Articolul 15(1) Prelevarea probelor biologice in vederea introducerii profilelor genetice in Sistemul National de Date Genetice Judiciare se face imediat dupa introducerea persoanei in Registru, cu exceptia cazurilor in care persoana in cauza are profilele genetice introduse in acest sistem .(2) Dupa introducerea profilelor genetice ale persoanei in cauza in Sistemul National de Date Genetice Judiciare, in Registru se efectueaza mentiunile corespunzatoare referitoare la acestea.(3) La scoaterea din Registru, profilele genetice obtinute de la aceste persoane se sterg, cu exceptia cazurilor in care mentinerea acestora este necesara pentru unul dintre scopurile prevazute de Legea nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare.(4) Prevederile Legii nr. 76/2008, cu modificarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, se aplica in mod corespunzator.
Articolul 16(1) Persoana fizica poate obtine propriul certificat de integritate comportamentala in aceleasi conditii in care poate obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, propriul certificat de cazier judiciar.(2) In certificatul de integritate comportamentala se inscriu toate datele existente in Registru cu privire la persoana in cauza.(3) Certificatul de integritate comportamentala este valabil 6 luni de la data eliberarii.(4) Modelele certificatului de integritate comportamentala, copiei de pe Registru, extrasului din Registru, respectiv cererilor pentru eliberarea acestora se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Articolul 17(1) Organele de urmarire penala sau instantele de judecata, precum si institutiile din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta nationala si justitie pot obtine o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care pot obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, o copie de pe cazierul judiciar al persoanei in cauza.(2) Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice, centrale si locale, pot obtine o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care pot obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, extrasul de pe cazierul judiciar.(3) In copia de pe Registru se inscriu toate datele existente in Registru cu privire la persoana in cauza.(4) La solicitare, entitatile prevazute la alin. (1) pot obtine fotografiile, datele dactiloscopice sau profilul genetic al persoanei inscrise in Registru in aceleasi conditii in care pot obtine si copia de pe Registru .(5) La solicitare, entitatile prevazute la alin. (2) pot obtine fotografiile persoanei inscrise in Registru in aceleasi conditii in care pot obtine si copia de pe Registru .
Articolul 18(1) Institutiile din sistemul de invatamant, sanatate sau protectie sociala, precum si orice entitate publica sau privata a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane au obligatia de a solicita persoanelor cu care incheie raporturi de munca, contracte de voluntariat sau alte asemenea raporturi prezentarea certificatului de integritate comportamentala.(2) In situatia in care persoana in cauza este cetatean strain sau fara cetatenie, se va solicita acesteia prezentarea cazierului judiciar sau a unui alt document oficial, emis de autoritatile competente din statul al carui resortisant este, care sa ateste daca a savarsit sau nu una dintre infractiunile prevazute la art. 2 alin. (1).(3) Cu acordul persoanei verificate, entitatile prevazute la alin. (1) pot solicita o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care se poate obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, extrasul de pe cazierul judiciar.
Articolul 19(1) In scopul prezentei legi, autoritatile romane competente pot solicita autoritatilor competente din statele membre sau statele terte date si informatii prin:a) Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative, daca solicitarile vizeaza cazierul judiciar;b) canalele de cooperare politieneasca internationala sau de cooperare judiciara in materie penala.(2) Datele din Registru pot fi puse la dispozitia autoritatilor competente din statele membre sau statele terte in cadrul activitatilor specifice de cooperare si asistenta politieneasca internationala sau in cadrul activitatilor specifice de cooperare judiciara in materie penala, potrivit legislatiei nationale, acordurilor, conventiilor sau tratatelor internationale la care Romania este parte si instrumentelor juridice ale Uniunii Europene relevante.(3) In situatia in care datele din Registru se regasesc si in cazierul judiciar, prevederile Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.
Articolul 20(1) Prevederile art. 32 si 33 din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si in situatia cererilor de rectificare a datelor din Registru .(2) Rectificarile aduse datelor din cazierul judiciar produc efecte si asupra datelor din Registru, in masura in care acestea nu contravin prevederilor art. 9.
Articolul 21Nerespectarea prevederilor art. 12 alin. (1) si (2) constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.
Articolul 22(1) Inspectoratul General al Politiei Romane operationalizeaza Registrul pe infrastructura tehnica a Sistemului National de Evidenta Informatizata a Cazierului Judiciar pana la data de 31 decembrie 2020.(2) Se abiliteaza Ministerul Finantelor Publice sa efectueze, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificari in volumul si structura bugetului Ministerului Afacerilor Interne in scopul finantarii procesului de operationalizare a Registrului potrivit alin. (1).
Articolul 23Pana la operationalizarea Registrului potrivit art. 22, structurile de cazier judiciar pot elibera, la cererea persoanelor fizice interesate sau a entitatilor prevazute la art. 17 si 18, adeverinte din care sa rezulte daca persoana verificata a savarsit vreuna dintre infractiunile prevazute la art. 2 alin. (1).
Articolul 24Politia Romana aduce la cunostinta publica prevederile prezentei legi, precum si scopul instituirii Registrului, prin intermediul mai multor instrumente si/sau actiuni specifice, cum ar fi, fara a se limita la acestea, comunicate de presa si informare prin mass-media, postarea informatiilor pe propria pagina de internet, organizarea unor actiuni specifice prin politisti specializati.
Articolul 25In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, ministerele de resort, organele administratiei publice centrale si locale au obligatia de a evalua cadrul legal din domeniul de competenta si, dupa caz, de a demara demersurile necesare de natura legislativa si/sau administrativa pentru a se asigura ca unei persoane inscrise in Registru i se interzice, temporar sau permanent, sa desfasoare activitati profesionale, activitati de voluntariat sau orice alt tip de activitati care presupun:a) contactul direct cu copiii;b) contactul direct cu persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile;c) examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane .
Articolul 26Dupa operationalizarea Registrului, toate persoanele aflate in evidentele cazierului judiciar privind savarsirea infractiunilor prevazute la art. 1 alin. (2) si care indeplinesc cerintele prevazute de prezenta lege se inscriu si in Registru, urmand a le fi aplicate prevederile prezentei legi.
Articolul 27Legea nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 289 din 14 aprilie 2008, cu modificarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza: