din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1782 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor

Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor

  Publicat: 27 Jun 2019       14518 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 522 din 26.06.2019.

1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Institutii, piete si infrastructuri ce interactioneaza in mod complex
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Sistem de organizare
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act adoptat de organele de stat,
Reglementeaza in cap. I, t. I, C. proc. pen., partea speciala; sunt procurorul si organele de cercetare penala.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Registru official in care se inscriu actele si faptele de stare civila, nasterea, casatoria, decesul, recunoasterea si stabilirea filiatiei, infierea, divortul,
Registru official in care se inscriu actele si faptele de stare civila, nasterea, casatoria, decesul, recunoasterea si stabilirea filiatiei, infierea, divortul,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Persoana apartinand unui stat/teritoriu guvernat de un alt stat.
Registru official in care se inscriu actele si faptele de stare civila, nasterea, casatoria, decesul, recunoasterea si stabilirea filiatiei, infierea, divortul,
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistem de organizare
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

(3) Dupa introducerea datelor dactiloscopice in evidentele prevazute la alin. (2), in Registru se efectueaza mentiunile corespunzatoare referitoare la acestea.
(4) La scoaterea din Registru, datele dactiloscopice obtinute de la aceste persoane se sterg, cu exceptia cazurilor in care mentinerea acestora este necesara pentru unul dintre scopurile prevazute de Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Prevederile Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la inregistrarea dactiloscopica se aplica in mod corespunzator.

Articolul 15
(1) Prelevarea probelor biologice in vederea introducerii profilelor genetice in Sistemul National de Date Genetice Judiciare se face imediat dupa introducerea persoanei in Registru, cu exceptia cazurilor in care persoana in cauza are profilele genetice introduse in acest sistem .
(2) Dupa introducerea profilelor genetice ale persoanei in cauza in Sistemul National de Date Genetice Judiciare, in Registru se efectueaza mentiunile corespunzatoare referitoare la acestea.
(3) La scoaterea din Registru, profilele genetice obtinute de la aceste persoane se sterg, cu exceptia cazurilor in care mentinerea acestora este necesara pentru unul dintre scopurile prevazute de Legea nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare.
(4) Prevederile Legii nr. 76/2008, cu modificarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, se aplica in mod corespunzator.

Articolul 16
(1) Persoana fizica poate obtine propriul certificat de integritate comportamentala in aceleasi conditii in care poate obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, propriul certificat de cazier judiciar.
(2) In certificatul de integritate comportamentala se inscriu toate datele existente in Registru cu privire la persoana in cauza.
(3) Certificatul de integritate comportamentala este valabil 6 luni de la data eliberarii.
(4) Modelele certificatului de integritate comportamentala, copiei de pe Registru, extrasului din Registru, respectiv cererilor pentru eliberarea acestora se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Articolul 17
(1) Organele de urmarire penala sau instantele de judecata, precum si institutiile din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta nationala si justitie pot obtine o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care pot obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, o copie de pe cazierul judiciar al persoanei in cauza.
(2) Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice, centrale si locale, pot obtine o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care pot obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, extrasul de pe cazierul judiciar.
(3) In copia de pe Registru se inscriu toate datele existente in Registru cu privire la persoana in cauza.
(4) La solicitare, entitatile prevazute la alin. (1) pot obtine fotografiile, datele dactiloscopice sau profilul genetic al persoanei inscrise in Registru in aceleasi conditii in care pot obtine si copia de pe Registru .
(5) La solicitare, entitatile prevazute la alin. (2) pot obtine fotografiile persoanei inscrise in Registru in aceleasi conditii in care pot obtine si copia de pe Registru .

