EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2093
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Diverse Domenii juridice
» Hotararea nr. 427/2019 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 593/2011 privind organizarea si functionarea Institutului National al Patrimoniului
Hotararea nr. 427/2019 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 593/2011 privind organizarea si functionarea Institutului National al Patrimoniului
Publicat: 28 Jun 2019
1554 citiri
Secţiunea:
Diverse Domenii juridice
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 532 din 28.06.2019
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Confirmare intr-o anumita functie
mm) formuleaza propuneri si recomandari privind protectia si gestiunea monumentelor istorice inscrise in Lista patrimoniului mondial al UNESCO si in Lista indicativa si a zonelor de protectie a acestora, pe care le transmite spre aprobare Ministerului Culturii si Identitatii Nationale. In baza acestei aprobari, transmite autoritatilor si institutiilor cu atributii de implementare, proprietarilor, administratorilor si altor titulari ai unor drepturi reale asupra respectivelor imobile propunerile si recomandarile formulate;
nn) poate participa, dupa caz, la reuniunile Comitetului Patrimoniului Mondial al UNESCO, in cadrul delegatiei Romaniei participante la acestea si al mandatului acesteia, pe baza aprobarii Ministerului Culturii si Identitatii Nationale si a celorlalte institutii din sistemul guvernamental, cu atributii in domeniu, conform actelor normative in vigoare."
3. Articolul 21 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 21
In domeniul protejarii si promovarii patrimoniului imaterial, Institutul are urmatoarele atributii principale:
a) initiaza si deruleaza proiecte si programe privind activitati de conservare, protejare, punere in valoare si promovare a patrimoniului cultural imaterial de pe teritoriul Romaniei;
b) realizeaza, sustine, inclusiv financiar, proiectele, programele si activitatile de cercetare, conservare, protejare, punere in valoare si promovare a patrimoniului cultural imaterial de pe teritoriul Romaniei, initiate de persoane fizice sau juridice de
drept
public
ori privat, in conformitate cu strategiile si politicile Ministerului Culturii si Identitatii Nationale;
c) efectueaza studii, cercetari si expertize in domeniul patrimoniului imaterial si culturii traditionale, inclusiv cel al mestesugurilor si meseriilor traditionale si initiaza programe de protejare, punere in valoare si promovare in domeniu;
d) coordoneaza metodologic activitatea asezamintelor culturale in domeniul patrimoniului cultural imaterial;
e) colaboreaza cu institutii specializate sau organizatii neguvernamentale, in vederea realizarii programelor si activitatilor de cercetare, punere in valoare si promovare a patrimoniului imaterial;
f) realizeaza programe-cadru de educatie permanenta in domeniul expresiilor culturale traditionale;
g) elaboreaza si realizeaza programe de conservare si promovare a mestesugurilor traditionale, de sprijinire si afirmare a creatorilor si performerilor traditiei si creatiei populare, inclusiv prin acordarea de premii in domeniul patrimoniului imaterial si al culturii traditionale;
h) organizeaza si participa la
evenimente
culturale cu rol stiintific, de coordonare metodologica, educative si/sau de divertisment;
i) editeaza, difuzeaza si comercializeaza pe orice suport material carti si alte publicatii din domeniul patrimoniului cultural imaterial si al culturii traditionale;
j) organizeaza si administreaza Registrul national al marcilor traditionale distinctive;
k) omologheaza marcile traditionale distinctive;
l) organizeaza si administreaza Registrul national al patrimoniului cultural imaterial."
4. Dupa articolul 21 se introduc doua noi articole, articolele 22 si 23, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 22
(1) Programul national de restaurare a monumentelor istorice este program de importanta nationala.
(2) Programul national de restaurare a monumentelor istorice, denumit in continuare Programul, este elaborat pe baza propunerilor si fundamentarilor formulate de catre Institut, in colaborare cu directia de specialitate din cadrul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, in conformitate cu strategia in domeniu a ministerului, si este aprobat prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale.
(3) Programul este principalul instrument de finantare multianuala de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, pentru conservarea, consolidarea, restaurarea si punerea in valoare a monumentelor istorice.
