din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1997 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Normele tehnice privind autorizarea persoanelor fizice si juridice de a utiliza carnete TIR, din 03.06.2019

Normele tehnice privind autorizarea persoanelor fizice si juridice de a utiliza carnete TIR, din 03.06.2019

  Publicat: 28 Jun 2019       2591 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicate in Monitorul Oficial nr. 532 din 28.06.2019 si aprobate prin Ordinul ANAF nr. 1503/2019

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ care cuprinde principii si reglementari de baza ale regimului vamal.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Act normativ care cuprinde principii si reglementari de baza ale regimului vamal.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Act normativ care cuprinde principii si reglementari de baza ale regimului vamal.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ care cuprinde principii si reglementari de baza ale regimului vamal.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Act normativ care cuprinde principii si reglementari de baza ale regimului vamal.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Act normativ care cuprinde principii si reglementari de baza ale regimului vamal.

(2) In situatia in care persoana este inregistrata in tabela "Transportatori" ca fiind autorizata prin intermediul altei asociatii garante, directia regionala vamala:
a) solicita in scris asociatiei garante respective informatii privind modul in care persoana si-a achitat toate obligatiile care i-au revenit in calitatea sa de membru al acesteia; asociatia garanta comunica informatiile solicitate, insotite, dupa caz, de exemplarul autorizatiei initiale, in cel mai scurt timp, dar nu mai mult de 10 zile de la data primirii solicitarii din partea autoritatii vamale;
b) solicita in scris persoanei depunerea, in termen de maximum 10 zile de la data solicitarii, a exemplarului autorizatiei initiale;
c) revoca, dupa caz, autorizatia initiala, inscrie mentiunea revocarii pe toate exemplarele autorizatiei si transmite o copie asociatiei garante;
d) actualizeaza in mod corespunzator informatia privind revocarea autorizatiei in tabela "Transportatori" din aplicatia NCTS-RO si in aplicatia ITDB a UNECE.

Articolul 6
(1) In situatia in care toate conditiile de autorizare sunt indeplinite, autorizatia se elibereaza de catre directia regionala vamala cu respectarea prevederilor art. 22 alin. (3) din Codul vamal al Uniunii.
(2) Numarul unic de referinta al autorizatiei are urmatoarea structura obligatorie: ROXXYYYYYY, unde RO reprezinta codul de tara ISO 3166 alfa-2 al Romaniei, XX reprezinta codul alfa-2 al directiei regionale vamale, iar YYYYYY reprezinta identificatorul unic al autorizatiei atribuit de catre directia regionala vamala in ordine cronologica si crescatoare.
(3) Autorizatia se intocmeste in doua exemplare, se semneaza si se stampileaza de catre directorul directiei regionale vamale.
(4) Un exemplar se remite persoanei, prin intermediul asociatiei garante, si un exemplar se retine, impreuna cu celelalte documente, in evidenta directiei regionale vamale.
(5) Datele de referinta din autorizatie se introduc in tabela "Transportatori" din aplicatia NCTS-RO si in aplicatia ITDB a UNECE.

Articolul 7
(1) In situatia in care nu sunt indeplinite toate conditiile de autorizare, directia regionala vamala comunica in scris persoanei, prin intermediul asociatiei garante, motivele pe baza carora intentioneaza sa nu acorde autorizatia solicitata, in aplicarea prevederilor art. 8 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 si ale art. 22 alin. (6) din Codul vamal al Uniunii.
(2) Persoana isi poate exprima punctul de vedere in termenul prevazut la art. 8 alin. (1) din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446.

Articolul 8
(1) Persoana autorizata la regimul TIR care isi schimba denumirea si/sau sediul social si/sau forma juridica, intervenind astfel modificari in elementele formularului de autorizare, depune, prin intermediul asociatiei garante, la sediul directiei regionale vamale competente o cerere insotita de documentele justificative privind modificarile.
(2) Directia regionala vamala inscrie in anexa la autorizatie data si tipul modificarii efectuate si actualizeaza in mod corespunzator informatiile in tabela "Transportatori" din aplicatia NCTS-RO si in aplicatia ITDB a UNECE.

Articolul 9
(1) In aplicarea prevederilor art. 6 alin. (4) si anexei 9 partea a II-a din Conventia TIR si ale art. 28 din Codul vamal al Uniunii, directia regionala vamala revoca autorizatia pentru utilizarea carnetelor TIR atunci cand:
a) emiterea ei s-a efectuat pe baza unor date incorecte, iar persoana/asociatia garanta avea cunostinta ori trebuia sa aiba cunostinta de acest fapt;
b) una sau mai multe dintre conditiile si cerintele minimale prevazute in anexa 9 partea a II-a din Conventia TIR inceteaza sa mai fie respectate;
c) persoana nu foloseste in mod regulat regimul TIR; se considera ca persoana nu foloseste in mod regulat regimul TIR in situatia in care aceasta nu a mai solicitat carnete TIR de la asociatia sa garanta in ultimele 12 luni;
d) persoana solicita retragerea accesului la regimul TIR;
e) persoana solicita accesul la regimul TIR prin intermediul altei asociatii garante.
(2) In aplicarea prevederilor paragrafului 5 din anexa 9 partea a II-a din Conventia TIR, la inceputul fiecarui an calendaristic asociatia garanta transmite fiecarei directii regionale vamale o lista actualizata la data de 31 decembrie cuprinzand persoanele autorizate care nu au mai solicitat carnete TIR in ultimele 12 luni, precum si persoanele care au solicitat retragerea de la utilizarea regimului TIR. Pentru fiecare persoana se comunica si ultima data la care au fost eliberate carnete TIR.
(3) In situatia prevazuta la alin. (1) lit. c):
a) directiile regionale vamale transmit persoanelor, prin intermediul asociatiei garante, informarea privind indeplinirea conditiilor de revocare a autorizatiei de utilizare a regimului TIR, acordand acestora dreptul de a-si exprima punctul de vedere, in termen de 30 de zile, in aplicarea prevederilor art. 8 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 si ale art. 22 alin. (6) din Codul vamal al Uniunii;
b) asociatia garanta centralizeaza raspunsurile primite de la titularii autorizatiilor si le transmite directiilor regionale vamale competente in vederea luarii deciziei privind revocarea autorizatiilor, dupa caz;
c) directiile regionale vamale identifica persoanele care indeplinesc conditiile de revocare a autorizatiei si informeaza corespunzator asociatia garanta.
(4) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. d) si alin. (3), asociatia garanta depune pana la data de 15 martie la sediile directiilor regionale vamale competente exemplarele autorizatiilor pe care le detine pentru persoanele care indeplinesc conditiile de revocare a autorizatiei, iar directiile regionale vamale:
a) revoca pana la data de 25 martie autorizatiile pentru utilizarea carnetelor TIR eliberate persoanelor care au sediul social/domiciliul in raza lor de competenta prin inscrierea mentiunii revocarii pe autorizatiile depuse de asociatia garanta si pe exemplarele aflate in evidenta proprie;
b) pastreaza in evidentele proprii autorizatiile revocate si comunica in scris persoanelor, prin intermediul asociatiei garante, decizia de revocare pana la data de 31 martie, data transmiterii deciziei de revocare fiind si data de la care aceasta produce efecte;
c) actualizeaza in mod corespunzator informatia privind revocarea autorizatiei in tabela "Transportatori" din aplicatia NCTS-RO si in aplicatia ITDB a UNECE.

Articolul 10
In aplicarea art. 11 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446, reautorizarea unei persoane pentru a utiliza carnete TIR prin intermediul aceleiasi asociatii garante este posibila la expirarea unui an de la revocarea autorizatiei initiale.

Articolul 11
(1) In aplicarea prevederilor art. 38 alin. (1) din Conventia TIR si ale art. 229 alin. (1) din Codul vamal al Uniunii, excluderea, temporara sau cu titlu definitiv, de la beneficiul Conventiei TIR a persoanelor care utilizeaza carnete TIR, stabilite in Uniunea Europeana sau in alte parti contractante ale Conventiei TIR din afara Uniunii Europene, se efectueaza de catre Directia Generala a Vamilor, la propunerea fundamentata a birourilor vamale sau a directiilor regionale vamale.
(2) In aplicarea prevederilor art. 38 alin. (2) din Conventia TIR si ale art. 229 alin. (2) din Codul vamal al Uniunii, Directia Generala a Vamilor informeaza in mod corespunzator asociatia garanta, Comisia Europeana, Organizatia Natiunilor Unite - Comisia Economica pentru Europa - Secretariatul TIR, Uniunea Internationala a Transporturilor Rutiere (IRU) si statele membre ale Uniunii Europene, actualizand totodata informatiile in aplicatia ITDB a UNECE.

Articolul 12
Anexa face parte integranta din prezentele norme tehnice.





Afişează Normele tehnice privind autorizarea persoanelor fizice si juridice de a utiliza carnete TIR, din 03.06.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Norme tehnice    Autorizatie    Carnete TIR    ANAF    Ordinul nr. 1503/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Urbanism. Certificat de urbanism si autorizatie de construire. Obligativitatea documentatiilor de urbanism aprobate la nivelul localitatii. Modificarea parametrilor urbanistici prestabiliti si a functionalitatii zonei. Necesitatea adoptarii unui plan urbanistic zonal
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 756/23.09.2020

Raspunderea patrimoniala a salariatului.Caracterul ilicit se analizeaza in functie de cum fapta salariatului a condus la producerea prejudiciului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia nr. 5291/2019 din 19.11.2019

Disciplina muncii este o conditie obiectiva, necesara si indispensabila desfasurarii activitatii fiecarui angajator
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 548 din data de 10 Octombrie 2019

Incalcarea dispozitiilor scrise sau verbale ale angajatorului. Nerespectarea disciplinei muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 548/10.10.2019 � Curtea de Apel GALATI

Decizia ICCJ nr. 13/2019: Lipsa autorizatiei de construire sau nerespectarea prevederilor acesteia - impedimente pentru recunoasterea dreptului de proprietate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Prevederile art.41(1) din Codul muncii sunt incidente numai in situatia clauzelor de care partile pot sa dispuna prin acordul lor de vointa, nu si a celor privitoare la drepturi si obligatii care nu sunt negociabile, pentru ca beneficiaza de reglementare legala
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 1238, in sedinta publica din 28 februarie 2017

Conflict de competenta ivit intre sectia penala si sectia civila din cadrul aceleiasi curti de apel. Cerere de asistenta judiciara in materie penala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 1620 din 23 septembrie 2016

Anulare autorizatie de construire. Cerere introdusa de tert ce se considera vatamat prin eliberarea actului administrativ. Introducerea in cauza, in c
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Sectia Contencios Decizie 422 (14.02.2007)

Autorizatie de constructie. Nerespectarea P.U.Z. si P.U.D. Refuz de eliberare.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia+sectia comerciala Decizie 2112 (03.11.2005)

Anulare autorizatie de construire. Cerere introdusa de tert ce se considera vatamat prin eliberarea actului administrativ. Introducerea in cauza, in c
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Sectia Contencios Decizie 422 (14.02.2007)



Articole Juridice

Transportatorii rutieri nu pot transfera unor terte persoane responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere si perioadele de repaus ale conducatorilor auto
Sursa: MCP Cabinet avocati

Conditiile in care se poate construi pe un teren privat cu functiunea de spatiu verde, dupa suspendarea PUZ-urilor coordonatoare de sector
Sursa: Roxana Dudau, Partener Asociat si coordonator al practicii de drept imobiliar din cadrul Radu si Asociatii SPRL

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Un serviciu care pune in legatura directa, prin intermediul unei aplicatii electronice, clienti si soferi de taxi constituie un serviciu al societatii informationale din moment ce nu reprezinta o parte integranta dintr-un serviciu global al carui element principal ar fi o prestatie de transport
Sursa: EuroAvocatura.ro

Diferenta de tratament bazata indirect pe religie. Refuzul unui tratament medical
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

AUTORIZATIE (ADEVERINTA) privind deplasarea in interes de serviciu. WORD si PDF
Sursa: MCP Cabinet avocati

Situatia lucratorului care ocupa in mod permanent, in temeiul mai multor numiri, un post de suplinitor in lipsa unei proceduri de concurs
Sursa: EuroAvocatura.ro