ARTICOLUL 6Comunicarea instiintarilor si raportarilor privind persoane sau entitati desemnate(1) Instiintarile si raportarile prevazute la art. 5 lit. a) -c) privind fonduri si resurse economice detinute de entitati desemnate sunt primite de Directia generala de informatii fiscale astfel:a) direct, prin registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, sau la adresa de e-mail [email protected];b) prin intermediul Directiei generale antifrauda fiscala, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei generale executari silite cazuri speciale, Directiei Generale a Vamilor, directiilor generale regionale ale finantelor publice, inclusiv al directiilor regionale vamale si unitatilor subordonate acestora.(2) Structurile mentionate la alin. (1) lit. b) au obligatia redirectionarii de indata a instiintarii catre Directia generala de informatii fiscale.(3) La primirea unei instiintari, Directia generala de informatii fiscale analizeaza daca Agentia Nationala de Administrare Fiscala are sau nu calitatea de autoritate competenta in solutionarea acesteia.(4) In cazul in care se constata ca instiintarea primita nu face obiectul domeniului de competenta al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala de informatii fiscale transmite instiintarea primita catre autoritatea competenta in solutionarea acesteia sau, in situatia in care aceasta nu poate fi identificata, catre Ministerul Afacerilor Externe.(5) In cazul in care se constata ca instiintarea intra in competenta Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala de informatii fiscale ia masurile necesare in scopul identificarii persoanelor sau entitatilor vizate de instiintare.
ARTICOLUL 7Identificarea persoanelor sau entitatilor desemnate(1) Identificarea presupune cunoasterea urmatoarelor date:a) in cazul persoanelor fizice: nume si prenume, codul numeric personal, adresa de rezidenta sau adresa de rezidenta temporara inregistrata la structurile Ministerului Administratiei si Internelor, data nasterii sau alte date de identificare colectate de autoritatile publice nationale si internationale;b) in cazul altor entitati: denumirea, codul unic de inregistrare atribuit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, atunci cand entitatea este inregistrata fiscal, sau codul de inregistrare atribuit de statul sau de rezidenta, in cazul altor entitati juridice neinregistrate fiscal.(2) Informatiile necesare identificarii se obtin prin efectuarea de verificari in bazele de date ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in bazele de date la care Agentia Nationala de Administrare Fiscala are acces, precum si prin solicitarea sprijinului Oficiului pentru Implementarea Sanctiunilor Internationale din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, precum si oricaror altor autoritati, institutii publice sau entitati care detin informatii cu privire la fonduri si resurse economice aflate in proprietatea, detinute sau avute sub controlul, direct sau indirect, al persoanelor sau entitatilor desemnate, inclusiv cu privire la fondurile si resursele economice derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoanele fizice ori juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate.
ARTICOLUL 8Transmiterea unor solicitariIn vederea obtinerii de informatii suplimentare sau a clarificarii situatiei de fapt, Directia generala de informatii fiscale poate transmite solicitari despre persoane sau entitati desemnate de regimurile de sanctiuni internationale catre Centrul National de Informatii Financiare, Directia generala executari silite cazuri speciale, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, Directia Generala a Vamilor, Directia generala antifrauda fiscala si directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si catre orice alte autoritati, institutii publice sau entitati care detin informatii cu privire la fonduri si resurse economice detinute sau avute sub control, direct sau indirect, de persoane sau entitati desemnate, inclusiv cu privire la fondurile si resursele economice derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoanele fizice ori juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate.
ARTICOLUL 9Atributiile autoritatilor competente(1) In 48 de ore de la primirea solicitarii mentionate la art. 8 de la Directia generala de informatii fiscale, directiile de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor lua urmatoarele masuri, conform competentelor ce le revin:a) Directia generala antifrauda fiscala, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala executari silite cazuri speciale si Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili:- identifica persoane sau entitati desemnate, care fac obiectul solicitarii Directiei generale de informatii fiscale, in propriile evidente si baze de date, in functie de datele de identificare existente sau, daca acestea nu sunt suficiente, pe baza similitudinilor de nume sau prenume;- identifica, prin structurile teritoriale coordonate metodologic, bunurile care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul persoanelor sau entitatilor, precum si locatiile unde acestea se gasesc;- consulta bazele de date disponibile pentru identificarea partenerilor comerciali, entitatilor afiliate, precum si a altor persoane care au legatura cu bunuri detinute sau avute sub control de persoane sau entitati desemnate, in vederea identificarii tuturor bunurilor care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul persoanelor si entitatilor care fac obiectul solicitarii Directiei generale de informatii fiscale;- identifica din evidentele contabile ale tertilor sumele datorate de catre acestia persoanelor sau entitatilor desemnate, precum si datele de identificare a tertilor, respectiv fondurile si resursele economice detinute de acestea pe teritoriul national;- solicita informatii de la terti in scopul identificarii bunurilor, inclusiv a fondurilor si resurselor economice;- se deplaseaza la locatiile identificate ca domiciliu sau sediu ale persoanei sau entitatii desemnate, persoanelor afiliate sau aflate in legatura cu bunuri detinute sau avute sub control de persoane sau entitati desemnate, precum si in locatiile unde se afla bunuri detinute sau avute sub control de persoane sau entitati desemnate, in vederea identificarii bunurilor si constatarii starii de fapt, conform solicitarii Directiei generale de informatii fiscale;- verifica documente comerciale, fiscale, financiare si contabile, precum si orice alte documente, in scopul identificarii bunurilor, inclusiv a fondurilor si resurselor economice care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul persoanelor sau entitatilor desemnate;- efectueaza verificari la terti in vederea identificarii sumelor datorate de acestia persoanelor sau entitatilor desemnate, precum si obtinerii oricaror informatii pe care le au cu privire la bunuri sau resurse economice detinute sau aflate sub controlul persoanelor sau entitatilor desemnate, inclusiv cu privire la alte circumstante legate de acestea, sau cu privire la persoanele care, in orice mod, au legatura cu aceste bunuri;- efectueaza orice alte activitati specifice, conform atributiilor si competentelor, care au drept scop obtinerea oricaror informatii cu privire la persoanele sau entitatile desemnate;- transmite Directiei generale de informatii fiscale rezultatele verificarilor efectuate, inclusiv in format electronic pe adresa de e-mail [email protected];b) Directia Generala a Vamilor:- identifica persoane sau entitati desemnate, care fac obiectul solicitarii Directiei generale de informatii fiscale, in propriile evidente si baze de date, in functie de datele de identificare existente sau, daca acestea nu sunt suficiente, pe baza similitudinilor de nume sau prenume;- identifica bunurile care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul persoanelor sau entitatilor desemnate, aflate sub supraveghere vamala;- instituie masuri specifice de supraveghere vamala, in vederea aplicarii masurilor restrictive prevazute de regulamentele, deciziile si rezolutiile care instituie regimuri sanctionatorii;- transmite Directiei generale de informatii fiscale rezultatele verificarilor efectuate, inclusiv in format electronic pe adresa de e-mail [email protected].(2) Centrul National de Informatii Financiare, la cererea Directiei generale de informatii fiscale, interogheaza bazele de date detinute, conform solicitarilor formulate, si transmite, inclusiv in format electronic pe adresa e-mail [email protected], Directiei generale de informatii fiscale rezultatele verificarilor efectuate.(3) In formularea solicitarilor catre alte autoritati, institutii publice sau entitati, Directia generala de informatii fiscale poate avea in vedere date gestionate de:- Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, privind bunurile imobile aflate in patrimoniul persoanei sau entitatii desemnate;- Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, privind bunurile mobile reprezentand vehicule inmatriculate in Romania, aflate in patrimoniul persoanei sau entitatii desemnate;- Autoritatea Navala Romana, privind bunurile mobile reprezentand nave de tip transport sau agrement;- Autoritatea Aeronautica Civila Romana, privind bunurile mobile reprezentand aeronave de tip transport sau agrement;- Depozitarul Central, cu privire la detinerile persoanei sau entitatii desemnate;- Oficiul National al Registrului Comertului, privind actiunile si partile sociale detinute de catre persoana sau entitatea desemnata la societati comerciale;- orice alte autoritati, institutii publice sau entitati (administratori ai fondurilor de investitii, fondurilor de pensii, societati de servicii de intermediere financiara, societati de administrare a investitiilor, brokeri etc.) care pot detine informatii cu privire la fonduri sau resurse economice detinute de persoane sau entitati desemnate.
ARTICOLUL 10Analiza informatiilor obtinute(1) Directia generala de informatii fiscale realizeaza o analiza unitara a datelor obtinute direct sau ca urmare a solicitarilor efectuate.
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020
Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020
Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020
Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019
Dreptul angajatorului de a sanctiona disciplinar salariatul inceteaza odata cu raportul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul BRASOV - Sentinta Civila nr. 251/2020 din 03.06.2020
Aplicarea sanctiunii disciplinare dupa incetarea raportului de munca. Anularea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Tribunalul Brasov - Sentinta civila nr. 251/2020
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro
Aplicarea sistemului TVA la incasare Sursa: EuroAvocatura.ro