din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1812 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Metodologia de supervizare a modului de functionare a sistemului achizitiilor publice/sectoriale, concesiunilor de lucrari si servicii din 21.06.2019

Metodologia de supervizare a modului de functionare a sistemului achizitiilor publice/sectoriale, concesiunilor de lucrari si servicii din 21.06.2019

  Publicat: 03 Jul 2019       1525 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 544 din 03.07.2019.

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Etapele ce trebuie parcurse de autoritatea contractanta si de catre candidati/ofertanti
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Serviciul de amator - serviciu de radiocomunicatii avand ca scop

(4) Echipa desemnata stabileste, in vederea formularii raspunsurilor, un termen rezonabil care, de regula, nu va depasi 5 zile de la primirea solicitarii A.N.A.P.
(5) Netransmiterea in termenul stabilit de catre persoanele in drept a documentelor si a notelor explicative solicitate de catre A.N.A.P. echivaleaza cu refuzul de a pune la dispozitie acesteia documentele/informatiile solicitate, fapta care constituie contraventie potrivit prevederilor art. 224 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 245 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv art. 111 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 10
(1) Dupa primirea tuturor informatiilor necesare pentru definitivarea actiunilor tematice, echipele desemnate le analizeaza, asigurand o abordare unitara si luand in considerare in fundamentarea masurilor propuse urmatoarele:
a) legislatia in materia achizitiilor publice/sectoriale/concesiunilor;
b) informatiile disponibile la adresa de internet www.achizitiipublice.gov.ro;
c) decizii ale Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor/instante;
d) informatiile publicate pe site-ul oficial al Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a Uniunii Europene.
(2) Analizele prevazute la alin. (1) au ca scop identificarea corecta a cauzelor care au condus la abordari neeficiente si/sau defectuoase ale autoritatilor/entitatilor contractante in realizarea achizitiilor/concesiunilor si/sau a masurilor sistemice care trebuie adoptate pentru imbunatatirea performantei in domeniul achizitiilor publice/sectoriale/concesiunilor, nefiind actiuni de verificare/control care sa aiba ca obiect sanctionarea respectivelor autoritati contractante.

Articolul 11
(1) Activitatea echipei/echipelor desemnate se finalizeaza cu intocmirea unei note de supervizare.
(2) Nota de supervizare contine, fara a se limita la acestea:
a) textele de lege care nu au fost aplicate corespunzator, respectiv cu luare in considerare a bunelor practici;
b) opinia privitoare la motivele care au condus la neregulile constatate;
c) opinia privitoare la neregula, respectiv daca aceasta este sistemica sau nu;
d) detalierea documentelor care au condus la fundamentarea opiniei/opiniilor cuprinse in nota de analiza;
e) decizii ale C.N.S.C./instantelor, in speta sau in spete similare, inclusiv cu precizarea eventualelor cazuri in care interpretarea C.N.S.C./instantei nu este unitara;
f) cauzele care au condus la o abordare defectuoasa a autoritatii/entitatii contractante, respectiv daca neregulile constatate se datoreaza unor factori cum ar fi: modul de interpretare a legislatiei in domeniu, carente in elaborarea strategiei anuale de achizitii si/sau a strategiei de contractare pentru fiecare procedura de atribuire desfasurata, lipsa de pregatire profesionala specifica a persoanelor implicate in activitatea de achizitii publice si/sau personal de specialitate insuficient;
g) propuneri de masuri corective care se considera ca trebuie adoptate pentru a imbunatati performanta autoritatilor/entitatilor contractante si/sau ale celorlalte institutii care activeaza in sistemul achizitiilor;
h) propuneri de sesizare a altor institutii/structuri sau organe de control ale statului in cazul in care aspectele constatate sunt de competenta acestora.

Articolul 12
Nota de analiza se transmite catre compartimentul cu atributii in vederea intocmirii notei sinteza prin care sunt inaintate conducerii A.N.A.P. informatii punctuale despre sistemul achizitiilor publice, precum si propuneri de masuri corective a neregulilor sistemice.

Articolul 13
Dupa finalizarea activitatii de supervizare membrii echipei/echipelor desemnate intocmesc dosarul de supervizare care va contine, dupa caz, urmatoarele:
a) nota interna;
b) comunicarea privind inceperea activitatii de supervizare;
c) declaratiile de confidentialitate si impartialitate ale membrilor echipei/echipelor desemnate;
d) notele explicative, daca este cazul;
e) nota de analiza;
f) nota sinteza.

CAPITOLUL III
Membrii echipei/echipelor desemnate

Articolul 14
Supervizarea sistemului achizitiilor publice se exercita de catre echipe desemnate in acest scop, din cadrul A.N.A.P., cu respectarea dispozitiilor prezentei metodologii.

Articolul 15
In exercitarea atributiilor care le revin potrivit prevederilor prezentei metodologii, membrii echipelor desemnate au urmatoarele obligatii:
a) sa efectueze actiunea de supervizare, cu respectarea prevederilor legale si cu respectarea prevederilor aplicabile;
b) sa solicite autoritatilor contractante supuse activitatii de supervizare, in copie conforma cu originalul, toate documentele in legatura cu procedurile de atribuire care fac obiectul procedurii de supervizare si care contribuie la stabilirea elementelor relevante legate de procedurile de atribuire aplicate, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;
c) sa intocmeasca nota de analiza in conformitate cu prevederile prezentei metodologii;
d) sa demonstreze obiectivitate si impartialitate in desfasurarea activitatii de supervizare;
e) sa pastreze secretul de stat, secretul de serviciu, precum si confidentialitatea in legatura cu faptele, informatiile sau documentele de care iau cunostinta in exercitarea functiei publice, in conditiile legii, cu exceptia informatiilor de interes public;
f) sa informeze de indata conducerea D.G.M.S.S. despre existenta unui conflict de interese sau alta situatie de incompatibilitate, in vederea luarii masurilor prevazute de legislatie;
g) sa nu pretinda sau sa primeasca bani ori alte foloase materiale/necuvenite si sa nu isi creeze avantaje in legatura cu serviciul .

CAPITOLUL IV
Dispozitii finale

Articolul 16
(1) In exercitarea activitatii de supervizare, in conformitate cu prevederile art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 634/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, A.N.A.P. poate incheia protocoale de cooperare interinstitutionala sau de colaborare/acorduri cu institutiile/autoritatile publice care au anumite competente in domeniul achizitiilor publice, verificarii/gestionarii fondurilor europene ori al concurentei sau al controlului aferent acestor domenii.
(2) Obiectul protocoalelor il constituie transmiterea reciproca de date/informatii in vederea valorificarii acestora prin includerea printre elementele care stau la baza elaborarii strategiilor/planurilor de control/audit si/sau a esantioanelor de contracte care urmeaza a face obiectul verificarilor potrivit competentelor institutionale specifice ale semnatarilor respectivelor protocoale.

Articolul 17
Anexele nr. 1-2 fac parte integranta din prezenta metodologie.





Afişează Metodologia de supervizare a modului de functionare a sistemului achizitiilor publice/sectoriale, concesiunilor de lucrari si servicii din 21.06.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Achizitii publice    Supervizare    Concesiuni de lucrari si servicii   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Expropriere de fapt. Conditii si efecte. �Asteptare legitima� de recuperare a unei investitii, in sensul jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 241/24.06.2020

Prejudiciul cauzat de mai multi salariati angajatorului.Dovedirea masurii in care fiecare salariat a contribuit la cauzarea prejudiciului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel ALBA IULIA � Decizia nr. 755/30.05.2019

Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020

Contract de achizitie publica. Aprecierea indeplinirii conditiei referitoare la existenta unor �circumstante imprevizibile�
Pronuntaţă de: I.C.C.J , Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 468 din 29 ianuarie 2020

Data expirarii contractului individual de munca incheiat pe durata determinata. Determinarea imprejurarii daca s-a implinit ori nu termenul pentru care s-a incheiat contractul
Pronuntaţă de: Curtea de Apel ORADEA - DECIZIA CIVILa NR. 453 din 15 iulie 2020

Recurs admis (cu opinie separata). Casare hotarare pronuntata in apel. Rejudecare. Reparare prejudiciu produs UAT
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 760/2020 Sedinta publica din data de 17 martie 2020

ICCJ. Fals in inscrisuri sub semnatura privata. Continutul infractiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Nu constituie o conduita abuziva a autoritatii contractante solicitarea prezentarii de catre ofertanti a certificatului ISO din partea producatorilor dispozitivelor medicale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019

Decizia nr. 620/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 69 din Legea nr. 101/2016
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

GDPR: Dezvaluirea datelor cu caracter personal ale pacientilor pe un site
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Descentralizarea in Noul Cod Administrativ. Principiu si componenta esentiale in desfasurarea activitatilor administrative (III)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Reglementarea internship-ului in Romania in 2018. Conditii, reguli, avantaje
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

[Av. muncii] Concediu fara plata pentru rezolvare situatii personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Accesul la justitie. Asistenta judiciara (gratuita) prin avocat
Sursa: UNBR