Articolul 18
(1) Institutiile din sistemul de invatamant, sanatate sau protectie sociala, precum si orice entitate publica sau privata a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane au obligatia de a solicita persoanelor cu care incheie raporturi de munca, contracte de voluntariat sau alte asemenea raporturi prezentarea certificatului de integritate comportamentala.
(2) In situatia in care persoana in cauza este cetatean strain sau fara cetatenie, se va solicita acesteia prezentarea cazierului judiciar sau a unui alt document oficial, emis de autoritatile competente din statul al carui resortisant este, care sa ateste daca a savarsit sau nu una dintre infractiunile prevazute la art. 2 alin. (1).
(3) Cu acordul persoanei verificate, entitatile prevazute la alin. (1) pot solicita o copie de pe Registru in aceleasi conditii in care se poate obtine, potrivit Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, extrasul de pe cazierul judiciar.

Articolul 19
(1) In scopul prezentei legi, autoritatile romane competente pot solicita autoritatilor competente din statele membre sau statele terte date si informatii prin:
a) Directia cazier judiciar, statistica si evidente operative, daca solicitarile vizeaza cazierul judiciar;
b) canalele de cooperare politieneasca internationala sau de cooperare judiciara in materie penala.
(2) Datele din Registru pot fi puse la dispozitia autoritatilor competente din statele membre sau statele terte in cadrul activitatilor specifice de cooperare si asistenta politieneasca internationala sau in cadrul activitatilor specifice de cooperare judiciara in materie penala, potrivit legislatiei nationale, acordurilor, conventiilor sau tratatelor internationale la care Romania este parte si instrumentelor juridice ale Uniunii Europene relevante.
(3) In situatia in care datele din Registru se regasesc si in cazierul judiciar, prevederile Legii nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Articolul 20
(1) Prevederile art. 32 si 33 din Legea nr. 290/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si in situatia cererilor de rectificare a datelor din Registru .
(2) Rectificarile aduse datelor din cazierul judiciar produc efecte si asupra datelor din Registru, in masura in care acestea nu contravin prevederilor art. 9.

Articolul 21
Nerespectarea prevederilor art. 12 alin. (1) si (2) constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.

Articolul 22
(1) Inspectoratul General al Politiei Romane operationalizeaza Registrul pe infrastructura tehnica a Sistemului National de Evidenta Informatizata a Cazierului Judiciar pana la data de 31 decembrie 2020.
(2) Se abiliteaza Ministerul Finantelor Publice sa efectueze, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificari in volumul si structura bugetului Ministerului Afacerilor Interne in scopul finantarii procesului de operationalizare a Registrului potrivit alin. (1).

Articolul 23
Pana la operationalizarea Registrului potrivit art. 22, structurile de cazier judiciar pot elibera, la cererea persoanelor fizice interesate sau a entitatilor prevazute la art. 17 si 18, adeverinte din care sa rezulte daca persoana verificata a savarsit vreuna dintre infractiunile prevazute la art. 2 alin. (1).

Articolul 24
Politia Romana aduce la cunostinta publica prevederile prezentei legi, precum si scopul instituirii Registrului, prin intermediul mai multor instrumente si/sau actiuni specifice, cum ar fi, fara a se limita la acestea, comunicate de presa si informare prin mass-media, postarea informatiilor pe propria pagina de internet, organizarea unor actiuni specifice prin politisti specializati.

Articolul 25
In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, ministerele de resort, organele administratiei publice centrale si locale au obligatia de a evalua cadrul legal din domeniul de competenta si, dupa caz, de a demara demersurile necesare de natura legislativa si/sau administrativa pentru a se asigura ca unei persoane inscrise in Registru i se interzice, temporar sau permanent, sa desfasoare activitati profesionale, activitati de voluntariat sau orice alt tip de activitati care presupun:
a) contactul direct cu copiii;
b) contactul direct cu persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile;
c) examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane .

Articolul 26
Dupa operationalizarea Registrului, toate persoanele aflate in evidentele cazierului judiciar privind savarsirea infractiunilor prevazute la art. 1 alin. (2) si care indeplinesc cerintele prevazute de prezenta lege se inscriu si in Registru, urmand a le fi aplicate prevederile prezentei legi.

Articolul 27
Legea nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 289 din 14 aprilie 2008, cu modificarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:





Afişează Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 118/2019    Registrul national automatizat    Infractiuni sexuale    Infractiuni de exploatare    Legea 76/2008

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.