(4) Conditiile de eligibilitate, criteriile de prioritizare si procedura de selectie a obiectivelor cuprinse in Program, precum si conditiile de desfasurare a lucrarilor finantate se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului culturii si identitatii nationale.
Articolul 23
(1) In cadrul Institutului functioneaza o structura care se ocupa de indeplinirea atributiilor acestuia referitoare la Lista patrimoniului mondial al UNESCO si la Lista tentativa/indicativa a UNESCO.
(2) Structura prevazuta la alin. (1) prezinta rapoarte periodice Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, care este punctul national de legatura cu secretariatul UNESCO si asigura corespondenta oficiala intre Romania si UNESCO.
(3) Atributiile mentionate la alin. (1) vizeaza activitati care necesita aprobarea Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, aprobare necesara si obligatorie si pentru initierea oricaror actiuni, activitati, corespondente la nivel de lucru, documente, initiative, grupuri de lucru, vizite, misiuni nationale si internationale care implica statul roman, acestea necesitand inclusiv aprobarea celorlalte institutii din sistemul guvernamental cu atributii in domeniu, conform actelor normative in vigoare.
(4) Responsabilii stiintifici desemnati din cadrul Institutului in organismele de protectie si
gestiune
a monumentelor istorice ale Romaniei inscrise in Lista patrimoniului mondial al UNESCO sau pe Lista tentativa/indicativa a UNESCO, impreuna cu coordonatorii monumentelor istorice respective desemnati de consiliile judetene, intocmesc rapoarte de monitorizare anuale si rapoarte periodice care vor fi transmise la UNESCO in baza aprobarii prealabile de catre Ministerul Culturii si Identitatii Nationale; rapoartele se publica in Buletinul Comisiei Monumentelor Istorice.
(5) Institutul desemneaza responsabilii stiintifici, mentionati la alin. (4), pentru activitatea stiintifica si metodologica de protejare si
gestiune
a fiecarui monument istoric."
5. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 4
(1) Cheltuielile curente si de
capital
ale Institutului se asigura din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii si Identitatii Nationale.
(2) Veniturile proprii se obtin din activitati realizate direct de Institut, si anume:
a) contractarea si realizarea de studii, cercetari si expertize in domeniul patrimoniului cultural imobil, mobil si imaterial;
b) realizarea de lucrari si servicii de specialitate, tehnice si economice, in domeniul protejarii monumentelor istorice;
c) editarea si comercializarea materialelor privind protejarea si punerea in valoare a monumentelor istorice, a patrimoniului mobil si a celui imaterial, precum si a celor privind educatia permanenta in domeniul expresiilor culturale traditionale;
d) alte activitati specifice realizate in conformitate cu atributiile sale legale;
e) cofinantari de programe si proiecte;
f) publicatii pe orice tip de suport;
g) prestatii editoriale;
h) studii, proiecte si prestari de servicii;
i) exploatarea bunurilor pe care le are in administrare: arhiva, fonoteca si altele;
j) sponsorizari sau donatii ale persoanelor fizice ori juridice, romane sau straine;
k) activitatea de
atestare
a specialistilor, expertilor si verificatorilor tehnici in domeniul protejarii monumentelor istorice, pe baza de tarife aprobate de Ministerul Culturii si Identitatii Nationale;
l) inchirierea bunurilor imobile pe care le are in administrare, in conditiile legii.
(3) Activitatea de gestionare a timbrului monumentelor istorice, instituita potrivit dispozitiilor Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este organizata ca activitate finantata integral din venituri proprii, infiintata pe langa Institut."
6. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 5
(1) Institutul este condus de catre un manager pe baza contractului de management, incheiat in urma concursului de proiecte de management, conform dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul institutiilor publice de cultura, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 269/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Managerul este ordonator tertiar de credite.
Inapoi
1
2
3
Inainte
Afişează
Hotararea nr. 427/2019 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 593/2011 privind organizarea si functionarea Institutului National al Patrimoniului
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
HG 593/2011
OUG 72/2013
Legea 211/2016
Ministerul Culturii si Identitatii Nationale
Institutul National al Patrimoniului
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964