din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1959 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019

Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019

  Publicat: 17 Jul 2019       4888 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 583 din 16.07.2019 si aprobata prin Ordinul 1984/2019

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sanctiune care consta in lipsirea actului juridic civil de efectele sale firesti intrucat acesta a fost incheiat cu nerespectarea dispozitiilor legale imperative sau cu incalcarea conditiilor de validitate ale actului respectiv.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
A fost promulgat la 11.09.1865
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

(3) Contestatia formulata impotriva ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice, impotriva deciziei de respingere a cererilor de autorizare a unor tranzactii conform art. 22 si 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva deciziei de respingere a cererii de revocare sau impotriva deciziei privind sesizarea erorilor de identificare se solutioneaza prin decizie a Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

ARTICOLUL 33
Forma si continutul contestatiei
(1) Contestatia se formuleaza in scris si cuprinde:
a) datele de identificare ale contestatarului;
b) obiectul acesteia;
c) motivele de fapt si de drept;
d) dovezile pe care se intemeiaza;
e) semnatura contestatarului sau a imputernicitului acestuia. Dovada calitatii de imputernicit a contestatarului, persoana fizica sau juridica, se face potrivit legii.
(2) Contestatia se depune la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

ARTICOLUL 34
Analiza contestatiei
(1) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala analizeaza modul de incadrare al contestatiei in prevederile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Daca se constata neindeplinirea conditiilor prevazute de lege pentru incadrarea ca plangere prealabila, contestatia se respinge fara a se proceda la analiza pe fond a acesteia.
(2) Comisia permanenta analizeaza contestatia in raport cu sustinerile formulate de contestatar, cu dispozitiile legale invocate de acesta si cu documentele existente la dosarul cauzei.
(3) Comisia permanenta poate solicita, prin intermediul Directiei generale de informatii fiscale, pentru lamurirea cauzei, punctul de vedere al directiilor de specialitate din cadrul ministerelor sau al altor institutii si autoritati publice.
(4) Comisia permanenta analizeaza si probele noi depuse de contestatar sau imputernicitii acestuia in sustinerea cauzei pe parcursul solutionarii contestatiei.
(5) Contestatia poate fi retrasa de contestatar pana la solutionarea acesteia. Comisia permanenta va lua act de retragerea contestatiei, prin intermediul Directiei generale de informatii fiscale, care va transmite Comisiei permanente adresa prin care contestatarul retrage contestatia, in termen de 48 de ore de la data inregistrarii la Directia generala de informatii fiscale.

ARTICOLUL 35
Solutionarea contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate
(1) In cazul contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de autorizare, Directia generala de informatii fiscale va pune la dispozitia membrilor Comisiei permanente astfel convocate contestatia si documentele justificative depuse de catre solicitant impreuna cu solicitarea de reunire a Comisiei permanente, in termen de 24 de ore de la inregistrarea acesteia.
(2) Comisia permanenta analizeaza contestatia in raport cu respectarea conditiilor de nulitate ale autorizarii, obligatiile speciale ale persoanei care solicita si primeste autorizarea, sustinerile formulate de catre solicitant, cu dispozitiile legale invocate de catre acesta si cu documentele existente la dosar.
(3) Comisia permanenta poate solicita, prin intermediul Directiei generale de informatii fiscale, pentru lamurirea cauzei, punctul de vedere al directiilor de specialitate din cadrul ministerelor sau al altor institutii si autoritati publice.
(4) Comisia permanenta poate solicita, prin Directia generala de informatii fiscale, pentru lamurirea cauzei, orice alte acte, documente, date, informatii sau verificari necesare in vederea solutionarii contestatiei.
(5) Prevederile art. 22 si 23 se aplica in mod corespunzator in cazul solutionarii contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de autorizare.

