din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2216 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Ordonanta de urgenta nr. 46/2019 privind operarea Sistemului de avertizare a populatiei in situatii de urgenta "RO-ALERT"

Ordonanta de urgenta nr. 46/2019 privind operarea Sistemului de avertizare a populatiei in situatii de urgenta "RO-ALERT"

  Publicat: 28 Jun 2019       1468 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 528 din 27.06.2019.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act adoptat de organele de stat,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Articolul 1
Sistemul de avertizare a populatiei in situatii de urgenta "RO-ALERT", denumit in continuare Sistemul RO-ALERT, este operat de catre Ministerul Afacerilor Interne prin Departamentul pentru Situatii de Urgenta, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si prin inspectoratele pentru situatii de urgenta subordonate, in cadrul structurilor operationale specializate din componenta sau din coordonare, in scopul transmiterii mesajelor de avertizare a populatiei vizate de producerea unei situatii de urgenta, denumite in continuare mesaje RO-ALERT.

Articolul 2
Termenii si expresiile utilizate in prezenta ordonanta de urgenta au intelesurile definite in Legea nr. 481/2004 privind protectia civila, republicata, cu modificarile ulterioare, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 140/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, si in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

CAPITOLUL II
Operarea Sistemului RO-ALERT

Articolul 3
Operarea Sistemului RO-ALERT presupune desfasurarea urmatoarelor activitati:
a) receptionarea informatiilor de la autoritatile si institutiile publice care monitorizeaza tipuri de risc si prin Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta;
b) verificarea atingerii sau depasirii nivelului de gravitate al evenimentului prognozat ori produs, pentru care este necesara avertizarea populatiei;
c) introducerea in Sistemul RO-ALERT a mesajelor RO-ALERT si transmiterea acestora prin intermediul retelelor publice mobile de comunicatii electronice catre telefoanele mobile conectate la aceste retele si aflate in zona vizata de manifestarea situatiei de urgenta.

Articolul 4
(1) In vederea transmiterii mesajelor RO-ALERT, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta receptioneaza informatii de la autoritatile si institutiile publice care monitorizeaza tipuri de risc si prin intermediul Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta.
(2) Fluxul informational privind receptionarea informatiilor de la autoritatile si institutiile publice care monitorizeaza tipuri de risc se realizeaza in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 481/2004, republicata, cu modificarile ulterioare.
(3) Fluxul informational privind receptionarea informatiilor prin intermediul Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta se realizeaza in conformitate cu dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 160/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 5
(1) Pentru a fi transmise in continutul mesajelor RO-ALERT, informatiile receptionate potrivit prevederilor art. 4 sunt selectate in functie de tipul de risc si de nivelul de gravitate al evenimentului prognozat sau produs, potrivit unei proceduri operationale.
(2) Procedura operationala privind stabilirea tipurilor de risc, a nivelului de gravitate si a structurilor responsabile pentru verificarea atingerii sau depasirii nivelului de gravitate al evenimentului prognozat ori produs, pentru care este necesara avertizarea populatiei, se elaboreaza de catre Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, se avizeaza de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne si se aproba prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta.

Articolul 6
(1) Mesajele RO-ALERT sunt de interes public, gratuite si au caracter de recomandare pentru persoanele aflate in zone amenintate de manifestarea unor situatii de urgenta.
(2) Mesajele RO-ALERT contin recomandari pentru adoptarea unui comportament care sa asigure autoprotectie persoanelor aflate intr-o zona vizata de manifestarea unei situatii de urgenta, in functie de specificul acesteia.
(3) Nerespectarea recomandarilor din continutul mesajelor RO-ALERT nu atrage raspunderea persoanelor care receptioneaza aceste mesaje.

Articolul 7
(1) In vederea transmiterii catre populatie a mesajelor RO-ALERT, Sistemul RO-ALERT se conecteaza cu retelele publice mobile de comunicatii electronice.
(2) Prin intermediul retelelor publice de comunicatii electronice mesajele RO-ALERT pot fi transmise pe intreg teritoriul national sau numai pe o parte din acesta, in functie de zona vizata de manifestarea unei situatii de urgenta.
(3) Furnizorii retelelor publice mobile de comunicatii electronice nu percep tarife sau alte sume de bani, indiferent de titlu, pentru transmiterea mesajelor RO-ALERT.

Articolul 8
(1) Sistemul RO-ALERT prevede interfete deschise pentru conectarea oricarei entitati abilitate sa transmita instiintari, potrivit prevederilor Legii nr. 481/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, si care dispune de mijloace compatibile cu acesta.
(2) Modalitatea si conditiile de conectare sunt stabilite in baza protocolului incheiat de fiecare dintre entitatile prevazute la alin. (1) cu Departamentul pentru Situatii de Urgenta, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si Serviciul de Telecomunicatii Speciale.

CAPITOLUL III
Obligatii si competente ale institutiilor publice

Articolul 9
(1) Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situatii de Urgenta, este responsabil cu organizarea campaniilor de informare a populatiei privind existenta si functionarea Sistemului RO-ALERT.
(2) Societatea Romana de Televiziune si Societatea Romana de Radiodifuziune au obligatia de a difuza, cu titlu gratuit, in cadrul serviciilor publice de televiziune si radiodifuziune furnizate, materiale media, puse la dispozitie de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta sau de catre Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, al caror continut il reprezinta informatii cu privire la existenta, rolul si modul de functionare a Sistemului RO-ALERT.
(3) Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situatii de Urgenta, poate incheia protocoale pentru promovarea, cu titlu gratuit, a Sistemului RO-ALERT, in sensul prevazut la alin. (2), cu orice operator audiovizual privat de pe teritoriul Romaniei.

Articolul 10
(1) In vederea informarii populatiei cu privire la Sistemul RO-ALERT, Serviciul de Telecomunicatii Speciale este responsabil cu punerea in functiune, gazduirea si administrarea portalului web RO-ALERT.
(2) Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta are obligatia publicarii pe portalul prevazut la alin. (1) a informatiilor de interes pentru populatie privind destinatia si modul de functionare a Sistemului RO-ALERT.
(3) Serviciul de Telecomunicatii Speciale are obligatia publicarii pe portalul prevazut la alin. (1) a cerintelor privind interpretarea mesajelor RO-ALERT de catre telefoanele mobile.

Articolul 11
Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situatii de Urgenta, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si inspectoratele pentru situatii de urgenta subordonate, precum si Serviciul de Telecomunicatii Speciale au obligatia de a asigura confidentialitatea informatiilor tehnice primite de la furnizorii retelelor publice mobile de comunicatii electronice.

Articolul 12
(1) Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta asigura dezvoltarea ulterioara a Sistemului RO-ALERT.
(2) Dezvoltarea Sistemului RO-ALERT potrivit prevederilor alin. (1) se realizeaza in functie de resursele financiare disponibile in bugetul propriu sau prin proiecte cu finantare externa.

Articolul 13
(1) Serviciul de Telecomunicatii Speciale este responsabil de implementarea masurilor tehnice necesare pentru buna functionare a Sistemului RO-ALERT, precum si a masurilor tehnice de securitate cibernetica.
(2) In scopul realizarii activitatii prevazute la alin. (1), Serviciul de Telecomunicatii Speciale colaboreaza cu Directia generala de protectie interna din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 46/2019 privind operarea Sistemului de avertizare a populatiei in situatii de urgenta "RO-ALERT" pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    RO-ALERT    OUG 46/2019    Sistemul de avertizare a populatiei in situatii de urgenta    Legea 481/2004    OUG 111/2011

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.