din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1523 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » H.G. 431/2019 pentru modificarea si completarea H.G. 487/2016 privind compatibilitatea electromagnetica si a H.G. nr. 740/2016 privind punerea la dispozitie pe piata a echipamentelor radio

H.G. 431/2019 pentru modificarea si completarea H.G. 487/2016 privind compatibilitatea electromagnetica si a H.G. nr. 740/2016 privind punerea la dispozitie pe piata a echipamentelor radio

  Publicat: 13 Jul 2019       2682 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotararea nr. 431/2019 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 487/2016 privind compatibilitatea electromagnetica si a Hotararii Guvernului nr. 740/2016 privind punerea la dispozitie pe piata a echipamentelor radio a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 564 din 09.07.2019.

1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana calificata sa distribuie ceva, calificata sa distribuie ceva.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Institutie de drept procesual penal, reglementata de Codul de procedura penala in diverse texte.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.

"Articolul 38
(1) In aplicarea prevederilor prezentei hotarari, personalul imputernicit al ANCOM sau ANPC, dupa caz, are dreptul sa solicite operatorilor economici sau utilizatorilor finali orice informatii sau documente necesare in vederea exercitarii atributiilor legate de supravegherea pietei si controlul echipamentelor radio."
21. Articolul 39 se abroga.
22. La articolul 43, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Evaluarea prevazuta la alin. (1), ce priveste toate cerintele relevante stabilite in prezenta hotarare, se poate realiza si ca urmare a incercarilor tehnice prevazute la art. 40 alin. (1)."
23. La articolul 43, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Evaluarea prevazuta la alin. (1) ia in considerare, dupa caz, si date privind: riscurile identificate asociate cu echipamentul radio respectiv, eventualele date privind riscurile care s-au materializat in legatura cu respectivul echipament radio sau masurile luate de operatorul economic in cauza pentru a atenua riscurile."
24. La articolul 44, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 44
(1) In cazul in care, pe parcursul evaluarii realizate conform art. 43 alin. (2), ANCOM sau ANPC constata ca echipamentul radio nu este conform cerintelor prevazute in prezenta hotarare, operatorilor economici relevanti li se solicita de indata sa intreprinda toate masurile corective necesare pentru a aduce echipamentul radio in conformitate cu cerintele respective si sa restrictioneze punerea la dispozitie pe piata ori sa il retraga de pe piata si/sau sa il recheme intr-un termen rezonabil, stabilit proportional cu natura riscului, de catre ANCOM sau ANPC, dupa caz.
. . . . . . . . . .
(4) Masurile corective si restrictiile stabilite conform alin. (1) se dispun prin decizie a presedintelui ANCOM sau prin ordin al presedintelui ANPC, dupa caz."
25. La articolul 48, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 48
(1) In cazul in care, ca urmare a evaluarii realizate conform art. 43 alin. (2), se constata ca, desi echipamentul radio este conform cerintelor prevazute in prezenta hotarare, acesta prezinta totusi un risc cu privire la sanatatea sau siguranta persoanelor ori pentru alte aspecte privind protectia interesului public protejat de prevederile prezentei hotarari, ANCOM sau ANPC, dupa caz, poate solicita operatorului economic relevant sa intreprinda toate actiunile corective pe care le considera necesare pentru ca acel echipament radio sa nu mai prezinte respectivul risc sau sa retraga echipamentul radio de pe piata si/sau sa il recheme intr-un termen rezonabil, proportional cu natura riscului."
26. La articolul 49, partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 49
Fara a exclude masurile dispuse conform art. 43-48, ANCOM sau ANPC poate solicita operatorului economic relevant aducerea echipamentului radio in conformitate cu prevederile prezentei hotarari, in termen de maximum 15 zile calendaristice, in cazul in care se constata urmatoarele:".
27. La articolul 51 alineatul (1), punctele 3, 16-18, 20, 23, 26, 33, 41, 44 si 45 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"3. nerespectarea de catre producator a obligatiei de a construi echipamente radio astfel incat sa poata functiona fara a se incalca cerintele aplicabile privind utilizarea spectrului de frecvente radio, conform dispozitiilor art. 10 lit. c);
. . . . . . . . . .
16. fapta operatorului economic controlat de a nu lua, de indata, orice masura corectiva necesara pentru a aduce aparatul in conformitate, pentru a-l retrage sau pentru a-l rechema, dupa caz, in cazul in care acesta detine indicii sau informatii ca un aparat pe care l-a introdus pe piata si/sau l-a pus la dispozitie pe piata nu este conform cu prevederile prezentei hotarari, conform dispozitiilor art. 10 lit. o) si art. 13 lit. j), respectiv de a nu informa imediat autoritatile de supraveghere a pietei si controlul echipamentelor radio in conditiile art. 10 lit. p) si art. 13 lit. j), ori de a nu se asigura de indeplinirea obligatiei stabilite conform dispozitiilor art. 14 lit. e), dupa caz;
17. fapta operatorului economic controlat de a nu lua masurile prevazute la art. 47 alin. (1), in conditiile art. 47 alin. (6) sau de a incalca obligatia prevazuta la art. 46 sau art. 48 alin. (2);

18. nerespectarea de catre operatorul economic a obligatiei de furnizare a informatiilor si a documentatiei solicitate de ANCOM sau ANPC, dupa caz, in conditiile art. 10 lit. q), art. 12 alin. (3) lit. b), art. 13 lit. l) sau art. 14 lit. f);
. . . . . . . . . .
20. nerespectarea de catre operatorul economic controlat a obligatiei prevazute la art. 16 de furnizare a datelor de identificare solicitate sau a obligatiei prevazute la art. 38 de furnizare a informatiilor necesare in vederea exercitarii atributiilor legate de supravegherea pietei;
. . . . . . . . . .
23. nerespectarea de catre importator a obligatiei de a se asigura, inainte de introducerea pe piata, ca echipamentele radio sunt construite astfel incat sa poata functiona fara a se incalca cerintele aplicabile privind utilizarea spectrului de frecvente radio stabilite conform legii, potrivit dispozitiilor art. 13 lit. b);
. . . . . . . . . .
26. nerespectarea de catre importator a obligatiei prevazute la art. 13 lit. d) de a nu introduce echipamentele radio pe piata inainte ca acestea sa fie aduse in conformitate cu prevederile prezentei hotarari, in cazul in care detine indicii sau informatii ca echipamentele radio nu sunt conforme cu cerintele esentiale, ori a obligatiei de informare a producatorului si a autoritatilor de supraveghere a pietei si controlul echipamentelor radio atunci cand echipamentele radio prezinta un risc;
. . . . . . . . . .
33. nerespectarea de catre distribuitor a obligatiei de a nu pune la dispozitie pe piata echipamentul radio inainte ca acesta sa fie adus in conformitate cu prevederile prezentei hotarari, in cazul in care detine indicii sau informatii ca echipamentul radio nu este conform cu cerintele esentiale, ori a obligatiei de informare a producatorului sau importatorului si a autoritatilor de supraveghere si control al pietei echipamentelor radio atunci cand echipamentul radio prezinta un risc potrivit dispozitiilor art. 14 lit. c);
. . . . . . . . . .
41. refuzul utilizatorului final de a pune la dispozitia autoritatii de supraveghere a pietei si controlul echipamentelor radio, conform prevederilor art. 38, datele si/sau informatiile necesare verificarii respectarii prevederilor prezentei hotarari;
. . . . . . . . . .
44. nerespectarea de catre titularul licentei acordate conform legii a obligatiei stabilite conform art. 7 alin. (4);
45. neprezentarea de catre titularul licentei acordate conform legii a informatiilor solicitate conform dispozitiilor art. 7 alin. (5) si (7), in conditiile art. 7 alin. (6);".
28. La articolul 52 alineatul (2), literele a), b) si c) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) prin procesul-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii de catre personalul de specialitate din cadrul ANCOM, in cazul contraventiilor prevazute la art. 51 alin. (1) pct. 1, 9, 10, 16, 17, 19, 26-28, 30, 33, 35, 36, 41 si 43-46;
b) prin rezolutie scrisa pe procesul-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, de catre presedintele ANCOM, in cazul contraventiilor constatate de personalul ANCOM, in situatiile prevazute la art. 51 alin. (1) pct. 2-8, 11-15, 18, 20-25, 29, 31, 32, 34, 39, 40, 42, 47 si 48;
c) prin procesul-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii de catre agentul constatator, in cazul contraventiilor constatate de personalul ANPC, in situatiile prevazute la art. 51 alin. (1) pct. 2, 16-21, 26, 33, 34, 40, 41 si 48, in cazul echipamentului radio achizitionat de consumator;".
29. Articolul 53 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 53
(1) ANCOM sau ANPC, dupa caz, pot dispune, prin procesul-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, si urmatoarele sanctiuni complementare:
a) interzicerea utilizarii pana la aducerea echipamentelor in conformitate cu cerintele esentiale, in cazul faptei prevazute la art. 51 alin. (1) pct. 48;
b) confiscarea, in cazul faptei prevazute la art. 51 alin. (1) pct. 40, in conditiile art. 5 alin. (3) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Sanctiunile complementare prevazute la alin. (1) se aplica de catre persoanele si prin procedura indicate conform art. 52 alin. (2) lit. b) si c)."
30. La anexa nr. 1 "Echipamente care nu intra in domeniul de aplicare a prezentei hotarari", punctul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"3. Urmatoarele echipamente aeronautice, in cazul in care aceste echipamente intra in domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) 2018/1.139 al Parlamentului European si al Consiliului din 4 iulie 2018 privind normele comune in domeniul aviatiei civile si de infiintare a Agentiei Uniunii Europene pentru Siguranta Aviatiei, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2.111/2005, (CE) nr. 1.008/2008, (UE) nr. 996/2010, (UE) nr. 376/2014 si a Directivelor 2014/30/UE si 2014/53/UE ale Parlamentului European si ale Consiliului, precum si de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 552/2004 si (CE) nr. 216/2008 ale Parlamentului European si ale Consiliului si a Regulamentului (CEE) nr. 3.922/91 al Consiliului si sunt destinate exclusiv utilizarii in zbor:
a) aeronave, altele decat aeronavele fara pilot la bord, precum si motoarele, elicele, piesele si echipamentele neinstalate ale acestora;





Afişează H.G. 431/2019 pentru modificarea si completarea H.G. 487/2016 privind compatibilitatea electromagnetica si a H.G. nr. 740/2016 privind punerea la dispozitie pe piata a echipamentelor radio pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 487/2016    HG 740/2016    Compatibilitate electromagnetica    Echipamente radio

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.