ARTICOLUL 28Cererea de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate(1) Cererile de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate se depun de catre prestatorul de servicii de plata al platitorului, de catre persoana imputernicita de acesta, de catre platitor sau de catre beneficiarul transferului, precum si de catre creditorii persoanelor si entitatilor desemnate.(2) Cererile de autorizare se formuleaza in scris, in limba romana, in dublu exemplar, si se depun direct la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala insotite de documentele necesare in vederea sustinerii acestora, fiind completate si semnate de reprezentantul legal al prestatorului de servicii de plata, de persoana imputernicita de acesta ori de platitorul sau beneficiarul transferului sau, dupa caz, de catre creditorii persoanelor si entitatilor desemnate. In situatia in care documentele sunt redactate intr-o limba straina se vor depune insotite de traducerea autorizata in limba romana.
ARTICOLUL 29Continutul cererilor de autorizareCererile de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate cuprind:a) data, numele, adresa, datele de identificare si de contact ale persoanei care solicita autorizarea;b) rolul solicitantului in transferul de fonduri;c) date privind platitorul (nume, adresa, date de identificare si de contact);d) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plata al platitorului (nume, adresa, date de identificare si de contact);e) beneficiar (nume, adresa, date referitoare la cont);f) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plata al beneficiarului (nume, adresa, date de identificare si de contact);g) circuitul platii (detalii despre alti prestatori de servicii de plata intermediari - nume, adrese, conturi date de identificare si de contact);h) suma transferata (echivalent euro, daca transferul se realizeaza in alte valute);i) scopul transferului;j) transferul se efectueaza printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par sa aiba legatura intre ele (detalii privind tranzactiile succesive, scadentare);k) alte autorizatii si licente emise de autoritati ale statului roman sau ale unui alt stat membru UE;l) descrierea imprejurarilor care determina incadrarea cererii in prevederile art. 22, respectiv art. 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;m) declaratia pe propria raspundere a solicitantului conform careia cererea de autorizare a transferului, inclusiv transferul in sine, nu este contrara dispozitiilor actelor normative europene si nationale in vigoare;n) alte informatii relevante pentru efectuarea transferului, data, numele si prenumele, functia si semnatura persoanei autorizate.
ARTICOLUL 30Solutionarea cererii de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate(1) Cererea de autorizare se solutioneaza prin decizie de catre Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in termenul prevazut la art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.(2) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate solicita solicitantului cererii de autorizare, in scris, clarificari cu privire la cerere sau documente.(3) Clarificarile si documentele solicitate se depun la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in termen de 3 zile de la primirea solicitarii. In cazul cererilor de derogare pentru satisfacerea unor necesitati de baza sau pentru motive umanitare, clarificarile si documentele solicitate se depun in termen de 24 de ore de la primirea solicitarii.(4) Pentru aplicarea prevederilor alin. (2), solicitantul are obligatia de a comunica in cuprinsul cererii de autorizare date de contact valabile, care sa permita o comunicare prompta cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala.(5) Decizia privind solutionarea cererilor de autorizare a unor tranzactii se comunica solicitantului de catre Directia generala de informatii fiscale, in termen de 3 zile de la emitere. In cazul cererilor de derogare pentru satisfacerea unor necesitati de baza sau pentru motive umanitare, decizia privind solutionarea cererii se comunica cu respectarea termenului prevazut la art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
ARTICOLUL 31Conditii de nulitate ale autorizarii(1) Autorizarea devine nula in situatia in care informatiile solicitate nu sunt prezentate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, desi solicitantul are cunostinta de acestea, fapt care va fi considerat ca fiind o disimulare a adevarului.(2) Autorizarea devine nula daca se constata faptul ca au fost omise, disimulate sau ascunse anumite informatii, in mod deliberat, din cauza solicitantului sau a altor persoane, al caror efect este de a denatura decizia de autorizare emisa de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.(3) Autorizarea se acorda numai transferului indicat in cererea depusa. Solicitantul este direct responsabil de conformitatea cu reglementarile legale in vigoare a operatiunilor pe care le deruleaza, in situatia in care nu comunica Agentiei Nationale de Administrare Fiscala toate informatiile aferente transferului.(4) Solicitantul va renunta la orice beneficiu care poate surveni in baza acestei autorizari, daca ia cunostinta de elemente sau informatii noi, ulterioare intocmirii acestei autorizatii, de natura sa faca tranzactia incompatibila cu reglementarile europene sau nationale din acest domeniu .(5) Solicitantul nu poate invoca aceasta autorizatie pentru a pune fondurile si resursele economice la dispozitia unei persoane sau entitati desemnate.(6) Solicitantul declara pe propria raspundere faptul ca cererea de autorizare a transferului, inclusiv transferul in sine, nu este contrara dispozitiilor actelor normative europene si nationale in vigoare.(7) In situatia in care transferul de fonduri se efectueaza prin intermediari, solicitantul raspunde in mod direct pentru corectitudinea si veridicitatea tuturor datelor comunicate catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, precum si pentru faptul ca intermediarul respecta toate reglementarile europene si nationale din domeniu .(8) Solicitantul raspunde in mod direct pentru corectitudinea si veridicitatea tuturor datelor comunicate catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.(9) Pentru oricare din situatiile prezentate anterior, Agentia Nationala de Administrare Fiscala este exonerata de orice raspundere ulterioara.
CAPITOLUL IXSolutionarea contestatiilor
ARTICOLUL 32Posibilitatea de contestare(1) Impotriva ordinului de blocare a fondurilor sau a resurselor economice, deciziilor de respingere a cererilor avand ca obiect autorizarea unor tranzactii conform art. 22 si 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, deciziei de respingere a cererii de revocare, precum si impotriva cererilor privind sesizarea erorilor de identificare se poate formula contestatie potrivit prezentului capitol.(2) Contestatia este o cale administrativa de atac, are caracterul unei plangeri prealabile si nu inlatura dreptul la actiune al celui care se considera lezat in drepturile sale prin emiterea ordinului de blocare a fondurilor sau a resurselor economice, a deciziei de respingere a cererii de autorizare a unor tranzactii conform art. 22 si 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, a deciziei de respingere a cererii de revocare sau a deciziei privind sesizarea erorilor de identificare .
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020
Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020
Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020
Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019
Dreptul angajatorului de a sanctiona disciplinar salariatul inceteaza odata cu raportul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul BRASOV - Sentinta Civila nr. 251/2020 din 03.06.2020
Aplicarea sanctiunii disciplinare dupa incetarea raportului de munca. Anularea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Tribunalul Brasov - Sentinta civila nr. 251/2020
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro
Aplicarea sistemului TVA la incasare Sursa: EuroAvocatura.ro