Articolul 10(1) Dupa primirea tuturor informatiilor necesare pentru definitivarea actiunilor tematice, echipele desemnate le analizeaza, asigurand o abordare unitara si luand in considerare in fundamentarea masurilor propuse urmatoarele:a) legislatia in materia achizitiilor publice/sectoriale/concesiunilor;b) informatiile disponibile la adresa de internet www.achizitiipublice.gov.ro;c) decizii ale Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor/instante;d) informatiile publicate pe site-ul oficial al Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a Uniunii Europene.(2) Analizele prevazute la alin. (1) au ca scop identificarea corecta a cauzelor care au condus la abordari neeficiente si/sau defectuoase ale autoritatilor/entitatilor contractante in realizarea achizitiilor/concesiunilor si/sau a masurilor sistemice care trebuie adoptate pentru imbunatatirea performantei in domeniul achizitiilor publice/sectoriale/concesiunilor, nefiind actiuni de verificare/control care sa aiba ca obiect sanctionarea respectivelor autoritati contractante.
Articolul 11(1) Activitatea echipei/echipelor desemnate se finalizeaza cu intocmirea unei note de supervizare.(2) Nota de supervizare contine, fara a se limita la acestea:a) textele de lege care nu au fost aplicate corespunzator, respectiv cu luare in considerare a bunelor practici;b) opinia privitoare la motivele care au condus la neregulile constatate;c) opinia privitoare la neregula, respectiv daca aceasta este sistemica sau nu;d) detalierea documentelor care au condus la fundamentarea opiniei/opiniilor cuprinse in nota de analiza;e) decizii ale C.N.S.C./instantelor, in speta sau in spete similare, inclusiv cu precizarea eventualelor cazuri in care interpretarea C.N.S.C./instantei nu este unitara;f) cauzele care au condus la o abordare defectuoasa a autoritatii/entitatii contractante, respectiv daca neregulile constatate se datoreaza unor factori cum ar fi: modul de interpretare a legislatiei in domeniu, carente in elaborarea strategiei anuale de achizitii si/sau a strategiei de contractare pentru fiecare procedura de atribuire desfasurata, lipsa de pregatire profesionala specifica a persoanelor implicate in activitatea de achizitii publice si/sau personal de specialitate insuficient;g) propuneri de masuri corective care se considera ca trebuie adoptate pentru a imbunatati performanta autoritatilor/entitatilor contractante si/sau ale celorlalte institutii care activeaza in sistemul achizitiilor;h) propuneri de sesizare a altor institutii/structuri sau organe de control ale statului in cazul in care aspectele constatate sunt de competenta acestora.
Articolul 12Nota de analiza se transmite catre compartimentul cu atributii in vederea intocmirii notei sinteza prin care sunt inaintate conducerii A.N.A.P. informatii punctuale despre sistemul achizitiilor publice, precum si propuneri de masuri corective a neregulilor sistemice.
Articolul 13Dupa finalizarea activitatii de supervizare membrii echipei/echipelor desemnate intocmesc dosarul de supervizare care va contine, dupa caz, urmatoarele:a) nota interna;b) comunicarea privind inceperea activitatii de supervizare;c) declaratiile de confidentialitate si impartialitate ale membrilor echipei/echipelor desemnate;d) notele explicative, daca este cazul;e) nota de analiza;f) nota sinteza.
CAPITOLUL IIIMembrii echipei/echipelor desemnate
Articolul 14Supervizarea sistemului achizitiilor publice se exercita de catre echipe desemnate in acest scop, din cadrul A.N.A.P., cu respectarea dispozitiilor prezentei metodologii.
Articolul 15In exercitarea atributiilor care le revin potrivit prevederilor prezentei metodologii, membrii echipelor desemnate au urmatoarele obligatii:a) sa efectueze actiunea de supervizare, cu respectarea prevederilor legale si cu respectarea prevederilor aplicabile;b) sa solicite autoritatilor contractante supuse activitatii de supervizare, in copie conforma cu originalul, toate documentele in legatura cu procedurile de atribuire care fac obiectul procedurii de supervizare si care contribuie la stabilirea elementelor relevante legate de procedurile de atribuire aplicate, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;c) sa intocmeasca nota de analiza in conformitate cu prevederile prezentei metodologii;d) sa demonstreze obiectivitate si impartialitate in desfasurarea activitatii de supervizare;e) sa pastreze secretul de stat, secretul de serviciu, precum si confidentialitatea in legatura cu faptele, informatiile sau documentele de care iau cunostinta in exercitarea functiei publice, in conditiile legii, cu exceptia informatiilor de interes public;f) sa informeze de indata conducerea D.G.M.S.S. despre existenta unui conflict de interese sau alta situatie de incompatibilitate, in vederea luarii masurilor prevazute de legislatie;g) sa nu pretinda sau sa primeasca bani ori alte foloase materiale/necuvenite si sa nu isi creeze avantaje in legatura cu serviciul .
CAPITOLUL IVDispozitii finale
Articolul 16(1) In exercitarea activitatii de supervizare, in conformitate cu prevederile art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 634/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, A.N.A.P. poate incheia protocoale de cooperare interinstitutionala sau de colaborare/acorduri cu institutiile/autoritatile publice care au anumite competente in domeniul achizitiilor publice, verificarii/gestionarii fondurilor europene ori al concurentei sau al controlului aferent acestor domenii.(2) Obiectul protocoalelor il constituie transmiterea reciproca de date/informatii in vederea valorificarii acestora prin includerea printre elementele care stau la baza elaborarii strategiilor/planurilor de control/audit si/sau a esantioanelor de contracte care urmeaza a face obiectul verificarilor potrivit competentelor institutionale specifice ale semnatarilor respectivelor protocoale.
Articolul 17Anexele nr. 1-2 fac parte integranta din prezenta metodologie.
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Expropriere de fapt. Conditii si efecte. �Asteptare legitima� de recuperare a unei investitii, in sensul jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 241/24.06.2020
Prejudiciul cauzat de mai multi salariati angajatorului.Dovedirea masurii in care fiecare salariat a contribuit la cauzarea prejudiciului Pronuntaţă de: Curtea de Apel ALBA IULIA � Decizia nr. 755/30.05.2019
Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020
Contract de achizitie publica. Aprecierea indeplinirii conditiei referitoare la existenta unor �circumstante imprevizibile� Pronuntaţă de: I.C.C.J , Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 468 din 29 ianuarie 2020
Data expirarii contractului individual de munca incheiat pe durata determinata. Determinarea imprejurarii daca s-a implinit ori nu termenul pentru care s-a incheiat contractul Pronuntaţă de: Curtea de Apel ORADEA - DECIZIA CIVILa NR. 453 din 15 iulie 2020
Recurs admis (cu opinie separata). Casare hotarare pronuntata in apel. Rejudecare. Reparare prejudiciu produs UAT Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 760/2020 Sedinta publica din data de 17 martie 2020
ICCJ. Fals in inscrisuri sub semnatura privata. Continutul infractiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Nu constituie o conduita abuziva a autoritatii contractante solicitarea prezentarii de catre ofertanti a certificatului ISO din partea producatorilor dispozitivelor medicale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019
Decizia nr. 620/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 69 din Legea nr. 101/2016 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
GDPR: Dezvaluirea datelor cu caracter personal ale pacientilor pe un site Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Descentralizarea in Noul Cod Administrativ. Principiu si componenta esentiale in desfasurarea activitatilor administrative (III) Sursa: Irina Maria Diculescu
Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor Sursa: Irina Maria Diculescu
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Reglementarea internship-ului in Romania in 2018. Conditii, reguli, avantaje Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
[Av. muncii] Concediu fara plata pentru rezolvare situatii personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Accesul la justitie. Asistenta judiciara (gratuita) prin avocat Sursa: UNBR