajate prin contractul de finantare nerambursabila si finalizarea de catre Autoritatea finantatoare a etapelor de monitorizare.

Articolul 16
Monitorizarea implementarii proiectelor si verificarea rapoartelor financiare referitoare la fondurile alocate pentru fiecare proiect din cadrul finantarii nerambursabile in domeniul protectiei persoanelor cu dizabilitati se asigura de catre Autoritatea finantatoare.

Articolul 17
(1) Finantarea acordata pentru derularea proiectelor se suspenda in situatia in care Autoritatea finantatoare se sesizeaza sau este sesizata de alte autoritati de control competente cu privire la utilizarea neconforma a fondurilor alocate si, dupa caz, se sisteaza in situatia in care Autoritatea finantatoare constata ca fondurile alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevazute in contractele de finantare incheiate.
(2) Autoritatea finantatoare poate cere, in conditiile in care clauzele contractuale nu au fost respectate de catre beneficiar, restituirea, partiala sau integrala, a finantarii.





Afişează Metodologia de selectare si finantare a proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu dizabilitati pentru anul 2019, din 09.04.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Procedura de selectie    Protectia persoanelor cu dizabilitati    Finantare proiecte

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea deciziei de concediere. Reintegrarea salariatului pe postul detinut anterior concedierii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 132 din 03.03.2016

Desfiintarea postului ocupat de salariat. Nerelevanta culpei angajatorului pentru situatia financiara dificila in examinarea legalitatii deciziei de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 2020/2016 din 19.04.2016

Concediere colectiva. Evaluarea performantelor salariatiilor. Criteriile privind stabilirea ordinii de concediere a salariatilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1387 din 17.03.2016

Reorganizarea societatii. Proces de evaluare a salariatilor dupa criterii de performanta individuale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 2024/2016 din data de 19.04.2016

Decizie de concediere a salariatilor. Procedura de evaluare unitara a acestora
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 58 din data de 26.01.2016

Incetarea contractului de munca pe criterii aleatorii. Lipsa fundamentelor de fapt sau de drept privind concedierea
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a, Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 132 din data de 03.03.2016

Termenul de contestare a procedurii de atribuire a unui contract de achizitie publica
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, DECIZIA CIVILA NR.2211/28.10.2010



Articole Juridice

Situatia lucratorului care ocupa in mod permanent, in temeiul mai multor numiri, un post de suplinitor in lipsa unei proceduri de concurs
Sursa: EuroAvocatura.ro

Ocuparea si angajarea in munca a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Protectia sociala a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim