din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2467 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019

Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019

  Publicat: 17 Jul 2019       4875 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 583 din 16.07.2019 si aprobata prin Ordinul 1984/2019

Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Contracte incheiate la bursa bazate pe activele suport (subiacente), precum cele referitoare la valori mobiliare, valute selective, marfuri negociabile la bursa etc.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Contracte incheiate la bursa bazate pe activele suport (subiacente), precum cele referitoare la valori mobiliare, valute selective, marfuri negociabile la bursa etc.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Contracte incheiate la bursa bazate pe activele suport (subiacente), precum cele referitoare la valori mobiliare, valute selective, marfuri negociabile la bursa etc.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
A fost promulgat la 11.09.1865
Sanctiuni ce se aplica in cazuri anume prevazute de lege prin derogare de la regulile comune.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Persoana care are pentru pastrare si conservare bunuri mobile,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Paguba materiala sau prejudiciul material suferit de o persoana sau adus unei persoane ca urmare a savarsirii unei fapte ilicite.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
1. Din punct de vedere juridic, cedare temporara a dreptului de exploatare a unor bunuri, in schimbul unei plati;
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.

(2) In cazul identificarii unor bunuri sau resurse economice aflate in proprietatea, detinute sau avute sub controlul, direct sau indirect, unor persoane sau entitati desemnate, inclusiv a unor fonduri si resurse economice derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoanele fizice ori juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, Directia generala de informatii fiscale va formula o propunere motivata de emitere a ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice ale persoanelor sau entitatilor desemnate, pe care o va transmite Directiei generale juridice.
(3) In situatia unor omonimii sau atunci cand fondurile sau resursele economice nu se afla in proprietatea si nu sunt detinute sau aflate sub controlul, direct sau indirect, al unor persoane fizice sau juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate sau nu sunt derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoane fizice sau juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, Directia generala de informatii fiscale va comunica rezultatul analizei persoanei care a transmis informatiile conform art. 5.

CAPITOLUL IV
Emiterea ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale

ARTICOLUL 11
Emiterea ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice
(1) Directia generala juridica, la propunerea motivata a Directiei generale de informatii fiscale, procedeaza la intocmirea, in termen de 3 zile de la primire, a proiectului de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind blocarea fondurilor si resurselor economice care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul, direct sau indirect, al persoanelor fizice ori juridice care au fost identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, inclusiv a fondurilor si resurselor economice derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoanele fizice ori juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, sau, dupa caz, de revocare a masurilor dispuse anterior.
(2) In vederea intocmirii proiectului de ordin privind blocarea fondurilor si resurselor economice, Directia generala juridica poate solicita informatii suplimentare si clarificari cu privire la propunerea formulata de Directia generala de informatii fiscale, in termen de o zi de la primirea acesteia. Directia generala de informatii fiscale, in situatia detinerii informatiilor ce fac obiectul solicitarii Directiei generale juridice, le va transmite in termen de o zi de la solicitare. In situatia in care Directia generala de informatii fiscale nu detine informatiile solicitate, va proceda la solicitarea de informatii suplimentare de la alte autoritati, institutii publice sau entitati; in aceasta situatie, termenul de emitere al proiectului de ordin privind blocarea fondurilor si resurselor economice se prelungeste pana la obtinerea informatiilor solicitate, dupa caz.
(3) Proiectul de ordinul este avizat de catre Directia generala juridica, Directia generala de informatii fiscale si Directia generala executari silite cazuri speciale si, dupa caz, in limita competentelor ce le revin, potrivit activitatilor subsecvente elaborarii proiectului de ordin desfasurate, de directiile de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, Directia Generala Antifrauda Fiscala si Directia Generala a Vamilor.
(4) Proiectul de ordin este inaintat de catre Directia generala juridica catre presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in vederea semnarii acestuia.

ARTICOLUL 12
Publicitatea ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice
(1) Directia generala juridica face demersuri si urmareste publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a ordinului, in termen de 3 zile de la data emiterii.
(2) Directia generala juridica comunica Serviciului comunicare, relatii publice si mass-media o copie a ordinului in vederea publicarii pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(3) Directia generala juridica transmite o copie a ordinului Serviciului Roman de Informatii si Serviciului de Informatii Externe, persoanelor sau entitatilor vizate de ordin, in masura in care este posibil, precum si directiilor de specialitate avizatoare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

CAPITOLUL V
Aplicarea ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale

ARTICOLUL 13
Aplicarea ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice
(1) Directia generala executari silite cazuri speciale, in termen de 24 de ore de la primirea ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice transmis de catre Directia generala juridica, va lua masurile necesare ducerii la indeplinire a blocarii fondurilor si resurselor economice indicate in ordin, prevederile art. 213 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator, numai in ceea ce priveste indisponibilizarea.
(2) Orice obstructionare in exercitarea activitatii de blocare a fondurilor si resurselor economice desfasurate potrivit legii de catre serviciile executari silite cazuri speciale regionale, precum si masurile legale dispuse sunt semnalate de catre acestea Directiei generale de executari silite cazuri speciale .

ARTICOLUL 14
Blocarea fondurilor sau resurselor economice
(1) Serviciile de executare silita cazuri speciale regionale din cadrul Directiei generale executari silite cazuri speciale procedeaza la blocarea, fara intarziere, a fondurilor si resurselor economice indicate in ordinul de blocare transmis.
(2) In vederea blocarii fondurilor si resurselor economice prevazute la alin. (1), serviciile de executare silita cazuri speciale regionale vor transmite copii certificate ale ordinului de blocare tuturor institutiilor publice si private care gestioneaza informatii despre aceste bunuri si venituri, pentru notarea blocarii, pana la primirea de noi dispozitii.
(3) In cazul in care sunt blocate bunuri mobile sau imobile de catre serviciile executari silite cazuri speciale regionale, acestea se predau printr-un document administrativ autoritatilor sau institutiilor publice competente in domeniul de activitate, in functie de natura bunurilor blocate si specificul activitatii.
(4) Autoritatile sau institutiile publice competente in gestionarea bunurilor mobile sau imobile blocate fac toate actele de conservare si administrare a bunurilor blocate in scopul impiedicarii deprecierii acestora, prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.
(5) In situatia in care bunurile blocate constau in sume de bani in lei sau in valuta, titluri de valoare, obiecte din metale pretioase, pietre pretioase, obiecte de arta, colectii de valoare, acestea se ridica si se depun cel tarziu a doua zi lucratoare la unitatile specializate in gestionarea acestora sau la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului.
(6) In cazul in care se blocheaza bunuri care au un regim special de circulatie, serviciile de executare silita cazuri speciale regionale le predau de indata unitatilor specializate in gestionarea acestora.

ARTICOLUL 15
Gestionarea bunurilor sau resurselor economice blocate
(1) In situatia in care autoritatile sau institutiile publice competente in gestionarea bunurilor sau resurselor economice blocate nu pot realiza administrarea bunurilor blocate din motive temeinic justificate si propun motivat serviciilor de executare silita cazuri speciale regionale predarea bunurilor blocate in custodia altei persoane, se procedeaza de indata la identificarea unui custode.
(2) Custodele bunurilor poate fi orice persoana fizica sau juridica care activeaza in domeniul respectiv, cu care se incheie un contract de administrare a bunurilor blocate. Contractele pentru administrare trebuie sa precizeze suma stabilita pentru administrare, modul de atribuire a responsabilitatii pentru paguba produsa bunurilor in timpul administrarii, precum si limitele dreptului de administrare acordat.
(3) Custodele are urmatoarele responsabilitati in ceea ce priveste custodia si administrarea bunului blocat:
a) executa lucrari de reparatii la imobile, in vederea prevenirii deteriorarii acestora;
b) ia masuri pentru mentinerea in stare de functionare a utilajelor si echipamentelor date in custodie;
c) efectueaza cheltuieli pentru a asigura paza bunurilor primite in custodie;
d) administreaza bunurile blocate, chiriile, arenda si alte venituri obtinute din administrarea acestora, consemnand veniturile incasate la unitatile abilitate si depunand recipisa la Serviciul executari silite cazuri speciale regional;
e) indeplineste orice alte activitati stabilite de Serviciul executari silite cazuri speciale regional.

ARTICOLUL 16
Obligatiile custodelui
(1) Custodele primeste pentru responsabilitatile indeplinite o remuneratie, tinand seama de activitatea depusa si avandu-se in vedere urmatoarele aspecte:
a) caracteristicile specifice bunului dat in custodie;
b) conditiile pe care custodele trebuie sa le asigure pentru pastrarea, conservarea, mentinerea in stare de functionare a bunului;
c) capacitatea juridica a custodelui, persoana fizica sau persoana juridica;
d) valoarea bunului dat in custodie;
e) preturile de piata practicate in zona pentru depozitarea (pastrarea) bunurilor similare;
f) dificultatile intampinate in indeplinirea sarcinilor sale;
g) orice alte elemente relevante pentru evaluarea remuneratiei custodelui.
(2) Pentru acoperirea cheltuielilor legate de remuneratia custodelui si administrarea bunurilor se folosesc, in primul rand, sporurile si veniturile realizate pe durata administrarii acestora.





Afişează Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ANAF    Sanctiuni internationale    Procedura    Ordinul 1984/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020

Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020

Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020

Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020

Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019

Dreptul angajatorului de a sanctiona disciplinar salariatul inceteaza odata cu raportul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul BRASOV - Sentinta Civila nr. 251/2020 din 03.06.2020

Aplicarea sanctiunii disciplinare dupa incetarea raportului de munca. Anularea deciziei de sanctionare disciplinara
Pronuntaţă de: Tribunalul Brasov - Sentinta civila nr. 251/2020



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Aplicarea sistemului TVA la incasare
Sursa: EuroAvocatura.ro