CAPITOLUL VIMonitorizarea aplicarii masurilor de blocare a fondurilor si resurselor economice
ARTICOLUL 17Monitorizarea aplicarii masurilor de blocare a fondurilor si resurselor economice(1) Directia generala executari silite cazuri speciale are obligatia de a raporta trimestrial Directiei generale de planificare, monitorizare si sinteza modul in care sunt aplicate masurile dispuse prin ordinele de blocare a fondurilor si resurselor economice, dificultatile intampinate si orice alte situatii in legatura cu aceste masuri .(2) Directia generala de planificare, monitorizare si sinteza monitorizeaza modul in care sunt aplicate masurile dispuse prin ordinele de blocare a fondurilor si resurselor economice si comunica trimestrial o sinteza a acestor masuri catre Directia generala de informatii fiscale.(3) Directia generala de informatii fiscale informeaza Ministerul Afacerilor Externe, semestrial sau ori de cate ori este nevoie, despre:a) modul in care sunt aplicate sanctiunile internationale de blocare de fonduri sau resurse economice in domeniul propriu de competenta al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;b) incalcari ale aplicarii sanctiunilor internationale de blocare de fonduri sau resurse economice in domeniul propriu de competenta al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;c) cazuri aflate in curs de solutionare;d) orice alte dificultati de aplicare a sanctiunilor internationale de blocare a fondurilor sau resurselor economice, conform competentelor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
ARTICOLUL 18Evidenta sanctiunilor internationale si a masurilor luate(1) In indeplinirea atributiilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind organizarea evidentei sanctiunilor internationale si a masurilor luate in aplicarea acestora, Directia generala de informatii fiscale, cu sprijinul Centrului National de Informatii Financiare, creeaza si gestioneaza aplicatia "Sanctiuni internationale" care cuprinde urmatoarele informatii:a) persoanele si entitatile vizate de sanctiunile internationale, cu datele de identificare aferente, acolo unde acestea exista, conform listei consolidate;b) date privind fondurile si resursele economice identificate ca apartinand sau fiind sub controlul persoanelor sau entitatilor vizate de sanctiunile internationale;c) masurile de blocare a fondurilor si resurselor economice;d) masurile de deblocare a fondurilor si resurselor economice;e) instiintarile si raportarile primite, precum si masurile luate in scopul solutionarii acestora;f) informarile primite de la autoritatile competente cu supravegherea punerii in aplicare a sanctiunilor internationale;g) cererile de autorizare a unor tranzactii si modul de solutionare a acestora;h) contestatiile formulate impotriva ordinelor de blocare si modul de solutionare a acestora.(2) In vederea constituirii si actualizarii bazei de date centralizate cu privire la fondurile si resursele economice blocate, Directia generala de informatii fiscale poate solicita, dupa caz, informatii autoritatilor si institutiilor cu atributii in supravegherea punerii in aplicare a sanctiunilor internationale.(3) Directia generala de informatii fiscale analizeaza periodic masurile dispuse prin ordinele de blocare, propunand revocarea acestora:a) in situatia in care persoanele sau entitatile sunt de-listate;b) cand constata, din oficiu, erori de identificare;c) ca urmare a sentintelor definitive pronuntate de instantele de judecata;d) orice alte cauze .(4) In cazurile prevazute la alin. (3) revocarea masurilor dispuse se realizeaza cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 11 si 12.
CAPITOLUL VIIComisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
ARTICOLUL 19Competenta Comisiei permanentePentru analizarea contestatiilor, a cererilor privind autorizarea unor tranzactii, a cererilor de derogare de la aplicarea sanctiunilor internationale, precum si a cererilor privind revocarea masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale se constituie o comisie permanenta la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
ARTICOLUL 20Componenta Comisiei permanente(1) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala este formata din:a) directorul general al Directiei generale juridice - presedinte, membru titular;b) directorul general al Directiei generale de informatii fiscale - vicepresedinte, membru titular;c) directorul general al Directiei generale executari silite cazuri speciale - membru titular;d) directorul general al Directiei Generale a Vamilor - membru titular;e) inspectorul general antifrauda al Directiei generale antifrauda fiscala - membru titular.(2) In cazul absentei unuia dintre membri, la lucrarile Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala va participa persoana desemnata in scris de acesta, functionar public de conducere din structura membrului titular, care ii va prelua atributiile si dreptul de vot si care nu are calitatea de membru titular.
ARTICOLUL 21Functionarea Comisiei permanente(1) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala functioneaza in prezenta tuturor membrilor, prin participarea acestora in mod direct sau in baza desemnarii.(2) Sedintele Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sunt conduse de presedintele Comisiei permanente. In cazul absentei presedintelui Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, atributiile acestuia in cadrul Comisiei permanente vor fi exercitate de catre vicepresedintele Comisiei permanente. In cazul absentei unuia dintre membri, la sedintele Comisiei permanente va participa persoana desemnata de acesta, care nu are calitatea de membru titular.(3) Secretariatul Comisiei permanente este asigurat de catre Directia generala de informatii fiscale, prin functionarii publici desemnati in acest sens.
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020
Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020
Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020
Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019
Dreptul angajatorului de a sanctiona disciplinar salariatul inceteaza odata cu raportul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul BRASOV - Sentinta Civila nr. 251/2020 din 03.06.2020
Aplicarea sanctiunii disciplinare dupa incetarea raportului de munca. Anularea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Tribunalul Brasov - Sentinta civila nr. 251/2020
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro
Aplicarea sistemului TVA la incasare Sursa: EuroAvocatura.ro