ARTICOLUL 36
Termenul de emitere a deciziei privind solutionarea cererilor de autorizare
(1) Termenul de emitere a deciziei privind solutionarea cererii de acordare a derogarii va avea in vedere cele doua situatii prevazute de art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume:
a) in termen de 15 zile de la primirea acesteia, daca prin lege speciala nu se prevede altfel;
b) in cazul in care se solicita derogarea pentru satisfacerea unor necesitati de baza sau pentru motive umanitare, raspunsul autoritatii competente se comunica in termen de 5 zile de la primirea cererii.
(2) La acordarea derogarii, se vor adopta toate masurile necesare pentru a se evita utilizarea acesteia in scopuri incompatibile cu motivul acordarii, cu respectarea conditiilor prevazute in actele care instituie sanctiunea internationala respectiva.
ARTICOLUL 37
Solutionarea contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de revocare a masurilor dispuse
(1) In cazul contestatiei formulate impotriva cererii de revocare a masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale, Directia generala de informatii fiscale va pune la dispozitia membrilor Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala convocate contestatia si documentele justificative depuse de catre solicitant impreuna cu solicitarea de convocare a Comisiei permanente, in termen de 24 de ore de la inregistrarea acesteia.
(2) Prevederile art. 22 si 23 se aplica in mod corespunzator in cazul solutionarii contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de revocare a masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale.

ARTICOLUL 38
Decizia de solutionare a contestatiei
(1) Decizia de solutionare a contestatiei se emite in forma scrisa si va cuprinde: preambulul, considerentele si dispozitivul.
(2) Preambulul cuprinde numarul deciziei si data la care a fost emisa, datele de identificare ale persoanei sau entitatii vizate de ordinul de blocare sau, dupa caz, de cerere, numarul de inregistrare al contestatiei sau cererii si obiectul cauzei.
(3) Considerentele cuprind motivele de fapt si de drept care au stat la baza emiterii deciziei.
(4) Dispozitivul cuprinde solutia pronuntata, calea de atac si termenul in care aceasta poate fi exercitata.
(5) Decizia se intocmeste in 2 (doua) exemplare. Un exemplar din decizia de solutionare este comunicat contestatorului, iar un exemplar este pastrat de catre Directia generala de informatii fiscale.

ARTICOLUL 39
Solutii asupra contestatiei
(1) Prin decizie, contestatia va putea fi admisa, in totalitate sau in parte, ori respinsa.
(2) In cazul admiterii contestatiei se decide, dupa caz, revocarea totala sau partiala a ordinului atacat.
(3) Prin admiterea contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de autorizare a unor tranzactii se admite, in totalitate sau in parte, dupa caz, cererea privind autorizarea unor tranzactii. In caz contrar, cererea privind autorizarea unor tranzactii este respinsa.

ARTICOLUL 40
Comunicarea deciziei de solutionare si calea de atac
(1) Decizia de solutionare se comunica contestatorului sau, dupa caz, persoanei care a depus cererea, potrivit procedurii prevazute la art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Decizia privind solutionarea cererii pentru obtinerea derogarii se comunica solicitantului de catre Directia generala de informatii fiscale, in conditiile prevazute la alin. (1) si (2) ale prezentului articol, in termen de 15 zile de la primirea acesteia, iar in cazul in care se solicita derogarea pentru satisfacerea unor necesitati de baza sau pentru motive umanitare, raspunsul se comunica in termen de 5 zile de la inregistrarea cererii.





Afişează Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ANAF    Sanctiuni internationale    Procedura    Ordinul 1984/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020

Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020

Criterii de stabilire a competentei materiale procesuale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 36 din 15 ianuarie 2020

Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020

Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019

Dreptul angajatorului de a sanctiona disciplinar salariatul inceteaza odata cu raportul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul BRASOV - Sentinta Civila nr. 251/2020 din 03.06.2020

Aplicarea sanctiunii disciplinare dupa incetarea raportului de munca. Anularea deciziei de sanctionare disciplinara
Pronuntaţă de: Tribunalul Brasov - Sentinta civila nr. 251/2020



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Aplicarea sistemului TVA la incasare
Sursa: EuroAvocatura.ro